News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[BH] Centura Oradea

Started by NGC, July 24, 2015, 10:37:40 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

esendy

#30
aici vor fi doua noduri cu A3? si pe DN19 si pe drumul de legatura?

Este o situatie similara cu Gilau cu noduri prea apropiate.

Dupa parerea mea nodul A3 cu DN19 ar trebui sa nu se mai faca si sa prelungeasca acest drum de legatura (cu 3 km)  sa intepe DN19 la nord de A3, la nord de satu nou

astfel pe relatia SM-Oradea drumul de legatuara va fi si centura pt biharia si satu nou, dn19 ramane pt trafic local.

realfanady

http://www.bihon.ro/proiectul-conectarii-oradiei-la-autostrada-finalizat/2081242

Se pare ca avem SF pentru aproximativ 10km din DX11 pe capatul celalalt, A3-Oradea. Centura ar avea 19km din care aproximativ 10km fac parte din DX11.

TibiV

Din Arad pleacă A11, la Oradea ajunge DX11...
Cool.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi767

http://www.bihon.ro/primaria-realizeaza-inca-un-pasaj-peste-centura-oradea/2093762

QuoteȘase firme au depus oferte pentru realizarea pasajului suprateran între drumul de centură al Municipiului Oradea și str. Universității. Ilie Bolojan a precizat că cele șase oferte sunt acum în evaluare tehnică și financiară.
ADVERTISING

,,Cel mai probabil în acestă toamnă va putea începe partea de proiectare, iar cel mai târziu la primăvară vor putea începe lucrările efective, în așa fel încât în primăvara anului 2020, acest pasaj care va asigura un tranzit mai bun pe Centura Oradea atât pentru orădeni, cât și pentru cei care traversează orașul, să fie finalizat", a precizat primarul Ilie Bolojan.

Noul pasaj denivelat va permite fluidizarea circulației de tranzit și va lega zona centrală a municipiului de Parcul Industrial Eurobusiness 2, piața Obor, supermarketuri etc.

Terenul pe care va fi construit pasajul se află în administrarea Companiei Naționale de Drumuri și Autostrăzi, astfel că Primăria a a demarat deja procedurile de prealuare a acestuia. ,,Momentan municipalitatea se află într-o fază avansată de preluare a terenului...deja sunt obținute avizele de la două Ministere, estimându-se că dacă totul decurge normal, în luna septembrie se va putea prelua terenul în administrare", precizează Ilie Bolojan.


Stefan01

Un articol interesant despre cum ar trebui sa fie normalitatea cand vine vorba despre cooperarea intre autoritatile locale si cele centrale. Felicitari pentru interventie, Ionut. Lucrurile trebuie spuse si e bine ca se spun. Click aici.

Vlad94

Am urmarit traseul propus al extinderii centurii Oradiei, si ma gandeam, daca nu ar posibil sa se realizeze o varianta mai ieftina prin sudul localitatii Santandrei, utilizand partial DJ 797. Drumul ar avea o lungime de aproximativ 6.2km, din care 1.2km pe DJ 797 si 5km de drum nou, si va fi de profil 2x2. Vor exista doua noduri de tip trompeta, unul pe DJ 797, iar celalalt pentru racordul cu A11. O lucrare de arta ar presupune realizarea unui pasaj pentru calea ferata Arad-Oradea care va supratraversa soseaua. Solutia aleasa ar fi mai economica, pentru ca nu implica construirea unui pod peste raul Crisul Repede. Bine, stiu ca A11 nici macar nu e trecut in masterplan ca austrada sau macar drum express, dar nu strica o mica propunere.



marinul

#36
Protocol de colaborare CNAIR-ZMO - ,,Legătură centura Oradea (girație Calea Sîntandrei) – Autostrada A3 (Biharia)"





În cadrul şedinţei Consiliului Local de joi, 25 octombrie 2018, a fost aprobată însușirea protocolului de colaborare cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R.) privind mandatarea de către C.N.A.I.R. a Zonei Metropolitane Oradea, în vederea elaborării documentațiilor necesare privind procedura de expropriere, aferente realizării obiectivului de investiții ,,Legătură centura Oradea (girație Calea Sîntandrei) - Autostrada A3 (Biharia)".
Dat fiind faptul că obiectivul de investiții mai sus descris este unul de interes național, calitatea de expropriator revine Statului Român reprezentat de Ministerul Transporturilor prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, precum și prin Compania Națională de Investiții Rutiere. Cu toate acestea obiectivul de investiții este afectat și de un evident interes local la nivelul unităților administrativ-teritoriale pe a căror rază teritorială se va construi legătura la autostrada A3, fapt care justifică implicarea autorităților locale în vederea derulării cu celeritate a procedurilor legale ce vizează realizarea acestui proiect.
,,Avem un acord cu Compania de Drumuri și Autostrăzi prin care vom pregăti toate documentele necesare exproprierii, tot ceea ce înseamnă ridicări topografice, evaluarea terenurilor și toate lucrările cadastrale, în așa fel încât să scurtăm cu cel puțin 6 luni de zile perioada de exproprieri", a spus primarul Ilie Bolojan
Prin acest proiect se va realiza o prelungire a inelului ocolitor al orașului, pe un traseu exterior zonelor urbanizate, și racord la viitorul traseu al autostrăzii A3, ce optimizează relațiile pe teritoriul Zonei Metropolitane Oradea și implicit ale municipiului Oradea cu alte drumuri naționale și județene conexe.
,,Am finalizat studiul de fezabilitate, acesta fiind într-o fază avansată de avizare la Compania de Autostrăzi și Drumuri și va parcurge procedura normală, finalizându-se prin aprobarea indicatorilor în urma adoptării unei Hotărâri de Guvern. Sper ca această hotărâre să se adopte cât mai repede (final de an, începutul anului viitor), pentru că de adoptarea ei este legată demararea procedurii de licitație. Nu se poate face licitația până nu se aprobă acești indicatori, așa cum procedăm și noi prin Hotărârile de Consiliu", a explicat primarul Ilie Bolojan.
Realizarea tronsonului de inel metropolitan de centură din prezentul proiect urmărește creșterea mobilității la nivelul infrastructurii rutiere, ce va contribui la promovarea competitivităţii economice şi la îmbunătăţirea condiţiilor în transportul rutier de mărfuri şi călători prin conexiunea directă a Autostrăzii A3 Brașov-Borș cu municipiul Oradea.
,,Primarii localităților traversate de viitorul drum de legătură (Oradea, Sîntandrei, Borș și Biharia) și-au reînnoit angajamentul de a asigura toate aceste lucrări topografice, cadastrale și identificări de proprietari, în așa fel încât în paralel cu licitația pentru selectarea viitorului constructor să se deruleze și partea de exproprieri, astfel încât în vara anului viitor să poată începe și lucrările la acest drum de legătură, în așa fel încât ajungând din urmă lucrările autostrăzii, care sperăm că de data aceasta chiar vor începe și se vor și derula normal, să putem în doi ani de zile să avem o legătură cel puțin a Oradiei cu sistemul european de autostrăzi, dacă nu cu cel românesc de autostrăzi. Așa cum știți, doar o porțiune din autostrada Transilvania este prinsă în aceste proiecte, doar până la limita cu județul Sălaj, tronsonul dificil de aproximativ 80 de km de pe teritoriul județului Sălaj nefiind încă finalizat din punct de vedere al procedurilor de licitație", a adăugat primarul Ilie Bolojan.

www.oradea.ro/stiri-oradea/protocol-de-colaborare-cnair-zmo-bdquo-legatura-centura-oradea-gira-539-ie-calea-sintandrei-ndash-autostrada-a3-biharia-rdquo

ovidiu.caba

#37
Salutare tuturor si bine v-am gasit! Apreciez eforturile voastre pentru o infrastructura mai buna. Va felicit si va sustin! :)

Desi citesc formul de cateva luni, mi-am facut cont abia azi ca sa aduc o completare/ajustare la unul dintre mesaje.

Quote from: pasadia on October 31, 2018, 06:14:47 PM
Si cu ocazia asta fac reprosul si pentru ZMO - studiezi un drum care sa-ti continue centura spre nord. Il gandesti ca fiind principala cale pentru traficul greu, pentru traficul de tranzit. Spui ca gandesti solutia si ca centura pentru Biharia. Si apoi mergi cu planul doar pana in A3, de parca nu ar exista trafic generat de Oradea spre nordul judetului Bihor, de parca nu ti-ai dori ca si acest trafic sa se mute de pe DN19 pe noul traseu. Sincer e dezamagitor si ca ZMO a gandit atat de "ingust".

Nu imi aduc aminte de vreo afirmatie de-a lui Bolojan care spune ca legatura cu A3 serveste ca centura pentru Biharia, desi, la o adica, chiar asa e: pe partea sud-vestica, legatura A3 - Oradea va fi si centura pentru Biharia pentru cei care intra in tara din Ungaria. Revenind, insa, centura pentru Biharia este un proiect separat care va fi implementat de Biharia, in colaborare cu PMO, de data aceasta pe partea estica. Sursa: https://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-20-48/centura-pentru-biharia-primaria-oradea-va-cofinanta-lucrarile-la-o-sosea-ocolitoare-pentru-satul-vecin-143373.html (intrebare aici: oare nu ar trebui introdus acest drum/VO Biharia pe harta API?).

Legat de gandirea proiectelor in ansamblu, l-am auzit de multe ori pe Bolojan criticand abordarea asta: fiecare proiect e gandit separat, fiecare primar sau politician are gandirea si viziunea proprie si astfel lucrurile ajung sa se faca prost sau mai putin bine. Alteori ajung sa nu se faca deloc (vezi drum de legatura Oradea - Sanmartin care e cazut din pricina primarului din Sanmartin). Deci probabil ca, in momentul propunerii proiectului, s-a gandit cum sa faca astfel incat sansele de implementare sa fie maxime. Asadar, nu l-as suspecta pe Bolojan de rea-credinta ori rea-vointa. Cu atat mai mult cu cat traficul N-S prin Biharia va fi rezolvat de centura Biharia. Si daca Bolojan a zis ca cel tarziu in 2020 se apuca de drum, am incredere ca asa va si fi daca ramane primar pana atunci. Nu tin minte sa fi existat vreun proiect propus de el care sa nu se faca.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

marinul

#39
Pe Centura Oradea de saptamana trecuta s-a marit limita de viteza la 90 km/h, pe anumite sectoare.

https://www.digi24.ro/regional/digi24-oradea/ilie-bolojan-la-vocile-bihorului-90-kmh-in-loc-de-70-kmh-pe-centura-oradei-995717

marinul

"Vineri, înainte de Crăciun, au fost aprobați în Comisia Tehnică a Companiei de autostrăzi (CNAIR) indicatorii tehnico-economici ai legăturii de patru benzi dintre orașul Oradea și viitoarea autostradă Transilvania, proiect realizat de Zona Metropolitană Oradea. Acest nou drum cu profil de autostradă va lega centura Oradea din zona Calea Sîntandrei de viitoarea autostradă, pe care o va ,,înțepa" la 2,5 km de graniță, într-un nod rutier. Lungimea acestui nou drum va fi de 19,5 km. Am finalizat și procedurile necesare exproprierii terenurilor afectate de această investiție. Investiția va fi realizată de Compania de autostrăzi printr-o finanțare europeană și se ridică la aproape 150 de milioane de euro. Dacă nu vor fi probleme, ar urma ca, în primul trimestru al anului 2019, să se aprobe indicatorii proiectului printr-o hotărâre de guvern, inclusiv să se finalizeze exproprierea. Lucrările ar putea începe la sfârșitul anului 2019. În doi ani de zile, cam în același timp cu finalizarea primelor tronsoane ale autostrăzii Transilvania de la intrarea în țară, s-ar putea termina și această legătură rutieră, foarte importantă pentru Oradea și județul Bihor. Mulțumesc tuturor celor care au contribuit la realizarea acestui proiect: proiectanților și colegilor de la Zona Metropolitană, Primăriei Biharia pentru exproprierea terenului de sub nodul rutier cu autostrada, Agenției de Mediu pentru emiterea acordurilor de mediu și reprezentanților CNAIR care au susținut proiectul tehnic."

Pe facebook Ilie Bolojan


pentium10

Am integrat pe harta API alinamentul propus, si alte informatii ce am dedus din pozele postate in articole.
Corelarea a fost ochiometrica si nu cartografica deci s-ar putea sa fie mici probleme.

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=12/47.14/21.884/0

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

voicul

Mi se pare ciudat ca exista nod pe drumul catre "Santăul Mic", drum care nici macar nu are nume pe Maps.

Postez aici ca sa nu mai pun pe A3: vama vad ca e pe teritoriul RO si ea este pe teritoriul H.

pentium10

aia nu e Vama, aia este parcarea si in sud un CIC
vama este pe teritoriul HU
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

ovidiu.caba

Quote
Proiectul drumului de legătură dintre Oradea și viitoarea autostradă Transilvania mai face un pas. Am susținut azi, alături de proiectanții drumului, proiectul noului drum care ar urma să lege centura Oradea de autostrada Transilvania, în vederea avizării în Comisia Interministerială. Acesta este ultimul aviz care mai trebuia obținut pentru promovarea proiectului de hotărâre de guvern prin care să se aprobe indicatorii tehnico-economici ai acestui proiect. Comisia a dat aviz favorabil. În cursul lunii martie, Compania de Drumuri ar putea promova proiectul de hotărâre. În 2 - 3 luni de zile, Guvernul ar putea adopta hotărârea. În vară s-ar putea demara licitația pentru contractarea lucrărilor. Drumul de 4 benzi, în lungime de peste 19 km, având o valoare estimată de peste 150 mil. euro, este prevăzut a se termina în doi ani și jumătate de la semnarea contractului: 6 luni proiectarea, 24 de luni lucrările efective. Dacă nu vor fi alte întârzieri, din primăvara anului viitor vor putea începe lucrările. Proiectul are finanțarea asigurată din fonduri europene. Noul drum va conecta Oradea la rețeaua europeană de autostrăzi și va permite conectarea cu orașul Arad prin viitorul drum expres, parte a proiectului Via Carpatia.

Sursa: https://www.facebook.com/ilie.bolojan/photos/a.258238747612789/1682840465152603/?type=1&theater