DN67C "Transalpina" Bengești-Rânca-Sebeș

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:24:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.



RaV

Pun şi aici răspunsul la întrebările adresate CNADNR acum două luni, chiar dacă nu-i unul foarte elaborat şi destul de vag.

Care este stadiul în teren al lucrărilor de reabilitare a DN 67C pe tronsonul Rânca-Şugag, conform planului de execuţie? S-a reziliat contractul cu antreprenorul Romstrade şi, dacă da, când este prevăzută organizarea unei noi licitaţii? Se face o conservare a lucrărilor executate, ţinând cont de specificul zonei montane înalte, care poate duce la degradări rapide ale acestora?

QuoteStadiul execuţiei lucrărilor la obiectivul de investiţii "Modernizare DN67C Bengeşti-Sebeş, km 0+000 - km 148+414" este de 87%. În prezent contractul de execuţie lucrări este în curs de reziliere.

După finalizarea procedurii de reziliere a contractului încheiat cu SC Romstrade SRL şi preluare a amplasamentului de către CNADNR se vor executa lucrări minime de conservare, până la organizarea unei proceduri de achiziţie publică de lucrări pentru restul rămas de executat din proiectul aprobat.

rebel

in urma ploilor  din ultimele zile, transalpina e inchisa conform articolului si pozelor:)

http://www.gorjeanul.ro/investigatii/transalpina-rupta-n-doua#.U9nmEmMqbly

Schumy

Si cum autoritatile nu au putut interveni din cauza situatiei juridice(santierul...), ciobanii si localnicii au curatat drumumul. Din cate am vazut este practicabil, doar ca a disparut jumatate din drum in 2 locuri cel putin(dupa cum arata in poze, as zice ca undeva pe langa Obarsia Lotrului). Nici pe forumul dedicat drumului nu erau informatii prea multe, doar ca e practicabil.
Peste 2 saptamani vreau sa fac o plimbare prin zona. La cum e vremea sper sa mai am pe unde merge...

dr4qul4

la ce a fost acolo a rezistat destul de bine drumul. Sunt curios cum arata DN7A.
Aceea a fost zona unde a plouat peste 100 l/m2 si toate raurile au facut ravagii: Gilort, Oltet, Lotru, Luncavat, Cerna, Bistrita, Olanesti.
Cred ca drumurile din zona sunt mult mai afectate: DN65, DN65C si DB67B. La judetene si comunale nici nu vreau sa ma gandesc.
Daca va ganditi doar ca mai toate raurile au depasit debitul mediu al Siretului, infrastructura a rezistat chiar bine.

Am fost de 1 mai la Ranca si de Paste in zona. De Paste tot asa a fost cod rosu, dar doar pe Cerna si Oltet. NU-mi venea sa cred ce vedeam pe DN65C. Apa curgea de pe dealuri, iar drumurile pareau rauri.
Cerna (un rau mai mic ca Dambovita) a rupt malurile si era plin de copaci.

Olanestiul la Rm Valcea ajunge de obicei maxim pana la genunchi. Mereu ma intrebam de ce naiba au facut acel dig imens de beton.. iar ieri a facut fata la limita.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

stangabriel

http://www.evz.ro/bataie-de-joc-cum-s-au-platit-300-de-milioane-de-euro-bani-publici-pe-un-drum-care-este-pericol-public.html

Se caută o soluție pentru ca DN 67 C Transalpina să treacă din administrarea firmei Romstrade în administrarea CNADNR. Motivul: autoritățile nu pot pune în siguranță drumul neterminat pentru că nu le aparține, deși s-au alocat 400 de milioane de euro de la bugetul de stat. Până în prezent, deși s-au întocmit rapoarte de către Curtea de Conturi și de către Corpul de Control al Guvernului care arată că s-au comis mai multe ilegalități în ceea ce privește construirea acestui drum, nimeni nu a fost tras la răspundere. Cert este că, șefii CNADNR ridică din umeri de un an și jumătate și speră să nu moară cineva pe Transalpina, pentru că drumul nu este amenajat cum trebuie. Între timp, drumul a început să o ia la vale. Se caută alt constructor.

Ionut

400 de milioane de EURO?! :o
WTF?! Cum 400 mil euro doar pentru lucrarile restante la Transalpina? Poate milioane de lei.

dr4qul4

400 milioane de EURO a costat Transalpina.
Ma rog, trebuia sa coste, ca nu li s-a platit tot.
De fapt, din cate stiu eu, aici e marea problema: CNADNR-ul, ca sa rupa contractul si sa preia drumul ar trebui sa le plateasca celor de la Romstrade destul de multi bani (restante).
Si tot asteapta sa intre astia in faliment deoarece e complicat cat timp sunt in insolventa.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

NGC

#115
Referitor la raspunsul din 21.01.2015 la intrebarea 7), este vorba despre acest proces intre CNADNR si ROMSTRADE privind rezilierea contractului pentru DN67C / Transalpina.
http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000613243&id_inst=3

Mai exista un proces intre CNADNR si ROMSTRADE, dar nu e clar la ce se refera.
http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000619680&id_inst=3

Am cautat putin despre acel contract 617 din 2008 si iata de am gasit.


Anuntul de participare 51431/07.05.2008, "Modernizare DN 67 C BENGESTI-SEBES KM 0+000-KM 148+414"
    -> Erata 3427 din 11.07.2008 -> "Deschiderea ofertelor in 17.07.2008"
Anuntul de atribuire 45445/22.10.2008, "Modernizare DN 67 C BENGESTI-SEBES KM 0+000-KM 148+414"
    -> "Conform Hotararii nr.9 din 29.07.2008 a Consiliului de Administratie al CNADNR S.A., s-a dispus suplimentarea fondurilor pentru aceasta procedura la valoarea de 1,231,210,293.41 lei fara TVA."
Contractul 617/2008 din 05.09.2008, "Modernizare DN 67 C BENGESTI-SEBES KM 0+000-KM 148+414"
Numarul de oferte primite: 2
Valoare estimata:                       883,311,540.34 RON fara TVA
Valoare atribuire:                    1,231,210,293.41 RON fara TVA
Valoare totala finala a contractului: 1,231,210,293.41 RON fara TVA



Anuntul de atribuire 117237/03.11.2011, "Lucr. suplim. la obiectivul "Proiectare (Elaborare PTH, DDE, CS si Asigurare AT) si executie: Modernizare DN67C Bengesti Sebes km 0+000 - km 148+414""
    -> "Mentionam ca valoarea contractului initial nu se majoreaza, ea devenind 1,171,255,919.20 lei fara TVA.Atribuirea prezentului act aditional s-a efectuat in baza art. 122 lit. i) din cadrul OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare."
Contractul 617 din 16.09.2011, "Lucr. supl. la ob Proiectare (PTH, DDE, CS si AT) si exec: Modernizare DN67C km 0+000- km 148+414"
Numarul de oferte primite: 1
Valoare estimata:                       108,059,190.17 RON fara TVA
Valoare atribuire:                       99,684,421.53 RON fara TVA
Valoare totala finala a contractului:    99,684,421.53 RON fara TVA



Anuntul de atribuire 125482/13.06.2012, "Act aditional la contractul de lucrari nr. 617 / 05.09.2008 pentru obiectivul :Modernizare DN 67C Bengesti - Sebes km 0+000 - km 148+414"
Contractul 92/26399 din 24.04.2012, "Act aditional la contractul de lucrari nr. 617 / 05.09.2008"
Numarul de oferte primite: 1
Valoare estimata:                       110,254,629.40 RON fara TVA
Valoare atribuire:                      110,254,629.40 RON fara TVA
Valoare totala finala a contractului: 1,341,857,683.59 RON fara TVA



Situatia conform ROGOP a platilor efectuate pina in 31.12.2014 de catre CNADNR pentru Transalpina, DN67C Bengesti - Sebes.

                       Data Factura       Factura                    OP              Data OP       Valoare OP fara TVA
ROMSTRADE               24/04/2012    149,371,615.91 RON    149,371,615.91 RON    24/04/2012        120,460,980.57 RON
ROMSTRADE               24/04/2012      1,128,981.10 RON      1,128,981.10 RON    24/04/2012            910,468.63 RON
ROMSTRADE               31/05/2012     47,203,480.80 RON     47,203,480.80 RON    31/05/2012         38,067,323.23 RON
ROMSTRADE               31/05/2012           -159.64 RON           -159.64 RON    31/05/2012               -128.74 RON
ROMSTRADE               29/06/2012     54,568,862.20 RON     54,568,862.20 RON    10/07/2012         44,007,146.94 RON
ROMSTRADE               10/07/2012        125,887.19 RON        125,887.19 RON    10/07/2012            101,521.98 RON
ROMSTRADE               17/08/2012     27,509,386.37 RON     27,509,386.37 RON    17/08/2012         22,184,989.01 RON
ROMSTRADE               17/08/2012     12,192,872.49 RON     12,192,872.49 RON    17/08/2012          9,832,961.69 RON

Valoare atribuire (cu acte aditionale pana in 31.12.2014):            ?    RON cu TVA             1,341,857,683.59 RON fara TVA
Total achitat pina in 31.12.2014:                           292,100,926.42 RON cu TVA               235,565,263.31 RON fara TVA
Restante de plata in 31.12.2014: -


Observatii:
1) Este legala "suplimentarea fondurilor pentru aceasta procedura" de catre Consiliul de Administratie al CNADNR DUPA deschiderea ofertelor?
Ofertele au fost deschise in 17.07.2008, iar CA al CNADNR a decis suplimentarea in 29.07.2008.
2) Conform ROGOP, 7 din cele 8 facturi pentru acest contract au fost platite in aceeasi zi in care au ajuns la CNADNR. Asta da rapiditate!  :o
3) Urmariti cu atentie sumele cu culorile albastru, portocaliu, verde si rosu. Cum a scazut valoarea contractului in 2011 (verde) si cum a crescut din nou in 2012 (rosu)?
De asemenea, suma finala referita in ultimul anunt de atribuire nu reiese prin nici o adunare a altor sume prezente in acele anunturi.  :o
4) Pretul final ar fi fost de 1,341,857,683.59 RON fara TVA, deci 1,663,903,527.65 RON cu TVA pentru circa 148,5 Km.

dr4qul4

plati efectuate in aceeasi zi? contracte suplimentate cu peste 50%?! E clar ca CNADNR-ul era portocaliu pe vremea aia.
DNA-ul va avea mult de lucru aici.

Sunt curios care dintre cele 2 ministre va fi chemata prima sa dea cu subsemnatul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

Tu te uiti la date? Vara lui 2008 era Tariceanu, 2012 cand s-au facut platile era Ponta.

Nu zic, era prieten Iordache si cu portocalii, dar era prieten cu toata lumea, deci...

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

NGC

#119
Vezi primul dosar de mai sus, http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000613243&id_inst=3 si raspunsul CNADNR din 21.01.2015 de aici.



Deocamdata acel dosar nu are termen, deci rezilierea mai asteapta.