News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Din cate vad nu e prevazuta dublare sau electrificare intre Gara Bartolomeu  si Gara Brasov (ma rog, zona Pasaj, racordul cu M300).

vladioan_bv

daca API  a tot folosit termenul de muzeu pentru fiecare lot de autostrada care a ramas inchis dupa finalizarea lucrarilor, mai nou si pentru podul de la Braila, cred ca ar tgrebui sa iasa cu un comunicat si pt acest aeroport. pana la urma avem o pista si un terminal care sunt "muzeu" pista de ceva mai mult timp. sunt curios cat o sa mai ramana inchis. bine acum este un avantaj ca nu sunt costuri de exploatare, dar totusi... inca nu stiu care este decizia finala in ceea ce priveste turnul de control..

ciprebbe

Atata timp cat nu e inca gata si nu se poate opera nimic nu putem sa ii zicem muzeu. E inca santier.
Fi convins ca in momentul in care totul va fi pregatit pentru operare si o vor lalai vom iesi cu pozitie.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

pasadia

Pista e "muzeu" din 2012. Acum cu terminalul terminat putem deschide centru de nunți. Dar până la aeroport e cale lungă și sincer sa fiu nu m-ar supăra nici dacă ar fi muzeu - lipsesc spatiile expoziționale și muzeele din Brașov.

Dar nu înțeleg de ce ar ieși API cu vreo poziție. Un aeroport nu e o stradă ci o afacere, un SA (sau SRL, sau RA). Daca nu va fi funcțional nu îl poate face funcțional vreo luare de poziție a API. Nu de alta dar atunci hai sa rezolvam astfel și Arad, Tulcea, Baia Mare sau Târgu Mureș. ;)

Dragosdimitrescu

S-a rezolvat cu turnul de control: ROMATSA a decis ca se va opera in sistem de virtual tower prin operatorii de la Arad.
Consiliul Judetean Brasov a fost de acord si se merge mai departe pe aceasta filiera.

mirceaeliade

Cine administreaza aeroportul?  AUtoritatile locale?  De cand sunt autoritatile locale interesate sa genereze profit?  Daca ar fi o entitate privata sunt sigur ca ar putea sa atraga firme low cost pentru vizite catre castelul Bran sau Brasov.  pariu ca si unii in timp de sezon ar prefera un bilet avion decat sa stea cu orele pe valea Prahovei

AndreiB

Daca nu ar fi existat un mod de transport deja care evita traficul de pe Valea Prahovei. Nu stiu, ceva care sa mearga pe doua sine de otel?

dumbravaandrei

Voi astia care visati sa circulati cu avionul de la Bucuresti la Brasov, de cate ori ati fost cu avionul de la Bucuresti la Constanta?!?

Todd is Back

Nu exista zboruri intre Bucuresti si Constanta. Existau pe vremea comunistilor, au fost citeva incercari de la revolutie incoace bazata pe o oarecare cerere spre litoral in sezonul de vara, insa operatorii nostrii domestici, in speta Tarom si BlueAir, au vazut aceasta cerere domestica pentru Constanta ca un "moft" al celor cu venituri cu mult peste media cistigurilor in economia Romanesca si nu ca o oportunitate reala de nisa sezoniera. Ca atare au pretins o gramada de bani Agentiilor de Turism interne pentru transportul turistilor doritori de o calatorie scurta si fara dureri de cap de la Baia Mare, Cluj, Suceava, Iasi, Oradea, etc catre Constanta. Pe de alta parte aeroportul Constanta este situat geografic destul de departe de plajele sudice ale litoralului. Degeaba ajungi din Bucuresti sau orice alt oras al Romaniei in aeroportul Constanta intr-o ora si ceva, daca trebuie sa te imbarci intr-un autocar pentru alte doua ore de mers pina a ajunge intr-un hotel in Saturn sau Mangalia. Mamaia, Navodari Constanta sint sint singurele plaje accesibile rapid de pe Mihail Cogalniceannnu Constanta. Nu exista o legatura feroviara intre acest aeroport si gara Constanta si mai departe catre sud spre Mangalia. Sigur, aerodromul privat Tuzla are o pozitionare geografica foarte avantajosa din acest punct de vedere insa detine doar ... o pista inierbata pentru avioane de agrement.

Dar revenind la oile noastre, Aeroportul Brasov cu siguranta v-a genera in citiva ani un trafic international semnificativ datorita in primul rind turismului de weekend, Dracula, Poiana Brasov, pirtiile montane, filmari productii de filme, samd. Pe de alta parte zborurile interne sau regionale catre Brasov v-or fi o oportunitate majora pentru eventualii operatori aerieni de nisa. Nu ma gindesc neaparat la Tarom sau BlueAir ci la eventuale companii aeriene operind aeronave cu pina la 50 de locuri. Vrei un weekend racoros in Poiana plecind vineri dupa amiaza din Constanta Craiova sau Oradea, nici o problema, o ora mai tirziu esti acolo. O oportunitate imensa de afaceri pentru antreprenori de a intra pe aceasta nisa (neglijata total in Romania) a unor companii aeriene operind domestic si regional utilizind turbopropulsoare de 20-50 locuri si elicoptere sub 20 de locuri.

pasadia

Corect, de ce sa nu îngroape brașovenii vreo 100 milioane de euro într-un aeroport care sa deserveaza antreprenori cu avioane de 20 de locuri. Subvenționarea bogaților e un sport fain într-un sistem capitalist.

Dar sincer îți spun - predicțiile tale suferă și din cauza cratimelor in plus (de 2 ori, dacă ar fi fost o singura data n-aș fi comentat).

hefaistos

Da, știu asa au visat și cei de la aeroportul Tulcea. Sa coboram cu picioarele pe pământ. Pe lângă ora de zbor mai pune 3 ore deplasarea la/de la aeroport și procedurile de îmbarcare. Și pe de alta parte cei cu fite vor sa se dea jos la hotel din BMW-ul propriu, chiar și luat la mana a doua nu dintaxi.
Singura piața reala sunt chartere cu turisti straini. Cam ce se întâmplă vara la Burgas și Varna.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

mirceaeliade

>Corect, de ce sa nu îngroape brașovenii vreo 100 milioane de euro într-un aeroport care sa deserveaza antreprenori cu avioane de 20 de locuri. Subvenționarea bogaților e un sport fain într-un sistem capitalist.

asta e de genul de ce sa facem autostrai cand doar bogatii are au masina sa conduca siniguri pot sa profite de ea.  daca tu nu o sa folosesti, asta nu inseamna ca dezvoltarea turismului local pt straini care nu vor transport de lumea a 3-a de la Otopeni la Bran nu va aduce bani locai si inclusiv taxe de turism local.  din cauza oamenilor cu perspective scurte de genul asta nu avem aeroport desi pista se apropie de 10 ani de cand se tot zice a e gata.  in california sunt aeroporturi cu aterizari de 747 la fiecare 50 de km.  nu o sa ajungi acolo nici in mileniul 4 cu gandire limitate de genul asta

pasadia

Dacă faci echivalența între a utiliza un autoturism și a călători într-un zbor privat cu avioane mici (numindu-le pe ambele că fiind experiențe de bogătași) chiar nu-mi lași loc de nici un alt comentariu.

Mai lipsește să aflu că facem aeroport pentru zborurile de agrement destinate celor ce ar dori sa vagă abruptul Crailor din aer.

PS on-topic - azi și mâine e maraton de vaccinare la aeroport. Anunțat de o săptămână, dar de vreo 2 zile au anunțat că e doar drive-thru (deci fara a vedea terminalul la interior). Mă aștept până la urmă să îl facă la poarta, în curtea IAR căci în fapt nici măcar drum de acces nu exista  iar pe pista se ajunge făcând off-road.

Todd is Back

Quote from: pasadia on May 19, 2021, 09:12:36 AM
Corect, de ce sa nu îngroape brașovenii vreo 100 milioane de euro într-un aeroport care sa deserveaza antreprenori cu avioane de 20 de locuri. Subvenționarea bogaților e un sport fain într-un sistem capitalist.

Ti se pare exorbitant de scump 100 mil euro pentru un aeroport nou, modern, la standarde Europene? Un singur Boeing 737 Max la cost de lista face cit investitia in aeroportul Brasov. CN Tarom a negociat si comandat 5 aeronave Boeing 737-8 max la pretul de lista de $586 million pe vremea guvernului PSD. In tot acest timp, CN Tarom a pierdut din operare, alte sute de milioane de la Revolutie incoace, asta  asa ca sa-ti faci o idee despre investitiile CN Tarom (Statul Roman, taxe impuse Romanilor) si investitia judetului Brasov, Harghita, Covasna in Aeroportul Brasov.

Chiar si la acest cost de "nimic" 100 Mil Euro, este greu de crezut  ca acest aeroport nou isi v-a recupera rapid investitia in conditiile in care managementul si CA-ul acestuia v-a fi "incredintata" pe criterii politice localnicilor. Vezi alte aeroporturi in proprietatea judetelor care nu produc un leu in bugetul judetelor respective:Tulcea, Arad, Oradea, Baia Mare, Satu Mare, Tg Mures, Craiova, Suceava, Bacau, Baneasa, Constanta. (ultimele doua aflate in proprietatea Statului Roman!) Care este numitorul comun al acestor aeroporturi ? Lipsa unui management (consiliu de administratie) profesionist  Si totusi Romanul provincial este foarte multumit de preturile oferite de Wizz, RyanAir, chartere de vara spre Turcia, Grecia, Egipt, etc. Judetele posesoare de aeroporturi ofera subventii masive de incepere a operarii zborurilor si tarife aeroportuare aproape GRATUITE, oferind in acest fel transport aerian ieftin localnicilor. Totul e bine si frumos, zboruri ieftine, lumea vesela, numai ca nu toata lumea din judet care plateste taxe anuale grele zboara de pe aeroporturile locale. Intrebarea logica care se impune, este corect ca TOTI locuitorii judetului sa plateasca pentru aeroport sau, numai cei care il folosesc, adica ZBOARA DE PE AEROPORT ? Nu ar fi mai corect ca aeroporturile sa colecteze taxetele aeroportuare pentru investitiile ce urmeaza a fi facute in mentinerea, modernizarea si dezvoltarea lor ulterioara de la companiile aeriene si calatorii care utilizeaza ZILNIC serviciile oferite de acesta? Nu ar fi mai corect ca aceste costuri anuale de mentenanta sa fie pasate prin tarifele de operare percepute INTEGRAL companiilor aeriene care opereaza pe aeroport? Ce mai conteaza cine sint cei care folosesc aeroportul fie ei capitalisti sau comunisti, Platesti in intregime taxele de folosinta aeroportuara, zbori, nu platesti, nu zbori. Oricum, incepind cu 2022 schema legala inca, a subventionarii companiilor low-cost de catre aeroporturi, se termina, iar perceperea de taxe aeroportuare la un nivel realistic, va regla traficul aerian marginal pe multe aeroporturi din Romania.

mirceaeliade

Intr-o lume ideala ar trebui sa nu existe invatamant gratuit de nici un fel si doar cei care au copii sa contribuie la stat.  La fel ar fi normal ca o autostrada din judet sa fie platite doar de oamenii care au iesire din curte direct la autostrada.   La un moment dat, e normal ca un guvern central sa prioritizeze niste proiecte de interest maxim, fie pt turism, fie pentru infrastructura, si sa cotizeze de la bugetul central pana proiectul respectiv intra in circuitul economic.