News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

iuli

Eu inca am mari retineri legate de aeroportul de la Brasov. In primul rand e vorba de suma pentru pista si al doilea e ca se construieste doar pista si nu am auzit nimic de terminal sau de alte utilitati, cum ar fi drumuri de acces, parcari, nod intermodal, etc. :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

lautaxi

Eu am citit pe alte forumuri ca e prea ieftina ,toata lumea se mira cum se va construi cu asa putini bani  da ma rog...doamne ajuta sa fie bine pana la urma!

coco.serban

Quote from: lautaxi on January 22, 2013, 09:19:31 AM
Eu am citit pe alte forumuri ca e prea ieftina ,toata lumea se mira cum se va construi cu asa putini bani  da ma rog...doamne ajuta sa fie bine pana la urma!

De asta-mi este si mie frica, ca si o parere personala, cred ca proiectul dupa care se contruieste acum nu are ca si finalizare un aeroport fuctionabil, mai mult niste constructii simple fara utilitati..etc Urmand ca baietii smecheri atribuie constracte grase pentru terminarea lucrarilor..

coco.serban

Pista aeroportului, trimisă la avizare

http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=eveniment&s_id=123694

Proiectul tehnic pentru pista Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav ajunge joi pe masa Autorităţii Aeronautice Române, pentru avizare. Acesta este ultimul pas înainte de începerea efectivă a lucrărilor care vor fi executate de firma Vectra, cîştigătoarea licitaţiei pentru proiectare şi execuţie. Consiliul Judeţean va plăti acestei firme suma de 56.975.087 milioane de lei plus TVA, respectiv 12, 767.526 milioane de euro plus TVA, pentru întreaga lucrare care trebuie să fie gata în 12 luni de la semnarea contractului, în noiembrie 2012. ,,Imediat ce timpul o va permite, încep lucrările propriu-zise. În această săptămînă cerem şi avizul Autorităţii Aeronautice, care reprezintă, un punct cheie în acest proiect", a explicat vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Mihai Pascu. Pista aeroportului va avea o lungime de 2.825 de metri şi lăţimea de 45 de metri. Imediat ce va fi finalizată, CJ va concesiona etapa a doua de dezvoltare a aeroportului, care presupune construcţia terminalului de marfă şi călători, unei firme private. Deşi s-a discutat la începutul anului posibilitatea ca turnul de control al viitorului aeroport să fie făcut din bani publici, cu sprijinul ROMATSA (Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian), reprezentanţii CJ spun acum că acest lucru este imposibil. ,,Într-adevăr, s-a avut în vedere ca ROMATSA, din bugetul propriu să sprijine achiziţia echipamentelor din turnul de control. Însă în bugetul naţional pe acets an sînt zero lei şi zero bani pentru aeroportul de la Ghimbav, aşa că pînă la urmă va trebui să îl punem la pachet cu terminalul, în oferta de concesionare", a declarat vicepreşedintele CJ. Dacă în acest moment nu există niciun leu pentru aeroport, autorităţile se aşteaptă ca măcar la rectificarea din iunie să fie alocate ceva fonduri pentru aeroport.

iuli

Aeroportul asta e facut tot de-a-ndoaselea!!!  >:(
Pai ei fac proiect, liciteaza, stabilesc castigatorul, incepe organizarea de santier, cica se apuca si de munca si abia APOI cer avizul Autoritatii Aeronautice.  :madwife:
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

coco.serban

acest proiect e  minciuna electorala, de 20 ani, 3-4 inaugurari....

Quote from: iuli on February 21, 2013, 10:21:22 AM
Aeroportul asta e facut tot de-a-ndoaselea!!!  >:(
Pai ei fac proiect, liciteaza, stabilesc castigatorul, incepe organizarea de santier, cica se apuca si de munca si abia APOI cer avizul Autoritatii Aeronautice.  :madwife:


coco.serban

Bani pentru aeroport, doar din fonduri europene

Sursa: http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=eveniment&s_id=124367

• Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav nu va primi niciun leu din partea statului, în acest an, a confirmat deputatul PSD, Emil Niţă

Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav nu va primi niciun leu din partea statului, în acest an, a confirmat deputatul PSD, Emil Niţă. ,,Am avut o discuţie cu ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, care a confirmat că în acest an nu va aloca niciun leu din surse guvernamentale pentru construirea aeroportului de la Ghimbav. Ni s-a recomandat să depunem un proiect pe Măsura 2.4 la Ministerul Transporturilor, poate obţinem aşa unele fonduri europene", a declarat deputatul Emil Niţă, care spune că l-a înştiinţat deja pe vicepreşedintele CJ, Mihai Pascu, în sarcina căruia va pica verificarea acestei variante de finanţare. Pînă în acest moment, singurii bani de care beneficiază sigur aeroportul de la Ghimbav vin din creditul pe care Consiliul Judeţean l-a luat de la o bancă comercială. Banii ajung însă doar pentru construirea pistei, pentru care s-a şi adjudecat licitaţia, urmînd ca terminalul să fie realizat, aşa cum a decis deja CJ, printr-o concesiune. Pista aeroportului, care va avea 2.800 de metri lungime, va fi proiectată şi executată de Vectra Service. Etapa de proiectare a fost finalizată deja, iar execuţia este programată să înceapă în această primăvară, imediat ce Autoritarea Aeronautică Română va aviza acest proiect. Potrivit vicepreşedintelui CJ, Mihai Pascu, proiectul pistei a obţinut pînă acum doar ,,acordul de principiu".

user201

Concluzia: e cam gata până la următoarele alegeri, când reapare tema.  :lol:

iuli

As muri de ras ca Autoritatea Aeronautica sa nu le aprobe proiectul :-)
Desi nu m-ar mira nimic...
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

coco.serban

Quote from: iuli on March 11, 2013, 01:52:58 PM
As muri de ras ca Autoritatea Aeronautica sa nu le aprobe proiectul :-)
Desi nu m-ar mira nimic...

App, de ce sa nu le aprobe proiectul?:D

iuli

Intrebarea corecta era: "de ce ar trebui sa le aprobe proiectul?"

Un aeroport si mai ales o pista de aterizare nu se face cum ai tu pamantul sau cum iti zboara tie prin creier avioanele ci condiitile sunt mult mai drastice si de ce aceea in mod normal ideea unui aeroport si proiectul ar trebui sa inceapa de la Autoritatea Aeronautica ci nu dupa ce ai proiectul, constructorii, pamantul si alte prostii te duci sa ti-l aprobe ei.
O pista de avioane se aseaza in functie de foarte multi factori. De exemplu in functie de terenul adiacent chiar aflat la zeci de kilometri distanta de pista (pentru fazele de apropiere), in functie de conditiile meteo pe parcursul anului (daca e o zona unde se strange ceata de obicei nu e prea indicat sa construiesti aeroport, sau daca exista vanturi de forfecare iarasi abandonezi ideea in cazul in care ai un alt loc unde il poti plasa) si mai ales in functie de directia vantului, de fapt asta e principalul criteriu. Intodeauna vantul trebuie sa bata din fata si al decolare si la aterizare pentru a mari portanta, adica pentru a decola pe o distanta cat mai scurta sau a ateriza cu o viteza cat mai mica din motive de siguranta a zborului. Tu daca asezi o pista oblic pe directia de bataie a vantului vei avea un aeroport periculos, iar Brasovul nu e chiar pe o insula unde sa nu ai unde sa rotesti o pista sau sa muti un aeroport cu 30-40 km mai intr-o parte sau alta.
Eu, sincer, as fi ales o alta pozitionare a aeroportului, undeva la nordul Brasovului, in acel podis unde e camp liber nu in acea vale din zona Ghimbavului.
Oricum, singura lor acoperire e ca e in locul fostului aerordrom si aeroport din al doilea Razboi Mondial, dar pentru ca nici macar Ceausescu nu a facut acolo aeroport desi a impanzit tara de aeroporturi ma face sa ma gandesc ca locatia nu e tocmai cea mai nimerita.
Din pacate nu am acces la toate detaliile ca sa spun mai precis daca e bine sau nu, ci doar am prezentat de ce sustin ca acest curs al proiectului e unul total gresit si nu suna prea bine :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog


coco.serban

Au început lucrările la pista aeroportului



Pentru prima dată, preşedintele Consiliului Judeţean, Aristotel Căncescu, primarul municipiului Braşov, George Scripcaru, şi ministrul delegat pentru Energie, Constantin Niţă, s-au aflat împreună pe şantierul aeroportului şi au declarat că vor susţine, fiecare de pe palierul său, investiţia

Pista Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav va fi finalizată pînă la sfîrşitul lunii noiembrie. Constructorii de la Vectra au pornit şantierul încă de săptămîna trecută şi garantează că vor preda pista în maxim şase luni. Ca o noutate, investiţia este susţinută, pentru prima dată, de preşedintele Consiliului Judeţean, Aristotel Căncescu, împreună cu primarul municipiului Braşov, George Scripcaru, şi ministrul delegat pentru Energie, Constantin Niţă. Cei trei lideri ai principalelor partide din judeţ s-au pus în sfîrşit de acord asupra sprijinului comun pe care trebuie să îl acorde proiectului. Vineri, cei trei s-au aflat pentru prima dată împreună pe şantierul aeroportului şi au declarat că vor susţine, fiecare de pe palierul său, aeroportul. La Ghimbav a venit la sfîrşitul săptămînii trecute şi directorul tehnic al ROMATSA, Ştefan Niţă. Instituţia pe care o reprezintă a ajuns la un acord cu CJ Braşov pentru a participa cu echipamente în investiţia de la aeroport, dar numai cu condiţia ca şi terminalul să fie realizat din bani publici.

Pista are ca termen de finalizare luna noiembrie

Construcţia propriu-zisă a pistei aeroportului a început săptămîna trecută, iar reprezentanţii firmei Vectra, care lucrează acolo, şi-au propus să se încadreze în termenul de 31 noiembrie pentru finalizarea ei. la final, pista va avea o lungime de 2.820 de pentru şi o lăţime de 45 de metri, fiind compatibilă cu avioane de tip Boeng 767, spun specialiştii. ,,Putem vorbi foarte realist despre un aeroport funcţional la Braşov, în 2015", a declarat preşedintele Consiliului Judeţean, Aristotel Căncescu. Liderul CJ spune însă că acest lucru se poate întîmpla doar dacă va exista susţinere şi din partea Municipalităţii, care să participe la realizarea ulterioară a terminalului şi a drumul de acces spre zona aeroportului. ,,După finalizarea pistei va fi ceva mai uşor. Dar nu vreau o colaborare cu privaţi. Avînd în vedere experienţele anterioare cu investitorii privaţi, îmi doresc o asociere cu primăria Braşov, care are un potenţial financiar mult mai mare decît Consiliul Judeţean. Sper că primarul Braşovului şi ministrul Constantin Niţă vor contribui la finanţarea lucrărilor la aeroport", a declarat preşedintele CJ, Aristotel Căncescu.

Primăria Braşov, dispusă să participe cu fonduri, din 2014

Primarul municipiului Braşov, George Scripcaru, spune că o participare financiară la investiţie va putea fi discutată abia de anul viitor, pentru că în 2013 nu există în buget, bani cu această destinaţie. ,,Trebuie să cădem cu toţii de acord pentru colaborarea în acest proiect. De aceea am şi propus în Consiliul Local dizolvarea societăţii pe care o creasem acum ceva timp pentru un aerodrom. Am vrut să nu existe nicio interpretare legată de susţinerea pe care noi o acordăm şi ne-am dorit să impulsionăm acest proiect al aeroportului, care are o etapizare avansată", a declarat primarul George Scripcaru care a confirmat însă că ,,nu se pune problema sprijinului financiar din partea municipiului Braşov, în acest an". ,,Trebuie să vedem business plan-ul investiţiei şi apoi vedem cu ce putem participa. Important este că noi sîntem decişi să sprijinim realizarea aeroportului", a mai declarat Scripcaru.

ROMATSA se implică doar dacă investiţia rămîne 100% publică

Construcţia pistei va costa 12,76 milioane de euro (fără TVA), bani pe care Consiliul Judeţean îi are la dispoziţie dintr-un credit. Imediat după finalizarea pistei, reprezentanţii CJ spun că se vor apuca şi de construirea turnului de control, pe care îl vor gata pînă anul viitor.
Această investiţie este estimată la 800.000 de lei. În condiţiile în care terminalul va fi realizat tot din bani publici, ROMATSA va participa şi ea în proiect, cu echipamentele de monotorizare a zborului. ,,Conform protocolului semnat, noi vom aduce mijloacele tehnice pentru monitorizarea aterizărilor şi decolărilor. Putem participa în proiect, atîta timp cît totul rămîne la nivelul unei investiţii publice, avînd în vedere că şi noi şi Consiliul Judeţean suntem ai statului", a declarat directorul tehnic al ROMATSA, Ştefan Nan. Reprezentantul ROMATSA a declarat vineri că valoarea echipamentelor cu care Autoritatea ar putea participa ,,se poate ridica la cîteva milioane de euro".

cricric

#28
Pe cine e interesant, dincolo au aparut niste poze cu lucrarile la pista aeroportului  http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=103883345#post103883345