Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Iar asta este exemplul clasic de rautate pasadia - "cine nu este de acord cu mine este un prost"...

Tu spui ca nu are de unde sa vina trafic pentru ca oricine va prefera VP.
Eu spun ca daca drumul ar fi OK atunci ar fi destul de multi cei care ar alege varianta asta.
Ultima data am luat-o pe acolo tocmai pentru ca am vorbit la telefon cu un prieten care o luase pe VP si mi-a spus ca este "omor". Eu am facut 4 ore pana in Bucuresti pe DN73, el a facut 6 ore.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Da? Si ce imbunatatiri ai fi adus tu acelui DN73 pe care ti-l amintesti de acum 10 ani? Nu de alta, dar asfaltul nu a reprezentat niciodata vreo problema in zona montana (Rucar - Moeciu).

Da, e foarte prost asfaltul (ma rog, suprafata de rulare, adica acele placi de beton peticite) intre Rasnov si Bran. Si totusi pe acolo este cel mai mult trafic.
Da, e destul de valurit in Campulung (deh, multe retelede utilitati, multe guri de canal) si mai era valurit si intre Pitesti si Campulung (multe peticeli facute de-a lungul timpului), dar SURPRIZA - aici erau si in trecut, si sunt si acum, valori mai mari de trafic.

Dar pe zona montana, cu zecile de viraje, ac de par si multe rampe/pante derulate una dupa alta, asfaltul a fost surprinzator de decent intotdeauna. Ba chiar si acum, fara sa fi fost lucrari, asfaltul este ok (vezi in primul calup de poze, pozele 2, 3 si 4 - exista chiar si link-ul GPS ca sa vezi unde sunt facute). Si totusi, chiar daca asfaltul e bun, trafic nu exista. Dintr-un motiv simplu: geometria drumului nu va atrage trafic. Si traficul de marfa evita zona, si multe masini de pasageri evita zona (caci nu vrei pasageri cu rau de stomac pe acolo).

Concluzia mea e simpla: nu va exista trafic, nu avem nevoie de investitii decat in intretinerea de baza (reparat zonele cu alunecari unde este ingustata platforma) si in parapeti adevarati (se vede si din poze, parapetii existenti sunt cei vechi, facuti din piatra - estetic aratau bine odata, dar acum sunt mai degraba macinati, stirbi sau lipsa). 

Iar in acel scenariu descris de tine, cu "drumul ok" (whatever that means) si cu trafic atras (nu stiu de unde) vei avea celalalta situatie, a unui trafic aproape blocat. Caci viteza medie, fara trafic, pentru masina mica si sofer nervos, tot e mai mica de 60km/h. E suficient sa apara cateva dube, cativa soferi care nu schimba viteza la intrarea in rampa sau cativa soferi speriati de un ac de par in orb (precum cel in care au murit militarii la inceputul anului) si vei avea cozi mai urate decat pe VP. Asa ca "Doamne fereste" de asa ceva!

ps: si ca sa fie treaba "oabla" traficul ocoleste DN73 nu numai pe VP ci si pe VO. Brasov - Ramnicu Valcea, Brasov - Craiova se face pe la Brezoi. Da, de vina e si prostia de DN73C - DAR, daca tot am pomenit-o: e mult mai important sa aduci la standarde acceptabile DN73C decat sa visezi la un DN73 "ok" sau la un ipotetic DX "Brasovia Expres" (sau ma rog, ce nume i-or fi dat astia din CNADNR in trecut).

Vice33

#4922
Am fost acum un an pe acest tronson in toamnă și pot spune, cu părere diferită față de a voastră, că drumul era normal circulat, chiar erau multe autovehicule. Nu știu voi de unde ați tras concluzia că nu este un drum rentabil sau că este "foarte slab circulat", din contră, este o conexiune mai rapidă, de legătură, între Transilvania și Muntenia.

Șoseaua trebuia demult reparată, lărgită, reasfaltată și adusă de la un stadiu de la "drum județean" (starea actuală și dinainte de reparație cam la acest nivel era, de drum județean) la adevăratul sens al unui drum național (și cu categorie europeană! - E574).

Pentru un drum național-european pentru mine este o rușine a autorităților care au fost incapabile în atâția ani să finalizeze reparațiile și lărgirea acestuia.

Când m-am întors vara trecută de pe Transfăgărășan am scurtat drumul pe DN 73C, un drum plin de denivelări, alunecări ale asfaltului/betonului rutier, drumul este 70% varză, abia am reușit pe unele porțiuni să trec...o altă rușine a DRDP Craiova și a autorităților județene care de atâția ani, nu au fost în stare să repare și acest sector de drum între Rm. Vâlcea - Câmpulung.

pasadia

#4923
Si in alta ordine de idei, dar cu privire tot la zona aia: imi poate spune cineva si mie cand a aparut DN73F, Moeciu de Jos - Moeciu de Sus? Il vad marcat asa pe GMaps, dar vad ca apare mentionat si intr-un comunicat CNAIR. Si pe bune ca nu inteleg cum naiba de un drum ce era un simplu forstier de macadam ce deservea o localitate de cateva sute de oameni a devenit deodata atat de important. Ba rog, bla, bla, bla turistic, dar orisicat... Imi pare prea mare haosul in domeniu:

DJ151D Acatari - Ungheni, adevarata centura pentru Targu Mures, plin de curbe, sate si cu asfalt extrem de prost, nu primeste atentie nici de la CJ MS nici de la CNAIR.

DJ248 Iasi - Podeni, o alternativa reala, chiar folosita pentru DN24 Iasi - Vaslui, se mentine cat de cat decent doar datorita CJ-urilor moldovei (care numai bogate nu sunt).

DJ156A, Roznov - Dobreni, functioneaza precum o centura a Pietrei Neamt si are o calitate senzationala (comparativ cu multe DN-uri!)
DJ 243 Barlad - Dragomiresti - groaznic, dar totusi ruta reala, folosita, intre Barlad si Bacau.

Astea sunt doar cateva dintre DJ-urile care prin traficul de lunga distanta atras, prin volomul acestuia, prin tipul sau (trafic de marfa, nu numai de persoane) si prin utilitatea traseului ar merita sa fie transferate si transformate in DN-uri decente.

Si as mai aduaga si DJ137, Odorheiu Secuiesc - Cristuru Secuiesc (ruta reala intre Miercurea Ciuc si Odorhei) precum si ansamblu Rupea Gara - Cata - Feliceni (adica DJ131A - DJ132B - DJ131), ruta reala pentru traficul Brasov - Odorhei - Sovata.

Iar de lista DN-urilor care nu ar fi trebuit sa fie DN-uri nu cred ca are rost sa ma apuc. Incepand cu cele din Vrancea, simple drumuri de acces spre localitati de munte, trecand prin acest infundat DN73F si ajungand la mult "circulatul" DN17D, Sant - Carlibaba.

pasadia

@Vice: ce noroc pe capul meu ca mai trimite Google masina de Street View pe acolo si asa poate sa vada oricine starea reala a DN-ului. Sa incepem cu curba in care au murit militarii in primavara:

Aspectul din octombrie 2012 - multe fisuri de suprafata (fara a fi gropi!), marcaje lipsa, parapeti vechi si macinati, lipsa rigole pentru indepartat apele metorice.

Aspect octombrie 2009
- fisuri de suprafata mai reduse (la fel, fara gropi), marcaje vizibile, parapeti la fel, rigole lipsa la fel.

Sa ne mutam mai departe:

Octombrie 2012 - drumul perfect lin, fara fisuri sau gropi, doar neintretinut in materie de marcaj, parapeti sau rigole. In 2009 identic, doar ca exista marcaj.

Mai "sarim un deal" in alt ac de par (le aleg pe astea pentru ca aici se distrug mai repede (tirurile franeaza, macina acostamentul si cateodata banda de la interior, etc...). In 2012 fara marcaje (dar si fara gropi, fara valuri, etc...), in 2009 cu marcaje.

Si ma pot plimba la fel mult si bine - repet inca odata: nu asfaltul este problema ci geometria si intretinerea acestui DN. Reabilitarea poate aduce ceva imbunatiri (dar nu semnificative), insa nu va aduce trafic. Ideea DX-ului Brasov - Pitesti e o prostie crunta.


dr4qul4

Mie imi place DN73. E chiar misto de mers pe el in weekendurile prelungite cand DN1 e complet blocat. Dar doar daca stai la Moeciu. Sau ma rog, la sud de Bran. Acolo se blocheaza mereu.
Si pentru imbunatatirea lui am o singura solutie....modernizarea DJ725.

Stiu ce spun....am luat-o pe acolo. 1 data si mi-a ajuns.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

v46is

DJ725 este in mare parte asfaltat. Am trecut anul trecut in toamna pe acolo . Ramasese o bucatica de 1km neasfaltata dar care avea terasament facut bine .

v46is


danutzu_1069

Anul acesta, in vara, bucata aia neasfaltata, se prezenta destul de rau. Si asta ptr ca a crescut traficul.
Foarte bine daca au finalizat asfaltarea. Scuteste mult. Urcat si coborat, serpentine...

Ionut


Mao

ANUNŢ

Primăria Comunei Afumaţi a amendat cu suma de 100.000 lei C.N.A.I.R (fosta CNADNR) pentru executarea fără autorizaţie de construire a lucrărilor de: "montaj parapet metalic elastic cu cabluri pe D.N.2 / km 12+500-km 14+500."

Această lucrare efectuată de C.N.A.I.R din cadrul Ministerului Transporturilor încalcă solicitările anterioare ale Primăriei Afumaţi cu privire la înfiinţarea celor 3 treceri de pietoni pentru 3 staţii noi ale R.A.T.B-ului, respectiv:

1. STAŢIA MERT ( DALAN) DN.2 - KM 13+200
2. STAŢIA DRAGON MAXIM ( TEHNOELECTRIC) DN.2 - KM. 13+450
3. STAŢIA NOTARIAT DEAL DN.2 - KM 14+300

Atragem atenţia asupra modului de lucru al acestei instituţii, care nu colaborează cu autorităţile locale pe raza cărora efectuează lucrari fără a ţine cont de particularităţile locale, blocând accesul cetăţenilor din Comuna Afumaţi la un mijloc de transport în comun, aceştia fiind nevoiţi să parcurgă între 1-3 km pentru a avea acces la serviciile RATB.

Vă atragem atenţia că în ultima perioadă au existat 2(doua) decese având ca şi cauză directă lipsa trecerilor pentru pietoni, giratoriilor şi a semafoarelor, respectiv lipsa accesului cetăţenilor la transportul în comun, şcoli, etc.

Având în vedere toate aceste considerente, Comuna Afumaţi se clasează ca punctul negru nr. 1 pe DN2 aflându-ne în imposibilitatea de a proteja cetaţenii pe tronsonul de drum aflat în administrarea CNAIR.

Vă rugăm, să luaţi, de urgenţă, măsuri în acest sens!!!

Sursa

Sper ca am postat unde trebuie

Ionut



NGC

A fost lansata astazi licitatia "PROIECTARE, ASISTENTA TEHNICA SI EXECUTIE "Modernizare DN52 Alexandria-Tr.Magurele km 1+350-km 44+600; km 49+194-km 52+649"".

Valoare estimata: 175,943,640.00 RON fara TVA

Termen depunere oferte: 08.01.2018

Fonduri: Bugetare

Durata contractului: 5 luni perioada de proiectare care include, pe langa Proiectul Tehnic de Excecutie, atat elaborarea si finalizarea documentatiei pentru obtinerea HG expropriere cat si Proiectul pentru Autorizatia de construire, 18 luni perioada de executie si 60 de luni perioada de garantie. Perioada de garantie a lucrarilor de 60 de luni poate creste pana la 96 de luni in functie de perioada de garantie a lucrarilor ofertata.

NGC

Quote from: NGC on October 26, 2017, 04:22:20 PM
Quote from: NGC on September 15, 2017, 01:09:06 PM
A fost lansata astazi licitatia "Contract 5R11, Reabilitare DN 76 Ionesti - Varfurile km 55+425 – 69+350 – Rest de executie".

Nu puteam ramane nici aici de caruta, asa ca avem si aici o prima amanare.

Noul termen pentru depunerea ofertelor este 29.11.2017.

Acum este 14.12.2017.