News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Aeroportul Delta Dunarii Tulcea [TCE]

Started by doryan93, May 16, 2014, 05:20:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#105
Consiliul Județean Tulcea va desfășura miercuri, 24 aprilie, conferința de recepție a lucrărilor la Aeroportul Internațional ,,Delta Dunării" Tulcea, la finalul unui proiect de dezvoltare, întins pe durata a doi ani. Lucrările au avut ca obiectiv aducerea infrastructurii la standardele operaționale și de securitate cerute de normele europene pentru operarea de zboruri, dar și de noile reglementări impuse aeroporturilor din România, după intrarea țării noastre în Spațiul Schengen.

La conferința de prezentare a rezultatelor investiției vor fi prezenți, alături de conducerea Consiliului Județean și a aeroportului, oficiali guvernamentali de la nivel național și local, delegați ai Asociației Aeroporturilor din România și ROMATSA, reprezentanți ai operatorilor aerieni și antreprenori din turism. Aceștia vor expune planurile și perspectivele pentru operarea zborurilor directe, precum și impactul așteptat asupra economiei locale.
După conferința oficială, vineri, 26 aprilie, începând cu ora 10:00, toți tulcenii și vizitatorii din întreaga regiune sunt așteptați să viziteze noile facilități ale aeroportului în cadrul evenimentului ,,Ziua Porților Deschise".

Astfel, invitații vor avea ocazia să  viziteze noul terminal și să se bucure de o expoziție de tehnică militară, la care își vor da concursul  principalele instituții militarizate din județul Tulcea, fiind pregătită și o prezentare de mașini restaurate cu valoare istorică. Punctul culminant al evenimentului va fi un spectaculos show aviatic unde va evolua Aeroclubul României, prin Șoimii României - Hawks Of Romania, de la ora 16:00.

Ca urmare a construcției noului terminal, capacitatea de procesare a pasagerilor pe Aeroportul Tulcea a crescut de la 50 persoane/oră, așa cum a funcționat în ultimii ani, până la 400 persoane/oră, prin construirea unui nou terminal. Astfel, aeroportul răspunde, în acest moment, standardelor cerute de companiile aeriene, pentru operarea de zboruri regulate și în regim charter, și deschide noi oportunități atât de creștere a numărului de turiști străini în județ, cât și de călătorii directe, către destinații din străinătate, pentru tulceni.
Alături de construcția noului terminal, investiția a vizat și modernizarea platformei de îmbarcare-debarcare, a căii de rulare și construirea unei platforme dedicate activităților de degivrare a aeronavelor.

Acest amplu proiect de extindere a infrastructurii aeroportuare, inițiat și derulat de Consiliul Județean, vine în completarea unor investiții anterioare, necesare aducerii aeroportului la un nivel optim de funcționare. După ce, timp de mai bine de 40 de ani, facilitatea care asigură conectarea județului pe cale aeriană a fost exclusă de pe lista priorităților administrațiilor locale, în ultimii ani, Aeroportul ,,Delta Dunării" a mai beneficiat de modernizarea suprafețelor de mișcare, extinderea pistei și a platformei de îmbarcare, dar și de dotarea cu sisteme de securitate și control, echipamente și utilaje pentru întreținerea și operarea în condiții de siguranță.

Odată cu punerea în operare a noului terminal de pasageri, aeroportul din Tulcea devine, în sfârșit, atractiv pentru companiile aeriene și întregește planul integrat, elaborat de Consiliul Județean, pentru conectarea eficientă a județului pe cale aeriană, navală și rutieră.

www.facebook.com/ConsiliulJudeteanTulcea/?locale=ro_RO


"Deja avem discuții cu companiile aeriene să vedem cum vom desfășura activitatea pe viitor. Singurul lucru cert pe care îl avem acum, mă refer la curse aeriene regulate cu aeronave mari sunt cursele charter pentru resortul Lebăda din Delta Dunării. Din septembrie să-și aducă săptămânal turiști la acest resort. Avem discuții cu companiile, însă să avem în această perioadă zboruri e un impediment destul de mare pentru Aeroportul Tulcea, mă refer la războiul din Ucraina. Procedura de decolare de pe aeroport ajunge până aproape la 2 kilometri de graniță, de ceea ce mulți operatori evită să ajungă la noi, deoarece asiguratorii lor le cresc taxele din cauza pericolului. Noi suntem obișnuiți, spunem că nu e un pericol real, dar pentru ei este un pericol real accidentarea cu drone. Adică ceea ce se întâmplă în Ucraina, mai ales în porturile care sunt foarte aproape de noi. Să sperăm că se va  termina acest război și ne vom putea și noi să ne desfășurăm activitatea în liniște", spune directorul Stoian Vâlcu.

http://www.radioconstanta.ro/2024/04/14/audio-primii-pasageri-vor-ateriza-pe-aeroportul-international-din-tulcea-proaspat-modernizat-abia-in-toamna/

























Powered by API/PUM imgur uploader

Cetatean

Lux! Sa speram ca pe viitor o sa fie cat mai multi clienti si de ce nu,chiar si curse interne din vest.

Ce pot sa remarc,ca dupa reabilitare s-a montat (nu stiu cum se cheama) aceast "culoar" rapid de imbarcare.
La alte lucrari de reabilitare,spre exemplu la Sibiu,n-au montat...ceea ce mi se pare o prostie.

tom_sawyer

^
Quote from: frunzaverde on November 16, 2017, 06:27:13 PM
Quote from: AlexAllex on November 16, 2017, 07:15:52 AMOare costa asa de mult un acordeon sa te dai jos din avion direct in terminal?

Nu, o aviopunte (jetbridge, jetway etc.) nu e foarte scumpa - un model obisnuit este undeva la 300.000 - 350.000 euro bucata, deci perfect comparabil cu un autobuz nou de platforma. Cea mai scumpa solutie posibila, adica un model dublu, de foarte mare capacitate si capabil de A380 (adica folositor doar pentru 10-15 aeroporturi in toata Europa) e undeva la 800.000 - 1.000.000 euro bucata. Durata de viata este de 40 de ani cu o inspectie la jumatatea duratei de viata - desi sunt destule in lume care bat 50 de ani de utilizare (dupa reabilitari multiple). Deci, preturi nu cu mult mai mari decat cumpararea de autobuze de platforma.

Costurile nu sunt o mare problema. De altfel, in SUA, aviopuntile sunt generalizate - chiar si aeroporturi foarte mici au asa ceva in dotare (de exemplu Fargo (Hector), un aeroport cu sub 100.000 pasageri trafic, 1/3 din Bacau: https://goo.gl/maps/czzNhQLQNv72). Practic, in SUA, transferul "pe jos" sau "cu autobuzul" e de neauzit (aeroporturile mari nici macar nu au in dotare autobuze de platforma pentru uz obisnuit).

Pe aeroporturile mici din Europa sunt mult, mult, mult mai rare din urmatoarele motive:

1. (si cel mai important). Operatorii europeni, mai ales operatorii ultra-low-cost (Ryanair, Wizz, Blue Air) doresc sa-si tina avionul pe sol cat mai putin timp posibil (e in aer = face bani), mai ales pe aeroporturile mici si foarte mici. Operatiunea de incarcare-descarcare pasageri prin aviopunte cere ca avionul sa stea pe sol aproape de doua ori mai mult timp decat aceiasi operatiune pe stand remote (cu autobuzul sau pe jos). La aviopunte e necesar un tug (un vehicul care impinge avionul cu spatele si-l manevreaza in pozitie, adica face "pushback"); la remote stand, daca e construit decent, nu, pornesti motoarele si pleci. Mai mult, la 737 sau 320, prin aviopunte se poate folosi doar o usa din doua disponibile (cea din fata); la platforma se pot folosi ambele.

Ryanair reuseste turnaround (aterizare-descarcare-incarcare-decolare) in 20 minute la stand remote dar ii trebuie cam 35 la jetbridge. De asta, Wizz sau Ryanair vor veni la burduf doar daca si numai daca nu se poate, sub nici o forma, operare pe stand remote. La Londra Stansted au desfiintat burdufurile pentru ca au refuzat sa le foloseasca.

2. Pe aeroporturile mici se opereaza mult mai frecvent cu avioane turbopropulsoare (cu elice), de exemplu ATR42, Dash-8 etc. Astea se incarca "prin spate", facand o cuplare cu un jetbridge mult mai complicata, si in unele cazuri imposibila. Tot pe aeroporturile mici se opereaza mult cu avioane regionale cu reactie (CRJ-uri, ERJ-uri), care, fiind mult mai scunde, necesita burdufuri cu cricuri hidraulice lungi, care sunt ceva mai scumpe si mai putin fiabile. In Europa nu au prins; in SUA sunt generalizate.

Quote from: Ionut on November 16, 2017, 07:22:24 AMe faci daca aeroportul creste si nu ai suficiente porti? Un jetbridge iti blocheaza o poarta.

Deloc. In Europa si Orientul Mijlociu s-a generalizat conceptul de poarta mixta. O poarta cu jetbridge e dotata si cu scari cu care se poate cobori la autobuze/mers pe jos. FRA, MUC, BUD, VIE, LHR, DXB, VIE si muuulti altii au asa ceva. In caz de nevoie se poate folosi aceiasi poarta la un interval foarte scurt (un avion pe jetbridge, unul jos via autobuz la platforma).

In America de Nord, Japonia si mare parte din Asia de Est si de Sud-Est (deci restul lumii "civilizate") standurile remote, autobuzele de platforma si mersul pe jos sunt de mult istorie.

Quote from: Ionut on November 16, 2017, 07:22:24 AMDaca ti se strica avionul care este "parcat" la jetbridge? Stai ca fraierul cu poarta blocata.

Numai daca e un incident de raportat. Altfel faci exact acelasi lucru pe care-l faci cu un avion incarcat gata de plecare. Bagi un tug in fata, care in loc sa-l duca pe platforma la pornit motoare, il duce undeva unde nu incurca.

survola

#108
:lol:
Acum se poate închide.
Auzi, a funcționat cu 50 persoane / oră.
Poate pe lună.
-
Un hangar pentru aviație generală au făcut?

resad23

Nu cred ca e de lepadat aeroportul asta, cu podul de la Braila, si in 2-3 ani ar trebui sa fie gata DX Galat-Braila, si centura pt Jijila.

Daca s-ar face si centuri la Macin si Isaccea, ar fi un aeroport bun pt Galati/Braila

Sorinus

Sunt 70-80km, majoritatea pe DN 1x1 și DJ229A, ca Centura Tulcea, ca aeroportul e la Cataloi de fapt. Deci pana la Aeroport faci cam 1h juma, și  doar dacă te duce cineva.

Pt 2xWizz pe săptămână pe Luton, nu prea merita deranjul.