News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

adiarc

va aduceti aminte ca in toamna , CNADNR promitea ca vor fii ridicate restrictiile de pe sectoarele fara mari probleme de pe DN 14 , dupa Rusi spre Medias si intre Medias si Sighisoara, prin ridicarea limitei de viteza cu 20 de km . ....deci limita maxima ( pe sectoare drepte si cu vizibilitate de un km ), ar fii trebuit sa creasca de la 70 la 90 , asa cum ar fii normal pt un DN modernizat....din pacate aceasi lentoare exasperanta in luarea deciziilor.Lucrurile sunt neschimbate



"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

MNU

Poate ca nu au buget pentru indicatoare noi... asteptam o rectificare :)

stangabriel

Pe seara,aglomeratie de vineri obisnuita la iesirea Bucuresti spre Ploiesti...coada din dn spre centura,sensul Bucuresti-Tunari a fost rezolvata de politie prin blocarea intersectiei de sub Dn1. Incredibil,pseudo giratoriu era inchis,doar pe relatia est-vest se circula,plus pe breteaua de iesire de pe Dn. Posibil sa fi trecut vreo coloana oficiala totusi,deoarece, politistul nu prea dadea drumul la giratoriu.

stangabriel

http://www.monitorulbt.ro/Stiri/Botosani/Actualitate/2015-01-22/Drum+national+abandonat+de+autoritati.html

Singurul drum naţional de pământ din ţară, cel dintre Manoleasa şi Rădăuţi Prut, va fi şi în acest an trecut la capitolul ,,întreţinere", din lipsa fondurilor pentru reabilitare.

dr4qul4

nu e singurului! Mai e unul si prin Giurgiu + DN7D pe o portiune scurta
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

stangabriel

Mersi,e articol din presa locala. Si acum serios, a fost vreun caz de amenda sau control de rovigneta pe drum national de pamant. Stiu ca ar fi absurd,dar caut cazuri concrete. Spun asta ca de fiecare data cand m-a oprit politia pe drum judetean sau local,nici nu se uita pe rovigneta. Consider ca e doar la latitudinea agentului. Nu cred ca au pus vreo camera fixa de control pe drum deteriorat/pietris/pamant.

dr4qul4

Politistii rurali te vor oprii oriunde, si-ti vor cere toate actele, in cazul in care nu ai numar "de judet".
Abia asteapta sa dea si ei o amenda sau sa faca o spaga.

Mie mi-au cerut rovinieta pe DJ in Dambovita. S-au uitat si la RCA, buletin sin permis. Cand au vrut sa se uite in portbagaj m-am luat cu ei in gura si m-au lasat in pace.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

panda80

Rovigneta pe drum judetean? Din cate stiu eu e nevoie de rovigneta doar pentru drumurile nationale si autostrazi.
Cat despre drumuri nationale de pamant, mai exista intr-adevar si DN5A in Judetul Giurgiu, intre Isvoarele si Comana.

dr4qul4

Ei au cerut toate actele si rovinieta. Nu toti soferii stiu ca nu e nevoie pe DJ, asa ca ar putea sari cu o mica atentie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

adiarc

http://turnulsfatului.ro/28969/accident-grav-la-seica-mare-un-sofer-a-murit-carbonizat.html

acesta este doar unul din ultimele accidente de pe Dn 14....din pacate dupa asa zisa modernizare , nr accidentelor a crescut fata de perioada anterioara , iar problemele grave semnalate atunci incep sa ia vieti pe banda rulanta.Reamintesc cauzele :
- lipsa de viziune si profesionalism a proiectantilor si a CNADNR.Din pacate acestia au inteles prin modernizare , doar latirea drumului la STAS de Drum European si asfalt nou.Un profesionist ar fii observat ca pot fii aduse benefiicii substantiale drumului ( scaderea timpului de deplasare prin cresterea vitezei de deplasare dar si cresterea sigurantei ), prin costuri minime , daca s-ar fii facut 2 benzi la urcare la iesire din Sura Mare spre Medias , Slimnic spre Medias sau Rusi spre Sibiu
- aceasi lipsa de viziune in pastrarea aceluiasi amplasament chiar si in cazul unor zone stiute ca fiind pline de accidente - cum ar fii curba stransa dinainte de intrarea in Tarnava , pe sensul Sb-Medias....o indulcire a acesteia ar fii presupus o scurtare a drumului cu cativa zeci de m , costuri mai mici de executie , fara exproprieri
- excesul de zel al Militiei Judetene Sibiu ( in nici un caz Politie ) , care a pus niste limite absurde de max 70 - pe portiuni drepte si cu vizibilitate de un km...cum ar fii la iesirea din Rusi spre Medias.....plus linii continue total absurde...toate astea pt a putea sta la ciupeala
Consecinta acestor decizii pline de incompetenta si rea vointa - mergi minute sau zeci de minute in spatele unui camion cu 20-30 la ora , pana te apuca disperarea

PS - Cnadnr a promis din toamna anului trecut ca dupa Rusi spre Sighisoara , vor fii crescute cu 20 de km limitele de viteza , ajungandu-se la un maxim normal pt un Dn de 90 la ora.Nu s-a intamplat nimic....dar in tot acest timp se intampla numeroase accidente.Poate mai angajeaza CNADNR si oameni cu capul pe umeri care sa inteleaga ca - SCADEREA LIMITEI DE VITEZA SI LINII CONTINUE ABSURDE NU CONTRIBUIE LA SCADEREA ACCIDENTELOR...ci din contra cauzeaza o stare de nervozitate in trafic si multi bizoni care depasesc pe unde apuca
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

Eu stiam ca politia si pe DN oricum nu mai controleaza rovinieta. parca nici nu mai au voie. In rest...despre DN 14...no comment.
Drumurile noastre POATE;

dr4qul4

#1916
DN1 ieri, joi pe intre 12:30 si 13:00. Pana la Comarnic, cele 2 benzi pe sens duc fara probleme traficul actual (viteza reala este una apropiata de cea de pe autostrada), dar sa nu uitam ca tirurile (care nu au ca destinatie V Prahovei) au interzis ziua!!






Blocajul era cauzat de lucrari la unul din podurile de la intrarea in Sinaia, dar nu vreau sa ma gandesc ce va fi maine dimineata acolo.
Nu exista nici o posibilitate de a adauga o a 3-a banda la drumul actual. Ca sa ajute cu ceva ar tb sa fie adaugata in punctele critice cum sunt serpentinele dintre comarnic si sinaia, unde nu este loc pentru asa ceva.


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

#1917
Si apropo de aceasta bucata de DN1, in sens invers, de lntrarea in Predeal pana dincolo de Comarnic:

http://youtube.com/v/GzW7s8BGx-o

SURSA

Evident, in 2 ianuarie e firesc sa fie atat de aglomerat. Peste 2 ore pe o portiune ce in mod firesc se parcurge in 45 de minute. Dupa cum se observa, cea mai mare problema e la Busteni (a durat 1 ora 40 drumul pana la intrarea pe centura Sinaia si doar 30 de minute de acolo pana dincolo de Comarnic).
De remarcat si coada de pe contra-sens.

dr4qul4

Dupa cum stii si tu, ora la care pleci este foarte importanta. De obicei, drumul se inchide la 12:30-13:00. Asa ca daca pleci la 13:00 din Busteni e coada si la Sinaia.
dupa ora 15:30 deja coade se duce, iar pe la 16:00 deschid drumul din nou.

Intr-un fel este si normal, check-out-ul se face la 11:00, asa ca la 13:00 toti sunt in masini. Ce e rau la Busteni, e ca multi se opresc la suveniruri si atunci se coloana se opreste de tot
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

n-are nici o legatura cu suvenirurile. Se vede clar ca lacrima ca problema persista pana la trecererile de pietoni din Busteni. Dupa ultima trece ambuteiajul dispare miraculos !!!

Idem la intrarea in Predeal. Ambuteiaj, iar dupa ce se iese din localitate te intrebi unde s-au dizolvat masinile din coloana.

Idem pe sens opus. La inceputul filmului pe contrasens se circula fluent. Apoi, dupa Predeal apare ambuteiajul, care se termina la un moment dat, iar e liber. Dupa care brusc, din Busteni un ambuteiaj pana dupa Comarnic.


Am explicat si teoretic de mai multe ori pe aici pe forum si pe alte forumuri de ce apare ambuteiajul.

Lucrurile sunt extrem de simple. In linie dreapta, fara obstacole, pe o banda de mers circula maxim 1800-2000 masini pe ora (30 pe minut). Debitul maxim este la ca. 80 km/h. La viteze mai mici sau mai mari capacitatea scade. La limita la 10-15 km/h debitul scade dramatic. Trecerile de pietoni actioneaza ca o bariera. Pietonii fragmenteaza circulatia. In loc de 30 de vehicule pe minut, masinile trec in calupuri de cate 2-5 masini, cu viteza mica, apoi circulatia se opreste sa treaca din nou pietoni. Pe minut daca stam la o trecere din Busteni putem numara masinile. Eu zic ca in zilele aglomerate, cu multi pietoni, nu trec mai mult 10 masini pe minut. Se adauga efectul cumulativ, adica desi o trecere este libera, alta in fata tocmai blocheaza coloana si asta scade inca o data debitul. Adica 300-500 pe ora. VIN DIN SPATE 1800 DE MASINI, DAR TREC NUMAI 400 !!! BINGO.

Acelasi lucru se intampla in curbe pronuntate sau urcari puternice (de aceea acolo se face o banda suplimentara). Oricum, daca nu circula vehicule grele, in aceste puncte diferentele sunt mai mici, adica de la 1800 se scade la 1400-1600, iar cu banda suplimentara se ajunge din nou la 1800-2000.

In fine si virajele la stanga stranguleaza, dar si aici valorile sunt mult mai bune fata de cazul trecerilor de pietoni, mai ales ca deseori se poate trece pe langa masina care vrea sa vireze.


SEMAFOARE LA BUSTENI?

O rezolvare imediata ar fi semaforizarea. In România exista o lege de o absurditate nelimitata, mentinuta de niste cr***** care fac codul rutier, prin care pe DN-uri se interzic semafoarele. DA, BAI, IM*********, PE DN IN AFARA LOCALITATII. Nu daca un drum intr-o localitate este administrat de CNADNR automat nu ai voie semafor. Nu mai vorbesc ca in Germania, Austria, Ungaria exista semafoare si in afara localitatilor si e absolut OK. Dar noi suntem mai inteligenti :bash: Cu un semafor s-ar creste capacitatea cu 50%, calupurile de verde ar fi de 30-40 de secunde pentru masini si atunci se ajunge la o viteza mai mare la trecere si deci un debit mai mare. Probabil undeva la 15-18 masini pe minut, cu 20 secunde rezervate pietonilor si 35 masinilor (+5 pentru siguranta cu rosu pe toate directiile). Adica aproape o dublare a capacitatii actuale. Evident este necesara si o unda verde, altfel semafoarele se impiedica unele pe altele, apare efectul cumulativ de care vorbeam la trecerile de pietoni.

Iar rezolvarea mai sanatoasa sunt pasaje pietonale subterane, bine luminate si accesibile (cu scari rulante sau cu rampe line de acces), plus despartirea fizica a sensurilor de mers, plus bucle de intoarcere la capetele localitatilor, pentru cei care altfel ar dori sa faca stanga undeva.

Autostrada este evident necesara ca painea calda, dar sunt convins ca tot dificil se va circula in statiuni, daca nu se iau masurile de mai sus.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.