Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Konter

#990
@TibiV daca poti, sterge postul anterior, cel legat de quickwins.

La finele anului trecut, în sistemul electronic de achiziții publice a fost portat anunțul de licitație cu titlul "Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 4 – LOT 2". Valoarea totală estimată a contractului este de 90.578.739 de lei, echivalentul a 18,2 milioane de euro, așa cum a scris atunci Club Feroviar.

Lucrările presupun înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, având drept rezultat readucerea liniilor și a aparatelor de cale în parametrii instrucționali, în vederea redeschiderii acestora pentru exploatare cu vitezele prevăzute, în condiții de deplină siguranță. Lucrările aferente Priorității 4 – LOT 2 constau în înlocuirea suprastructurii căii ferate pe un număr de 17 linii, totalizând 7,647 km. De asemenea, vor fi înlocuite 38 de aparate de cale în stațiile Port A, Port B și Mol V. În cadrul lucrărilor, pe cele 17 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat, iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire. Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile.

Anunțul din SEAP, care a fost postat joi după amiază, indică faptul că au fost depuse două oferte, astfel:

Ofertant unic: Strabag
Terț: Strabag Rail a.s.
Subcontractanți declarați: Rotermit, ISAF-Societate de Semnalizări și Automatizări Feroviare SA și SC Sircuc Construcții Feroviare SRL Brașov

Asociere: BAWI Construction (fosta Wiebe România) (lider), Swietelsky Construct
Subcontractant declarat: Construcții Feroviare Mureș SA.

https://clubferoviar.ro/austriecii-lucrari-feroviare-in-portul-constanta/

Konter

Quote from: Xenos on February 15, 2024, 01:18:06 PMO întrebare, înţeleg că deja avem nevoie de ceva RK pe Bucureşti - Constanţa şi pe Bucureşti - Ploieşti. Există vreun plan?

Reparatii foarte probabil, au 10+ ani liniile alea, dar RK foarte putin probabil sa fie nevoie. N-am vazut prinse in niciun program de investitii al CFR Bucuresti-Constanta sau Buc-Ploiesti.

Xenos

Reparaţii, da, deci vorbim de reparaţii punctuale, nu de înlocuirea tuturor şinelor sau chiar şi a traverselor? Ştie cineva ceva mai precis?

Whyse1

https://obiectivbr.ro/content/trenurile-vor-prinde-iar-vitez%C4%83-%C3%AEntre-br%C4%83ila-%C8%99i-bucure%C8%99ti
QuoteTrenurile de pe ruta Galați - Brăila - București vor scăpa de restricțiile de viteză care în ultimii ani lungeau foarte mult durata călătoriilor, fiind cauzate de infrastructura învechită. Joi, 15 februarie, la sediul Sucursalei Regionale de Căi Ferate (SRCF) Galați, a fost semnat contractul pentru execuția "Lucrărilor de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe linia 701 Buzău – Făurei, fir I, de la km 129+000 la km 167+700" între SRCF Galați, reprezentată de directorul Gabriel Oprea, și S.C. "Arcada Company" S.A, reprezentant Spiru Mantu. Durata de execuție a lucrărilor contractate este de 270 zile, iar investiția se ridică la 151.874.458,40 lei fiind finanțată cu fonduri de la bugetul de stat.

După cum ne-a informat Daniel Gilă, purtător de cuvând al SRCF Galați, scopul  lucrărilor este ridicarea restricțiilor de viteză de 30 km/h de pe linia 701, fir I, între stațiile Buzău Sud – Cilibia – C.A. Rosetti, de la km 132+370 la km 148+200, introduse din cauza șinelor defecte și uzate la rând și a traverselor și prinderilor necorespunzătoare. Totodată, mai este vizată și ridicarea restricțiilor de viteză de 20 km/h de pe linia 701, fir I între stațiile C.A. Rosetti – Făurei, de la km 162+000 la km 167+350, introduse tot din cauza stării necorespunzătoare a infrastructurii existente. La finalul lucrărilor, după înlocuirea la rând a elementelor suprastructurii căii cu materiale de cale noi și realizarea căii fără joante, linia ferată va fi adusă în parametri pentru  viteza de circulație de 120 km/h a trenurilor de călători și de 70 km/h a trenurilor de marfă. Astfel, restricțiile de viteză impuse la ora actuală vor deveni istorie.

Concret, lucrările constau în: înlocuirea șinei tip 49 uzată, cu șina tip 60, nouă, respectiv 5.000 de tone; înlocuirea traverselor din beton necorespunzătoare tip T13, cu traverse din beton cu prindere elastică tip 60, aproximativ 70 000 de bucăți; înlocuirea tuturor aparatelor de cale tip 49, pe traverse din lemn cu aparate de cale  tip 60, pe traverse din beton, respectiv 11 schimbătoare de cale și 4 bretele simple; înlocuirea dalelor din beton la 8 treceri de nivel cu calea ferată; completarea prismei de piatră spartă la dimensiunile instrucționale, respectiv realizarea căii fără joante și înglobarea aparatelor de cale în calea fără joante.

tom_sawyer

Dacă-ar electrifica Ploiești-Urziceni-Slobozia-Țăndărei, n-ar mai avea probleme pe linia de mai sus, degradată de marfarele Ploiești-Constanța.

AndreiB

Buzau Sud - Faurei se refera la firul ne-reparat inca, nu?

Whyse1

#996
Da, acum câțiva ani a fost reabilitat firul II. (https://clubferoviar.ro/linia-ferata-buzau-faurei/)

@tom_sawyer: Linia Buzau-Faurei-Fetesti e trecuta drept Extended Core pe partea de marfa (si Comprehensive pentru calatori)










Powered by API/PUM imgur uploader

Konter

Firme românești și una poloneză au depus oferte pentru modernizarea a șapte loturi feroviare la Regionala Cluj a CNCF CFR SA.
În vederea evitării introducerii restricțiilor de viteză peste aparatele de cale din cauza stării lor necorespunzătoare este imperios necesară înlocuirea acestora cu aparate de cale noi tip 60 montate pe traverse din beton și pregătite pentru sudură, sudura lor, montarea de ungători pentru ungerea șinelor și înlocuirea traverselor din beton necorespunzătoare de pe panourile de protecție ale schimbătorilor.
Procedura de achiziție este împărțită în șapte loturi, după cum urmează:

-Înlocuire aparate de cale pe traverse din beton nr.1, 2 din Hm. Silindru
Valoarea estimată fără TVA: 2.101.664,71 lei
-Înlocuire aparate de cale pe traverse din beton nr.1, 3, 2 din Stația Mirșid
Valoarea estimată fără TVA: 3.209.751,26 lei
-Înlocuire aparate de cale pe traverse din beton nr.1, 3, 2, 4 din Hm. Diosig
Valoarea estimată fără TVA: 3.909.957,14 lei
-Înlocuire aparate de cale pe traverse din beton nr.1,5, 8, 2 din Stația Satulung pe Someș
Valoarea estimată fără TVA: 4.341.375,63 lei
-Înlocuire aparate de cale pe traverse din beton nr.5,8 din Stația Zalău
Valoarea estimată fără TVA: 2.165.225,21 lei
-Consolidare suprastructură linie CF Bistrița Nord – Susenii Bârgăului km 61+109- 65+600
Valoarea estimată fără TVA: 7.412.378,32 lei
-Consolidare suprastructură CF Stația Coldău linia 4 directă km 19+039-20+500
Valoarea estimată fără TVA: 3.488.235,29 lei.

Potrivit anunțului din SEAP, au fost depuse următoarele oferte:

Ofertant unic: ZUE, pentru loturile: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Ofertant unic: Precon Transilvania SRL, pentru Lotul 5, 2
Subcontractanți declarați: Rotermit, San Electroterm Grup
Terț și subcontractant: Abed Nego Com

Ofertant unic: Precon Transilvania SRL, pentru Lotul 3, 1
Subcontractant declarat: Rotermit
Terț și subcontractant: Abed Nego Com

Asociere: Daria Const (Lider), Construct I.N.G., pentru Lotul 7
Subcontractant declarat: Europan Prod SA.

https://clubferoviar.ro/polonezii-romanii-loturi-feroviare-la-regionala-cluj/

Konter

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a dat joi undă verde pentru modernizarea liniei CF Reșița Nord-Timișoara Nord, cu extensie Voiteni-Stamora Moravița-Frontieră.
Consiliul Tehnico-Economic a aprobat variantele optime din cadrul Studiului de fezabilitate pentru obiectivul Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord-Timișoara Nord cu extensie Voiteni- Stamora Moravița-Frontieră.
Obiectivul de investiții este realizat în cadrul parteneriatului comun semnat între autoritățile locale ale municipiilor Reșița și Timișoara, consiliile județene Caraș-Severin și Timiș și CNCF CFR  SA.

Variantele avizate sunt următoarele:

Componenta A: Timișoara Nord-Stamora Moravița-Frontieră (58 km) propusă pentru finanțare în cadrul Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027, o investiție în valoare de 2.092.343.265,44 lei, fără TVA.
Componenta B: Reșița Nord – Voiteni (59 km) propusă pentru finanțare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite, o investiție în valoare de 1.408.885.137, 54 lei, fără TVA.
Lucrările care se vor face pentru modernizarea liniei CF Reșița Nord-Timișoara Nord
Pentru atingerea parametrilor tehnici prevăzuți în studiul de fezabilitate, principalele obiective ale lucrărilor de modernizare pe cele două tronsoane sunt:

Componenta A: tronsonul CF Timișoara Nord-Stamora Moravița-Frontieră, aflat pe raza județului Timiș:

– creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h;

– modernizarea a nouă stații/halte/puncte de mișcare;

– reabilitarea a 23 de treceri la nivel, 21 de poduri și 19 podețe.

Componenta B: tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni, aflat pe raza județelor Timiș și Caraș-Severin:

– creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h;

– modernizarea a 12 stații/ halte/puncte de mișcare;

– reabilitarea a 35 de treceri la nivel, 12 poduri și 119 podețe.

Termenul de realizare a investițiilor va fi de 50 de luni pentru tronsonul CF Timișoara Nord-Stamora Moravița-Frontieră, din care opt luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuția lucrărilor, iar pentru tronsonul CF Reșița Nord-Voiteni va fi de 60 de luni, din care opt luni pentru proiectare și 52 de luni pentru execuția lucrărilor.

https://clubferoviar.ro/modernizarea-liniei-cf-resita-nord-timisoara-nord/

Konter

Studiul de fezabilitate pentru noul pod Giurgiu-Ruse, depus de România pe fondurile de mobilitate militară, a fost aprobat, însă deocamdată are doar componentă rutieră.

"A venit relativ târziu proiectul pentru un studiu de fezabilitate, a fost depus de România pe fondurile de mobilitate militară. A fost aprobat, dar (aprobarea) este în acest moment doar pentru studiul de fezabilitate. Eu sper ca lucrurile să se mişte cât mai repede, să poate să aplice şi pentru finanţarea efectivă a lucrărilor. În acest moment, el este depus doar ca un pod rutier, cu opţiune pentru feroviar. Eu sper să fie un pod şi cu feroviar, pentru că este pe acest Coridor Nord-Sud, care trebuie să fie deservit de o trecere modernă peste Dunăre", a declarat pentru Agerpres comisarul european pentru Transport, Adina Vălean.

https://clubferoviar.ro/studiul-de-fezabilitate-pentru-noul-pod-giurgiu-ruse/