News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Aeroportul International Oradea [OMR]

Started by Alexandru., May 25, 2014, 09:34:06 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cavver

Quote from: frunzaverde on September 29, 2023, 01:55:07 AMLa Oradea nu aveti pe ce cheltui bani mai cu folos? Aeroportul asta nu are de unde sa aiba trafic mai mare de un 737/320, si si ala putin - la ce e nevoie de o extindere de pista?
2100M nu garanteaza aterizarea in orice conditie pentru un A320/B737 . Vezi in aticolul asta cum se calculeaza distantele de aterizare pentru airbus : distante aterizare .
2500M e suficent pentru ca aeronavele sa aterizeze in siguranta in orice conditii meteo.

frunzaverde

De acord, conditii foarte proaste meteo la sau aproape de MLW, sau defectiuni la sistemele hidraulice. Dar astea sunt probleme de <1%, care se rezolva nu prin bani aruncati in supra-dimensionarea infrastructurilor ci prin redirectionare in caz de problema tehnica (BUD, TSR etc) sau limitari de pasageri/cargo la putinele zboruri cu probleme...

Aici vorbim de un aeroport de interes pur local, unde cel mai lung segment plauzibil comercial viabil este de 1200 mile nautice (Dublin sau Madrid), iar majoritatea destinatiilor plauzibile sunt la 500 mile nautice (OTP, MUC, IST, MXP, ...) -- nu vad absolut nici un rost ca cineva sa investeasca din bani publici milioane de euro pentru "edge case-uri" gen un charter de Tenerife plin cand ninge puternic...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

raulbogdan23

La CLJ pista are 2040 m, iar OMR 1950 m (conditiile meteo sunt diferite iarna fata de CLJ).

In majoritatea cazurilor ar trebui sa fie suficient pentru traficul existent, dar prelungirea pistei are mai mult legatura cu terminalul cargo dezvoltat la OMR

lucianix

Nu doar iarna pune probleme la aeroporturi cu piste atat de scurte. La CLJ este o adevarata distractie si vara cu furtuni dese in apropiere,temperaturi mari si avioane incarcate la max sau toamna/primavara cu zile cu vant puternic. Poate candva se va intelege ca pe langa terminale si platforme extinse , prioritar ar fi si adaugarea catorva sute de metri la pista.

La CLJ totul ar fi perfect si relaxat cu o pista de 2300-2500M, ar face o diferenta enorma.


mj

CJ Bihor a aprobat contractul cu cei de la LOT

https://www.cjbihor.ro/lot-va-opera-zborurile-oradea-varsovia/

QuoteLOT Polish Airlines va efectua, începând din luna iunie, patru zboruri săptămânale Oradea – Varșovia și retur în zilele de luni, miercuri, vineri și sâmbătă, după următorul program:

Plecare din Oradea: miercuri și vineri – ora 14:35; luni și sâmbătă – ora 19:40;
Plecare din Varșovia: miercuri și vineri – ora 13:55; luni și sâmbătă: ora 17:00.

LOT propune operarea curselor cu aeronave de tip Embraer E 70 (76 de locuri), E 75 (82 sau 86 de locuri), E 90 (106 locuri) și E 95 (112 sau 118 locuri). Contractul se va încheia pe o perioadă de 4 ani.

mj

Aeroportul Oradea a finalizat prelungirea pistei la peste 2,5 kilometri: avioanele vor putea ateriza dinspre Nojorid chiar și în condiții de vizibilitate redusă

S-au terminat lucrarile de extindere a pistei, a apron-ului, a perimetrului de securitate, iar noul terminal va fi "inaugurat" pe 27 Aprilie cu ocazia primului zbor charter de pe aeroport din acest an.

QuoteProiectul a inclus extinderea pistei de decolare și aterizare cu 420 metri înspre Nojorid, astfel că aceasta a fost prelungită de la 2.100 metri la 2.520 metri, fiind extinsă, de asemenea, și platforma de îmbarcare/debarcare, așa încât aeroportul să poată fi utilizat și de aeronave de mari dimensiuni.

Totodată, în cadrul proiectului a fost realizat un sistem de împrejmuire perimetrală aferent pistei extinse, care a fost echipată cu un sistem instrumental de apropiere de precizie CAT II, adică echipamente care ajută la ghidarea aeronavelor în cursul manevrelor de apropiere față de pistă în vederea aterizării.

[...]

De menționat că, în paralel, la aeroportul orădean a fost extins și modernizat și terminalul pentru pasageri (177,5 milioane lei), fiind de asemenea realizat un sistem de pază inteligent, cu gard cu senzori, și construite drumuri de incintă pentru vehiculele de intervenție (72 milioane lei).

https://www.ebihoreanul.ro/stiri/aeroportul-oradea-a-finalizat-prelungirea-pistei-la-peste-25-kilometri-avioanele-vor-putea-ateriza-dinspre-nojorid-chiar-si-in-conditii-de-vizibilitate-redusa-185557.html

mj

Este oficial: HiSky va opera zboruri de la Oradea la București și la Londra, precum și spre 3 destinații de vacanță

CL Oradea si CJ Bihor au aprobat intr-un final contractul cu cei de la HiSky pentru zboruri regulate Oradea-Bucuresti, Oradea-Londra si zboruri charter prin AirOradea. Semnarea contractului se va face pe 11 Aprilie. Mai e interesant si ca HiSky va deschide o baza operationala la Oradea pentru a desfasura zborurile de pe aeroport.

QuoteHiSky va avea 5 zboruri pe săptămână dus-întors Oradea - București și 3 zboruri pe săptămână dus-întors spre Londra. ,,Această operare va începe cel mai târziu din luna octombrie", a afirmat Birta. Contractul prevede că 31 octombrie 2024 este termenul limită de demarare a zborurilor de linie către București și Londra.

De asemenea, conform înțelegerii dintre Air Oradea și HiSky, vor continua cursele charter direct de pe aeroportul orădean. În oferta depusă în cadrul licitației, HiSky a propus ca destinații Hurgada (Egipt), Antalya (Turcia) și Monastir (Tunisia).

QuoteTot în ședința de Consiliu Județean s-a întrebat pe care dintre aeroporturile de lângă Londra vor ateriza aeronavele de la Oradea, iar Mihai Jurca a răspuns că cel mai probabil pe Stansted, însă programul final va fi anunțat ulterior.

QuoteDe asemenea, pentru efectuarea curselor de linie, HiSky va deschide o bază operațională la Oradea și va gara aici o aeronavă din dotarea companiei.


https://www.ebihoreanul.ro/stiri/este-oficial-hisky-va-opera-zboruri-de-la-oradea-la-bucureti-i-la-londra-precum-i-spre-3-destinaii-de-vacan-185631.html
https://www.cjbihor.ro/s-a-aprobat-contractul-cu-compania-aeriana-hisky/


shift2rail

Perspectivele acestui aeroport nu sunt roz daca Bolojan nu reuseste sa atraga nici macar un operator ultra low cost.

GIV


mj

S-a anuntat licitatia pentru spatiile comerciale bar-bistro si retail din noul terminal. Se pare ca vor fi 4 spatii bar-bistro si 4 spatii pentru magazine duty-free.

Ce mai e interesant e ca in documentatia pentru licitatie am gasit planul noului terminal, unde se pot vedea (cu greu, ce-i drept, documentele fiind cel mai probabil produse dupa metoda romaneasca de scos documentul facut in Word la imprimanta si dupaia scanat inapoi ca imagini si bagate intr-un PDF, asa ca rezolutia lasa de dorit) in linii mari fluxurile de pasageri.

Am gasit si un forecast pentru traficul de pasageri pe aeroport pentru perioada 2024-2048.


Surse: https://www.ebihoreanul.ro/stiri/spatii-comerciale-scoase-la-licitatie-in-aeroportul-oradea-de-la-bistro-baruri-la-magazine-duty-free-185804.html
https://www.aeroportoradea.ro/files/404/2024/1423/Documentatie-de-atribuire--ZP-60-ZP-62-ZP11-si-ZP-03.pdf?preview=1

OMR 2024 Terminal Layout



Passenger Traffic Forecast OMR 2024-2048 (as of April 2024)





Powered by API/PUM imgur uploader

mj

Scurt clip postat de Selina cu pista prelungita si apron-ul.