News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Piața auto second hand în România

Started by Ionut, October 02, 2012, 10:51:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

strumf11

#150
Quote
Mai e un aspect la care te poti gandi:
Majoritatea taxi-urilor sunt benzina+GPL. Am auzit de taxiuri cu 15.000 km la 2-3 luni, deci ei ar face 200.000 sa zicem in maxim 5 ani, deci ar meritat investitia intr-un diesel SI totusi iei isi iau benzina+GPL.

Da....pt ca in continuare este cea mai ieftina modalitate de transport.

Sent from my HTC_M10h using Tapatalk


Ionut

România, cea mai mică densitate de automobile la 1.000 de locuitori în UE,
dar nu și cu cel mai învechit parc auto


România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul motorizare, cu cel mai mic număr de autoturisme la 1.000 de locuitori, dar nu are cel mai vechi parc auto, așa cum lăsau să se înțeleagă autoritățile și unii reprezentanți ai industriei auto. România se află pe locul 9 în UE, după numărul de autoturisme aflate în uz (5,1 milioane de autoturisme), și pe locul 10, după numărul total de autovehicule aflate în circulație, cifrele fiind asemănătoare cu cele din Belgia, Grecia și Cehia, țări cu o populație mult mai mică decât cea din România.

Din acest motiv, gradul de motorizare din România, potrivit datelor Asociației Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), cu densitatea de autoturisme la 1.000 de locuitori, este cea mai redusă în România, cu o valoare de 261 de autoturisme (date valabile pentru 2015, publicate luna aceasta). Media la nivelul Uniunii Europene este de 460 de autoturisme la 1.000 de locuitori, iar în Europa (inclusiv Rusia, Turcia și Ucraina) este de 406 autoturisme. Țările cu densitatea cea mai mare de autoturisme sunt Luxemburg (661), Italia (616) și Germania (548). Următoarea clasată deasupra României este Ungaria, cu 325 autoturisme.



Profit.ro

elphax

doar ca cifrele sunt raportate la populatia din statistici, cand de fapt avem 3-4 milioane care stau mai mult pe afara
plus masinile inmatriculate in bulgaria care umfla statistica lor, nu pe a noastra. care bulgarie nici nu apare in top

perfidus

Ar fi interesanta o statistica pe rural/urban. Se pastreaza cred o diferenta mare intre gradul de motorizare pe urban (unde chiar sunt probleme cu nr de autovehicule fata de infrastructura rutiera) fata de mediul rural, unde statistic avem doar cu putin sub 45% din populatie (desi situatia pe care ma bazez e cam din 2013).
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dumbravaandrei

Pfff... daca raportam la capacitatea infrastructurii, da - clar stam prost.
Daca e sa comparam in schimb la populatie/km2... nici pe la jumatate nu cred ca ne aflam. Cel mai simplu e sa te uiti pe cifrele de trafic din jurul aglomerarilor urbane. Oricum, vestul e greu tare de batut.

Ionut

DRPCIV: Circa 99.000 de autoturisme noi, înmatriculate în România, la 11 luni;
maşinile rulate, de aproape 5 ori mai multe


Circa 99.000 de autoturisme noi au fost înmatriculate în primele 11 luni ale anului în România, în creştere cu 14,64% faţă de aceeaşi perioadă din 2016, în timp ce numărul înregistrărilor de maşini second hand a ajuns la 474.487 de unităţi, echivalentul unui salt de peste 71% raportat la intervalul de referinţă, reiese din statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), consultată de AGERPRES. Potrivit sursei citate, în intervalul ianuarie - noiembrie, pe primele trei locuri la numărul înmatriculărilor de autoturisme rulate se află: Volkswagen, cu 124.533 de exemplare (+58,04% faţă de perioada ianuarie - noiembrie 2016), Opel (58.934, +31,55%) şi Ford (46.838 unităţi, +51,70%).

Agerpres

voicul

In ce tara din Europa vor ajunge multe din aceste masini diesel?
Pretul masinilor diesel a inceput deja sa scada (la SH-uri ma refer) si vor ajunge cu preturi derizorii (gen masinile cu volan pe dreapta), pentru ca nimeni in V nu le mai vrea.

În lupta cu poluarea și încălzirea globală, unele orașe interzic circulația mașinilor. Cum sunt încurajați rezidenții să meargă pe jos sau cu bicicleta

În lupta cu poluarea și încălzirea globală și, mai ales, după scandalul emisiilor poluante în care au fost implicate Volkswagen și alte companii auto, multe țari fac planuri pentru limitarea efectelor nocive ale emisiilor produse de numărul mult prea mare de mașini aflate în circulație.

Fie că propun limitarea numărului de mașini, fie că merg până la interzicerea completă a autoturismelor cu motoare diesel și pe benzină într-un anumit orizont de timp, autoritățile din multe țări vin cu mai multe propuneri, potrivit Weforum.org.
O soluție pe termen scurt este și aceea a interzicerii totale a circulației mașinilor în anumite orașe sau zone ale orașelor, soluție anunțată deja de autoritățile locale din multe orașe europene și nu numai.
Madrid
Anul trecut, primarul Madridului, Manuela Carmena, anunța un plan de a elimina mașinile din centrul orașului. Astfel, până în mai 2019, pe principala arteră comercială din capitala Spaniei, Gran Via, vor circula doar biciclete, autobuze și taxiuri, urmând ca, până în 2025, Madridul să interzică complet mașinile cu motoare diesel.
Inițiativa face parte dintr-un plan mai amplu de reducere a numărului de mașini din oraș, care prevede și amenzi usturătoare pentru cei care nu respectă regulile și taxe mai mari de parcare pentru mașinile care poluează.
Oslo
Autoritățile din Oslo intenționează să interzică permanent circulația mașinilor în centrul orașului până în 2019, cu șase ani înainte ca o interdicție asemănătoare să intre în vigoare la nivel national în Norvegia.
Capitala Norvegiei va investi masiv în transportul public ecologic și va înlocui aproape 60 de km de drumuri pentru mașini cu piste de biciclete.

Restul de orase: http://incont.stirileprotv.ro/auto/in-lupta-cu-poluarea-c-i-incalzirea-globala-unele-orac-e-interzic-circulac-ia-mac-inilor-cum-sunt-incurajac.html

TibiV

Culmea este ca "imporatorii de rable" se vor simti profund "discriminati" daca nu vor fi acceptati (asa cum ar fi normal, sa NU fie acceptati...) in programul "Rabla"... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Eliminarea timbrului de mediu a condus la explozia importurilor de mașini SH,
dar și la creșteri record pe piața de mașini noi


Cifrele DRPCIV arată că în primele 11 luni au fost introduse în țară 474.487 de autoturisme rulate, în comparație cu un număr de numai 276.347 în perioada anterioară, ceea ce a însemnat o creștere de 71,7%. În ultimele două luni din an, creșterile au urcat din nou, ajungând la aproape o dublare a valorilor față de anul trecut, de teama introducerii unei noi taxe.

Analizele Profit.ro pe cifrele statistice arată că cele mai cumpărate mașini rulate din import au fost, anul acesta, VW Golf, VW Passat și Ford Focus, în timp ce grupele de vechime cele mai cumpărate au fost între 11 și 13 ani de la data fabricației. Evoluția este una care atrage atenția asupra gradului ridicat de poluare pe care îl aduc cu ele aceste vehicule, dar, în același timp, nu este decât o echilibrare a nivelului extrem de scăzut de motorizare pe care îl înregistrează România, aflată pe ultimul loc în Europa.

Profit.ro

voicul

E bine sa alegi o masina SH de calitate. Una cu care mergeti la sigur:

"75% din maşinile marca Rolls Royce din lume sunt încă în funcţiune."  :)

De aici: https://playtech.ro/2018/15-curiozitati-masini/

Ionut

Peste 1 milion de mașini second-hand au fost înmatriculate sau reînmatriculate în România anul trecut, un record al tuturor timpurilor

Peste un milion de mașini second-hand au fost înmatriculate sau reînmatriculate în România anul trecut, cifră care reprezintă un record al tuturor timpurilor. Multe dintre acestea au diferite probleme, de la uzualul kilometraj modificat până la daune neraportate, după cum a mai arătat Profit.ro pe baza datelor AutoDNA. Cu toate acestea, cumpărătorii merg mai mult "pe încredere" și verifică doar în cazuri rare automobilul, deși metodele de control sunt astăzi variate și accesibile ca preț.

Volkswagen, cea mai vândută marcă second-hand, este și cea mai verificată, relevă datele AutoDNA, unul dintre cele două site-uri semnificative care furnizează românilor date privind mașinile de acest tip. Modelele Passat și Golf sunt cele mai căutate. Înclinația românilor către mașinile la mâna a doua produse în Germania este confirmată și de restul Top-ului celor mai verificate mărci, acolo unde apar, în ordine, BMW (în principal seria 3 și seria 5), Audi (mai ales A4 și A6) și Opel (în majoritate Astra). Doar Ford, cu modelele Focus și Mondeo, face ca Top 5 să nu fie exclusiv german.

Profit.ro

Ionut

Anul trecut au fost înmatriculate peste 518.000 de maşini second hand din import

Anul trecut au fost înmatriculate în ţară peste 518.000 de maşini second hand din import, în timp ce piaţa maşinilor noi a fost de cinci ori mai mică, arată datele DRPCIV. La început de 2017 a fost scos timbrul de mediu şi au existat şi luni în care s-au înmatriculat peste 50.000 de maşini second hand din import. La piaţa maşinilor noi avansul a fost de 11%, iar la second hand de 74%. Dacia a fost cea mai căutată marca la maşini noi, cu 30.000 de unităţi, în timp ce Volkswagen a fost numărul unu la rulate aduse din alte țări, cu 136.000 de unităţi.

0-100/Hotnews

Ionut

Piaţa auto în 2017: Piaţa maşinilor rulate din import a atins cel mai ridicat nivel de când există statistici

Piaţa maşinilor rulate din import a atins anul trecut cel mai ridicat nivel de când există statistici, crescând cu 74% faţă de 2016, până la jumătate de million de unităţi, potrivit unei analize realizate de Autovit.ro pe baza datelor oferite de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Tranzacţiile cu maşinile noi şi rulate au atins un record istoric în 2017, cele noi depăşind 100.000 de unităţi, iar cele rulate 1,1 milioane de unităţi. La cele rulate, 518.927 au reprezentat maşini din import, iar 496.723 au fost reînmatriculări. Spre comparaţie, în 2016, piaţa maşinilor rulate a ajuns la un număr de 641.909 unităţi.

News.ro

Ionut

Înmatriculările de autoturisme au crescut în ianuarie cu peste 245%, la peste 51.000 de unităţi

Înmatriculările de autoturisme în România au crescut în ianuarie cu 245,41% faţă de ianuarie 2016, până la 51.006 unităţi, potrivit datelor publicate joi de către Direcţia Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Astfel, înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în ianuarie cu 66,37% faţă de ianuarie 2016, la 11.744 unităţi, adică 23% din total. De asemenea, în ianuarie 2017 au fost înmatriculate în România 39.262 de autoturisme second hand, în creştere cu 409,37% faţă de ianuarie 2016.

News.ro

Ionut

România se transformă în muzeu în aer liber: parcul auto naţional a trecut de 15 ani vechime

Dintre cele aproape 6 milioane de maşini din parcul auto, 4,5 milioane sunt mai vechi de 10 ani, prezentând astfel un risc pentru siguranţa traficului. Vârsta medie a parcului naţional de autoturisme a depăşit borna celor 15 ani la finalul anului trecut, în condiţiile în care în 2017 s-au importat în România peste 530.000 de maşini vechi. Astfel, într-un singur an fără timbru de mediu statul a reuşit să şteargă cu buretele efortul financiar de peste 200 mil. euro depus tot de stat, prin programul Rabla. Între 2005 şi 2017, prin programul de casare au fost eliminate de pe străzile României circa 570.000 de maşini vechi.



ZF