Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beowulf

"Termenul-limită până la care DN1 ar mai fi deschis circulației este 24 iunie. În cazul în care nu vor fi montate separatoare între benzile de circulație, Poliția Rutieră va închide drumul."

http://psnews.ro/decizie-fara-precedent-dn1-s-ar-putea-inchide-ultimatum-pentru-cnadnr-126769/

Eu nu cred ca amenintarea este reala, dar daca intr-adevar se va inchide DN1, in realitate va fi o decizie pentru a forta mutarea traficului pe A3 (in sine un abuz).

Oricum, in opinia mea, DN1 trebuie modernizat si, poate, treptat sa fie ridicat la nivel de DX, peste 15-20 de ani.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

TibiV

http://cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2013%2005%202016%20ref%20%20situatie%20lucrari%20DN%2076.pdf

Quote
Comunicat de presă
13.05.2016

Având în vedere importanța drumului național DN 76, Deva – Oradea, km 0+000 – km 184+390,
CNADNR SA face următoarele precizări:

Lucrările drumului național DN 76 au fost împărțite pe mai multe loturi, respectiv:

Şoimuș – Brad, km 0+000 – km 30+436, lot 1, Antreprenor Asocierea Selina şi Doprastav a.s., stadiul fizic (56,72%)
Acest lot a înregistrat o ușoară evoluție. În cazul în care proiectantul nu va transmite detaliile de execuție
pentru podețe și proiectul de parapete într-un termen rezonabil, care să nu afecteze desfășurarea
lucrărilor, se vor face toate demersurile în vederea executării asigurării profesionale a acestuia și
realizarea acestor proiecte cu un alt operator economic. Termenul limită pentru realizarea acestora este 15
mai 2016, având un stadiul fizic de 56%;

Lotul 2, Brad– Ionești, km 35+432 – km 55+425 – Stadiul fizic 90%, Antreprenor PORR Bau GmbH, lucrările sunt executate conform graficului de lucrări;

Lotul 3, Ionești – Vârfurile, km 55+425 – km 69+350, Antreprenor Asocierea Construcciones Lujan SA/Viales y Obras Publicas SA, contract reziliat;
În data de 23.09.2014 s-a deplasat o comisie a CNADNR în şantier şi s-a constatat lipsa de mobilizare a
personalul şi de echipamente a Antreprenorului. În data de 24.09.2015, CNADNR S.A a emis înştiinţarea
de reziliere contractul 5R11, Ionesti-Varfurile, km 55+425-km 69+350. Decizia privind rezilierea
contractului a fost luată ca urmare a repetatelor constatări din teren referitoare la slaba mobilizare a
antreprenorului si a neîndeplinirii obligaţiilor contractuale de către Antreprenor, fapt ce a atras după sine
aplicarea Clauzelor contractuale, respectiv rezilierea contractului.
Au fost începute demersurile necesare privind relicitarea acestui tronson;

Lotul 4, Vârfurile – Ştei, km 69+350 – km 102+660 – Stadiul fizic 47%, SC Antreprenor Construct Mod SRL
Perioada de execuţie a lucrărilor a expirat în data de 01.06.2015. Inginerul a transmis determinarea pentru
extensia de timp interimară până la data de 13.05.2016. CNADNR a aprobat extensia de timp conform
determinării Inginerului fără costuri suplimentare. Adresa antemenţionată este pe circuitul de aprobare al
CNADNR SA;

Lotul 5, Ştei – Beiuş, km 102+660 – km 133+660 – Stadiul fizic 51,19%, Asocierea AZVI /AZCALE;
Blocaj financiar al Antreprenorului din cauza emiterii cu întârziere a Certificatelor Interimare de Plată de
către Inginerul Fidic DRDP Cluj.
În urma discuţiilor din ultimele zile purtate cu Antreprenorii, au fost luate și măsuri pentru îmbunătăţirea
activității pe aceste șantiere. În fapt, ieri, 9 mai 2016, a fost transmisă Notificarea de Remediere către
Constructor, Asocierea AZVI/AZCALE – Antreprenorul lotului 5, Ştei – Beiuș, de la km 102+660 – km
133+660, având ca termen de realizare data de 16 mai 2016. Această Notificare a fost dată pentru lipsa de
mobilizare în șantier și pentru întârzierile înregistrate față de Programul de Execuție. Stadiul fizic de
realizarea acestui lot este, în prezent, de 51,19%.

Lotul 6, Beiuş – Oradea, km 133+660 - km 184+390
Contractul de Lucrări ,,Reabilitare DN 76, Deva - Oradea, km 0+000 – km 184+390, Contract 5R14,
Beiuș – Oradea, km 133+660 – km 184+390" a fost semnat între CNADNR SA şi Asocierea SC CCCF
DRUMURI ŞI PODURI TIMIŞOARA SRL/CO.GE.FA S.p.A/S.IM.CO SRL în data de 30.01.2012.
În data de 04.04.2012 a fost emis Ordinul de Începere al lucrărilor.
Din cauza slabei mobilizări, situaţiei financiare precare a Antreprenorului şi faptului că nu a putut
susţine din punct de vedere financiar execuţia lucrărilor, CNADNR SA a reziliat Contractul în
data de 25.05.2015.
Pentru finalizarea lucrărilor aferente tronsonului Beiuş-Oradea, lot 6, CNADNR SA, prin Direcţia
Regională de Drumuri şi Poduri Cluj (Serviciul de Proiectare), a început demersurile necesare pentru
elaborarea documentaţiilor tehnice (Proiect Tehnic şi Caiet de Sarcini) în vederea demarării procedurii de
achiziţie publică. În elaborarea documentaţiei tehnice pentru atribuirea contractelor se va avea în vedere
respectarea indicatorilor fizici declaraţi în cererea de finanţare şi acceptaţi prin Decizia Comisiei
Europene din data de 27.06.2014. Finanţarea lucrărilor se va asigura din fonduri externe nerambursabile
în conformitate cu propunerea de fazare a proiectului.

Proiectul de Reabilitare al drumului național DN 76, Deva – Oradea, km 0+000 – km 184+390 a fost
fazat și sursa de finanțare a acestor lucrări este asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională
prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.

Toate contractele de reabilitare ale drumului național DN 76, Deva - Oradea, au ca termen de finalizare
luna noiembrie 2016
. În acest sens, de la începerea acestor lucrări de reabilitare, conducerea CNADNR
SA a efectuat o serie de controale pe aceste șantiere, făcând și o analiză a stadiului de execuție, care
variază de la un lot la altul.

"Reabilitarea pe DN 76 ca şi pe alte drumuri naţionale a fost un proces greoi, cu multe întârzieri şi
chiar blocaje. Pe bună dreptate oamenii sunt nemulţumiţi de starea drumurilor şi ritmul lent de lucru.
La o scurtă radiografie, am identificat cauzele întârzierilor şi am încercat să găsim soluţii. În acest
moment, solicit antreprenorilor şi tuturor factorilor implicaţi să depăşească animozităţile existente şi
să conclucreze pentru finalizarea proiectului. N-aş vrea să ajungem la măsuri extreme precum
rezilierea contractelor, relicitarea lor şi din nou amânarea finalizării, dar dacă va fi cazul, fără ezitare,
o vom face
" a declarat Cătălin Homor, directorul general CNADNR SA.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Din contra, eu cred ca DN1 trebuie dotat cu semafoare, bumpere, treceri de pietoni mai multe si multe, dar multe insule de calmare (la fiecare trecere, la intrarea in localitati, etc...). Ok, acept sa nu faca asta decat DUPA ce om termina bucata de A0 dintre A3 si DN1 la nord de Otopeni (evident cu un nod distinct si pentru aeroport). Si acelasi lucru trebuie sa se intample cu orice DN dublat de o autostrada - downsizing se cheama si poate fi chiar util acelor comunitati. ;)

DN1  (intre Bucuresti si Ploesti) nu are cum sa fie DX niciodata. Nu prin centru a atat de multe localitati.

Beowulf

Da, probabil va fi extrem de dificil sa fie transformat in DX, dar daca intr-adevar cei din MT vor ajunge la concluzia ca ar fi foarte util, de exemplu, se pot face centuri ocolitoare prin dreapta localitatilor Saftica, Tincabesti etc., citeva pasaje prin alte localitati (de ex , Otopeni) s.a.


upload pictures
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

mikidutzaa

Quote from: Beowulf on May 14, 2016, 03:15:07 PM
Da, probabil va fi extrem de dificil sa fie transformat in DX, dar daca intr-adevar cei din MT vor ajunge la concluzia ca ar fi foarte util, de exemplu, se pot face centuri ocolitoare prin dreapta localitatilor Saftica, Tincabesti etc., citeva pasaje prin alte localitati (de ex , Otopeni) s.a.

Pai si atunci de ce am mai facut A3? Ar fi culmea sa avem o autostrada si un drum expres paralele.

Beowulf

#3335
Nu ar fi culmea deloc, dimpotriva, este important sa existe o alternativa pentru situatia in care A3 se va inchide (din cauza unui accident, a zapezii, a reparatiilor etc). Nu inteleg de cred unii pe aici ca daca se construieste o autostrada se vor rezolva toate problmele de trafic pentru totdeauna, iar orice exista deja trebuie abandonat.De parca o autostrada reprezinta solutia tuturor problemelor omenirii.

Traficul in zona de nord probabil va creste, iar DN1  intotdeauna va prelua o parte din acest trafic, inclusiv in conditii normale, datorita infrastructurii existente si a accesului bun catre centrul Bucurestiului. Cred ca aceste avantaje nu trebuie ignorate.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

rocklee

#3336
 :)
http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20de%20pres%C4%83%2014.05.2016.pdf

unicat de presă
14.05.2016

CNADNR SA va începe la mijlocul lunii iunie, anul current, lucrările de montare a parapetelor rigide
prefabricate din beton pe DN 1.

Compania Natională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A. a semnat în data de
22.04.2016 Acordul-cadru de furnizare având ca obiect "Achiziţia şi transportul parapetelor rigide
prefabricate din beton" aferente drumurilor naţionale şi autostrăzilor din administrarea companiei.

După semnarea acestui acord cadru, CNADNR a demarat formalitățile necesare emiterii către furnizor a
primei comenzi de parapet rigid prefabricat din beton. Această comandă este necesară pentru montarea
parapetelor pe 5 km de drum național, și anume pe DN 1, sectorul Pasaj Băneasa – Pasaj Otopeni, peste
Centura București. Întregul contract este pentru 192 km de drumuri naționale aflate în administrarea
companiei.

Menționăm că CNADNR SA a început organizarea pentru începerea lucrărilor pregătitoare necesare
instalării parapetelor rigide prefabricate din beton pentru separarea sensurilor de circulaţie pe sectoarele
cu 4 benzi, pentru protejarea participanţilor la traficul rutier de a nu părăsi platforma drumului

Acordul-cadru semnat are o durată de 2 ani și o valoare totală de 51.808.593,45 lei fără TVA, finanţarea
fiind asigurată de la bugetul de stat şi venituri proprii și va avea la baza contracte subsecvente anuale
pentru toate Direcţiile Regionale de Drumuri şi Poduri. Acest contract a fost atribuit Asocierii
KAMAROM PREFABRICATE DIN BETON S.R.L. - DUNAPREF S.A. (reprezentată, în calitate de
Lider al Asocierii de KAMAROM PREFABRICATE DIN BETON S.R.L.),.

dr4qul4

In cazul in care autostrada s-ar inchide (pentru scurt timp) se va putea merge cu 50 la ora in coloana pe DN1 si DN1A.
Cred ca vor aparea cat de curand bumpere, treceri de pietoni si mai ales sensuri giratorii pe DN1 intre Bucuresti si Ploiesti.
Este nevoie de asa ceva pentru ca cei care locuiesc in zona (si nu sunt deloc putini) isi cam risca viata cand trebuie sa vireze la stanga.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

stangabriel

#3338
Sunt curios cum vor face intre Baneasa si Otopeni atat timp cat benzile sunt oricum inguste. Bordura de acum e destul de ingusta. Dupa parapeti, sa vedeti atunci viteza pe curajosi.

Draqula, am prins coloana  pe Bucuresti Ploiesti continua, inainte de inaugurarea A3, vineri seara cand abia se innoptase devreme, si la fiecare trecere de pietoni se opreau toti. Am facut 2 ore de la Otopeni la Barcanesti.

Beowulf

#3339
Dr4qul4, dar daca dupa ce se va deschide A3 urban, se va lati Fabrica de Glucoza, se vor monta bumpere, semafoare si giratorii pe DN1, valorile de trafic vor ramine mari? :-) Nu stiu, nu sint profet, dar sint curios ce se va intimpla in situatia asta! Ne vom incapatina sa fortam traficul pe A3?

Inca de cind am vazut prima data proiectul lui A3 intre Bucuresti si Ploiesti, mi-a fost clar ca va fi un esec partial; partial, pentru ca e util pentru cei care vin din Moldova si pentru traficul dintre Constanta si Brasov (in general vest), dar nu si pentru bucurestenii care locuiesc in centru, vest si nordul capitalei.

O sa vedem ce se va intimpla, nu sint atit de sigur ca A3 va fi brusc preferat de majoritatea covirsitoare, dar eu zic sa avem in vedere si situatia mai putin optimista si sa se evite acordarea de autorizatii de construire acolo unde se pot face pasaje si centuri ocolitoare pe DN1, macar pina cind vedem cum sta treaba...
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

Cristi N

Pe portiunea respectiva o sa fie distractie maxima pe durata demontarii/demolarii bordurii actuale, cel mai probabil vor bloca banda 3 pe ambele sensuri de mers.

Nu cred ca parapetul va ocupa mai mult comparativ cu solutia actuala, va fi chiar mai ingust daca am facut calculul corect. Acum avem doua borduri paralele si intre ele doua pavele de beton. O pavela are 20cm lungime, latimea unei borduri uzuale e tot de 20cm ->80cm, iar latimea la baza a parapetelor din oferta celor de la Dunapref e de 60cm


NGC

Quote from: NGC20 on October 06, 2015, 04:38:32 PM
Probabil va mai amintiti ca in August CNADNR a lansat o licitatie pentru "7 truse de reciclare in situ", si ca sa nu pierdem sirul, am copiat aici din "Parcare" detaliile initiale.

[161751] / 04.08.2015 -> "Achizitie a 7 truse de reciclare in situ pe drumuri: Lot 1 Reciclator; Lot 2 Compactor tambur lis; Lot 3 Compactor multi-pneu; Lot 4 Distribuitor de lianti hidraulici; Lot 5 Autogreder; Lot 6 Autobasculanta 18mc; Lot 7 Autocisterna apa 10mc; Lot 8 Autotransportor emulsie 25 tone; Lot 9 Autotransportor muncitori; Lot 10 Cap tractor cu semiremorca transport utilaje (trailer)".

http://www.cnadnr.ro/proiect_pcd.php?id=850

Lot  1 ->  7 bucati "Reciclator",                                             valoare estimata 21.635.950,00 RON fara TVA
Lot  2 -> 14 bucati "Compactor tambur lis",                                   valoare estimata  4.636.275,00 RON fara TVA
Lot  3 ->  7 bucati "Compactor multi-pneu",                                   valoare estimata  2.936.307,50 RON fara TVA
Lot  4 ->  7 bucati "Distribuitor de lianți hidraulici",                      valoare estimata  6.336.242,50 RON fara TVA
Lot  5 ->  7 bucati "Autogreder",                                             valoare estimata  6.645.327,50 RON fara TVA
Lot  6 -> 14 bucati "Autobasculantă 18mc",                                    valoare estimata  8.036.210,00 RON fara TVA
Lot  7 -> 14 bucati "Autocisternă apă 10mc",                                  valoare estimata  7.418.040,00 RON fara TVA
Lot  8 ->  7 bucati "Autotransportor emulsie 25 tone",                        valoare estimata  6.181.700,00 RON fara TVA
Lot  9 ->  7 bucati "Autotransportor muncitori",                              valoare estimata  1.081.797,50 RON fara TVA
Lot 10 ->  7 bucati "Cap tractor cu semiremorcă transport utilaje (trailer)", valoare estimata  4.945.360,00 RON fara TVA


In 14.05.2016 s-au atribuit ([169169]) in sfarsit contractele pentru aceste loturi, mai putin lotul 9, care s-a anulat.

TibiV

#3343
Un raspuns primit astazi la o solicitare din 26 aprilie:


Sunt "de pamant: DN5A, DN65D, DN2N
DN24C apare ca "pietruit", dar din ce s-a scris in presa nu prea este asa...

Ah, si ma bucur ca INS a gresit din cauza rotunjirilor si nu sunt 201 km de "pietruite", de fapt sunt mai putin de 200 km...

LE
"j", nu "h"... :-[
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

si fraza asta e in limba romana? "".....,estimam realizarea unor expertizelor tehnice, DALI, si SF aferente acestor drumuri.""
Drumurile noastre POATE;