Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu

Started by Ionut, July 13, 2019, 03:46:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

Aaa, am uitat ca se lucreaza pe dincolo si nu e electrificat.


NGC

"Studiu de Fezabilitate pentru ,,Electrificarea liniei feroviare Rădulești – Giurgiu Nord""

Nu s-a contestat si ramane castigator CONSIS PROIECT.

Dragosdimitrescu

Asta inseamna ca va fi tractiune electrica pana la Giurgiu Nord, apoi diesel pana la Ruse.
Deci va fi necesar un depou la Giurgiu Nord unde sa fie detasate locomotive diesel care sa faca aceasta ruta transfrontaliera. Bulgarii avand electrificare la Ruse clar nu vor pune la dispozitie locomotive diesel pentru tranzit (ca si in prezent)
Pe partea de calatori nu va fi nici o schimbare cred, vor folosi tot un automotor diesel care sa ajunga pana in Giurgiu Oras. Iar pentru calatori international nu vad cum ar renta sa faca un schimb intre electric si diesel la Ruse, apoi schimb Diesel cu Electric la Giurgiu Nord. Ar mai pierde inca 20 minute cu acest ultim schimb, mai ales ca vitezele nu vor creste la 160 pe nici o portiune din drum.
Pe 102 ramanand neelectrificat sunt sigur ca vor folosi tot automotoare diesel.
Deci va fi doar o mutare a problemei din Radulesti in Giurgiu Nord.

TibiV

#33
https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/5418783528156471

Bucureşti, 14 martie 2022

📢 𝐒𝐭𝐮𝐝𝐢𝐮 𝐝𝐞 𝐟𝐞𝐳𝐚𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐞𝐥𝐞𝐜𝐭𝐫𝐢𝐟𝐢𝐜𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐞𝐢 𝐂𝐅 𝐑ă𝐝𝐮𝐥𝐞ș𝐭𝐢 – 𝐆𝐢𝐮𝐫𝐠𝐢𝐮 𝐍𝐨𝐫𝐝
‼Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și CONSIS PROIECT SRL au semnat contractul, în valoare de 2,9 milioane lei (fără TVA) pentru elaborarea studiului de fezabilitate, 𝒑𝒓𝒊𝒎𝒂 𝒆𝒕𝒂𝒑ă 𝒂 𝒑𝒓𝒐𝒈𝒓𝒂𝒎𝒖𝒍𝒖𝒊 𝒑𝒆𝒏𝒕𝒓𝒖 𝒆𝒍𝒆𝒄𝒕𝒓𝒊𝒇𝒊𝒄𝒂𝒓𝒆𝒂 𝒍𝒊𝒏𝒊𝒆𝒊 𝒅𝒆 𝒄𝒂𝒍𝒆 𝒇𝒆𝒓𝒂𝒕ă 𝑹Ă𝑫𝑼𝑳𝑬Ș𝑻𝑰 - 𝑮𝑰𝑼𝑹𝑮𝑰𝑼 𝑵𝑶𝑹𝑫 (57 𝒌𝒎).

🚆Studiul de fezabilitate pentru electrificarea liniei de cale ferată Rădulești - Giurgiu Nord (57 km) trebuie să identifice 𝑐𝑒𝑎 𝑚𝑎𝑖 𝑒𝑓𝑖𝑐𝑖𝑒𝑛𝑡ă 𝑠𝑜𝑙𝑢ț𝑖𝑒 𝑑𝑖𝑛 𝑝𝑢𝑛𝑐𝑡 𝑑𝑒 𝑣𝑒𝑑𝑒𝑟𝑒 𝑡𝑒h𝑛𝑖𝑐𝑜-𝑒𝑐𝑜𝑛𝑜𝑚𝑖𝑐, în vederea obținerii sursei de finanțare pentru implementarea obiectivului de investiție, cu asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României și respectarea conformității standardelor impuse 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝐶𝑜𝑟𝑖𝑑𝑜𝑎𝑟𝑒𝑙𝑒 𝐸𝑢𝑟𝑜𝑝𝑒𝑛𝑒 ș𝑖 𝐶𝑜𝑟𝑖𝑑𝑜𝑎𝑟𝑒𝑙𝑒 𝑇𝐸𝑁-𝑇.

✅𝐶𝑎𝑟𝑎𝑐𝑡𝑒𝑟𝑖𝑠𝑡𝑖𝑐𝑖𝑙𝑒 𝑡𝑒h𝑛𝑖𝑐𝑒 𝑎𝑙𝑒 𝑙𝑖𝑛𝑖𝑒𝑖 𝑠𝑢𝑛𝑡 𝑢𝑟𝑚ă𝑡𝑜𝑎𝑟𝑒𝑙𝑒:
►lungime traseu cca. 57 km;
►linie simplă, neelectrificată;
►10 puncte de secționare: Rădulești, Târnavele, Vlașca, Răsuceni, Toporu, Chiriacu, Stănești, Oncești, Bălănoaia, Cetatea.
✅𝑂𝑏𝑖𝑒𝑐𝑡𝑖𝑣𝑒𝑙𝑒 𝑠𝑝𝑒𝑐𝑖𝑓𝑖𝑐𝑒 𝑎𝑙𝑒 𝑝𝑟𝑜𝑔𝑟𝑎𝑚𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑠𝑢𝑛𝑡 𝑢𝑟𝑚ă𝑡𝑜𝑎𝑟𝑒𝑙𝑒:
►creșterea vitezei medii de circulație a trenurilor;
►creșterea atractivității transportului feroviar pe acest tronson ți a volumului de transport pe calea ferată;
►minimizarea efectelor negative asupra mediului;
►descongestionarea traficului feroviar din București si zonele limitrofe;
►menţinerea şi, eventual, atragerea de noi transporturi de pe Coridorul European de Marfă RFC 7 Praga – Atena pe teritoriul României;
►creșterea veniturilor CFR din taxa de utilizare a infrastructurii.

ℹ Studiul de Fezabilitate, cu 𝑡𝑒𝑟𝑚𝑒𝑛 𝑑𝑒 𝑒𝑙𝑎𝑏𝑜𝑟𝑎𝑟𝑒 𝑑𝑒 9 𝑙𝑢𝑛𝑖, va cuprinde inclusiv toate datele necesare pentru obţinerea tuturor avizărilor în vederea promovării Hotărârii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici şi pentru exproprierea imobilelor aferente obiectivului de investiţii "Electrificarea și reabilitarea liniei feroviare Rădulești – Giurgiu Nord", inclusiv completarea/modificarea (dacă este cazul) a documentației, prin implementarea tuturor cerințelor/solicitărilor emitenților de avize.

🚆Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din 𝑓𝑜𝑛𝑑𝑢𝑟𝑖 𝑒𝑥𝑡𝑒𝑟𝑛𝑒 𝑛𝑒𝑟𝑎𝑚𝑏𝑢𝑟𝑠𝑎𝑏𝑖𝑙𝑒, de la 𝑏𝑢𝑔𝑒𝑡𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑠𝑡𝑎𝑡, 𝑣𝑒𝑛𝑖𝑡𝑢𝑟𝑖le 𝑝𝑟𝑜𝑝𝑟𝑖𝑖 ale Companiei Naţionale de Căi Ferate ,,C.F.R." – S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

LE
Acum a aparut si comunicatul oficial, pe site-ul CFR SA:
http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6175-14-martie-2022-cfr-sa-a-semnat-contractul-pentru-electrificarea-liniei-cf-radulesti-giurgiu-nord-etapa-studiu-de-fezabilitate
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos

Mi se pare absurd sa nu se faca racordul cu electrificarea bulgarilor. Totalmente absurd pentru cateva sute de m.

Apoi, eu nu inteleg exact, se electrifica si ruta directa Bucuresti - Giurgiu, prin Comana?

Dragosdimitrescu

Nu se electrifica Bucuresti Progresu - Giurgiu Oras.

Va fi interesant de electrificat dupa ce se va electrifica centru feroviara de vest. Dar nu vad pe nicaieri un astfel de proiect.

 

tom_sawyer

#36
Ba da, se electrifică, dar va mai trece o vreme până atunci:

,,În data de 23 decembrie, proiectantul a depus la CFR SA Studiul de Fezabilitate privind Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera – Etapa a 2-a. Au fost obținute toate avizele solicitate prin certificatul de urbanism și în prezent proiectul se află în procedură de obținere a Acordului de Mediu. La finalizarea lucrărilor, linia de cale ferată va fi electrificată și trenurile vor putea circula cu viteze de până la 120km/h. După modernizare, lungimea traseului va fi de 92,80 km (prin optimizarea traseului). De asemenea lungimea sectoarelor de linie dublă crește cu aproximativ 3 km până la 43,60 km. Investiția totală a proiectului este de aproximativ 3.794.947.033,56 lei fără TVA, fonduri europene nerambursabile", a scris marți seara pe pagina sa de Facebook secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu.

https://clubferoviar.ro/modernizarea-liniei-ferate-bucuresti-giurgiu/


shift2rail

^ "Valoarea investiției pentru întregul proiect este de 201.992.311.976 lei (RON)."

trebuie ca e o greseala, vb de aprox 200 mil ron= 40 mil eur, ptr 57 km linie simpla...scump, de aici, probabil, reticenta CFR de a investi masiv in electrificarea Retelei...

frunzaverde

@shift2rail - 700 de mii de euro pe km pentru electrificare + RK la suprastructura e incredibil de ieftin fata de alte lucrari CFR. Pe coridor (si nu numai) CFR arunca cu 9-15 milioane de euro pe km, si aia nu li se mai pare scump...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

shift2rail

ah, e si RK inclus in proiect.

inseamna ca electrificarea per se nu costa deloc mult per km, cu toate astea o mare parte din reteaua cfr e neelectrificata. cum explici asta?

frunzaverde

Simplu, nu au fost bani alocati.

Din 2001 incoace, toti banii UE pentru CF si cam toata cofinantarea nationala a intrat intr-un singur proiect mamut - "coridoreala" - demolarea completa (pana la fir de iarba) si reconstructia de la zero a celor 872 km de linie intre Curtici si Constanta. La costuri care uneori au rivalizat cu liniile de mare viteza (10-15 milioane de euro / km...).

In rest reteaua a fost lasata sa putrezeasca la propriu, alocari de 5-10% fata de nivelul standard de intretinere necesar (si asigurat pana in 2000). La investitii a luat 30 de ani refactia tunelului Filesti si electrificarea Tecuci - Barbosi pentru ca alocarile erau de 5 milioane de lei pe an. Inclusiv Giurgiu - Bucuresti a zacut din 2006 pana in 2019 fara nimic facut pentru ca toate resursele s-au dus la marea coridoreala pe sistem Atena - Salonic.

De-abia in 2018-19 a inceput, incet, sa se schimbe roata, in mare parte din cauza presiunilor UE pentru schimbarea placii, dublate de voci din industrie si din restul societatii.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#42
Astăzi, 27 februarie 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre a Guvernului privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții "Electrificarea liniei feroviare Răduleşti - Giurgiu Nord", lucrare de utilitate publică de interes național

Scurtă descriere

Proiectul ,,Electrificarea liniei feroviare Răduleşti - Giurgiu Nord" face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT), varianta august 2016, aprobat prin HG nr. 666/2016, încadrându-se în capitolul "Proiecte electrificare şi reabilitare cale ferată". De asemenea, în Contractul de activitate al Companiei Naţionale de Căi Ferate "C.F.R." - S.A. pentru perioada 2016-2020, aprobat prin H.G. nr.232/2016, sunt prevăzute "Programul pentru electrificarea liniilor de cale ferată şi îmbunătăţirea cadrului de furnizare şi gestiune a energiei electrice" şi participarea la Coridorul de transport feroviar de marfa nr. 7 "Orient".

Sectorul de cale ferată Răduleşti - Giurgiu Nord, în lungime de aproximativ 57 km, face parte din parcursul românesc de tranzit pentru trenuri de marfa Curtici - Giurgiu (670 km), care este electrificat până în staţia Răduleşti, inclusiv.
Sectorul de cale ferată Răduleşti - Giurgiu Nord este singurul sector neelectrificat din parcursul coridorului european de marfă RFC 7 Praga - Atena (aprox. 2.000 km), ce străbate Cehia, Slovacia, Austria, Ungaria, România, Bulgaria și Grecia. Faptul că acest sector nu este electrificat generează dificultăţi în desfăşurarea traficului feroviar, schimbarea mijlocului de remorcare din tracţiune electrică în tracţiune Diesel mărind costurile de remorcare.
Investițiile ce vor fi realizate în cadrul proiectului presupun electrificarea liniei pe întreaga lungime a traseului şi îmbunătăţirea infrastructurii existente pentru creşterea vitezei de circulaţie, la viteza de 120 km/h, pentru trenurile de călători, respectiv de 60-80 de km/h, pentru trenurile de marfă. Viteza mai mică de 120 km/h va fi pe zonele unde retrasarea căii se poate face numai cu costuri mari, afectând diverse construcţii existente (feroviare sau aparținând altor proprietari).

Sunt propuse următoarele lucrări:
- Electrificarea liniei pe toată lungimea traseului;
- Reînnoirea infrastructurii liniilor şi corectarea geometriei traseului pentru viteza de 120km/h (cu excepția anumitor zone);
- Reconfigurarea dispozitivului de linii din staţii, având în vedere electrificarea tronsonului de cale ferată și cerințele operaționale privind lungimea trenurilor de marfă;
- Introducerea sistemului ERTMS (ETCS nivelul 2 şi GSM-R);
- Refacerea peroanelor cu ridicarea nivelului superior, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
- Construirea de rampe de încarcare – descărcare, în staţii și în halte de mişcare;
- Modernizarea posturilor de transformare și, după caz, creșterea puterii la punctul de racordare în funcție de noile consumuri estimate;
- Înlocuirea grupurilor electrogene cu panou de automatizare pentru alimentarea consumatorilor vitali pentru traficul feroviar;
Finanțarea obiectivului de investiții de utilitate publică de interes național se realizează din fonduri externe și de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naționale de Căi Ferate ,,C.F.R."– S.A., precum și din alte surse legal constituite în limita sumelor prevăzute anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

MT





Powered by API/PUM imgur uploader