Autostrada: mic îndrumar

Started by sebba, September 08, 2012, 10:24:10 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horyatm

#90
@pasadia

Corect și preventiv se procedează să treci pe B2 când cineva e staționat pe banda de urgență. Să zicem că alunecă o roată de rezervă sau vreun obiect luat de vânt pe B1, ce faci?

Eu de exemplu când văd pe waze că cineva staționează pe banda de urgență deja sunt precaut și ori schimb banda (B2) ori dacă cineva e în depășire pe B2 încetinesc.

Liviu M

#91
Sal'tare!
Dezgrop topicul asta pentru ca am primit un mesaj pe privata si n-am voie sa raspund direct.
Mesajul se referea la fraza (dintr-un post de-al meu la A10)
Quote from: Liviu M on February 14, 2018, 11:42:28 AM
Ce-i drept ar fi bune niste campanii de "actualizare a cunostintelor", gen "pe banda de accelerare acceleram"
si era
Quote from: Mesaj privat
Pe banda de intrare/ieșire autostrada te asiguri mai ales pe cea de accelerare. Dacă sunt autovehicule pe banda 1 și vrei sa intri pe autostrada, nu accelerezi. Trebuie să acorzi prioritate, reducând la nevoie viteza. Inserarea pe autostrada pe banda 1 nu se face așa simplu prin accelerare.

Cum frunzaverde a scris un "indrumar de autostrada" foarte bun, am zis ca e mai simplu (si mai bine) sa-l citez decat sa scriu unul nou:

Quote from: frunzaverde on January 08, 2014, 06:45:33 PM
6. Cand vrei sa intri : accelereaza cat mai repede pana la viteza la care vezi traficul de autostrada ca merge, apoi intra in banda cand te simti in siguranta sa faci asta. Nu continua pe banda de urgenta! Nu intra prea devreme - ai grija la linia continua.
Bineinteles ca supraveghezi traficul de pe autostrada pe care intri si acorzi prioritate unde e cazul, dar de obicei pe banda aia vii cu viteza (mult) mai mica decat cea cu care se circula pe autostrada, asa ca prima grija e sa accelerezi.
Din cate stiu eu, la nemti banda de accelerare e locul (singurul?) in care ai voie sa depasesti limita de viteza valabila pe tronsonul respectiv.
De la StVO citire:
Quote
(2) Auf Autobahnen und anderen Straßen außerhalb geschlossener Ortschaften darf auf Einfädelungsstreifen schneller gefahren werden als auf den durchgehenden Fahrstreifen.
Liviu

99saw

Acolo spune ca ai voie sa circuli pe banda de accelerare mai repede decat cei de pe prima banda si nu ca poti depasi viteza legala a tronsonului respectiv.

Europiu

#93
Da si nu. Nu toate rampele de intrare pe autostrada au un panou explicit de limitare a vitezei. Limitarea pe sectorul pe care tocmai intri iti apare la capatul benzii de accelerare. Unde, apropos, ai si un semn de cedeaza trecerea... :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Liviu M

#94
@99saw

Acolo scrie ca poti merge mai repede decat masinile care merg pe benzile "normale"
Quotedurchgehenden Fahrstreifen.
Si cum cei de pe benzile "normale" n-au nici un motiv sa mearga mai incet de viteza maxima pe tronsonul respectiv, si cum tu ai voie sa mergi mai repede decat ei, atunci ai voie mai repede decat limita tronsonului. Nu?

99saw

Ai dreptate, nu am fost atent imi cer scuze de interventie.

Daca tot m-am bagat in seama apropo de intrarea pe autostrada, la nemti atunci cand cineva e pe banda de acceleratie, masinile de pe prima banda trec pe banda a doua in caz ca traficul le permite, pentru a fluidiza traficul. Nu stiu daca se respecta si in alte locuri chestia asta dar ar fi bine .

dr4qul4

si cand treci pe prima banda franezi brusc sa nu depasesti limita maxima admisa?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Liviu M

De ce trebuie de fiecare data sa gandim in extreme?  ???
Eu n-am zis nicaieri ca trebuie sa mergi mai repede, sau ca te bagi fara sa te asiguri, sau mai stiu eu ce.
Am zis numai ca principala grija pe banda de accelerare e sa... accelerezi (ca sa te poti integra fluent in circulatia existenta) si am subliniat importanta accelerarii printr-un exemplu (credeam eu) ilustrativ de la nemti.
De aici la a duce la extrem exmplul numai ca sa putem pune contre...

irirat

#98
@Liviu M - Explicatia mea este ca in Germania, in mod normal, ai voie sa depasesti (sau mai corect devansezi) doar prin partea stanga iar banda de accelerare este exceptia prin care poti devansa traficul prin dreapta. Nu cred ca-ti da nimeni voie sa depasesti limita maxima de viteza pe banda de accelerare.

Liviu M

#99
Am gasit un site care zice ca mine. N-am nici o legatura cu autorii.  :lol:
Quote
Einfahren auf die Autobahn in der Theorie
Der Einfädelungsstreifen ist auch Thema in einigen Fahrschulfragen.

Der Einfädelungsstreifen ist auch Thema in einigen Fahrschulfragen.

Auch im theoretischen Teil der Ausbildung werden die Verkehrsregeln für eine Autobahnauffahrt geübt. Bei der Theorieprüfung können Sie auch Fragen dazu erwarten. Im Folgenden werden zwei Beispiele aufgeführt:
Was müssen Sie beim Einfahren auf die Autobahn beachten?

    A: Auf dem Einfädelungsstreifen darf ich schneller fahren als auf der durchgehenden Fahrbahn
    B: Der Verkehr auf dem durchgehenden rechten Fahrstreifen muss das Einfahren ermöglichen
    C: Der Verkehr auf der durchgehenden Fahrbahn hat Vorfahrt

Richtig sind die Antworten A und C. Auf dem Beschleunigungstreifen darf die Höchstgeschwindigkeit der Fahrbahn übertreten werden, wenn dies dem Einfädeln auf die Autobahn dient. Allerdings haben die Verkehrsteilnehmer auf der Kraftfahrstraße laut StVO Vorfahrt gegenüber den Fahrern auf dem Einfädelungsstreifen.

Europiu

Liviu, asta este exact ce am spus si eu mai sus. Am corectat doar pozitia semnului: nu este la capatul benzii de accelerare...

Am luat un exemplu "mai de langa casa".

Aici e intrarea pe banda de incadrare; ai semnul de inceput de autostrada si, pentru ca nu exista limita de viteza, poti sa mergi absolut cat de repede vrei. La capatul benzii de accelerare (luati masina google) ai limitarea de 80 pentru acel tronson.

Sigur ca poti ajunge la o situatie ca cea mentionata de @dr4cul4, adica sa trebuiasca sa franezi... :). Dar, baieti, daca aveti impresia ca legile germane sunt, toate, perfect logice si libere de "zone gri" va inselati. Oameni is si ei...

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Liviu M

@Europiu: intre postul tau si postul cu citatul lung si nemtesc au mai aparut altele. Pe alea le "lamuream".  :lol:

Goldmund

#102
@Europiu

E adevarat, dar in Germania legile se respecta mai mult decat in alte parti si, au autostrazi si sosele expres peste tot intre orasele de peste 50mii loc..
Prima lectie practica pt. carnetul de sofer(in Germania) am fost invatat sa conduc defensiv, calm si bineinteles sa respect cu strictete semnele de circulatie.
Intarile si iesirile de pe autostrazi  fac parte din orele practice pt. carnet pt. fiecare cetatean al Germaniei. In tara, la putin peste 750km de autostrada nu e asa de greu, mai greu mi se pare la intrarea si iesirea de pe celebrele DN-uri unde se intampla cele mai multe evenimente rutiere grave...

danvoicu

Din cate stiu eu, apropos, de discutia de mai demult despre trecerea de pe o banda pe alta, se respecta urmatoarea regula : pe un drum cu acelasi grad de prioritate se aplica regula prioritatii de dreapta.

slartibartfast

Dacă te referi la conflictul de prioritate de la schimbarea de bandă pe un drum cu trei benzi, ăsta e unul din cazurile de excepție, unde se aplică prioritate de stânga (celălalt este sensul giratoriu).