News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dan027

#150
O sa incep eu aceasta discutie prin a descrie situatia de pana acum(asa cum o stiu eu):
2005 - Un brașovean, Ronald Weissberger,  care a plecat în urmă cu 45 de ani în Canada, a ajuns președinte al companiei INTELCAN TECHNOSYSTEMS INC Canada si a decis, și din motive sentimentale, să se implice in construcția unui aeroport internațional la Brașov.
2006 - Consiliul Judetean Brasov se gandeste ca ne-ar trebui aeroport.
2007 - Se stabileste amplasamentul si incep procedurile pentru obtinerea terenului necesar
2008 - Apar ceva date tehnice cu privire la aeroport si se spune ca s-a gasit finantare. Cost estimat 100 mil euro.
2009 - Guvernul transfera terenul din patrimoniul institutului cartofului in proprietatea Consiliului Judetean pe o perioada de 5 ani.
2010 - Se pregatesc licitatile pentru concesionarea lucrarii catre un operator privat.
2011 - Se estimeaza inca o data valoarea proiectului si se stabileste un cost in scadere de aproximativ 50 mil euro.
         - Se incearca realizarea unui parteneriat public-privat.
2012 - Licitatia pentru constructia pistei este blocata de ANRMAP.
         - Consiliul Judetean liciteaza lucrarile de indiguire a raului Beselcin din vecinatatea aeroportului urmand ca de lucrarile de indiguire a raului Barsa sa se ocupe ministerul mediului.
         - Se reia licitatia pentru pista si se stabileste castigatorul, VECTRA SERVICE S.A, pentru suma de 12,7 mil euro. Pista va avea 2820.
2013 - Incep lucrarile pentru realizarea pistei.
         - CJ Brasov estimeaza lucrarile pentru turnul de control la 800 mii euro
2014 - Se finalizeaza constructia pistei.
         - Terenul reintra in proprietatea institutului cartofului pentru ca aeroportul nu a fost finalizat in cei 5 ani.
2015 - Senatorul PSD, Viorel Chiriac, initiaza o lege pentru transferul terenului inapoi in proprietatea CJ Brasov dar trece alte numere cadastrale in anexa legii. Legea se aproba dar procoaca o controversa legislativa.
2016 - Consiliul Judetean Covasna si Primaria Sf.Gheorghe se arata dispusi sa contribuie cu 3 mil de euro fiecare pentru realizarea aeroportului.
         - Primaria Brasov poarta negocieri cu CJ Brasov pentru a se alatura proiectului. (asa ca inainte de alegeri)
         - Acum cateva zile se aproba o alta lege care sa clarifice situatia terenului si sa permita CJ sa continue lucrarile.
         - Presedintele CJ Brasov anunta imediat dupa aprobarea legii terenului ca va cauta din nou un concesionar privat. (Istoria se repeta)


pentium10

A semnat şi Iohannis! Legea Aeroportului Braşov a fost promulgată de către preşedintele României

Actul normativ va intra în vigoare la trei zile de la publicarea în Monitorul Oficial, iar luna viitoare Consiliul Judeţean ar putea aproba indicatorii tehnico-econimici aferenţi investiţiei.

Preşedintele României, Klaus Iohannis, a semnat Decretul de promulgare a Legii pentru modificarea art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2007 privind transmiterea unei suprafeţe de teren din domeniul public al statului şi din administrarea Institutului Naţional de Cercetare – Dezvoltare pentru Cartof şi Sfeclă de Zahăr Braşov, judeţul Braşov, în domeniul public al judeţului Braşov şi în administrarea Consiliului Judeţean Braşov, pentru realizarea obiectivului ,,Aeroport Internaţional Braşov -Ghimbav" şi pentru abrogarea Legii nr. 297/2015 privind transmiterea unei suprafeţe de teren din domeniul public al statului şi din administrarea Institutului Naţional de Cercetare – Dezvoltare pentru Cartof şi Sfeclă de Zahăr Braşov, judeţul Braşov, în domeniul public al judeţului Braşov şi în administrarea Consiliului Judeţean Braşov, pentru realizarea obiectivului ,,Aeroport Internaţional Braşov - Ghimbav".

Odată promulgată, legea este transmisă la Monitorul Oficial spre a fi publicată. Actul normativ va intra în vigoare la trei zile după publicare, scrie BZB

Odată parcursă şi această etapă, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea, a declarat că ,,în luna decembrie sperăm ca plenul Consiliului Judeţean să aprobe indicatorii tehnico-economici rezultaţi în urma revizuirii studiului de fezabilitate, astfel încât pasul imediat următor să fie demararea procedurii de licitaţie privind proiectarea şi execuţia suprafeţelor de mişcare, având în vedere că potrivit normativelor în vigoare, după realizarea acestei investiţii, respectivele suprafeţe vor trece automat în proprietatea statului român, împreună cu terenul".

Legea Aeroportului a fost aprobată în Camera Deputaţilor (for decizional) în data de 18 octombrie 2016, cu unanimitate de voturi. Totuşi, până să se ajungă la aprobarea legii, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a mers de nenumărate ori la Bucureşti, unde a avut discuţii cu reprezentanţii Guvernului, a susţinut proiectul în faţa Comisiilor de Specialitate din Parlament. De altfel, în ziua votului, preşedintele CJ şi prefectul judeţului, Ciprian Băncilă, au participat la şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor.

Până acum în aeroportul Braşov s-au investit 24,72 milioane de euro (perioada 2006 – 2015), din care suma de aproximativ 17 milioane de euro a fost alocată pentru lucrările la pista de decolare aterizare. Din ultimele estimări făcute, ar mai fi nevoie de 54 de milioane de lei pentru finalizarea obiectului, cheltuieli impuse în principal de reactualizarea documentaţiei, balizaj, căi de rulare, turn de control şi aerogară.

Potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean, Adrian Veştea, pentru aeroport s-au eliberat resurse financiare de 10 milioane de euro pentru 2017, în mare parte prin identificarea de fonduri din alte surse decât bugetul judeţean pentru alte investiţii în curs ale judeţului.

Disponibilitatea financiară pentru susţinerea aeroportului au arătat şi Primăria Braşov, şi autorităţile din Covasna (6 milioane de lei). Pentru realizarea arogării se are în vedere şi un parteneriat public – privat, prin atragerea unui investitor, printr-o licitaţie internaţională, care să şi opereze viitorul aeroport.

http://www.capital.ro/a-semnat-si-iohannis-legea-aeroportului-brasov-a-fost-promulgat.html
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pasadia

#152
Vad ca toata lumea uita sa mentioneze ca a semnat a doua oara (prima oara fiind in 2015 pe o lege care avea o anexa prost intocmita ce a condus la imposibilitatea aplicarii acelei legi). Iar daca punem la socoteala si HG-ul din 2009 prin care primeau cam acelasi teren spre folosinta, as spune ca e a treia oara cand "primim" terenul de la Ministerul Agriculturii.

Telenovela, nimic altceva.

cavver

O data la doi ani , numai bine pentru alegeri :)

pasadia

Avem o noua hotarare de Consiliul Judetean cu o lista de lucrari ce mai sunt de facut la aeroport conform noii versiuni de SF de la IPTANA.

Ionut

Aeroportul Ghimbav, prioritatea brașovenilor în 2017



Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Adrian Veştea, a declarat marţi, după ultima şedinţă de plen, că prioritatea CJ pentru anul 2017 este realizarea aeroportului internaţional Braşov-Ghimbav. "Prioritatea numărul unu a Consiliului Judeţean pentru anul 2017 este realizarea aeroportului internaţional Braşov-Ghimbav. Momentan lucrăm la partea de proiectare, indicatorii tehnico-economici au fost aprobaţi, vom avea proiectul tehnic, apoi vom întocmi caietul de sarcini pe care îl vom posta pe SEAP pentru a începe lucrările. Sperăm să nu avem sincope în derularea procedurilor', a punctat Veştea, citat de Agerpres. În ceea ce priveşte finanţarea lucrărilor la aeroport, Consiliul Judeţean va aloca din bugetul propriu, pentru început, suma de 10 milioane de euro, iar dacă după demersurile care vor fi făcute la viitorul Guvern nu vor fi obţinute fonduri, bugetul Consiliului Judeţean va susţine această investiţie.

În ceea ce priveşte lucrările care vor fi executate anul viitor viitor la aeroport acestea sunt: o cale de rulare, o platformă de staţionare a aeronavelor şi dotările necesare la pista de decolare-aterizare, adică balizajul şi canalizarea pentru apa pluvială. În anii următori vor fi construite turnul de control, terminalul de pasageri, parcarea publică şi alte construcţii necesare funcţionării aeroportului. Deocamdată, la viitorul aeroport a fost construită doar pista, finalizată în septembrie 2014. Consiliul Judeţean a cheltuit până acum cu această investiţie suma de 24 de milioane de euro, iar în urma reactualizării studiului de fezabilitate a reieşit că mai este necesară suma de 39 de milioane de euro.

Capital

pentium10

Aeroportul Brașov: Acord ISTORIC! Primăria Brașov preia construcția. George Scripcaru a găsit vinovații pentru că nu s-a construit până acum

Astăzi, Primăria Brașov și Consiliul Județean au semnat un acord istoric pentru construcția Aeroportului. Astfel, orașul va participa cu 51% din proiect ceea ce înseamnă că va prelua conducerea proiectului.

Potrivit rttbrasov.ro, primarul George Scripcaru spune că aeroportul nu s-a realizat pentru că autorităţile locale din Braşov nu s-au pus de acord să meargă cu un proiect comun la Bucureşti.

,,În şedinţa de Consiliu Local o să propun ca municipiul Braşov să intre în acest proiect cu o pondere de 51%, să cofinanţeze acest proiect şi să fie parte integrantă în acest proiect important pentru Braşov şi nu numai", a explicat miercuri, George Scripcaru, primarul Braşovului.

,,Se va trece la proiectul tehnic, unde vom realiza căile de acces, terminalele plecări-sosiri şi turnul de control. Acestea sunt proiectele mari care trebuie făcute. Bineînţeles, mai sunt, în primul rând, staţia de transformare electrică, pentru care s-a vorbit deja la Transelectrica şi canalizarea pentru apele pluviale cu canalul colector. Sunt multe lucrări care trebuie făcute", a precizat astăzi, liberalul Adrian Gabor, vicepreşedintele CJ Braşov.

Primarul spune că Braşovul este primul din Transilvania la capitolul producţie, dar în urma Clujului sau a Sibiului la salarii, ceea ce înseamnă că ne lipseşte infrastructura.

Aeroportul este, în acest caz, un proiect fără de care oraşul nu se poate dezvolta mai departe. Pentru ca proiectul să poată fi dus la bun sfârşit este nevoie ca Legea 297 să fie modificată. Un proiect de prelucrare a acesteia a fost finalizat şi va ajunge în atenţia Parlamentului.

Prefectul Ciprian Băncilă va convoca toţi parlamentarii braşoveni şi le va cere să susţină acest proiect. ,,Vom avea o discuţie şi cu parlamentarii pentru că trebuie să depunem o iniţiativă de lege care va rezolva problemele cadastrale care ne-au pus probleme în trecut", a afirmat miercuri, Ciprian Băncilă, prefectul judeţului Braşov.

Consiliul Judeţean are un grad de îndatorare extrem de ridicat, motiv pentru care a fost nevoie să se asocieze pentru continuarea proiectului cu Primăria Braşov – care stă foarte bine în ceea ce priveşte gradul de îndatorare.

http://brasovromania.net/2016/05/aeroportul-brasov-acord-istoric-primaria-brasov-preia-constructia-george-scripcaru-a-gasit-vinovatii-pentru-ca-nu-s-a-construit-pana-acum/
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pasadia

#157
Asta e o stire de acum un an de zile  - era campanie electorala pentru locale, declarau orice. Evident, nu s-a implinit nimic din acele vorbe.

pasadia

Moare, moare, dar tot nu vrea sa se predea. In linkul din fraza precedenta noi acte facute publice (cu greu) de Consiliul Judetean. Inca nu m-am apucat sa le analizez, dar sper ca frunzaverde sa ma ajute (nu, nu sunt ironic, chiar cred ca se pot gasi multe prostii in acele acte).

frunzaverde

539.000 pasageri in primul an de functionare, asta e scenariul lor de baza minimal, si pe asta calculeaza traficul. Crestere urmata de 2% anual. E aproape imposibil sa motivezi liniile aeriene sa intre cu jumatate de milion pe o piata in primul an in conditiile in care toata piata romaneasca de provincie este un oligopol Tarom (care nu va opera pe Brasov din lipsa de interes, accesul in micro-hub-ul OTP e ok), Lufthansa Group (de la care vom vedea 1-2 CRJ-uri pe zi) si Wizz - Ryanair - Blue Air (care prefera subventiile generoase).

Iar daca se bazeaza pe subventii, cum naibii vor putea sa subventioneze aeroportul in conditiile in care primaria si CJ vor fi foarte indatorate pentru a construi aeroportul?

Planul "de mobilare" este extrem de optimist si foarte ciudat. Faza I e minimum-minimorum - un TWY la un cap al pistei si o micro-platforma de 3 avioane. Similar cu ce era inainte de modernizari pe aeroporturile mici de provincie din Romania. Dar faza II e fantasmagorica.

Platforma pentru 24 de avioane inclusiv 3 wide-body. Doua terminale cargo, ambele subdimensionate pentru a procesa containere si supra-dimensionate pentru a procesa posta. Si de-aici incepe ciudatenia majora. OPT hangare etichetate "productie industriala aeronautica".

Ce naibii, se asteapta sa vina Airbus sa deschida fabrica de avioane la Brasov (nu de componente, ci de avioane)? Daca vor productie de avioane insta, intreaga platforma e si prost dimensionata, si prost localizata. Si logistica nu ajuta absolut deloc - e nevoie de mult mai mult spatiu de depozitare si de birouri decat e posbil in-site.

Poate e gandit "hagar de mentenanta" pentru vreun MRO... Odata, sunt slabe sanse ca un MRO sa se stabileasca in Brasov, unde nu are nici un client fidel (a se vedea dezavantajele competitive ale Aerostar), a doua oara, DE CATE hangare sa aiba nevoie?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Quote from: frunzaverde on May 29, 2017, 11:46:28 PM
Ce naibii, se asteapta sa vina Airbus sa deschida fabrica de avioane la Brasov (nu de componente, ci de avioane)?

Pai nu a facut asta la ROMAERO, care era mult mai pregatit, si cu capacitati net superioare...
Face Ghimbav ?!?!...  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


lupu.irimie

Articol scris de un pseudo-jurnalist din Codlea. În cel mai bun caz poate fi trecut la capitolul maculatură diversă

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

pasadia

Ne apropiem de aeroportul Brasov (GPS)


Cladirea terminalului ne zambeste in multe culori (GPS)


(GPS)


Iata pista! (GPS)


Avionul nostru e tras la terminalul A (GPS)


Pregatit de decolare. (GPS)


Take off reusit. (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


Ionut

:lol:
Cred ca este de departe cea mai misto interventie a ta de cand esti pe forum.