News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Piața auto second hand în România

Started by Ionut, October 02, 2012, 10:51:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Deschid tot eu topic pentru ca vad ca voi nu vreti sa-l faceti singuri. :)

Topicul a fost creat dupa discutiile pro/contra achizitionarii unei masini second hand aparute aici si aici. Va rog continuati discutiile, respectand regulile forumului, pe acest thread.

Puteti vorbi aici despre orice tine de piata de masini second hand in Romania, pareri pro/contra, experiente personale si asa mai departe. Va rog frumos NU postati anunturi de vanzare/cumparare. Daca aveti de vandut sau de cumparat o masina, dati un mesaj scurt si comunicati apoi cu doritorii prin mesaje private. Lasati topicul strict pentru discutii, nu pentru vanzare-cumparare. Spor la discutii!

BoGDaN

Ma declar fan SH din Germania dar cu cateva conditii pe care le impartasesc:
1- Cumparati de la autohaus nemtesc sau de la persoane fizice, nu de la turci, indonezieni sau rusi.
2- Sfatul meu este sa evitati zona de sud si orientati-va spre Nord, Kiel, Hanovra sau Hamburg.
3- Ganditi-va ce fel de autoturism doriti sa va cumparati si cercetati istoricul masinii:
de exemplu:
VW PASSAT B6 - aveti grija la motorul de 2.0 tdi BKP care are prostul obicei sa ii pice injectorul in mers iar operatiunea de schimbare este foarte scumpa.
Ford Focus Tdci - o masina de flota in Germania al carui motor are probleme dupa 160.000 de km. Se stie lucrul asta
etc

PS: Nu sunt samsar, sunt pasionat de masini, si toate masinile mele au fost SH pe care le-am tinut maxim 2 ani.

jailor

#2
@Bogdan:
Zici tu ca:"wow bizare pareri ai jailor.
eu am masina acum la 165000 km si nu am schimbat nimic la ea in afara de 2 bucsi si un burduf. am confort, spatiu si siguranta. plus ca e bluemotion si consuma foarte putin. niciodata nu mi-as lua masina noua pentru ca nu se merita sa dai 30-40-50-60k euro noua si dupa un an sa coste cu 1/3 mai putin."


Daca pana la 165.000 km nu ai schimbat nimic, nici distributia (pana si aia pe lant se schimba la 160.000), nici discuri, nici altceva inseamna ca ori esti inconstient ori ai pierdut caietul de intretinere.


"Masina mea de 160.000 este mult mai intretinuta si mult mai fiabila decat orice autoturism low cost. iar anul viitor intentionez sa o vand, fiindca este o marca buna nu o sa pierd foarte mult la ea - si sa imi cumpar noul model, tot sh si tot din germania.
Si cu asta basta discutiei!
In Ardeal se stie: Germania e mama!"

Masina ta nu are cum sa fie mai fiabila pt ca are deja 160.000 de km. daca ar fi mai buna ca una noua ar costa mai mult ca una noua. Cat despre zicerile din Ardeal...noi aici in "Regat" am aflat ca exista si alte tari pe glob.


P.S am uitat sa mentionez la capitolul "siguranta la SH" ca airbag-ul nu e sigur ca se mai deschide dupa niste ani.

BoGDaN

draga jailor nu sunt arogant, te respect

intram intro spirala fara sfarsit. normal ca si tu ai dreptate in anumite aspecte. sunt oameni care nu ar da 10500 pe un golf 6 si si-ar cumpara un logan nou. foarte bine.  sunt unii care nu si-ar lua logan si isi vor cumpara un bmw seria 3 din 2007.
masina noua e masina noua. esti primul proprietar, e a ta.
pana la urma toti suntem subiectivi.
Eu unul nu am bani sa dau 30000 pe o masina noua (si nici n-as da atatia bani pentru o masina cand ne apasa atatea greutati), dar nici nu mi-as lua un low cost. Nici nu vreau sa imi fac un leasing pentru ca nu stiu ce imi rezerva viitorul. Asa ca fac rabat la chestiunea primului proprietar. Imi convine un sedan middle class dar folosita atata timp cat are un numar real de km, atata timp cat ii pot verifica istoricul. Autohausurile nemtesti iti vor da si garantie. Si in Romania se ofera asa ceva ceea ce este foarte bun.
Legat de airbaguri etc, astea sunt simple speculatii.
Distributia am schimbato la 120000 conform manualului de utilizare. Urmeaza la 240000. Discuri le-am schimbat si alea jailor, nu stiu ce ai inteles tu. Dar pentru ca fac un numar mare de km investitia s-a meritat pentru ca am un consum mic la masina. Intretinerea e destul de ieftina, fata de BMW. De asemenea sunt genul de sofer care stie sa foloseasca un motor TDI - schimbat dupa 2700 rpm, nu merg subturat, etc. Asa ca nu am avut probleme.
Acum  poate ai un CLS nou si esti arogant sau ti-ai luat vreo teapa SH dar pentru nivelul de confort, siguranta, fiabilitate si imagine as spune eu, masina mea este ideala. Din motivul asta urmez la anul sa imi iau modelul actual insa tot SH (acum il am pe cel din 2009).
In Romania majoritatea samsarilor sunt pungasi la drumul mare. Sunt si exceptii si sper sa nu se supere jailor, in zona Ardealului - CJ, MS, BH, AR, TM si cred ca si in Bucuresti mai sunt profesionisti care mai aduc masini bune. Dar de preferinta, as cauta si mi-as aduce o masina singur.
Am sa va dau un sfat:
Cereti seria de sasiu si cartea service, si sunati voi in Germania la service-uri. Multe service-uri va vor raspunde si va vor oferi detalii. Astfel obtineti detalii despre nr de km cand s-a facut revizia, accidente, probleme etc. Merita!!

Ionut

Quote from: BoGDaN on October 02, 2012, 11:39:44 AM
Cereti seria de sasiu si cartea service, si sunati voi in Germania la service-uri. Multe service-uri va vor raspunde si va vor oferi detalii. Astfel obtineti detalii despre nr de km cand s-a facut revizia, accidente, probleme etc. Merita!!

Treaba asta mi se pare foarte relevanta. Poate din discutiile astea reusim sa si gasim niste tips & tricks. Facem un document si-l popularizam. Sa educam lumea, isi vor lua cu siguranta mai putini oameni tzepe astfel... zic, ma gandesc.

jailor

Quote from: BoGDaN on October 02, 2012, 11:39:44 AM

Eu unul nu am bani sa dau 30000 pe o masina noua (si nici n-as da atatia bani pentru o masina cand ne apasa atatea greutati), dar nici nu mi-as lua un low cost[/b].
Sunt banii tai si poti sa faci tot ce doresti cu ei, insa sa iti cumperi un Golf 6 cu 10.000 de euro inseamna sa iti cumperi un Low Cost. Low Cost inseamna pret mic si atat timp cat dai pe el jumatate din cat costa masina aia noua tot "low cost" e este chiar daca ti se pare ca e calitatea mai buna. Eu sunt posesor de Dacie si nu am avut 10.000 de euro cash cand mi-am luat-o si am facut credit. daca as fi avut 10.000 de euro cash nu mi-as fi luat ceva gen Golf 6 SH ci mi-as fi luat un Citroen C4 ultimul model dand cei 10.000 de euro avans si restul ramanand sa ii platesc in rate. E parerea mea si atat, insa mi se pare normal ca un Golf sh daca are pret cat un Sandero nou are si calitatea aceeasi, pt ca daca ar fi mai buna decat Sandero ar costa mai mult ca acesta...

BoGDaN

#6
Noul Citroen C4 are niste preturi bune. Si sper sa fie si o masina buna. Sunt atatea prejudecati fata de Citro si e pacat. Am condus C5 si pot spune ca intradevar este Passatul frantuzesc. Probleme stiu ca au motoarele 1.6 HDI FAP. In rest suspensia(daca are hydroactive) si confortul fac toti banii.
In principiu Golf VI este o compacta de calitate, nu de lux asa cum este seria 1, A3 sau A-Klasse. Dar Golful ramane etalonul compactelor. La 10000 euro , 1.6 tdi 105 cai este o investitie buna daca sunt km reali si daca masina nu a suferit avarii.
Un om care da 10000 euro cash in Romania nu este un om sarac.

ciprebbe

"insa mi se pare normal ca un Golf sh daca are pret cat un Sandero nou are si calitatea aceeasi, pt ca daca ar fi mai buna decat Sandero ar costa mai mult ca acesta..."

Hmm...nu as fi asa de sigur
Uite de ex in cazul sotiei mele am luat un Chevrolet Captiva de 2 ani cu 26 000 km din reprezentanta cu gar inca 11luni. Factura e de 31 000 euro de noua iar eu am luat-o cu 10 000 TVA inclus. Carte service, dotari multe, tot ce vrei, full piele etc.....masina luata de pe recuperate acu 3 ani sincer cu stangere de inima si facut casco in aceeasi zi.
Azi are 57 000km si nu am schimbat nimik la ea doar filtre si ulei iar dupa mine nu o poti compara cu o dacie noua la aceeasi bani.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

BoGDaN

Ionut cateva sfaturi:
1 Cand intrati pe autovit, totdeauna cele mai ieftine masini sunt si cele care pot ascunde probleme. In proportie de 90%.
2 Vor fii suspiciosi aceia care lasa enorm de mult la pret
3 Daca doriti o testare, samsarul este din Cluj, dvs din Brasov, asigurati-va o reprezentanta intrun oras diferit (in eventualitatea in care nu vrea sa vina cu masina la Brasov). Sunt multi samsari pe mana cu mecanicii. Va vor spune ca parametrii injectoarelor sunt normale si in realitate.....
4 Evitati samsarii dubiosi, smecherosi- iti vei da seama imediat. "sefule", "directore" etc. Tipic celor din Arges si zona de sud.
5 Vopsitorii specializati au niste aparate care citesc grosimea vopselei. Verificati acest lucru si o sa va dati seama daca masina a fost revopsita.
6 Volanul, manerele, pedalele sunt buni indicatori de uzura. Verificati ca ele sa prezinte acelasi grad de uzura. Un volan si un schimbator de viteze care arata bine dar zgarieturi pe bord, in dreptul comutatoarelor e un semn rau.
Sunt multe idei, pe care le stim totii, important e ca cititorul sa fie atent ce cumpara. Nu degeaba i se spune "loteria second-hand". Cu toate ca in ultimul timp vedem si loteria nou-nouta a masinilor (masini de 40000 km care necesita schimbarea casetei de directie, volant, etc)

jailor

#9
 Da...nu contest, insa frate-miu si-a luat un Ford Focus cu 50.000 de km cand avea 4 ani si dupa 1 an i-a pocnit pompa de injectie care costa 3.000 de euro. A carpit-o si din electronica a facut-o mecanica si a scapat de masina. Cine imi garanteaza mie ca nu pot avea parte de o astfel de masina? Daca imi iau masina noua stiu ca 4 ani sau cat are garantie daca se duce pompa de injectie mi-o schimba ei pe gratis.
Masina o cumparase de la o cunostinta care nu era samsar de masini....era masina respectivului.

@Bogdan ziceai ca exista "masini de 40000 km care necesita schimbarea casetei de directie, volant, etc"....sigur, dar pt astea exista garantia.

BoGDaN

@ciprebbe
doar 10000? era pe benzina? suspicios de putin.
@jailor
nu sunt de acord cu tine. Golf VI este superior fata de Sandero la toate punctele de vedere. Urca-te si tu si compara. Singurul avantaj al tau este ca tu esti primul proprietar.

jailor

Quote from: BoGDaN on October 02, 2012, 12:40:49 PM

@jailor
nu sunt de acord cu tine. Golf VI este superior fata de Sandero la toate punctele de vedere. Urca-te si tu si compara. Singurul avantaj al tau este ca tu esti primul proprietar.
daca e net superioara de ce costa la fel? Sa inteleg ca s-a inventat marfa calitatea I care costa cat cea calitatea II?!

BoGDaN

 :lol: costa la fel pentru ca este folosita. din momentul in care te-ai urcat intro masina noua si ai pus cheia in contact ai pierdut 15% din valoare.
tu ai avantajul ca e masina ta si ai garantie.
VW Golf VI este etalonul clasei compacte. Are pretentii mai ridicate decat Sandero.

sebba

da, si eu prefer varianta "search mobile.de", mers in germania, verificat caietul de service (it's a must)
faza nasoala e ca in ultimul timp a crescut si numarul handler-ilor nemti care mai manaresc masinile
ca idee, daca handler X are si si service si pe CS-ul masinii apar stampile doar de la el... atunci e cam mirositoare treaba, fie el si neamt

nu pot spune 100% sigur dar din cate stiu daca neamtul iti mai scrie pe factura "unfallfrei", adica "fara accident", inseamna ca masina chiar nu a fost implicata in nici un accident, niciodata.
am inteles ca e cam groasa treaba la ei daca-ti scriu pe factura unfallfrei si masina nu e unfallfrei. caz penal, puscarie, chestii d-astea. deci nu vor scrie unfallfrei daca nu e unfallfrei
iarasi, nu pot spune de la ce nivel in sus se considera unfallfrei, adica... i-a ciobit un stop, e unfallfrei sau nu? asta nu mai stiu...

Sailing away! S/Y Haimana

ciprebbe

#14
da bogdan e pe benzina si a fost 10 000 pt ca primul proprietar a achitat aproape 70% din suma.
Ce ma surprinde e ca desi e motorizare 2.4 benzina  papa doar cu 1% in + fata de zafira mea 1.8 tot benzina.
Stiu ca bogdymol sa plangea de chevroletul lui ca papa cam mult ( si parca e pe gpl acum) insa asta de 2.4  papa cam la fel ca un 2.5 diesel.
Dintre un sandero nou si asta(poza luata de la claudiu!!!, nu discutam contextul de ieri de pe autostrada) la aceeasi suma ( vechime max 3 si km putini) aleg var 2
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe