News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Pasaje rutiere noi în Sector 2

Started by cezar-mario2012, November 02, 2021, 09:51:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cezar-mario2012

PROIECTE DE MOBILITATE PENTRU SECTORUL 2.
Continuam sa pregatim proiecte pentru imbunatatirea mobilitatii la nivelul S2, joi avem la vot 3 proiecte de pasaje rutiere care urmaeaza sa fie depuse spre finantare prin programul Anghel Saligny:
- pasaj subteran str Baicului - valoare investiție 157,3 mil lei din care 134,5 mil din bugetul de stat și 22,8 mil lei din bugetul local.
- pasaj suprateran Șoseaua Fundeni - Strada Gherghitei - valoare investiție 159 mil lei din care 136,7 mil - bugetul de stat și 22,4 mil bugetul local.
- pasaj subteran B-dul Ferdinand I - B-dul Garii Obor - Str. Heliade între Vii - valoare investiție 345,8 mil lei din care 328,2 mil lei - bugetul de stat și 17,6 mil lei buget local.
O să depunem toate eforturile ca aceste proiecte să fie finalizate cât mai rapid astfel încât timpii petrecuți in trafic sa se reducă semnificativ.





Powered by API/PUM imgur uploader

Hef

Frenezia pasajelor. Daca face Negoita sa faca si Baluta. Si daca face si Baluta ne lasam mai prejos? Hai si 3 pasaje la sectorul 2. Astepta replica sectorului 6. Ce, Ciuca nu are carioci?

Sa faci pasaj la Ferdinand cu Pantelimon, in gura Oborului mi se pare aberant. Macar daca propunea la Ferdinand cu Mihai Bravu mai avea o logica.
Nu tu piste de bicicleta, nu tu spatii pietonale. La pasaje ostenii mei, la pasaje.

dr4qul4

Am vazut si eu stirea azi dimineata (si chiar vroiam sa o postez) si nu inteleg de ce ai face pasaj atat la Ferdinand cat si la Baicului... 
In comenturile la postare cineva ii reaminteste ca a propus si ingroparea CF-ului. Desi eu consider acest lucru o prostie, raspunsul lor m-a amuzat..."cele 2 proiecte nu se exclud reciproc"...
Asadar facem pasaje subterane, si apoi ingropam si CF-ul? Care va fi la -1 si care la -2?
Banuiec ca fondurile sunt din PNDL3 si ordinul este sa fie cheltuite indiferent de utilitate.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GAC

Din cele 3 pasaje, cel de la Gherghitei este crucial, avand in vedere ca in vreo 3 ani vom avea o noua autostrada (A7) care va contribui cu trafic din ce in ce mai mult, pe masura ce se vor finaliza sectiunile catre Moldova.
Totusi, problema nu este doar de a face pasajul, ci de a face si o serie de pasaje pietonale pe soseaua Fundeni si de a elimina stopurile si trecerile de pietoni (implicit new jersey pe Fundeni cap coada si folosirea drumurilor de legatura de sub Pasajul peste calea ferata pentru intors, precum si obligatoriu la dreapta pentru toate stradutele ce se intersecteaza cu Fundani - la care as mai adauga si un 253 cu un interval de circulatie mai bun ca cei din zona sa mai lase masina pe acasa). Bineinteles, problema traficului se va muta la intersectia Fundeni cu Pantelimon si mai departe Morarilor cu Basarabia...
Pasajul Ferdinand are sens doar cu prelungirea troleibuzului pana in zona Doamne Ghica. Cartierul Baicului este foarte prost conectat la reteaua de transport in comun. Un troleibuz direct catre centru ar fi ideal.

dr4qul4

nu a spus nimeni ceva de pasajul de la Fundeni. Acolo era nevoie de foarte mult timp.
Dar in loc sa facem 2 pasaje prin Baicului nu mai bine facem 1 care sa aiba si linie de tramvai?  Tot in sectorul 2 (la granita) sunt si trecerile CF de la Petricani si Andronache. Mult mai importante.

Insa eu nu inteleg de ce pastram linia CF pana la Gara Obor? Are vreo utilitate reala? Oare nu ar merge prelungit Bulevardul Ferdinand pana la Dragon pe acel amplasament?

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

lucian


survola

#6
^
Consiliul Local Sector 2 a adoptat, în şedinţa de joi, în unanimitate, o hotărâre prin care aprobă cereri de finanţare prin programul "Anghel Saligny" în vederea construirii a trei pasaje. ,,Acestea sunt cereri de finanţare. Nu avem aceşti bani. Fiecare cerere de finanţare va fi analizată separat de către Ministerul Dezvoltării şi, în funcţie de nişte criterii (...), ele vor fi sau nu alese spre finanţare.", a precizat primarul Sectorului 2 Radu Mihaiu, citat de Agerpres.

În contextul în care sectoarele Capitalei ar putea primi sume maxime de 35 de milioane de lei prin programul ,,Anghel Saligny", Consiliul Local al Sectorului 2 a propus construirea a trei pasaje rutiere: şoseaua Fundeni – strada Gherghiţei, bulevardul Ferdinand I – bulevardul Gării Obor – strada Heliade Între Vii și strada Baicului.

Primarul Sectorului 2 Radu Mihaiu a declarat că proiectele propuse urmează să beneficieze şi de alte surse de finanţare, inclusiv fonduri europene. El a precizat că au fost propuse mai multe proiecte, tocmai pentru a avea şanse mai mari de a obţine finanţare.
,,Acestea sunt cereri de finanţare. Nu avem aceşti bani. Fiecare cerere de finanţare va fi analizată separat de către Ministerul Dezvoltării şi, în funcţie de nişte criterii (...), ele vor fi sau nu alese spre finanţare. Nu garantează nimeni că va fi ales unul, două, toate sau niciunul dintre aceste proiecte. Se va urmări însă ca dintre proiectele propuse să rămânem cu finanţare în limita a 35 de milioane de lei. Nu vom primi pe această linie de finanţare mai mult de 35 de milioane, pe niciunul dintre proiecte", a menţionat primarul Sectorului 2.

Vor fi propuse următoarele obiective de investiții:
– pasaj suprateran șoseaua Fundeni – strada Gherghiței – aproximativ 159 de milioane de lei, dintre care 136,7 milioane de lei solicitate de la bugetul de stat şi 22,4 milioane de lei din bugetul local;
– pasaj subteran bulevardul Ferdinand I – bulevardul Gării Obor – strada Heliade Între Vii – 345,7 milioane de lei, dintre care 328 de milioane de lei de la bugetul de stat şi 17,6 milioane de lei din bugetul local;
– pasaj suprateran strada Baicului – aproximativ 157 de milioane de lei, dintre care 134,5 milioane de lei de la bugetul de stat şi 22,8 milioane de lei din bugetul local.

Finanțarea ar urma să vină prin criticatul program ,,Anghel Saligny"
Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a admis că USR a criticat programul ,,Anghel Saligny", dar a menționat că partidul său nu a contestat necesitatea finanțărilor pentru investiții, ci faptul că ,,felul în care este scris programul permite alocări discreționare, reguli neclare".
,,Primăria Sectorului 2 va respecta şi va face transparent toate aceste demersuri. (...) USR susține aplicarea de criterii clare pentru cererile de finanțare, pentru monitorizarea implementării proiectelor. USR susține în continuare că este nevoie de bani pentru dezvoltare, dar că acești bani trebuie să fie cheltuiți cumpătat şi că trebuie cheltuiți cu cap", a spus el, citat de Agerpres.
Referindu-se la cele trei proiecte propuse spre finanțare, Radu Mihaiu a arătat că pasajul suprateran Fundeni – Gherghiței ar urma să contribuie semnificativ la deblocarea traficului auto din zonă. În ce privește pasajul Ferdinand I – bulevardul Gării Obor – strada Heliade Între Vii, Radu Mihaiu a declarat că acesta va permite ,,o descărcare a viitorului pol de dezvoltare de la Electronicii către zona centrală".