Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

davyl

Quote from: Ionut on November 22, 2011, 06:51:15 PM
Tot pe langa Brasov, peisaje superbe vazute din masina, tot DN1.


Superbe poze ionut!
Multumesc mult pentru acest "travelogue". Nu am fost niciodata cu masina, ci doar cu trenul prin zona.

Spun ca nu am fost cu masina si cu mine la volan  :lol:, ca am fost prin zona cand eram mai mic, impreuna cu parintii... Dar sunt ani foarte multi de atunci si mi-a facut placere sa revad zona. Sa vad cum s-a dezvoltat si cat de frumoasa tara avem!


Ionut

Vai... abia acum le-ati vazut? :lol:
Da' rar intrati pe-aici... :) Nu-i nimic, de acum sa intrati mai des, ma bucur ca v-au placut pozele. :D

davyl

Quote from: Ionut on December 06, 2011, 02:16:56 PM
Vai... abia acum le-ati vazut? :lol:
Da' rar intrati pe-aici... :) Nu-i nimic, de acum sa intrati mai des, ma bucur ca v-au placut pozele. :D
Eu personal, le-am vazut imediat ce le-ai pus, dar nu am avut timp sa scriu (mai bine mai tarziu decat niciodata).

Oricum, zona este bestiala. Poate am timp vara viitoare sa dau o tura pe acolo...

Ionut

Quote489 kilometri de drumuri naţionale reabilitate în 2011

Ministerul Transporturilor a finalizat anul acesta reabilitarea a 489 de kilometri de drumuri naţionale, a căror valoare se ridică la circa 400 de milioane de euro, potrivit unor informaţii transmise de Ministerul Transporturilor.

Printre drumurile naţionale în cazul cărora reparaţiile au fost finalizate anul acesta se numără şi DN 15 Reghin-Topliţa (72,9 km), DN 12 Sadominic-Topliţa (66,3 km). DN 6 Domaşnea-Caransebeş (44,6 km) sau DN 19 Oradea - limita judeţului Bihor (70 km).

Pe de altă parte, anul acesta au fost deschişi traficului 58 de kilometri de autostrăzi: Arad-Timişoara, un tronson de 14,5 kilometri din tronsonul Medgidia-Constanţa şi 8,5 kilometri din centura Constanţei la standard de autostradă. Mai există 434 kilometri de autostrăzi în curs de execuţie şi 111 kilometri care vor fi scoşi curând la licitaţie.

sursa: ZF

davyl

Quote from: Ionut on December 29, 2011, 08:06:28 PM
Quote489 kilometri de drumuri naţionale reabilitate în 2011

Ministerul Transporturilor a finalizat anul acesta reabilitarea a 489 de kilometri de drumuri naţionale, a căror valoare se ridică la circa 400 de milioane de euro, potrivit unor informaţii transmise de Ministerul Transporturilor.

Printre drumurile naţionale în cazul cărora reparaţiile au fost finalizate anul acesta se numără şi DN 15 Reghin-Topliţa (72,9 km), DN 12 Sadominic-Topliţa (66,3 km). DN 6 Domaşnea-Caransebeş (44,6 km) sau DN 19 Oradea - limita judeţului Bihor (70 km).

Pe de altă parte, anul acesta au fost deschişi traficului 58 de kilometri de autostrăzi: Arad-Timişoara, un tronson de 14,5 kilometri din tronsonul Medgidia-Constanţa şi 8,5 kilometri din centura Constanţei la standard de autostradă. Mai există 434 kilometri de autostrăzi în curs de execuţie şi 111 kilometri care vor fi scoşi curând la licitaţie.

sursa: ZF
Multumesc de info ionut!

Se vede ca au muncit. Pentru Domasnea_caransebes, pot confirma! Ultima oara in noiembrie 2011 cand am trecut pe acolo, nu-mi venea sa cred ochilor cat de bine am mers pe DN6 si cat de bun este drumul.

Cu exceptia a doua mici locuri, unde din cauza unor infiltratii in sosea (probabil un izvor! Multumim celor care si-au facut bine treaba! :bash:) soseaua s-a surpat si se ocoleste destul de "in scurt", incat daca nu citesti bine semnele provizorii (pe care le cam ia vantul!!!) risti sa iesi in decor!  :bash:

MHN

Quote from: Ionut on December 29, 2011, 08:06:28 PM
Quote489 kilometri de drumuri naţionale reabilitate în 2011

Ministerul Transporturilor a finalizat anul acesta reabilitarea a 489 de kilometri de drumuri naţionale, a căror valoare se ridică la circa 400 de milioane de euro, potrivit unor informaţii transmise de Ministerul Transporturilor.

Printre drumurile naţionale în cazul cărora reparaţiile au fost finalizate anul acesta se numără şi DN 15 Reghin-Topliţa (72,9 km), DN 12 Sadominic-Topliţa (66,3 km). DN 6 Domaşnea-Caransebeş (44,6 km) sau DN 19 Oradea - limita judeţului Bihor (70 km).

Pe de altă parte, anul acesta au fost deschişi traficului 58 de kilometri de autostrăzi: Arad-Timişoara, un tronson de 14,5 kilometri din tronsonul Medgidia-Constanţa şi 8,5 kilometri din centura Constanţei la standard de autostradă. Mai există 434 kilometri de autostrăzi în curs de execuţie şi 111 kilometri care vor fi scoşi curând la licitaţie.

sursa: ZF
Am circulat de la Varfurile (jud. Arad) la Vascau (jud. Bihor) si invers, intre Craciun si Anul nou, si am vazut ca DN76 este in lucru.
Are cineva detalii despre ce lucrari se executa pe zona de serpentine dupa satul Grosi, adica de la limita judetului Bihor inspre Vascau?
Pe cateva portiuni, se parea ca se excaveaza in munte, in paralel cu DN-ul actual. Se adauga cumva o banda pentru urcare? Sau e mai mult decat atat?

usernameteg

QuoteDacia-Renault primeşte cadou şosea la preţ de lux: Lărgirea unui drum naţional, mai scumpă decât o autostradă nouă

Guvernul a aprobat un preţ de cel puţin 6 milioane de euro pe kilometru pentru modernizarea şoselei ce leagă uzinele Dacia-Renault la infrastructura rutieră naţională. Cu 4 milioane de euro se poate construi un kilometru de autostradă de la zero.
Adăugarea a încă două benzi de circulaţie drumului naţional DN 73 Piteşti-Câmpulung la care se adaugă modernizarea altor trei kilometri de legătură între această şosea şi platforma Dacia-Renault de la Mioveni ar putea costa contribuabilii români 275 milioane lei, inclusiv TVA, respectiv 65 milioane de euro.

Suma în cauză a fost aprobată de Guvern în luna noiembrie 2011, la un an după ce un consorţiu de firme condus de fraţii Horpos a câştigat licitaţia la un preţ de aproximativ două ori mai mic, respectiv 142 milioane lei, cu TVA. Alexandru şi Traian Horpos fac parte dintr-o generaţie de regi ai asfaltului mai nou apărută pe firmamentul contractelor cu asfalt şi au la activ câştigarea inclusiv a unui contract de construire de autostrăzi, respectiv tronsonul Deva-Orăştie.

Contractul pentru lărgirea DN73 şi drum de legătură cu uzinele Dacia a fost primit de aceştia imediat după sosirea ministrului Anca Boagiu la cârma Transporturilor, în octombrie 2010, deşi licitaţia avusese loc în 2008. Suma cheltuită de stat nu pare să fi atins încă un plafon. In decembrie 2011, respectiv la o lună după ce Guvernul a aprobat creşterea valorii indicatorilor tehnico-economici, fraţii Horpos au mai primit un contract de 18,5 milioane lei, fără TVA, tot pentru lărgirea DN 73, precum şi un act adiţional la primul contract în valoare de 2,97 milioane lei, ambele semnate în aceeaşi zi, respectiv pe 16 decembrie.

Modernizarea DN73 cu 30-50% mai mult decât autostrada nouă

O analiză a costurilor acestui proiect prin prisma standadelor de cost aprobate de Ministerul Transporturilor arată dezmăţul pe bani publici al Companiei de Autostrăzi, precum şi aprobarea de către Guvern cu ochii închişi a oricăror cheltuieli solicitate de compania de stat.
Potrivit standardelor construirea unui kilometru de autostradă în zonă de câmpie costă în jurul a 4,7 milioane euro cu TVA. Preţul nu include lucrările de artă, cele mai scumpe lucrări pe o autostradă. In cazul acestora standardul este de 1.230 de euro pe metru pătrat de pod construit, fără TVA. Chiar şi dacă cei 700 de metri liniari de lucrări de artă de pe DN73 (la o lăţime de carosabilului de 19 metri) ar fi reprezentaţi de poduri şi pasaje făcute de la zero, preţul acestora nu ar putea depăşi 18 milioane euro, cu TVA. Rămân deci 47 milioane euro aprobaţi de Guvern pentru lărgirea celor 7 kilometri adică peste 6 milioane de euro pe kilometru de şosea modernizată, cu o treime peste preţul kilometrului de autostradă construit de la zero. Guvernul susţine că cheltuirea banilor se impune ca urmare a intensificării traficului generat de Dacia-Renault. "Având în vedere creşterea traficului generat de Uzina de Automobile Dacia – Groupe Renault, se impune asigurarea unei legături rutiere cu profil de 4 benzi de circulaţie pe întregul traseu dintre orasul Piteşti şi Uzina Dacia – Groupe Renault", afirmă Executivul în nota de fundamentare din noiembrie.
Potrivit fişelor investiţiei, lucrările presupun lărgirea celor şapte kilometri de drum la standardul de patru benzi, repararea a două poduri şi a unui pasaj de cale ferată, construirea unui pod nou, amenajarea câtorva intersecţii giratorii, lucrări de consolidare a malurilor râurilor pe câteva sute de metri, montarea parapeţilor separatori de sens, iluminare a intersecţiilor. Lucrările mai presupun mutarea reţelelor invecinate de gaz metan, telecomunicaţii şi alimentare cu electricitate învecinate cu drumul, se argumentează în nota de fundamentare ce creşte valoarea proiectului.

De aici: http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/economie/dacia-renault-primeste-cadou-sosea-la-pret-de-lux-largirea-unui-drum-national-mai-scumpa-decat-o-autostrada-noua-251227.html

Nu imi e clar daca informatiile sunt adevarate.

Dupa cum se spune si in comentarii, in articol se scrie clar: "Adăugarea a încă două benzi de circulaţie drumului naţional DN 73 Piteşti-Câmpulung" - adica 65 mil. euro / 53 km de drum modernizat = 1.226.415 euro / km cost mediu [mult sub standardul de cost pe km de autostrada]

Ionut

E un articol inexact, ca sa fiu politicos. :)
Iar toate comparatiile astea de pret nu sunt potrivite din start pentru ca de fapt compari mere cu pere.

Eh, asa e iarna, nu prea sunt articole. :)

udar

#39
avalanse intre Orsova-Severin

http://www.youtube.com/v/1j8MJC-Yb0s

NordKapp

Intersectia dintre DN7 si DN76 este si acum destul de problematica pentru cei ce vin dinspre Brad si vor sa mearga spre Deva, prioritate avand cei pe directia Lucgoj - Deva.
Stiu ca parca au fost ceva discutii cu ceva timp in urma despre redesenarea ei dar nu era nimic concret. Au aparut intre timp noutati?
Ma gandesc ca e timpul sa se propuna o solutie, poate un sens giratoriu daca nu un pasaj denivelat, pentru ca dupa deschiderea autostrazii Lugoj - Deva (stiu ca mai e ceva pana atunci, dar planurile se fac din timp) traficul in zona va creste, toti cei care vin dinspre Timisoara si au ca destinatie Deva vor traversa pe acolo.


bogdymol

Daca tin bine minte, odata cu deschiderea A1 Deva (Soimus) - Orastie la intersectia DN7 cu DN76 se va realiza un sens giratoriu.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

udar

#42
eu as prefera un pasaj subteran acolo , cunos bine intersectia si este foarte greu sa faci stinga cand vi de la Brad (viitor aurostrada) iar daca vi de la Arad sa faci catre Brad trebuie sa mai mergi pana poti intoarce, iar un sens giratoriu  chiar dupa curba cum vi de la Arad este periculos pe timp de noapte si ceata sa te trezesti dupa o curba cu un sens giratoriu in fata
eu asa vad intersectia de acolo si peste pasaj un sens giratoriu pentru a se putea in toarce daca ai ratat urcarea pe A1.................



sper ca se intelege din schita mea ce am vrut sa spun, nu prea am eu mana formata pentru desen :D

:cheers:

radutm

Quote from: udar on April 03, 2012, 09:33:39 AM
eu as prefera un pasaj subteran acolo , cunos bine intersectia si este foarte greu sa faci stinga cand vi de la Brad (viitor aurostrada) iar daca vi de la Arad sa faci catre Brad trebuie sa mai mergi pana poti intoarce, iar un sens giratoriu  chiar dupa curba cum vi de la Arad este periculos pe timp de noapte si ceata sa te trezesti dupa o curba cu un sens giratoriu in fata
eu asa vad intersectia de acolo si peste pasaj un sens giratoriu pentru a se putea in toarce daca ai ratat urcarea pe A1.................



sper ca se intelege din schita mea ce am vrut sa spun, nu prea am eu mana formata pentru desen :D

:cheers:
daca se face autostrada, drumul national nu va mai avea functia de acum si va fi automat mai relaxat, fara tiruri, destinat traficului local, cu mai multe restrictii de viteza. viteza mare va fi pentru autostrada. in noile conditii, cea mai economica solutie va fi giratoriul. desigur, daca vor fi bani, solutia propusa de tine suna foarte bine
cont inchis

@drian

Salutare tuturor,

In primul rand bine v-am gasit!
In al doilea rand doresc sa contribui si eu cu poze proaspete de pe DN 1C Baia Mare - Dej:

iesire din Baia Mare si intersectie cu soseaua de centura (care anul acesta intra in reparatii capitale):



intrare in Recea:


se lucra la accesele in curtile oamenilor:


pe coborarea de la Recea se lucra la santurile de drenaj:



Lapusel:


podet la "Doua Veverite"