Calea ferata 409 Salva-Viseu de Sus-Sighetu Marmatiei

Started by nenea_hartia, September 21, 2012, 02:47:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Aici ne mai intalnim o data (penultima data) cu CF409 Salva-Viseu...

... care apare din dreapta...







Aceasta cale ferata are inca alaturi "stalpii de telegraf" din lemn, cu izolatori din sticla...

Ultima "intersectie denivelata" cu calea ferata este in Sacel, aici

Daca nu esti pe faza, nici nu iti dai seama ce trece peste "arcada" asta...


M-am reintalnit cu calea ferata pe DN18, intre Viseu si Petrova, dar acolo erau niste simple treceri la nivel, la fel ca alte sute/mii in tara asta...

Sper ca nu am suparat pe nimeni cu atat de multe poze, dar m-am gandit ca in topicul asta atat de "linistit" pot sa postez oricat de multe poze fara sa incurc pe nimeni... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

^ Dimpotrivă, mulțumesc pentru poze, mai ales că ale mele au dispărut.

TibiV

Din fericire nu au disparut chiar toate, dar din pacate au disparut prea multe...
La fel si foarte multe poze puse de Alin... :(

La tine nu inteleg de ce unele au ramas iar altele nu...

Oricum, voi pune la "Rutier" poze si de pe DN17D, DN17C si DN18.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

^Nu au rămas, dispăruseră toate. Acum ceva vreme am mai găsit câteva pe HDD și le-am pus din nou.

JohannDB

Linia 409, Salva - Vișeul de Sus - Sighetu Marmației......
      Din 30,08.2018, este "puțină" liniște pe aici.... Păcat că unele poze nu se mai văd, de niciun fel.... Păcat....
      Încerc să vă aduc privirii imagini care (unele) și eu le-am văzut de puține ori și normal că în rare locuri........
      De exemplu, un loc unde nici eu (deși în decursul anilor, pe vremea "aialaltă" am trecut adesea prin zonă); este vorba de punctul de trecere în Ucraina. Aici, la Valea Vișeului, se făcea rebrusarea locomotivei; o vreme a celor cu abur apoi a DA-urilor.








Powered by API/PUM imgur uploader

     Sursa:  http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... =ENpicture
                 http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... =ENpicture     de pe forum.lokomotiv.ro

     Dincolo de poartă este România; poza e de pe teritoriul vecin.
     

TibiV

Sunt socat!!!...
In afara unor "timbre" postate de alin_simeriaveche in 2014 chiar nu au mai ramas alte poze in afara de cele postate de mine in urma cu an?!?!?!...

IMGUR pare sa fie singurul "host de incredere".... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Tibi, eu iti vad toate pozele din aug 2017 de mai sus. Uneori imgur.com mai da si erori, dar pozele sunt active, se vad.

Vice33

De cand este inchisa aceasta linie, pe ce magistrala se afla linia din ultimele poze, tot pe 409? Incerc sa o caut pe google maps si nu gasesc...inteleg din poze ca e inchisa linia si la ucrainieni...? in ce zona este pozata linia?

P.S. E cumva aici? https://www.google.com/maps/@47.9159179,24.15926,1427m/data=!3m1!1e3


nenea_hartia

^ Ținând cont că podul e foarte scurt, presupun că poza e făcută aici, granița româno-ucraineană urmează traseul acelui pârâu.

@JohannDB: Interesante pozele, mulțumesc. Îmi amintesc de un proiect pe care l-am avut acum vreo 6 ani pe fâșia de frontieră din zona Săpânța-Sighetu Marmației. A trebuit să mergem mai întâi la Poliția de Frontieră și am semnat niște hârtii prin care ne obligam să nu fotografiem nimic înspre țara vecină. Pe malul nostru nu era nici o problemă, dar fără poze făcute spre Ucraina! Regret și acum că m-am conformat și nu am fotografiat deloc podul feroviar de la Câmpulung la Tisa...

frunzaverde

Quote from: Vice33 on December 09, 2018, 09:15:12 PM
De cand este inchisa aceasta linie, pe ce magistrala se afla linia din ultimele poze, tot pe 409? Incerc sa o caut pe google maps si nu gasesc...inteleg din poze ca e inchisa linia si la ucrainieni...? in ce zona este pozata linia?

Face parte din linia Teresva (UA) - Camara Sighet - Sighetul Marmatiei - Valea Viseului - Berlibas (UA) - Rahiv (UA), parte din linia istorica Debretin - Satu Mare - Sighetul Marmatiei - Ivano-Frankivsk (azi foarte fragmentata de granite). In Romania linia e numerotata 421 si 423.

Este linie pe ecartament larg (1520 mm), si este singura legatura directa (fara ocol via Ivano Frankivsk) intre reteaua zakarpata si reteaua bucovineana a Ucrainei, asa ca a fost folosita in regim de peaj de trenurile UZ (si inainte de trenurile SZD). Adica puteai calatori Ucraina - Ucraina via Sighetul Marmatiei fara pasaport sau alte acte. Puteai sa si cobori sau urci pe teritoriul romanesc, dar bineinteles, doar daca aveai actele necesare (pasaport, viza etc.). Trenurile erau operate exclusiv de UZ (caile ferate ucrainiene), de obicei cu automotoare D1 cu bancute de lemn.

Trenurile au fost initial limitate la relatia Teresva - Sighetu Marmatiei, in urma unor inundatii, apoi desfiintate complet prin 2009 (singurul trafic era cel... de tigari de contrabanda - podul rutier si pietonal a omorit traficul feroviar). Linia nu este oficial inchisa - s-a incercat redeschiderea circulatiei in 2013, prin actiuni pe plan local, dar nu a iesit nimic (Ucraina avea si are alte probleme).

Azi linia e utilizata pe partea ucrainiana inspre vest pana la Teresva, de unde linia ucrainiana se continua si este exploatata pana la Solotvyno/Slatina (orasul aflat peste Tisa de Sighetul Marmatiei) iar inspre est, de la Rahiv, fiind inchisa si partial distrusa intre Rahiv si granita romaneasca.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

#55
Am vazut pe alt forum raspunsul CFR ca pe liniile astea traficul de marfa s-a oprit in 2014.
Partea si mai interesanta e ca pina la inundatiile din 1970 erau legaturi peste Tisa. Pe google se vad urmele atit din gara Bocicoi cit si din Sighet.nu mai gasesc harta acuma.


pun aici o poza facuta de mine in Valea Viseului.Stiind ca photobucketul s-a blocat daca nu platesti, m-am mirat sa imi gasesc propria poza. :o :o




alin_simeriaveche

#58
Ma doare inima cand vad aceste filmari. Fiind copil de tata de CFRist, am calatorit mult cu trenul. Traseul meu iubit ce imi aminteste de vacantele petrecute la bunicii mei din Sighet este traseul Simeri Sighetul Marmatiei. Se pleca noaptea dupa ora 1 si ajungeai dupa ora 11, a doua zi. Venirea era cum era dar plecarea de acolo era cea mai dulce. Dorul de parinti amestecat cu traseul pitoresc maramuresenesc imi provoca o stare senzationala. Daca la venire erai obosit dupa calatoria de noapte si nu aveai dispozitie sa vezi peisajele, la plecare eram fresh, entuziasmat si "apt" sa recuperezi ce n-ai vazut inainte. Cand eram mic, eu credeam ca tunelul de dupa Dealul Stefanitei este cel mai lung din tara. Asa ceva eu nu am mai parcurs. Dar cand am mai crescut, am realizat ca defapt, timpul parcurs prin tunel este lung datorita vitezei, nu tunelul :). Am si amintiri amuzante pe acest traseu:
1. Ne-a prins servirea mesei traversand tunelul. Am cazut de comun acord cu fratii si parintii ca pana trece trenul ne oprim din mancat datorita intunericului(nu functiona iluminatul din compartiment). Cand am iesit din tunel am observat ca nu mai aveam mancare. Mama a mancat tot :)
2. In Viseul de Jos am mers sa cumpar baterii la cd player crezand ca acolo se schimba locomotiva. Ba chiar am fost si jovial, am lasat pe altii in fata mea stand la rand intr-un butic din gara in timp ce ma uitam cum imi pleaca trenul. Nu va ingrijorati, am prins trenul dupa ce am fugit ca un nebun si controlorul a anuntat prin statie mecanicul sa incetineasca :)
Refacand drumul acesta cu trenul in 2013 iar apoi anul trecut si acesta cu masina, constat cu tristete si durere ca se degradeaza din an in an tot mai mult. Si ma gandesc cu tristete ca poate o sa vina ziua cand aceasta linie va fi inchisa intr-un viitor indepartat daca nu se face nimic.
M-am tot gandit daca aceasta ruta are posibilitatea unei surse de finantare UE dar din pacate nu. Doar de la stat si banii de la stat nu merg pe asa ceva mai ales in aceasta zona.
Trag nadejdea ca odata, cineva isi va aminti si de aceasta magistrala de poveste.

olgastefan

Buna ziua,  Fac o cercetare pe istoria liniei Salva-Viseu si am dat de acronimul CLRS, sectorul CLRS in cadrul constructiei de pe santierul national din 1948-49, de citeva ori fara vreo explicatie ce inseamna.  Ar putea cineva sa-mi explice.  Va multumesc mult pentru ajutor.

Aici gasiti mai multe despre proiect momnetan.  O sa fie si un website bogat in materiale de arhiva si actuale. 

https://www.facebook.com/Salva-Vi%C8%99eu-1948-Atunci-%C8%99i-Acum-114241987090630