News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Dan027

Quote from: euromau on November 22, 2016, 12:03:07 AM
Deci cine sustine o centura a Dejului? :)
Eu o sustin, daca sustii si tu implementarea unui sistem de transport feroviar metropolitan in Brasov.   O:-)

Oricum din punctul meu de vedere toate lucrarile de infrastructura rutiera viitoare trebuie incepute cu segmentele ce vor avea un impact cat mai mare dpdv al economiei de timp realizate.(centuri, serpentine, etc).
Conform masterplanului prin Dej vor trece niste drumuri expres, poate ar fi cazul sa construim segmentele din acele drumuri expres ce pot deservi drept centura.

TibiV

Quote from: euromau on November 22, 2016, 12:03:07 AM
Deci cine sustine o centura a Dejului? :)

Eu... ;)
Daca gasim banii necesari... Muuuulti bani !

Ar fi nevoie de doua pasaje serioase peste CF, unul inainte de gara (cand vii de la Cluj... preferabil inainte ca DN1C sa coteasca la stanga prin Dej. (Adica strada Crangului... Nu va luati dupa GM.... DN1C trece prin centrul Dejului. Vezi borna kilometrica de langa fosta posta...) si unul dupa gara, iar intre ele inca un pod peste Somes (imediat dupa confluenta cu Somesul Mic)... 

Plus un nod decent, denivelat, cu DN1C dupa actualul pod peste Somes (vorbesc despre malul drept, pe partea cu Baia Mare/Bistrita), plus reconfigurarea totala a "marii mizeriii" botezata acum "intersectie DN1C-DN17"... Reconfigurare denivelata, ca din asta "la sol" avem deja si nu prea functioneaza...
Dar astea (ultimele doua) pot fi regandite "la pachet", optimizate cumva... Antreprenorii pot gasi solutii de injumatatire a costurilor...
"Buba" ar fi pasajele peste CF (nici unul la 90 de grade) si un nou pod peste Somes... :(

Mult, foarte mult de munca... Ar fi o lucrare ma mare decat amaratele alea de pasaje de la Arad, care parca ar trimite oameni pe luna... :(

Dar ar arata foarte bine si ar scoate complet traficul din oras...
Actuala asa-zisa centura te duce fix "tangential" la centru orasului... La cateva zeci de metri de primarie si de alte acareturi frecventate de localnici... :(
Si sa nu uitam ca mai ales pentru cei care vin dinspre Baia Mare/Bistrita si vor spre Cluj, iesirea de pe actualul pod peste Somes pentru a face stanga pe asa-zisa "centura" este o adevarata proba de indemanare si curaj...

Ceea ce exista acum acolo face parte din specia "maximus struto-camilus"... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

boer_escu


adiarc

pe DN1 in zona limitei de judet Sibiu-Alba a aparut o alunecare serioasa ( cel mai bine se vede de pe autostrada ),exact spre AB,cand incep 2 benzi la urcare ( cam in drept cu tunelul peste CF,de sub A1)....se vede bine de pe autostrada,daca te uiti in stanga in zona alunecarii refacute de la Cunta...poze zilele urmatoare
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

RaduL@Bv

Daca tot este de latrat si poate cineva sa puna o intrebare la CNAIR, ar fi bucatica aia de pe DN1 de langa intrarea spre Buftea parca, unde se reduce dn-ul pe sensul spre Comarnic, la o singura banda pe sens ( vreo 300 m)  :o

GDPR

^Largirea e inclusa in contractul "Modernizarea infrastructurii privind siguranta circulatiei pe DN1 in sate si puncte negre Lot 3 – PN km 78+985 – 80+890, Banesti km 87+900 – 89+880, PN km 91+200 – 92+700, Cornu km 94+400 – 95+640, Nistoresti km 101+180 – 103+710, Predeal km 138+750 – 144+000, Timisu de Sus km 147+447 – 149+78", dar din pacate nici pana acum lucrarile nu au inceput din motivele mentionate in raportul lunar CNAIR:

Quote1.Certificatul de Urbanism emis de catre Consiliul Judetean Prahova cu nr. 14/22.03.2012 prelungit pana in data de 22.03.2015 a expirat.
2.Procedurile de expropriere nu sunt finalizate.

Mod de solutionare
1. Ulterior transmiterii documentatiei revizuite, a fost emis de catre CJ Prahova Certificatul de Urbanism nr. 47/16.06.2016.
2.Proiectul de Hotarare de Guvern pentru declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica "Modernizarea infrastructurii privind siguranta circulatiei pe DN 1, in sate lineare si puncte negre" pentru judetele Ilfov si Prahova, este la CNADNR pentru operarea modificarilor solicitate de catre Ministerul Justitiei.
3. Avand in vedere perioada indelungata de timp scursa de la data debutului proiectului, se analizeaza oportunitatea implementarii solutiilor din cadrul Proiectului Tehnic.
In data de 07.09.2016 a avut loc o vizita de lucru pe DN1, la care au participat reprezentantii CNADNR, DRDP Bucuresti precum si IJP Prahova-Serviciul Rutier, efectuata in scopul de a analiza necesitatea/ oportunitatea realizarii unor eventuale adaptari a Proiectului Tehnic. In urma deplasarii in teren, CNADNR a inaintat documentatia tehnica aferenta Proiectului, catre IJP Prahova si DRDP Bucuresti in vederea analizarii si emiterii unui punct de vedere cu privire la aplicarea solutiei proiectate pe zona mediana a DN 1, pentru localitatile aferente judetului Prahova. Se initiaza demersuri cu privire la realizarea Auditului de Siguranta Rutiera, in conformitate cu recomandarile Comisiei Tehnice privind Siguranta Circulatiei Rutiere, pentru Stadiul 2.

Teo

Marti seara la 8 se lucra inca la viaductul in lucru de pe Valea Oltului, chiar la reflector. Abia astept deschiderea circulatiei pe portiunea de drum largita!

In alta zona, intre Rm. Valcea-Pitesti, in apropiere de Pitesti, asfaltarea (reparatiile) s-a finalizat, mai lipsesc marcajele.

Se lucra, de asemenea, in zona Dedulesti la consolidarea dealului unde au avut loc alunecari de teren? acolo ce urmeaza sa se mai intample cu partea surpata din carosabil?


elphax

Quote from: euromau on November 22, 2016, 12:03:07 AM
Latru si eu despre aglomeratia din sensul giratoriu de la intersectia DN 1C-DN 17 de la  Dej (Baia Mare-Dej,Cluj-Napoca-Dej,Dej-Bistrita).
E dezastru cel putin dimineata si dupa masa.Chiar asa o centura a orasului Dej nu trebuie?Am trecut vineri din Dej spre Cluj-Napoca si cred ca in 15 min am trecut orasul.

poze de azi dimineata la 7

Deci cine sustine o centura a Dejului? :)

teoretic o parte din trafic s-ar elimina dupa constructia A/DX TgMures-Pascani, dar pana atunci trebuie gasita o solutie pentru ca aici sunt 3 probleme mari in aceasta ordine:
- asa zisul giratoriu de la Nord de oras - care inainte era o intersectie in 3, cu 1 banda pe sens. Problema majora este data de 2 elemente - trecerea CF si inca un pod peste ceva parau care nu permit largirea prea usor
- podul peste Somes cu o singura banda pe sens - aici daca ar fi 2 benzi pe pod inclusiv pana la respectiva intersectie s-ae rezolva in mare parte problema pe termen scurt. greu de largit pentru ca sunt constructii pe ambele parti
- varianta ocolitoare din oras are o portiune cu 1 banda pe sens care face fata greu, dar aici suntem langa digul Somesului, nu se poate largi

varianta de largire a ce exista acum este scumpa, probabil de asta nu a fost inclusa cand au modernizat drumurile din zona
o ocolitoare noua ar presupune cel putin un pod nou peste Somes si o trecere CF
ROSU este in prezent


mm

#4073
DN 76 Dealul Bitii de pe facebook

TibiV

#4074
Quote from: Dan027 on November 24, 2016, 06:09:09 PM
E85 nu poate devenii pe anumite segmente unul din sensurile autostrazii? (segmentele de nu trec prin sate orase, iar raza curbelor / panta e acceptabila)
Pai si atunci de ce mama masii mai dam banii pe autostrada ?!...
Nu mai bine largim DN2 ?

Nu mai e nevoie sa raspund eu, a raspuns Ionut...
Quote from: Ionut on November 24, 2016, 06:17:16 PM
Deci NU. Actualul DN2 e o mizerie de drum. Incetati cu ineptiile.

De-asta imi e frica de "drum expres", ca va vin idei de-astea cu DN2.

Iar despre alte observatii...
Quote from: pasadia on November 24, 2016, 05:01:56 PM
Ieri mi-a confirmat inca odata Moise Guran in emisiunea lui pe seama DN2 ca e unul dintre cei mai prosti jurnalisti romani. Din spusele lui:

DN2 e cel mai modern drum din Romania (in afara de autostrazi).
Daca stam sa ne gandim bine, este unul dintre cele mai moderne DN-uri (slab fata de DN1 Bucuresti-Comarnic sau DN39 Eforie-Mangalia, dar totusi este mult peste altele...)

Quote from: pasadia on November 24, 2016, 05:01:56 PM
(....)
si evident, Solutia cea mai potrivita ACUM, adica 2+1 alternativ, nu exista in viziunea lui.
Pai nu prea exista in viziunea nimanui din afara acestui forum...
Reaminteste-ti ca cei mai multi dintre noi am inteles "ce si cum" este "2+1 alternativ" abia dupa ce "ne-a scolit"frunzaverde, cu exemple (si poze) lamuritoare....

Stii foarte bine ca "presa" preia la greu de pe forum - imagini, informatii, idei...
Dar se pare ca ideea "2+1 alternativ" a fost atat de greu de inteles incat nimeni din presa nu a incercat sa o valorifice...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan027

#4075
^ Eu nu cred ca 2+1 alternativ reprezinta o solutie. Costul suplimentar care ti-l aduce autostrada daca o construiesti in sistem 2+1 alternativ este mai mare decat dobanzile pe vreo 20 de ani. In plus daca faci prima data un sens al autostrazi 2+1 alternativ nu ai nici o garantie ca va fi facut vreodata si celalalt sens (Nu in Romania).

Sa si explic treaba cu costurile suplimentare sa intelega lumea la ce ma refer:
- Sa zicem un km de autostrada costa 4 mil euro
- Acelasi km de autostrada in sistem 2+1 alternativ costa ~3 mil euro. Adica sa fac doar unul din sensurile viitoarei autostrazi pe care sa il amenajez in sistem 2+1. (Exproprierile si podurile peste viitoarea autostrada completa trebuie facute, deci o sa ne coste cam 70% din cat ar costa autostrada)
- Dupa cand ma decid sa fac si celalalt sens si sa amenajez autostrada propriu-zisa mai trebuie sa bag 1,5-2 mil euro pe km
- In total aplicand sistemul 2+1 si construind autostrada "fazat" ajung la un cost de 5 mil euro pe km. Daca fac direct autostrada completa scot 4 mil euro initial, adica cu 1 mil mai mult si e gata treaba. La o dobanda de 3% ajung sa egalez costul unui 2+1 in 24 de ani.

Daca voi credeti ca traficul nu va depasi limitele decente pentru un 2+1 in 24 de ani atunci ar merita sa facem 2+1 altfel nu. Dar daca nu va depasi in 24 de ani limitele decente de trafic pt un 2+1 poate ca ar trebui sa facem doar un drum expres de pe acum (Eu personal as vrea sa vad o autostrada pe acolo).

Solutia pe care o vad eu mai utila ar fi sa faca portiunile de autostrada unde se circula greu pe actualu' drum, adica in dreptul oraselor mari, sau a portiunilor dificile..

cristi5

#4076
^ 2+1 alternativ inseamna ca pastrezi exact panglica de asfalt 1,5+1,5 pe care o are acum DN2 si muti marcajul median (linie dubla continua) cand mai la stanga cand mai la dreapta, creind asftel segmente de 2 benzi de cativa km.



In scenariul minimal costurile sunt de vopsea!!! Iar beneficiile de siguranta sunt uriase, pentru ca se poate depasi in siguranta pe 2 benzi fara sa te intalnesti cu trafic din sens opus. E o solutie atat de simpla incat e frustrant ca nu se aplica maine si oamenii continua sa moara pe DN2. Sigur, se poate face mai serios, probabil trebuie umblat la normativ si la semne de avertizare ca urmeaza un parapet (dar alea nu le avem nici pe 2+2) si ca se schimba configuratia benzilor, plus ceva bidoane pe mijloc, sau gard metalic, sau cabluri de otel (ca mai jos), sau parapete metalic, sau beton...



---

Vreo idee ce se poae face pt a promova 2+1 alternativ? Eu am intrat pe forum in 2015 dupa o campanie publica a API legata de parapeti pe drumurile 2+2 ca urmare a unei serii de ciocniri mortale pe contrasens in perioada respectiva. Recent am sugerat o campanie similara pt folosirea centurii in microbuze, poate ar merge ceva mai general despre imbunatatirea sigurantei circulatiei. Sau doua separate, una pe legislatie si alta pe infrastructura.

Sigur, perioada de campanie electorala nu e tocmai potrivita, probabil merita asteptat pana la anul.

pasadia

Eu am zis ca trebuie 2+1 pe actualul DN2/DN28 ACUM in ideea ca pana termina astia A7 vor mai muri multi oameni. Nu am sugerat sa faca half -profile pe acolo caci nu are sens la cat trafic e deja.

cristi5

^^ DN2 e o oportunitate uriasa de marire a sigurantei, nu poti sa lasi oamenii sa moara pe DN2 pt ca e singurul din tara. Plus ca are vreo 450 km...Chiar daca vine autostrada in cativa ani, oamenii mor acum.

Clar ca e mai bine cu un obstacol fizic pe mijloc dar sigur cu simpla o linie continua se mai pot salva niste vieti. Unii soferi agresivi, daca stiu ca urmeaza 2 benzi peste 2 km, amana depasirea. Plus ca acum au linie intrerupta, in scenariul 2+1 ar avea linie (dubla sper) continua. Or fi agresivi dar unii au nevoie de carnet si asta conteaza la decizia de a depasi.

dr4qul4

DN2 este acum folosit ca drum cu 2 benzi pe sens. Foarte multi care circula pe acolo cred ca drumul are 2 benzi pe sens si nu 1 banda+acostament lat.
Am mai spus pe forum, dar ma repet: cineva chiar mi-a spus ca "prima banda e mai ingusta pentru ca au furat prea mult si nu au mai avut bani de asfalt"....

2+1 alternativ ar trebui facut pe DN2 pentru ca acum sunt destule situatiile in care avem 4 masini una langa cealalta. Si foarte multe situatiile in care un tir depaseste alt tir, desi din sens opus vine cineva.
De fapt, cam acum 1 an am postat un video (care a fost urmat imediat de un accident) in care 1 tir depasea alt tir in momentul in care pe contrasens un autoturism depasea un tir. Atunci Loganul din spatele celui care filma a scapat usor: doar cu partea dreapta zgariata. Dar a fost la limita.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024