Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

@drian

Quote from: @drian on April 06, 2012, 12:20:52 PM
.....  dar cand mai trec prin zona Real fac rost si de versiunea full ;)

si am revenit cu versiunea full:


udar


vancouver

#63
Quote from: udar on April 08, 2012, 10:52:28 AM

aoleu iar Romstrade  :o

Cu voia voastra m-am inregistrat si "peundemerg". (vancouverro@ssc = vancouver@pum). Si acum la subiect:


Ma tot gândesc la modul în care o firma neserioasa sa fie împiedicata legal de la a mai câstiga licitatii.
Poate ca o lege care sa prevada, pe lânga penalitatile din contractul întârziat, o penalizare la punctajul de la toate licitatiile pe urmatorii 5 ani.

De ex:
§1. La punctajul de la licitațiile statului sa se poată aplica o penalizare maxima de 20%, compusa din adunarea penalizărilor astfel:
- câte 1% pentru fiecare lucrare la care firma respectiva a întârziat nejustificat termenul final cu mai mult de 1 luna
- câte 2% pentru fiecare lucrare la care firma respectiva a întârziat nejustificat termenul final cu mai mult de 2 luni
- câte 5% pentru fiecare lucrare la care firma respectiva a întârziat nejustificat termenul final cu mai mult de 3 luni
- câte 10% pentru fiecare lucrare la care firma respectiva a întârziat nejustificat termenul final cu mai mult de 6 luni
§2. Daca un contract presupune mai multe termene intermediare de dare în folosință pe tronsoane sau dare în folosința parțiala, atunci pentru fiecare din aceste termene intermediare nerespectate se aplica o penalizare egala cu jumătate din penalizările de la punctul §1.
§3. Se iau în considerare numai contractele cu o valoare de cel putin 10% din valoarea estimata a lucrării care se licitează. Termenele intermediare de la §2 trebuie sa presupuna lucrari de minim 5% din valoarea estimata a lucrării care se licitează pentru a fi luate în calcul.
§4. Se înființează un registru al tuturor firmelor care obțin contracte cu statul (peste o anumita valoare), în care se trec punctele de penalizare pentru licitațiile viitoare. Punctele se trec/modifica imediat ce se constata întârzierea si se șterg automat la 5 ani după înregistrare.
§5. Fiecare contract finalizat la timp reduce cu 1% penalizarea totala.
§6. In cazul asocierilor de firme, penalizarea se aplica tuturor firmelor din asociere, iar valoarea contractului care se ia in calcul este valoarea contractului întregii asocieri.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

udar


Ionut

@vancouver: bine ai venit! :cheers:

Ideile tale mi se par foarte bune. Am o singura nedumerire/intrebare: am putea implementa un asa sistem?! N-ar sari ca arse firmele ca se ingradeste accesul liber la licitatii and stuff?

vancouver

#66
Quote from: Ionut on April 08, 2012, 02:17:05 PM
@vancouver: bine ai venit! :cheers:

Ideile tale mi se par foarte bune. Am o singura nedumerire/intrebare: am putea implementa un asa sistem?! N-ar sari ca arse firmele ca se ingradeste accesul liber la licitatii and stuff?

Nu sunt jurist, deci nu stiu sa-ti raspund. Eu am facut o propunere la nivel de "bun simt".
In orice caz nu am propus EXCLUDEREA de la licitatii ci doar depunctarea firmelor. Si numai pentru o perioada de maxim 5 ani.

Scopul este incurajarea respectarii termenelor si nu pedepsirea cuiva. Sigur ca exista modalitati de ocolire a unei astfel de masuri. De ex. prin infiintarea mereu de noi firme, "curate". De aceea masurile trebuie sa fie acceptabile. O masura prea dura nu-si mai atinge scopul, pentru ca atunci din start fiecare patron isi va face 2,3 sau 10 firme, iar daca pe una din firme se aplica o restrictie foarte dura veni cu cealalta firma. In plus o masura prea dura mai are și alte efecte, cum ar fi purtarea unui adevărat război al hârtiilor, de dovedire ca o anumita întârziere nu este din vina constructorului, ci a statului sau a unor condiții naturale.

Deci in esenta ideea este o carte neagra a "neserioșilor" si o dezavantajare ușoară la următoarele licitații, de asa natura încât mereu directoratul / acționariatul unei firme sa fie atent cu intârzierile.
Si desigur de prevenire a situatiei in care o firma evident neserioasa sa câstige licitatii pe banda rulanta oferind pretul cel mai mic si la urma sa ne trezim cu multe santiere intârziate.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

MHN

@ vancouver: bine ai venit iti spun si eu :)

Legat de propunerea ta, aceasta este foarte buna iar in cadrul licitatiilor cu statul apar fragmente din aceasta dar sub diferite forme, intr-un model mai restrans, evident.
Acum, nu stiu daca la licitatiile organizate de catre CNADNR pentru alte lucrari decat cele de pe recentele tronsoane A1 sunt aceleasi conditii de eligibilitate, insa vazand o parte dintre cele de pe A1 din ultimii doi ani, pot sa spun ca o societate ca si Romstrade nu ar fi trebuit sa treaca de ele, unele fiind chiar draconice pentru o firma cu multe intarzieri la lucrari.
Deci cea in discutie ar fi trebuit descalificata din start, numai si pentru o singura lucrare intarziata: cea de pe A3.

Desi in ultimii doi ani nu am avut decat cuvinte de lauda pentru actiunile si transparenta CNADNR, totusi ceva pare a fi in neregula, deoarece aceasta societate nu ar avea cum sa treaca de prima etapa a fazelor de licitatie (cea de precalificare d.pd.v. al eligibilitatii), daca nu ar fi ajutata cumva.
In fine, in mod cert se vor gasi explicatii (de exemplu: cum ca este vorba despre o asociere iar listele de referinte contine suma membrilor asociatiei, etc), insa cum Romstrade apare ca fiind leaderul de fiecare data, ceva nu este in regula.

vancouver

#68
Quote from: MHN on April 09, 2012, 12:09:24 AM
@ vancouver: bine ai venit iti spun si eu :)

Multumesc pentru primirea calduroasa.


Quote from: MHN on April 09, 2012, 12:09:24 AM
Deci cea in discutie ar fi trebuit descalificata din start, numai si pentru o singura lucrare intarziata: cea de pe A3.

Euroconstruct, Pa&Co si UMB Spedition. Acestia 3 lucreaza pe A3, nu si Romstrade, din câte stiu.
Oricum, daca este cum spui si exista deja conditii de penalizare/eliminare a constructorilor neseriosi - fie si numai in teorie - tot e bine. Ramâne sa se mai si puna in practica.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

MHN



adsailton92

Salut,
O mica comparatie intre pozele lui @drian si ale mele, facute in data de 18.11.2011. Am reusit sa indentific, niste locatii, aproximativ identice.
  18.11.2011-Pe teritoriul comunei Valea Chioarului

  in prezent -@drian

 
   18.11.2011-"Placinta Creata"

  in prezent-@drian


  18.11.2011-Pasul Mesteacan, prima curba de dupa "Placinta Creata"

-in prezent-@drian

  18.11.2011-Urcarea prin Pasul Mesteacan
Este aceiasi curba, dar din sens invers;

-in prezent-@drian


  18.11.2011-Pasul Mesteacan

-in prezent-@drian

  18.11.2011-aproape de "varf"

-in prezent@drian


  Ca si o concluzie, mie personal, sensul de mers spre Dej, ce tine de Pasul Mesteacan, mi se pare la fel ca in toamna. Diferenta o face, coborarea spre Dej, unde in toamna lucrarile erau de mica amploare. Din ce am vazut in continuarea pozelor lui @drian, lucrarile sunt intense, in prezent, pe aceasta portiune. Cred ca se urmareste un fel de egalizare si apoi asaltul final :)
Drumuri Bune!

flanker1

Mersi adailton pentru comparatie. Sa speram ca se vor grabi si vor termina anul acesta. Sanse sunt. :)

petrarca

Un fisier interesant, cred eu

http://www.mt.ro/autorizatii/autorizatii_de_constructie_2012.pdf

P.S. Nu stiu unde si-ar avea rostul postarea asta, sau poate nici nu ar trebui postata :lol:

valexandru

  Stie cineva daca DN14 Sibiu Medias e in lucru ? (Adica daca se poate circula decent) O sa trebuiasca sa fac un drum spre Suceava de Paste si am de gand sa utilizez acest traseu: traseu
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"