Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

florin74

#1770
Quote from: p.suta on November 28, 2014, 03:30:14 PM
Am drum maine de la cluj spre Vatra Dornei (DN 1C si DN 17 )  si mai departe spre Durău (17 B). Imi poate spune cineva cum este starea drumului? Multumesc anticipat

De ce nu incerci pe Reghin-Toplita- Durau? E o portiune mai nasoala intre Apahida si Reghin, dar nu cred ca se ridica la nivelul celei intre Vatra Dornei si Poiana Largului, atat ca lungime cat si ca grad de deteriorare. In rest e super OK.

pasadia

Daca nu e obligatoriu da treaca prin Vatra Dornei cred ca ar fi mai indicat prin Tg. Mures si Toplita.

alecu26

Sa dat drumul la trafic pe portiunea de DN noua intre Blaj si Teius....unde se corecteza curba CF si se muta un pic DN ul.
Drumurile noastre POATE;

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

MNU

WOW... parca nu-mi vine sa cred. :)

Astept sa vad asa ceva si pe Valea Oltului si pe alte DN.

danutzu_1069

E cumva WE?
Sau e inchis DN-ul pentru traficul rutier?

E de nu se poate!!

Cum spunea si colegu`: VREAU ASA CEVA SI PE VALEA OLTULUI dar si PE VALEA PRAHOVEI

(dar in ordinea asta  :p )

dr4qul4

Eu nu vreau asa ceva nicaieri.
Vreau sa vad  autostrazi peste tot dar si trafic local.
Ok, nu vreau sa vad coloane de masini aliniate in spatele tirurilor, depasiri la limita etc, dar deloc inseamna si ca activitatea economica locala nu este chiar intensa.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

MNU

#1777
Cand se va introduce taxare pe autostrada, se vor regla si procentele de trafic pe DN vs autostrada. Momentan toti sunt dornici sa foloseasca autostrada, chiar daca implica un mic ocol.

yetiman

Si fara taxare, dupa un timp se va regla traficul intre autostrada si DN. Asa ceva spuneam si pe pagina de A10. In momentul in care traficul de tranzit se muta pe autostrada, DN-ul se elibereaza si traficul pe distanta scurta va fi mai usor si mai rapid. Si dupa ce "noutatea" se transforma in "normalitate" ne va fi tuturor mai usor - fie pe autostrada fie pe DN.
Si, cel mai important, numarul de accidente mortale se va reduce semnificativ.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

alecu26

La fel e de exemplu intre deva si orastie. Este trafic local important....dar e totul foarte foarte fluid.. Si acolo nu prea se merita sa mergi pe autostrada. Se dubleaza efectiv distanta.
Drumurile noastre POATE;

adiarc

incet , incet , Dn-urile isi vor reintra in rolul pt care sunt facute de fapt - trafic local sau trafic pe distante scurte , trafic turistic ...etc..
traficul este atat de redus , pt ca in zona avem si o densitate buna sau f buna a nodurilor de pe autostrada....cunosc multe persoane din Apoldu de Sus , de Jos , Miercurea , care , chiar si pana la Sb ( o distanta intre 20-35 de km ) , merg numai pe autostrada....toate acestea se vor regla intradevar dupa introducerea de taxa......taxa absolut necesara pt o intretinere adecvata , oricat ne-ar displacea acest lucru
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ciprebbe

Alta prostie :(. Macar au ascultat autoritatile problemele semnalate si de noi.)
Cu inca 2 giratii , interzis viraj la stanga si parapete intre sensuri( dovada e cum se circula acuma pe DN pe Calea Turzii dupa reabilitare) ai rezolvat tot Florestiul.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

north

#1783
Quote from: adiarc on November 28, 2014, 09:20:52 PM
incet , incet , Dn-urile isi vor reintra in rolul pt care sunt facute de fapt - trafic local sau trafic pe distante scurte , trafic turistic ...etc..

Nu sunt de acord. Autostrada trebuie să fie egalmente utilă și traficului local sau pe distanțe scurte. De fapt majoritatea utilizatorilor merg pe distanțe "scurte" pe autostradă în țările cu rețele dezvoltate.
Nu trebuie să privim A1 în principal pentru cei care merg de la Constanța (sau București) la Nădlac. De egală importanță este și pentru cel care face naveta de la Sebeș la Sibiu sau de la Arad la Timișoara (sau ar trebui să fie)...
Ca să confirmăm teoria, invit pe oricine la o plimbare pe, de exemplu:
* București - Pitești, să compare numărul de numere de înmatriculare de AG vs. cele de CT;
* Sibiu - Sebeș, să compare suma numerelor de SB + AB vs. suma numerelor VL + AG + DB + GR+ CL + IL + CT, să zicem (adică toate celelalte județe traversate de restul axei până la Constanța, exceptând IF/B).
* Arad - Timișoara, să compare numărul de numere TM + AR vs. restul județelor din țară (exc. B).

Zicea cineva pe thread A10 că "Sa nu uitam ca autostrazile sunt eficiente pe distante mari". Nu-i chiar așa. Dacă mergi lunar de la  București la Cluj poate așa vezi lucrurile. Dar dacă faci zilnic naveta de la Aiud la Alba poate altfel le vezi.

De aia autostrada Arad - Timișoara ar trebui să fie mult mai eficientă ca DN-ul pentru cei care fac naveta Arad - Timișoara (și nu este mult mai eficientă), autostrada București - Ploiești ar trebui să fie prima alegere pentru cei care fac naveta de la Ploiești la București (și... no comment) și așa mai departe.

Quote from: adiarc on November 28, 2014, 09:20:52 PMtoate acestea se vor regla intradevar dupa introducerea de taxa......taxa absolut necesara pt o intretinere adecvata , oricat ne-ar displacea acest lucru

Și totuși nu pare a fi "absolut necesară" în Ungaria, Slovacia, Cehia, Bulgaria, Austria, Elveția, Germania, Belgia, Olanda, Luxemburg, UK, Scandinavia etc. etc.

Taxare (bazată pe distanță) pentru trafic de marfă - DA.
Taxare de același gen pentru turisme - NU. Decât dacă vrem să urmăm modelul în general prezent în banda sudică / latină a Europei, și să ne coste toll-urile aproape cât - uneori mai mult decât - carburantul pe distanța respectivă.

...Dintre care toll-uri se spune că vreo 60% merg în buzunarele companiilor private care "operează" autostrăzi (ce-o mai fi însemnând a "opera" o autostradă?) (companii de altfel foarte puternice, adică cu lobby pe la guverne, folosind ~jumate din cei 60% ca să "convingă" factorii de decizie ca să "extindă" valabilitatea "operației") , vreo 20% la salariile celor care stau cu fundul pe scaun și încasează taxa + curent, apă, wc etc. pentru stații de taxare, și doar vreo 20% - dacă - pentru o̶p̶e̶r̶a̶r̶e̶ întreținere.
(Notă: procentele de mai sus sunt total ipotetice și valabile doar pentru autostrăzile pentru care s-a extins valabilitatea "operării".)

Edit: pentru cine are timp, un raport din SUA care arată ce se întâmplă cu banii de pe toll-uri (raportul de control original aici). Dar așa se întâmplă când încasezi 244 M$ din toll și costurile de întreținere sunt de doar 56 M$... Excedentul anual de ~200 milioane de dolari - provenind din banii celor care plătesc taxa de autostradă - trebuie ars cumva, nu?
În mod normal ar fi de așteptat rapoarte similare pentru Europa...


Eu așa aș vedea la noi lucrurile pentru turisme:
- vinietă care costă cam cât 1 - 2 plinuri pentru un an doar pentru DN-uri (hai să fim serioși, vinieta anuală costă cât o treime de plin de rezervor... în fapt acciza plătită la făcut un singur plin este mai mare decât costul vinietei pe un an!)
- vinietă care costă cam cât 3 - 4 plinuri pentru un an pentru A + DN.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

dr4qul4

Si așa scapi de cozi si de costurile implicate de construcția si operarea porților de taxare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024