News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yetiman

Quote from: florin74 on June 12, 2014, 07:52:34 PM
Pai eu stiam ca ordinea in ceea ce priveste prioritatea este : indicatoare, marcaje. E posibil sa dispara in cazul asta indicatorul. Mai este o situatie similara intre Sebes si Alba, indicator depasire permisa marcaj linie continua. Acum ca au asfaltat pe acolo e posibil sa corecteze marcajul. Eu urmaresc indicatorul prima oara, dupa care marcajul.

Asa este normal. Intai indicatoare si apoi marcaje. Am patit-o eu in Ungaria, inainte de a intra in RO. Este linie discontinua, dar am platit o amenda pentru depasire interzisa. dupa ce am dicutat cu politistii de ne-au durut mainile, am inteles de la ei ca era un semn de depasirea interzisa, undeva departe in spate, si care, cica, e valabil pana la granita. Deci linia discontinua nu e relevanta daca ai indicator. :bash: Desi, in cazul meu, cred ca erau iesiti la ciupeala, ca si ai nostri.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

alecu26

si pe centura actuala a Alba Iulia e la fel...contradictie intre semne si marcaje dupa ce s-a refacut marcajul. Eu tocmai de aia respect semnele...ca marcajele...o ploaie, soare si la noi s-au dus.
Drumurile noastre POATE;

north

Și bine faci!
Căci semnalizarea verticală ["semne" / "indicatoare"] are prioritate față de semnalizarea orizontală ["marcaje"] (cum mi-a spus polițistul care m-a oprit odată...)

Cf. codului rutier:

Ordinea de prioritate in respectarea semnalelor:
1. semnalele polițistului
2. semnalele speciale de avertizare luminoasa si / sau sonora
3. semnalizarea temporara care modifica regimul normal de trafic
4. semnale luminoase
5. indicatoarele
6. marcajele

7. regulile de circulație
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

spy_flo

#18
^^
Știam ca semnalele acustice și luminoase au prioritate, chiar dacă agentul de circulație îți face semn sa treci. Deci părerea mea ca primele 2 ar trebui inversate în prioritate.

MNU

Nope... semnalele politistului au prioritate si peste semafor.

iuli

Corect! Pentru ca politistul are dreptul de a dirija chiar si masinile de interventie.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

spy_flo


nedcatalin

Oare aici e topicul bun in care sa discutam despre semnalizarea iesirilor de pe autostrada, cu anomalii gen Bucuresti la iesirea spre Sebes Vest in directia Deva?

Ionut


nedcatalin

Incep atunci prin a indica raspunsul primit de la CNADNR acum cateva luni, in care spuneau ca pe indicatoare sunt trecute primele localitati de importanta pe drumul respectiv si localitatile finale.

Mergand pe acest argument, e de inteles poate de ce apare Bucuresti pe A1 la iesirile Sebes Est si Cunta spre DN1

Ma gandesc ca, tot tinand cont de acest lucru, pe toate iesirile intre Lugoj si Deva pe DN76 vor fi trecute Lugoj, Deva.

Tu Ionut parca ai pus mai demult o poza de pe Nadlac - Arad, lot 2, iesirea Pecica cu iesire catre Arad si Pecica, desi e clar ca spre Arad mai urmeaza o iesire (la centura).




Danny550394

La urcare pe A1 la Saliste. Banuiesc ca numarau masinile.


alecu26

sau la linie continua. In mod normal, la bretele mai lungi de 1 km, trebuie zone de depasire sau macar acostamente largite...etc. Momentan daca prinzi un tir, si din cauza parapetilor foarte mari si curbelor stranse....se merge cu 30-40 la ora pe acolo. Adica cam ce castigi pe autostrada, pierzi pe breteea.
Drumurile noastre POATE;

ciprebbe

^ realitatea e alta si nu are nimeni curaj din minister sa iasa in public si sa recunoasca.
Au obligativitatea sa fie prezenti 24 ore din 24 pe autostrada insa nu au combustibil pt patrulare !!! Solutia?... se sta cu MCV-ul in nodurile rutiere chiar daca si ei stiu ca stationeaza neregulamentar. La fel si vechile stationari cu radarul pe banda de urgenta si oprirea contravenientului tot  acolo. Buba nu e la agentii care ii vedem acolo ci la sefii lor care desi cunosc situatia si prevederile legale le ordona sa iasa" la produs" pt ca se cer bani la buget .
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

gigi_andrei

Salut nu sunt un impatimit ar forumurilor asa ca imi cer scuze daca gresesc cu ceva , iata ce am patit!am mers acum cateva zile pe Drumul gazarului spre Constantin Brancoveanu (Bucuresti) ,la intersectie (cu Constantin Brancoveanu) ,indicatorul "Trecere pietoni" il optureaza perfect pe cel "Obligatoriu la dreapta", daca ai ghinionul sa faci "La stanga" vei fi prins negresit de politistii de la sectia 15 care stiu si ei de problema cu semnele si amendat cu 360 lei.Culmea ironiei te si cearta ironic "Data viitoare sa fiti mai atent!",se pune intrebarea "acestia sunt oamenii pe care ii platim pentru "Siguranta si Incredere"???

danutzu_1069

@gigi_andrei
Pe Brancoveanu ai linie dubla continua cam peste tot. Sa vrei sa faci stanga, si nu exista indicator, te "lovesti" de linia dubla continua.
Nu ai cum sa faci stanga si nu ai nicio scuza.