Piața auto second hand în România

Started by Ionut, October 02, 2012, 10:51:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Ca erau intrebari mai zilele trecute:
"Analizând structura parcului de autovehicule de ocazie verificat de RAR, în funcţie de anul de fabricaţie, la nivelul primului trimestru al anului 2017, comparativ cu primul trimestru al anului 2016, se constată o creştere a vârstei medii a acestor vehicule de la 8,7 ani în trimestrul I 2016, la 10,5 ani în primul trimestru din 2017.

De asemenea, analizând repartiţia vehiculelor care au obţinut cartea de identitate (CIV) în funcţie de anul fabricaţiei şi norma de poluare chimică, rezultă că numărul vehiculelor fabricate până în anul 2000, adică cele care respectă cel mult norma de poluare Euro 2, a avut o creştere importantă de 107%, al celor fabricate între 2001 şi 2005 (Euro 3) a avut o creştere de 57%, al celor fabricate între 2006 şi 2010 (Euro 4) a avut o creştere de 69%, iar în cazul celor fabricate după 2011 (Euro 5 şi Euro 6) creşterea a fost de 15%."

Luat de aici: http://www.capital.ro/exclusivitate-masinile-mai-vechi-de-12-ani-vor-efectua-itp-anual.html

voicul

TOP 10 masini second-hand aduse in Romania de samsari

Samsarii de masini aduc din Vest autoturisme second-hand in volume uriase, chiar si de sapte ori mai mari decat vanzarile pe care le au brandurile de masini noi. Cifrele ne arata ca romanii se bat pe modele BMW si Audi la mana a doua in loc sa cumpere modele noi Dacia. Sunt inmatriculate in tara 120 de masini premium de la fiecare brand pe zi fata de 60 de unitati Dacia noi.

http://www.wall-street.ro/articol/Auto/212966/top-10-masini-second-hand-aduse-in-romania-de-samsari.html?full

ghifor

Nu am date statistice dar cred ca marea majoritate a acestor masini sunt produse in UE! Romania cu onoare face parte din aceasta Uniune si beneficiaza de libertatea de miscare a bunurilor si persoanelor. Haideti sa incercam sa fim europeni si sa renuntam la nationalisme ieftine.
Pe de alta parte "samsarii" profita de carentele legislative si de impotenta autoritatilor si obtin venituri neimpozabile expunand cumparatorii. O piata SH bine reglementata dar si respectata de autoritati ar face numai bine! Sunt exemple usor de copiat in vest. As fi curios daca din Ro se exporta autoturisme sh? Pe roti nu cred ca exista posibilitatea neavand cunostinta de existenta de numere de inmatriculare pt export...

dragos76

Comparația audi vechi vs Dacia nouă nu cred că e făcută din rațiuni naționaliste, ci pur și simplu comercial: cam pe acolo te costă și un audi vechi ca și o dacie nouă. Deși ca să fim sinceri Dacia are o ofertă mult redusă de clase de mașini decât ce găsești la alți producători.

Cum zici, problema e de fapt legislativă, și lasă portițe prea mari pentru aducerea (și folosirea) de modele vechi, poluante, precum și pe partea fiscală, unde se face evaziune la greu în acest comerț.

cristi5

#124
Mda cica e doi ani de inchisoare daca dai inapoi kilometrajul... Pentru cine? Pentru cel care l-a dat inapoi (gaseste-l daca poti, poate e bine mersi in Germania) sau pentru cel care vinde masina cu kilometraj masluit?

voicul

Ai nevoie de numere de export, atata timp cat ai numele tau pe talon?

Eu cand mi-am luat masina 30 de zile am mers cu numerele vechi si cu numele meu pe vechiul talon. Nu a fost nevoie sa ies din tara, dar nu vad de ce nu s-ar putea asa.

voicul

Multi se crizeaza ca s-au imatriculat multe masini SH.

Ce ai fi preferat:
1. Sa se imatriculeze 500.000 masini in RO?
Sau
2. Sa se imatriculeze doar 200.000 in RO si 300.000 in BG si sa circule pe drumurile publice tot 500.000 SH?
(adica sa se piarda impozitul si RCA colectat de statul roman pentru 300.000 masini?

Ionut poate chiar il pui ca sondaj.

voicul

DOCUMENT Ministerul Mediului explică șoferilor CUM își pot primi înapoi TAXA AUTO și când le vor fi dați banii

Taxa auto deja plătită de șoferi și care trebuia restituită acestora de stat în urma unor hotărâri judecătorești va fi plătită într-un anumit grafic, conform normelor prezentate astăzi de Ministerul Mediului pentru rambursarea banilor.

Documentul care explica e aici

TibiV

Quote from: voicul on October 23, 2017, 03:30:38 PM
Multi se crizeaza ca s-au imatriculat multe masini SH.

Ce ai fi preferat:
1. Sa se imatriculeze 500.000 masini in RO?
Sau
2. Sa se imatriculeze doar 200.000 in RO si 300.000 in BG si sa circule pe drumurile publice tot 500.000 SH?
(adica sa se piarda impozitul si RCA colectat de statul roman pentru 300.000 masini?

NU.
Sa se inmatriculeze 200.000 in Ro si atat.
Mi se pare horror ceea ce vad tot mai de des pe sosele.
Adevarate "limuzine", de 1o metri lungime.
4 metri lungime are masina, 6 metri are norul gros de fum care iese pe esapament....
Se radea pe vremuri de "Trabi", dar astea au o cilindree de 4-6 ori mai mare.

Ca sa nu mai spun ca pana acum ma feream de "numere galbene".
In ultimele zile am avut cateva zile am avut mai multe "evenimete" ratate "la mustata"... Caci erau masini cu numar de RO, dar cu volan pe dreapta !...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Jumătate din mașinile aduse în România, puse la vânzare, au probleme: "Cifrele ar trebui să dărâme mitul că mașinile care vin de afară au fost folosite de bunicuțe sau doctori". Care sunt mărcile cu cele mai multe nereguli și cum pot fi evitate

Anul 2017 va fi cel mai bun din istorie pentru vânzătorii de mașini second-hand, mai cunoscuți și ca "samsari", atunci când este vorba de de persoane fizice.  De la începutul anului, au fost înmatriculate peste 426.000 de autoturisme rulate de import, cu aproape 70% mai mult decât în cele 10 luni ale anului trecut. Informații furnizate Profit.ro de reprezentantul unuia dintre cei mai mari procesatori europeni de date privind automobilele relevă o situație: pe medie, peste 50% din mașinile aduse în țară și puse la vânzare au avut cel puțin o daună.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/stiri/exclusiv-jumatate-masinile-aduse-romania-puse-vanzare-au-probleme-cifrele-ar-trebui-darame-mitul-masinile-vin-afara-au-folosite-bunicute-doctori-marcile-cele-multe-nereguli-pot-evitate-17384741

Ionut

Piața de second hand a cunoscut din nou un ritm de creștere pronunțat, din cauza anunțurilor repetate privind introducerea în lunile următoare a unei taxe auto noi, astfel că în octombrie nivelul a ajuns la 47.605 de autoturisme SH de import, față de 27.954 anul trecut, cu 70,3% mai multe. În total de la începutul anului au fost înmatriculate 426.029 de autoturisme rulate de import, față de 250.813 anul trecut, cu 69,86% mai multe.

În total, parcul auto al României a crescut cu 514.834 autoturisme din ianuarie și până la finele lunii octombrie. Sunt așteptate alte circa 20.000 de autoturisme noi și circa 100.000 de autoturisme rulate în următoarele două luni care au mai rămas, astfel că volumul la finalul anului să depășească 100.000 de autoturisme noi și 500.000 de autoturisme rulate intrate în circulație.

Profit.ro

Ionut

Trei din patru maşini second-hand înmatriculate în România sunt mai vechi de zece ani

Numărul autoturismelor rulate înma­tri­cu­late a urcat în primele zece luni la circa 426.000 de unităţi, de cinci ori mai multe decât cele noi şi cu 42% peste nivelul din întregul an 2016, arată datele APIA. ,,Această situaţie este cauzată de eliminarea de la 1 februarie a timbrului de mediu. Din punctul de vedere al vechimii aces­tora, re­marcăm o dublare a numă­rului de auto­tu­risme mai vechi de zece ani, nou intrate în parcul naţio­nal, respectiv peste 326.000 de astfel de autotu­risme nou intrate în 2017 faţă de numai cca. 168.000 în 2016". Astfel 76% din maşinile rulate înmatriculate în primele zece luni sunt mai vechi de zece ani.

ZF

voicul

O masina de 10 ani intretinuta corect merge. Si una de 20 de ani face la fel.

APIA poate ar treubie sa mai raspunda si la alte intrebari gen:
Cate din masinile SH sunt dauna totala sau implicat in accidente?
O masina dauna totala de 3 luni poate fi mai periculoasa decat una de 10 ani!

CristiM

"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

cezar-mario2012

 Eu nu înțeleg ceva cu aceste statistici, acest număr reprezintă doar mașinile aduse de afară sau și cele vândute din România. De exemplu eu am vândut Loganul vechi de 11 ani și am cumpărat o mașina nouă, acest Logan a fost deja înmatriculat, acum el face parte din această statistică sau nu? Sunt posesori de mașini, asemenea mie care aveau nevoie de acestă lege pentru a scăpa de mașina veche pentru a cumpăra una nouă. Eu am ieșit în avantaj vânzând mașina veche pe o anumită sumă plus un tichet REMAT cumpărat de la dealer.