News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

#4245
Quote from: vancouver on December 04, 2016, 12:53:06 AM
Ceea ce nu intelegeti voi si va cramponati aiurea: DN2 NU ESTE MAI PUTIN SIGUR DECAT ALTE DRUMURI.

Si ce, ne da siguranta afara din casa pe DN2? As pune un smiley daca n-ar fi tragic. Romania are 90 de morti in trafic pe milion de locuitori in 2014, Suedia are sub 30. Sunt curios cum ar fi daca am compara nr de km parcursi.

Discutam (nu ne cramponam aiurea) despre DN2 si nu despre alte drumuri pentru ca pe DN2 exista o oportunitate pt 2+1 alternativ fara investitii majore, care poate deveni un exemplu pentru restul retelei de drumuri. Si nu vorbim de DN2 ca all-or-nothing, ci acolo unde exista acea oportunitate (adica nu pe 1+1). Si nu vorbim sa se faca dintr-o data ci pas cu pas :)

Si ca sa vezi cat de mare e oportunitatea: in Suedia in ultimii 5 ani procentul pt autostrada si 2+1 alternativ din nr total de morti in trafic este de 10% (sursa, figura 2.8, limita pe 2+1 e 100). Ca sa ne facem o idee cam cati din ei sunt pe autostrada si cati pe 2+1: o alta statistica arata ca in perioada 2005-2009 au fost 67 de morti pe autostrada  si 42 de morti pe 2+1 alternativ (sursa, tabelul 9). Suedia are astazi 2050 km de autostrada (17 miliarde km-an), 2800 km de 2+1 alternativ (intre 4 si 5 miliarde km-an) si... 200 km de 2+2 (motiv pt care nu i-am mentionat in cifrele de mai sus desi la asa putini km sunt multi morti pe 2+2 in 2005-2009: 22). Practic 2+1 aduce siguranta aproape la nivel de autostrada.

Pe drumurile 1+1 si 1,5+1,5 se fac 30 de miliarde de km-an (adica de 6 ori cat pe 2+1) si sunt cam 45% dintre victime (adica de aprox 9 ori mai mult decat pe 2+1 alternativ daca consideram 2+1  si autostrazile cu 5% din victime fiecare pt ca din 2005 numarul de km de 2+1 a crescut). Daca e corect acest calcul, numarul de victime pe km parcurs scade la jumatate. Eu inteleg ca e mai flexibil DN2 asa cum e acum decat un 2+1 alternativ, dar sper ca asta sa conteze.

PS: documentul despre 2005-2009 are ca subiect centura de siguranta. Pe autostrada 55% din cei care au murit nu purtau centura, pe 2+1: 33%, pe 1+1 si 1,5+1,5: 35% (198 din 634).

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)


vancouver

@cristi5: numarul de morti in Suedia este asa de mic din n motive. Unul este ca nu fac improvizatii. Trecerea DN2 la sistemul 2+1 ar fi o astfel de improvizatie. In general va functiona, dar in particular va produce ceea ce acum nu exista pe DN2 si in schimb injuram cu totii la televizor: ambuteiaje.

In Suedia 2+1 este mai sigur decat 1+1 pentru ca este folosit pe drumuri cu valori de trafic reduse. Asa cum am spus, si eu sunt adeptul extinderii unor drumuri nationale 1+1 din Romania la 2+1 si asta ar contribui la siguranta. Dau ca exemplu DN21 Calarasi Slobozia Braila. Insa de la ei din Suedia NU POTI SA TRAGI NICI O CONCLUZIE LEGATA DE MODUL CUM VA FUNCTIONA 2+1 PE UN DRUM AGLOMERAT SI CU MULTE CAMIOANE+AUTOCARE+TRAFIC LENT LOCAL.

Concluziile voastre legate de 2+1 NU SE APLICA LA DN2.

Mai mult decat atat, daca se face numai o mica portiune din DN2 ca si experiment, acolo cu certitudine vom constata o imbunatatire. Soferii vor putea avea rabdare 10-20 minute, in asteptarea zonelor de 2 si in asteptarea revenirii la modul actual de conducere. Dar acest efect o sa dispara daca se fac 400km de 2+1 intre Bucuresti si Iasi.


PS. Si ce-ar fi sa aplicam modelul german si sa facem autostrazi, iar ceea ce nu este autostrada si cere 2+2 sa facem 2+2 real cu parapet pe mijloc.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ovidiuelvis

Salutare tuturor. Nu am mai scris pana acum, desi urmaresc forumul de ceva vreme, dar totul are un inceput. Legat de Dn2 am condus mult pe el si nu cred ca 2+1 alternativ ar reduce nr mortilor printr-o observatie logica. Daca acel sofer care se risca sa depaseasca la limita pe 1.75×1.75 in loc sa mai astepte 2 min pt a depasi in siguranta cum credeti ca va astepta 10-15 min pe o banda doar ca stie el  (sau poate nu stie) ca la un moment dat vor veni si 2 benzi.

cristi5

#4250
^^ Pe o portiune medie de DN2 circula intr-o zi medie 11700 vehicule din care 16 tractoare si 9 carute (0,2% vehicule lente, hai 1%). Stiu ca datele pulicate de CESRTRIN nu sunt detaliate pe portiuni dar putem totusi rationa despre ele.

In primul rand acest numar de vehicule poate trece pe un 2+1 alternativ in 4 ore cu 110 km/h la estimarea suedeza (1500 vehicule/ora pe sens) care din cate inteleg acum e conservativa fata de cea germana. Ok hai sa zicem ca in ore de varf va fi mai mult dar de la 110 pana la ambuteiaj e cale lunga.

Daca e adevarat ca exista portiuni de DN2 cu media de 20000 vehicule pe zi asta inseamna ca exista alte portiuni de lumgime considerabila cu sub 10000 pe zi, pe care oricine are date CESTRIN le poate identifica in 2 timpi si trei miscari. Ideal pt un 2+1 relaxat. Incepi cu o portiune, lasi lumea sa se obisnuiasca, mai adaugi alte 2 in alte zone, etc. Cu mult inainte de A7 ai facut o mare parte din DN2 un drum mai sigur.

Sigur ca ar fi ideal sa adoptam cu totii modelul german, dar eu vorbesc de chestiuni realiste si la indemana... Eu m-as bucura sa se faca cel mai german 2+2 pe DN2 dar nu e in MPGT, daca se va face pe portiuni aglomerate alea ar deveni temporar 1+1 (restul va fi desfundat) si atunci sa vezi ambuteiaje. Asa ca inainte de A7 e putin probabil ca va incerca cineva, iar dupa aia nu va mai avea rost.

Si hai s-o lasam mai moale cu exceptionalismul romanesc, am vazut deja suficiente filmari pe DN2 si am condus suficient pe DN atat in Romania cat si in Suedia ca sa stiu ca suedezii nu-s chiar asa extraterestri in materie vehicule si condus in mediul rural. In alte domenii da (de ex schlagere) dar in domeniul asta ok, au vehicule ceva mai bune si zero carute (au in schimb tractoare, biciclete, motorete pe 2+1) dar nimic supersonic.

Ionut

Lucrările la calea de rulare pe DN 76 ( Ștei- Vârful Dealului Bitiilor-cca30 km) se finalizeaza mâine. Tot de mâine se poate circula, pe această porțiune, fără semafoarele de restricție. "Am dorit să facem un raport de activitate să vedem stadiul - unde suntem față de cel unde ne-am angajat. A fost un lucru de echipă la care toți au contribuit și este un succes care poate fi luat drept model", a declarat Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, aflat în acest sfârșit de săptămână, pe DN76, într-o vizită de lucru.

MT pe Facebook

cristi5

Quote from: Ovidiuelvis on December 05, 2016, 12:53:39 AM
Daca acel sofer care se risca sa depaseasca la limita pe 1.75×1.75 in loc sa mai astepte 2 min pt a depasi in siguranta cum credeti ca va astepta 10-15 min pe o banda doar ca stie el  (sau poate nu stie) ca la un moment dat vor veni si 2 benzi.

Alternantele pe 2+1 au 1km, asta inseamna 1-2 min de asteptat. 1 min daca ai in fata un localnic care merge cu 60, 2 min daca ai un tractor care merge cu 30.

Efectul e ca bizonii poate nu depasesc atata cat ar vrea ei (dar nici nu sunt blocati in spatele unui camion pe 10 km, il depasesc dupa 1-2 alternante indiferent ce trafic e pe sens opus) in schimb (multi) altii depasesc mai mult decat ar depasi acum. Si unii si altii depasesc in siguranta.

Si in Suedia sunt oamenl care se grabesc sau pur si simplu vor sa o calce (mai ales primavara cand iese soarele si le creste testosteronul). Tu intri pe banda 1 ca urmeaza partea de o banda si te trezesti ca te depasesc doi... Dar numarul de accidente e la nivel de autostrada.

ovideatza

Nu stiu daca s-a mai postat:

Sursa

29.11.2016 - "a fost dat ordinul de începere a lucrărilor pentru modernizarea DN 18, de la Iacobeni până la limita cu județul Maramureș. proiectul presupune modernizarea DN 18 pe o porțiune de 40 de kilometri [...] investiția totală pentru modernizarea acestui drum va fi de 113 milioane de lei, adică aproximativ 25 de milioane de euro, finanțarea fiind asigurată 55% de la bugetul de stat și 45% de la Banca Europeană de Investiții. [...] Primul termen de finalizare a unui tronson este la jumătate lunii septembrie 2017, de la Iacobeni la Cârlibaba, iar pentru al doilea tronson sper să fie finalizat până la finalul anului 2017."

GDPR

Interesant ca au dat ordinul exact cand a venit iarna. Iar acolo stratul de zapada e intre 10-25 cm, asa ne spune meteoromania, deci nici gand ca se poate lucra ceva.

ovideatza

#4255
E de preferat asa sa primesti ordin de incepere.
Ai timp pe iarna sa faci contracte, cauti oameni, faci eventual organizare de santier, te pregatesti, vopsesti utilaje  :lol: . Iar din primavara poti efectiv lucra. Daca iti vine ordinul in iulie, e numai bine sa te prinda iarna fara sa lucrezi efectiv.

Si la structuri din ce stiu se poate lucra si iarna, daca e chiar ambitios si mobilizat constructorul.

Iar daca nu poti lucra absolut nimic, se poate suspenda pe o perioada bine determinata lucrarea, prin notificare oficiala, din cauza conditiilor meteo. Si apoi la implinirea termenlor se da ordin de reincepere a lucrarilor. Asa se intampla pe litoral in statiuni pe perioada verii, unde 4 luni nu este voie a se lucra cel putin la exterioare.

FRS

Cristi ma scuzi ca te intreb, dar cand ai condus ultima oara pe DN2?

Ovidiuelvis

Cristi5: cine crezi ca se va da pe banda 1 pt a fi depasit, ca dupa 1 km  cand se ingusteaza drumul sa acorde prioritate? Doar carutele,tractoarele si un mosulica cu o dacie 1300 care nu se grabeste deloc. Si oricum pe astea le depasesti fara a calca  linia de mijloc. Problema e la tiruri si acestea in marea lor majoritate nu vor face acest lucru.

ovideatza

Banda 1 va fi continua.
Banda 2 va disparea periodic, si implicit cei cu viteza mai mare vor trebui sa se incadreze pe banda 1, in spatele/ fata/ intre masinile care circula acolo.

Nu invers.

pasadia

Vad ca discutia despre 2+1 continua, asa ca reiterez: 2+1 nu are rost daca nu il faci cu separarea sensurilor, indifferent de forma sub care o faci (parapet metalici, New Jersey, bidoane de apa, stalpisori, etc...

2+1 il faci pentru siguranta, nu pentru nebunii de pe DN2 care sunt oricand dispusi sa tripleze (deh, or fi din astia si in alta parte, dar pe DN2 o fac si la peste 140km/h).

In alta ordine de idei, tin sa spun ca am facut, pentru prima oara, portiunea Petrosani - Targu Jiu. Absolut superb peisajul, vreau sa revin neaparat si toamna pe acolo. Pacat ca nu sunt mai multe locuri de parcare, as fi spus ca acestea trebuie obligatoriu incluse in proiectul current de reabilitare. Problemele cu asfaltul sunt putine (undeva imediat dupa Petrosani si undeva langa , manastirea Lainici). Traficul mi s-a parut foarte redus (pe 30 nov, dupa-amiaza).