Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

marius_tm


pasadia

#3346
Legat de tabelul prezentat de Tibi, eu as zice ca ar cam trebui CNADNR (Guvernul Romaniei) sa mai declaseze unele DN-uri si sa le predea inapoi catre CJ ca DJ-uri (sau eventual ca DC-uri). Si acelasi lucru ar trebui sa il faca si CJ-urile cu unele DJ-uri ce merita doar statut de DC.

Referindu-ma la DRDP Brasov:
- DN13E apare pietruit intre Zagon si Barcani (adica intre Covasna si Intorsura Buzaului). Eu tot timpul m-am intrebat de ce acel drum apare ca DN, mi se pare exagerat sa fie considerat si DJ. Zona Intorsurii Buzaului, preponderent romaneasca, e legata direct de Brasov prin DN10. Si tot prin DN10+DN11+DN12 isi asigura legatura si cu Sfantu Gheorghe, resedinta de judet. Prin urmare utilitatea acelui tronson e foarte mica.

Mai mult decat atat, DN13E e declarat DN si pe tronsonul Feldioara - Sfantu Gheorghe; tronson care nu merita, in mod similar, decat statul de DJ. Traficul intre Sfantu Gheorghe si Targu Mures / Cluj se desfasoara in prezent fie via Miercurea Ciuc / Odorhei (DN12 + DN13A) fie via centura Brasov (DN11+DN1K+DN13). Acel tronson este dificil si nu ar merita niciodata modernizat la un standard decent de DN.

- acea VOF e intr-o situatie identica. As fi preferat mult mai mult sa construiasca o centura noua pentru Fagaras, fie si la nivel de half-profile. Moment in care VOF-ul va reveni la statul real, cel curent: adica drum de caruta. 

slartibartfast

Quote from: pasadia on May 18, 2016, 12:08:58 AM
Legat de tabelul prezentat de Tibi, eu as zice ca ar cam trebui si CNADNR (Guvernul Romaniei) sa mai declaseze unele DN-uri si sa le predea inapoi catre CJ ca DJ-uri (sau eventual ca DC-uri). Si acelasi lucru ar trebui sa il faca si DJ-urile respective.

Subscriu. Mie îmi vin mai ales în minte pseudo-DN-urile din județul Vrancea (Bogza-Căiata, Jitia-Vintileasca, și încă unul care are ca punct final fix limita de județ cu Buzăul, de unde se continuă într-un drum județean). Combinația penală Mitrea-Oprișan a făcut prostia asta în timpul lui Năstase sperând că o să sifoneze bani de la bugetul național către județul în care Oprișan l-a ajutat pe Mitrea să devină senator. 14 ani mai târziu, astea sunt din cele mai proaste drumuri din țară, și sunt foarte jos pe lista de priorități a CNADNR.

marius_tm

Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara atentioneaza soferii ca incepand de astazi si pana in 15 iunie au fost impuse restrictii de trafic pe Drumul National 7, in judetul Hunedoara, între localitatile Lesnic si Sacamas

http://www.opiniatimisoarei.ro/atentie-soferi-restrictii-de-trafic-in-vestul-tarii-impuse-de-directia-de-drumuri-timisoara/18/05/2016

GDPR

Degeaba s-au stabilit termene, DN74 e in continuare praf pe tronsonul Brad-Criscior, santurile sapate in carosabil inca de anul trecut sunt astupate doar cu balast care de multe ori s-a tasat, asa ca atentie maxima daca circulati pe acolo mai ales pe timp de noapte.

QuoteConducerea Consiliului Județean Hunedoara, a SC APAPROD SA Deva, reprezentanții firmelor care execută lucrările de extindere a rețelelor de apă și canal și primarii din zonele vizate, au avut o întâlnire în care s-a analizat stadiul proiectului în câteva puncte critice. Una din zonele în care lucrările au creat probleme este municipiul Brad.
(...)
Suntem îngrijorați de starea drumurilor naționale care traversează orașul, DN 74 și DN 76, și le-am atras atenția că sunt principalii responsabili în cazul producerii unor evenimente grave", a declarat pentru Hunedoara Liberă Florin Cazacu.

La rândul lor, reprezentanții Consiliului Județean Hunedoara spun că au fixat termene ferme de conformare pentru constructor. Astfel, președintele CJ, Adrian David spune că, până la 15 aprilie trebuie finalizate lucrările care vizează drumurile naționale care tranzitează Bradul și drumul județean.

http://hunedoaralibera.ro/1brad-cum-sa-ti-bati-joc-de-15-milioane-de-euro/

http://www.infobrad.ro/2016/05/05/primaria-brad-este-nemultumita-din-cauza-intarzierii-proiectului-de-apa-si-canalizare/

Si inca una:

QuoteDN 74 (Buces Vulcan) 23+080-   BUCES-VULCAN (HD) - Din cauza ploilor torentiale a fost subspalat zidul de sprijin pe o lungime de 17 m, fiind afectata si partea carosabila. Din data de 27.07.2014 orele 14:10, circulatia pe DN 74 km 23+080 dr se desfasuara ingreunat pe 1/2 din cale din cauza subspalarii zidului de sprijin in urma ploilor torentiale. Rugam pe aceasta cale participanti la trafic sa respecte indicatoarele rutiere si restrictia ce a fost instiutuita pe acest sector. Restrictia va fi mentinuta pana la finalizarea lucrarilor: anul 2016.

In continuare nu se intampla nimic acolo. Oare cati ani mai trebuie pentru ca mareata Companie Nationala sa repare 17m de zid de sprijin?

NGC

http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1186-hg12052016diirt2

"Proiectul de HOTARARE A GUVERNULUI pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenti obiectivului de investitii "Consolidare si amenajare scurgere ape DN 67D km 0+000 - 42+000", judetele Gorj si Mehedinti"

Se mai asteapta propuneri / sugestii / observatii pana in 29.05.2016.


TibiV

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2019%2005%202016%20ref%20situatie%20lucrari%20DN%2076.pdf

Quote
Comunicat de presă
19.05.2016
În contextul ultimei vizite efectuate de directorul general Cătălin Homor, pe șantierele aferente drumului
național DN 76, Deva - Oradea, km 0+000 - km 184+390, CNADNR SA face următoarele precizări:

- Sectorul de drum DN 76, Soimuș – Brad, km 0+000 – km 30+436 are un stadiu fizic de 56.71%.
Problemele întâmpinate până în prezent au fost cele de proiectare, dar care în acest moment nu au
un impact major asupra evoluției lucrărilor ce urmează a fi executate în perioada imediat
următoare.

- DN 76 Lotul 2, Brad– Ionești, km 35+432 – km 55+425 are un stadiu fizic de 90%. pe acest
sector de drum lucrările sunt executate conform graficului de lucrări.

- Lotul 3, Ionești – Vârfurile, km 55+425 – km 69+350. Contractul de execuție lucrări aferent
acestui sector a fost reziliat în data de 24.09.2015. Stadiul fizic de execuție a lucrărilor la data
rezilierii a fost de 29.76%. Din cauza investigațiilor suplimentare de natură tehnică, necesare
actualizării Proiectului Tehnic elaborat în anul 2011, se estimează că finalizarea acestuia și a
Documentației de atribuire va avea loc în cursul lunii septembrie 2016. În fapt, lansarea
procedurii de licitație va avea loc în cursul lunii octombrie 2016. De asemenea, precizăm că
semnarea contractului este estimată pentru luna februarie 2017, iar din luna martie a aceluiaș an să
fie începute efectiv lucrările de execuție.

- Lotul 4, Vârfurile – Ştei, km 69+350 – km 102+660 are un stadiu fizic de 47,20%. Pe acest lot, în
cadrul vizitei de lucru efectuate, s-a constatat o mobilizare complet nesatisfăcătoare. În acest sens
a fost transmisă o Notificarea de Remediere, ce are ca termen de realizare data de 27 mai 2016.
Nerespectarea de către Antreprenor a prevederilor acestei Notificări va conduce la rezilierea
Contractulu
i.

- Lotul 5, Ştei – Beiuş, km 102+660 – km 133+660 are un stadiu fizic de 51,19%. Slaba mobilizare
în șantier a fost motivată de Constructor prin invocarea unui blocaj financiar cauzat de emiterea
cu întârziere a Certificatelor de plată de către Inginer. În data de 09 mai 2016 a fost transmisă
către Antreprenor Notificarea de Remediere cu termen de realizare în data de 16 mai 2016.
Precizăm că Antreprenorul a solicitat o extindere a termenului prevăzut în Notificare pentru
mobilizare, aceasta aflându-se în prezent în analiză la Inginer. În situația în care Antreprenorul nu
se va mobiliza în termenele stabilite, Compania va demara procedura de rezilere a Contractului
.

- Lotul 6, Beiuş – Oradea, km 133+660 - km 184+390 -Contractul a fost reziliat în data de 25 mai
2015, avand un stadiu fizic la data rezilierii de 7.47%. Starea de degradare a drumului la
momentul rezilierii contractului a impus ca CNADNR să ia măsuri în regim de urgență în vederea
realizării unei suprafețe de rulare corespunzătoare și eliminării resticțiilor de circulație impuse de
lucrările de reabilitare a trei poduri începute de Antreprenor și rămase nefinalizate. În paralel cu
aceste lucrari deja executate, au fost realizate și studii suplimentare de natură tehnică, necesare
actualizarii Proiectului Tehnic elaborat în cursul anului 2011. Acestea sunt estimate a fi finalizate
în cursul lunii noiembrie 2016. Lansarea procedurii de licitație este estimată pentru luna
decembrie 2016, iar semnarea contractului poate avea loc în luna martie2017.

    "Cu ocazia controlului pe care l-am făcut pe DN 76, am văzut ceea ce știam din documente și mai
ales din sesizările oamenilor și ale Autoritățiilor Locale, respectiv mari întârzieri în execuția
proiectului de reabilitare a DN 76.
        Finalizarea acestui proiect presupune măsuri concrete și rapide: compania noastră să monitorizeze
cu atenție derularea activităților, iar Antreprenorii să se concentreze pe mobilizarea și derularea
execuției lucrărilor, astfel încât să fie recuperat timpul pierdut până în prezent din varii motive.
        Săptâmâna trecută a fost transmisă o Notificare pentru lipsa de mobilizare în șantier. Atât pentru
lotul 5, cât și pentru loturile 1, Șoimuș - Brad și lotul 4, Vârfurile - Ștei, am solicitat Antreprenorilor o
mobilizare rapidă și o desfășurare de forțe, astfel încât să putem finaliza acest proiect.
        Fac public angajamentul celor trei Antreprenori ca în două saptămâni să-și concentreze activitatea și
să demonstreze capacitatea de lucru în vederea respectării tuturor termenelor contractuale asumate.
Consider că în acest moment sunt create toate premisele pentru ca Antreprenorii să respecte toare
prevederile contractuale"
, a declarat Cătălin Homor, Directorul General al CNADNR SA.

CNADNR
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Interesant, pozitia CNADNR-ului referitoare la Soimus-Brad se schimba de la o saptamana la alta:

13.05: 
QuoteÎn cazul în care proiectantul nu va transmite detaliile de execuție pentru podețe și proiectul de parapete într-un termen rezonabil, care să nu afecteze desfășurarea lucrărilor, se vor face toate demersurile în vederea executării asigurării profesionale a acestuia și realizarea acestor proiecte cu un alt operator economic.

19.05:
QuoteProblemele întâmpinate până în prezent au fost cele de proiectare, dar care în acest moment nu au un impact major asupra evoluției lucrărilor ce urmează a fi executate în perioada imediat următoare.

Nu cred ca Homor a stat la semafor la podetele pe jumatate construite.

infraAdi_ro

Daca sunt pe jumatate construite atunci nu mai e problema de proiectare....e slaba mobilizare a constructorului.Dar din cate stiu Selina s-a mobilizat puternic avand in vedere ca nu prea mai au contracte,au dus aproape 100 de oameni pe santier si vor ca pana in noiembrie 2016 sa termine aceeasta lucrare.Si o sa termine.....dar sper  ca si calitatea lucrarilor sa fie buna.Stiu ca pe acest lot Soimus-Brad sunt aprox 80 de podete,posibil sa fie executate 40-50.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

marius_tm

Sâmbătă, 21 mai 2016, între orele 05:00 -10:00, circulația pe DN7 va fi întreruptă total în zona viaductului de la ,,Cârligul Mic". Traficul auto nu va fi permis în zonă decât până la ora 4:30 a.m şi după ora 10:00 a.m.

sursa....

http://jurnalul.ro/stiri/locale/in-atentia-soferilor-valea-oltului-se-inchide-sambata-dimineata-vezi-care-sunt-rutele-ocolitoare-714697.html

GDPR

#3356
Nu chiar: "După ce au fost chinuiţi doi ani la rând de vreo 12 semafoare temporare, şoferii credeau că aici lucrurile revin la normal, odată cu turnarea primelor straturi de asfalt nou. S-au înşelat. De câteva săptămâni, drumul este ,,intrerupt" în vreo 11 locuri. Asfaltul cel nou este ,,decupat", în terasamentul cel nou se sapă gropi late şi adânci pentru montarea de casete betonate care intră în componenţa unor viitoare podeţe.
(...)
Am întrebat Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara cum s-a ajuns la această situaţie. Conform reprezentanţilor regionali ai CNADNR, constructorul a fost nevoit să aştepte detalii de execuţie suplimentare din partea proiectantului lucrării, o firmă din Madrid (AECOM INONCSA) care a întârziat cu furnizarea acestora. "

http://glasul-hd.ro/dn-76-se-reabiliteaza-ca-n-legenda-mesterului-manole/

LE Ok, poate ca detaliile s-au furnizat deja pentru ca termenul de conformare era 15 mai, dar nu se spune asta in ultimul komunikat CNADNR ci o chestie vaga, gen hai sa-i aburim pe astia.

infraAdi_ro

Am lucrat ca si subcontractor  pe acest sector acum un an si ceva  si stiu ca lipseau detaliile la vreo 40 de podete.Stiu ca era ceva problema cu proiectantul AECOM (care e o firma internationala f mare).Oricum constructorul a ales sa dea inainte cu asfaltul pentru a inainta cu lucrarea si ulterior sa incastreze podetele pe masura ce apareau detaliile.Proiectul a fost praf,AECOM nu a facut altceva decat ca a luat proiectul de la INOCSA si a schimbat coperta,totul intr-o noapte,lucru recunoscut de unul dintre proiectanti intr- convorbire privata.Felicitari celor care inca lucreaza pe sectorul de drum Deva- Oradea(Selina,Porr) cu toate ca lucrarea e pe pierdere....pt Porr s-a compensat cu castigarea lotului de autostrada Turda- Decea.


Stie cineva detalii despre DN 18???Stiu ca proiectul tehnic este in CTE-CNADNR de vreo 3 saptamani.....chiar asa mult se doarme in CNADNR?
Romania are un viitor doar daca are prezent!

afreddyapp

@euromau: si in caul AZVI s-ar lucra in pierdere?Ce crezi?Ma gandesc ca din si din aceasta cauza nu vor sa se reapuce de lucru.

alecu26

Lipsa proiectului e recunoscuta și de CNADNR în ultimele rapoarte amenințând cu sancționarea proiectantului.
Cei de la PORR au totul gata de luni de zile și așteaptă proiectul de siguranța circulației tot de atâta vreme (marcaje, parapetii,  semne de circulație). Mișto nu? Cum constructorul sta pe șantier cu costuri de zeci de mii de euro pe zi din cauza ca proiectantul nu vrea sa angajeze 5 oameni sa facă un proiect...la costuri de câteva  sute de euro pe zi.
Drumurile noastre POATE;