News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

stefanz

DN18

Buna ziua,

Puteti va rog sa imi clarificati si mie situatia celor 4 loturi de reabilitat.
am  inteles ca Autotehnorom - de care nu am auzit- are castigate 2 loturi??
Solutia de reabilitare prevedere reciclare la rece sau straturia sfaltice - anrobat bituminos?

multumesc
Stef Vlad
p.s. sunt nou  aici nu va suparati daca s-a mai pus intrebarea

Morosanu

As avea o intrebare. Pentru sensurile giratorii exista un normativ cat trebuie sa aiba diametru minim? Mi mi se par exagerat de mici. Exemplu dn (reabilitat) Satu Mare - Baia Mare au facut o chichineata de sens giratoriu la intersectia cu drumul spre Halmeu de toata jena vreo 4 - 5 m in diametru, si e in mijlocul campului. Aveau loc cat incape....
Politica distruge tot ce atinge.

pasadia

Vezi tabelul de la punctul 6.1.1, pagina 47 din acest normativ. Cred ca raza cercului interior trebuia sa fie de cel putin 6 metri.

NGC

QuoteComunicat de presă
06.05.2016


Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România informează că lucrările de consolidare aferente DN 7 din zona km 239+500 - km 246+230 și km 246+300 - km 246+500 au fost reluate la finalul lunii aprilie. Stadiul fizic al lucrării este de 72,5%.

Menționăm că Antreprenorul lucrării este SC Vectra Service SRL, valoarea contractului fiind de 63.103.845,52 lei cu TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri BEI (66%) și fonduri de la guvernul României (34%). Termenul contractual de finalizare a lucrărilor fiind 30 iunie 2016.

Precizăm că graficul de lucrări a fost condiționat de relocarea instalațiilor electrice de distribuție afectate de lucrările de execuție la obiectivul "Consolidare DN7 km 239+500-246+230; 246+300-246+500" , dar în data de 01.04.2016 a fost semnat un contract de relocare cu Societatea F.D.E.E. Electrica Distributie Transilvania Sud S.A. –S.D.E.E. Sibiu.

Lucrările rămase de executat constau în: ziduri de sprijin, grinda continua, fundație adâncită de parapet, reparații pod Meghis, lucrări de refacere sistem rutier, montare parapet de siguranță, lucrari de semnalizare verticală și orizontală.

CNADNR SA

aditd

Se stie ceva de:
"Cu o întârziere de 8 ani, Compania de Drumuri îşi onorează promisiunea făcută Dacia Renault
Drumul naţional 7, Bâldana-Titu, care face legătura între Bucureşti şi Piteşti, va fi lărgit de la două la patru benzi. Investiţia estimată este de 2,15 milioane de euro per kilometru. Principalul beneficiar al investiţiei va fi constructorul Dacia Renault, care are la Titu al doilea cel mai mare centru de testare şi proiectare. Încă de acum 8 ani Guvernul a promis companiei Dacia Renault modernizarea infrastructurii către Titu." sectiune articol din mai 2015

alecu26

Drumurile noastre POATE;

NGC

Licitatia "Executie lucrari pentru "Largire la 4 benzi DN7 Baldana – Titu km 30+950 – km 52+350"" este anulata din 18.11.2015.

aditd

Quote from: NGC20 on May 06, 2016, 11:44:26 AM
Licitatia "Executie lucrari pentru "Largire la 4 benzi DN7 Baldana – Titu km 30+950 – km 52+350"" este anulata din 18.11.2015.

K. Mersi de info.
Nu care cumva sa facem ce am zis ... chit ca dupa 8 ani :(

NGC

Quote from: NGC20 on May 05, 2016, 09:23:38 AM
Quote from: NGC20 on January 13, 2016, 01:22:47 PM
Ofertele pentru "Elaborare Studiu de fezabilitate pentru obiectivul "Amenajare intersec?ie DN 7/DN 76"":

   175,965.00 RON fara TVA    Valoare estimata
1. ? RON fara TVA    SC TRANSPROIECT 2001 SA

Contractul a fost atribuit in 28.04.2016 catre singurul ofertant, TRANSPROIECT 2001.

Quote from: rocklee on May 05, 2016, 01:25:41 PM
yesss....abia astept solutia ... :thumbsup: :thumbsup:

Mai ai de asteptat.

QuoteStudiul de fezabilitate va fi intocmit in termen de 60 de zile de la data ordinului de incepere emis de catre beneficiar.

Horațiu 87

Cronica unui dezastru naţional: neputinţă, nepăsare sau indolenţă? DN 76 rămâne de coşmar

Starea Drumului Naţional 76, în special cea de pe porţiunea Dealul Bitii şi graniţa dintre judeţele Bihor şi Arad este dezastruoasă, iar nemulţumirile celor nevoiţi să circule pe el creşte de la o zi la alta. Din păcate, nici apelurile disperate ale oamenilor şi nici alegerile care bat la uşă nu-i mai impresionează pe bravii noştri reprezentanţi, astfel încât să-i determine să mai mişte vreun deget pentru a finaliza acest drum de coşmar.

Cronica unui dezstru naţional: neputinţă, nepăsare sau indolenţă? DN 76 rămâne de coşmar

Loredana Buz   04 Mai 2016   3912  14  9  Eveniment
Starea Drumului Naţional 76, în special cea de pe porţiunea Dealul Bitii şi graniţa dintre judeţele Bihor şi Arad este dezastruoasă, iar nemulţumirile celor nevoiţi să circule pe el creşte de la o zi la alta. Din păcate, nici apelurile disperate ale oamenilor şi nici alegerile care bat la uşă nu-i mai impresionează pe bravii noştri reprezentanţi, astfel încât să-i determine să mai mişte vreun deget pentru a finaliza acest drum de coşmar.

Lucrările pe DN76 Oradea-Deva sunt din nou abandonate, iar această situaţie a fost adusă în atenţia autorităţilor atât de Crişana, cât şi de nenumăratele mesaje sau comentarii postate pe reţelele de socializare de  către cei care sunt nevoiţi să se deplaseze pe acest aşa-numit ,,drum". În toamna anului trecut, o echipă formată din reprezentanţi ai CNADNR, în frunte cu prefectul de Bihor, Claudiu Pop, s-a deplasat în teren pentru a inaugura calea de rulare a tronsonului Oradea - Bitii a DN 76, reabilitată prin reciclare. La acea vreme, populaţia era informată că lucrarea, care are o garanţie de doi ani, ,,va fi continuată anul viitor cu turnarea stratului de uzură, finalizarea podeţelor şi a podurilor, dar şi lucrări de consolidare şi lărgiri ale curbelor". Toţi cei prezenţi la acea dată în teren au ajuns la concluzia că DN 76 pe tronsonul Oradea - Beiuş se prezintă în condiţii bune, fapt ce permitea parcurgerea distanţei în aproximativ 40 de minute. Tot atunci, şeful Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj, Eugen Cecan, a ţinut să precizeze că reabilitarea prin reciclare a căii de rulare între Oradea şi Dealul Bitii reprezintă doar prima etapă a procesului de reabilitare a acestui tronson de drum. ,,În ianuarie 2016 va fi organizată o nouă licitaţie pentru lucrări de consolidare, lărgirea drumului în curbe şi turnarea stratului de uzură. Este o etapă intermediară nu finală ceea ce s-a făcut acum", a menţionat Cecan, care nu a uitat nici de tronsonul cel mai dureros, Bitii - Ştei, în privinţa căruia a dat asigurări că CNADNR a semnat ordinul de plată pentru lucrări în valoare de peste 1 milion de euro realizate de AZVI pe tronsonul Bitii-Ştei, precum şi alte două ordine de plată pentru lucrările realizate de Constructmod pe tronsonul Ştei-Vârfurile, în valoare totală de aproximativ 2 milioane euro. Sunt declaraţii care la momentul respectiv păreau credibile şi au dat multe speranţe bihorenilor din zonă şi numai. Numai că de atunci a trecut iarna, e aproape gata şi primăvara şi bihorenii tot aşteaptă o minune, care nu mai pare să se întâmple. Între timp, calea de rulare pe tronsonul Oradea-Beiuş, fără strat de uzură, se degradează tot mai tare, iar tronsonul Bitii - Ştei este ca după bombardament...

Sute de întrebări, un singur răspuns

Ajunşi din nou la capătul răbdării şi văzând că de toate promisiunile autorităţilor se alege praful, iniţiatorii paginii de Facebook ,,Drumul Naţional 76" i-a îndemnat pe toţi cei afectaţi de această situaţie să scrie pe paginile prefectului de Bihor, precum şi ale parlamentarilor, şi să-i ia la întrebări despre soarta acestui drum, mai ales că, în curând, o să le ceară voturile. Singurul care a răspuns sutelor de mesaje postate pe Facebook a fost prefectul judeţului Bihor, Claudiu Pop, care, în 30 aprilie, a explicat că a făcut tot ce se putea face în privinţa rezolvării acestei probleme.

,,Am explicat de nenumărate ori situaţia acelui drum. O mai spun odată: nu prefectul sau prefectura construieşte drumuri! Acel drum a fost licitat în 2011-2012, când s-a şi semnat contractul! Azi (n.r. - 30 aprilie), cele două tronsoane (Bitii-Ştei - constructor Azvi şi Stei-Vârfuri - constructor Construct Mod) sunt în execuţie în baza acelui contract! Prefectul NU poate interveni într-un contract commercial! Lucrările care s-au făcut anul trecut pe tronsonul Oradea-Bitii au fost posibile pentru că acel contract a fost reziliat de către CNADNR cu firma SCT Bucureşti! Şi azi acest tronson este practicabil! Din păcate, în ultima perioadă, nu s-a lucrat aproape deloc de la Bitii încolo. Am cerut de mai mult timp, în scris, CNADNR-ului să prezinte un punct de vedere referitor la nerespectarea termenelor de execuţie, să explice în scris motivele care au dus la acest blocaj. Când voi primi acest răspuns, îl voi face public!", a scris Claudiu Pop.

,,Ne-am făcut de râs în toată Europa"

Precizările reprezentantului Guvernului în teritoriu au fost apreciate de către iniţiatorii paginii Drumul Naţional 76, dar asta nu i-a împiedicat să vină cu completări şi să ridice alte întrebări la care cineva tot ar trebui să ofere un răspuns. ,,Ar mai fi de văzut cine suportă pagubele produse statului român prin renunţarea la finanţarea europeană (...)  În ceea ce priveşte solicitările dvs către CNADNR cu privire la starea de fapt, credem că aceste solicitări ar trebui să fi fost adresate nu companiei, pentru că la ora actuală aceasta vedem că este «stat în stat» şi face ce doreşte, fiind moştenirea lăsată de Narcis Neaga. Poate ar fi cazul, pentru că nu este târziu, ca despre această situaţie să-l informaţi pe ministrul Transporturilor, Dan Costescu, pentru ca şi CNADNR are nişte «şefi». La fel, pe primul ministru al României, deoarece reţeaua de drumuri naţionale sau autostrăzi, nu stă la ora actuală doar în catastrofa de la Cunta. Şi noi avem o catastrofă aici, de mai bine de 10 ani, iar ministrul Transporturilor ar trebui să ştie că DN76 înseamnă şi DE 79 şi înseamnă cel mai scurt traseu dintre Vama Borş şi Bucureşti. Ne-am facut de râs în toată Europa şi e destul, ajunge... (...) Trebuie informaţi că, da, există contracte, dar nu se lucrează, trebuie văzut de ce nu se lucrează şi care sunt cauzele şi a cui e vina. Şi luate măsuri urgent!!! Semnarea unui contract nu presupune apoi aşteptarea termenului în care acesta expiră, ci şi verificarea pe parcursul derulării lui, a graficului de execuţie, pentru că altfel, nu peste mult timp, există pericolul pierderii si a acestor fonduri....", precizează Dan Popa, unul dintre cei 2.300 de realizatori ai paginii ,,Drumul Naţional 76", care consideră că Guvernul României ar trebui informat şi despre riscul ca numărul cazurilor de boli de plămâni, chiar cancer pulmonar, să crească în următorii ani în zona Bitii – Vârfuri, defrişată de buldozere. ,,Dacă nu plouă şi e mocirlă, e praf că nu se vede prin el, praf ce afectează întregul aparat respirator şi nu numai.... Nu o spunem noi, afirmaţia a fost făcută de către un medic specialist, în cadrul unor reportaje făcute în 2015 de către Naţional TV", subliniază Dan Popa, care, în finalul intervenţiei, îi cere prefectului de Bihor ca, împreună cu prefectul de Arad, ,,să-i determinaţi pe ,,domnii" de la nenorocita asta de companie să-şi îndeplinească atribuţiunile de serviciu, pentru care iau lună de lună conştiincioşi salariile, din impozitele şi taxele pe care le plătim şi noi, cei care locuim în această parte a judeţelor Bihor şi Arad. Şi vă mai rugăm să-i informaţi că toţi locuitorii din aceste zone sunt extrem de revoltaţi de această situaţie!".

http://www.crisana.ro/stiri/eveniment-1/cronica-unui-dezstru-national-neputinta-nepasare-sau-indolenta-dn-76-ramane-de-cosmar-151554.html

NGC

#3310
Apropo de DN76, in Octombrie 2015 estimau ca reliciteaza in Decembrie 2015 tronsonul Ionesti - Varfurile care este acum preluat de DRDP Timisoara.
In Martie 2016 l-au si scos din documentul cu stadiul proiectelor.

Dar de ce ne miram?

Dupa schimbarea Guvernului de la sfarsitul anului trecut, nu au mai lansat nici o licitatie pentru executie, in afara de cele cateva care erau deja pregatite (Noiembrie, Decembrie si Ianuarie).

infraAdi_ro

Quote from: stefanz on May 05, 2016, 06:59:49 PM
DN18
Puteti va rog sa imi clarificati si mie situatia celor 4 loturi de reabilitat.
am  inteles ca Autotehnorom - de care nu am auzit- are castigate 2 loturi??
Solutia de reabilitare prevedere reciclare la rece sau straturia sfaltice - anrobat bituminos?

LOT 1 Moisei – Borsa km 131+627 - km 156+232 Asocierea SC TEHNIC ASIST SRL - SC SPECIALIST CONSULTING SRL
Semnat in 24.08.2015 termen de finalizare 24.08.2017  stadiu 0.00%

LOT 2 Borsa - Sesuri, km 156+232 - km 180+850  S.C. ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI ARL CLUJ
Semnat in 24.08.2015 termen de finalizare 24.08.2017 stadiu  0.00%.

LOT 3 Sesuri – Carlibaba km 180+850 - km 199+400Asocierea SC AUTOTEHNOROM SRL -SC OPR ASFALT SRL -SC Rutier Conex XXI SRL
Semnat in 14.09.2015 termne de finalizare  14.09.2017 stadiu  0.00%

LOT 4 Carlibaba-Iacobeni e inca in contestatie......initial a castigat Straco si a contestat Autotehnorom(o firma din Suceava).

Pentru cele 3 loturi Contractul se afla in faza de proiectare. In acest moment CNADNR a solicitat Inginerului Fidic (DRDP Cluj ) punctul de vedere cu privire la proiectul transmis de catre Antreprenor.

Din sursele mele am aflat ca saptamana viitoare va fi aprobat proiectul in CTE-CNADNR.
Solutia de reabilitare va fi reciclare la rece si asternerea a 2 straturi de asfalt pentru LOT 1(la celelalte nu stiu).
Romania are un viitor doar daca are prezent!

GDPR

din cele cateva licitatii mentionate de @NGC20 (de fapt 2 la numar), una e suspendata iar cealalta s-a amanat de nustiu cate ori. De trei ori rusine!

NGC

^^^ Au mai fost 2 (Comarnic si Busteni in Noiembrie), dar s-au miscat "repede" (cu ghilimele) si dupa mai multe amanari, dupa 4 luni au deschis in sfarsit ofertele.

GDPR

Da, ai dreptate, cele doua licitatii s-au lansat pe SEAP la cateva zile dupa investirea noului guvern.  :doh: