Author Topic: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi  (Read 19539 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 487
  • Karma: +282/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #30 on: June 26, 2016, 02:55:11 PM »
FOTO: În așa hal arată Aleea Strugurilor pentru care se percep "impozite infloritoare"

O ieșeancă ne-a trimis câteva fotografii pe adresa redacției, pentru a vedea cum arată Aleea Strugurilor din Iași după ploaie.

Redăm mesajul Danielei Scripca:
"Aceasta este o sesizare din sfera problemelor apasatoare carora trebuie sa le faca fata iesenii.
Aleea Strugurilor, Iasi. O zona pentru care se percep impozite infloritoare, dar cu drumuri care se prabusesc.
Asa arata un drum care trebuia asfaltat in 2014...cel putin asa figureaza in documente.
Fotografii facute dupa citeva ore de ploaie. (Unele strazi sunt asfaltate, altele, nu...vorbim de aceeasi zona)"

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/foto-in-asa-hal-arata-aleea-strugurilor-pentru-care-se-percep-impozite-infloritoare--131280.html

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 487
  • Karma: +282/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #31 on: June 29, 2016, 04:25:48 PM »
LISTA STRĂZILOR din Iași pe care va apărea asfalt proaspăt vara aceasta

Bătălia pentru reabilitarea a aproape 20 de artere importante din municipiul Iaşi a început. Unele oferte depuse de firme sunt şi la jumătate din estimarea Primăriei. Vezi dacă şi strada ta e pe lista de reabilitare completă!

Modernizarea mai multor străzi din Iaşi a atras un interes semnificativ din partea constructorilor. Este vorba despre reabilitarea a 11 artere de circulaţie din zone precum Bucium, Centru, Bularga şi Crucea Roşie, contractul fiind estimat de municipalitate la o valoare de 23,5 milioane lei. Unele oferte înaintate sunt la jumătate din suma estimată de către instituţie.

Potrivit reprezentanţilor primăriei, ofertanţii sunt Conest - Viarom Construct (12,7 milioane lei), Autotehnorom - OPR Asfalt (12,8 milioane lei), Ted Company - Construcţii Gabap (13 milioane lei), Geiger Transilvania (13 milioane lei), Vega 93 - Citadina 98 (14,1 milioane lei), Testa Building (14,4 milioane lei), Strabag (14,6 milioane lei), Kiat Group Construct (16 milioane lei) şi Eky Sam (16,4 milioane lei).

Lista străzilor
Arterele de circulaţie propuse pentru reabilitare sunt:
str. Dealu Bucium;
Fundac Bucium;
Fundac Păun;
Fundac Socola;
str. Cazărmilor;
str. Atelierului;
str. Iancu Bacalu;
str. Petru Movilă;
str. Plopii fără soţ;
str. Sf. Andrei;
str. Tănăsescu.

Reprezentanţii primăriei au arătat că, în momentul de faţă, infrastructura stradală din aceste zone este insuficient dezvoltată sau prezintă un grad ridicat de deteriorare, îngreunând astfel desfăşurarea traficului rutier şi pietonal în zonă.
„Structura rutieră existentă a străzilor nu mai corespunde din punct de vedere al tipului de îmbrăcăminte şi a capacităţii portante, constatându-se numeroase deficienţe şi degradări ale suprafeţei de rulare devenită improprie circulaţiei rutiere şi pietonale în condiţii de confort şi siguranţă“, au completat oficialii municipalităţii.

O altă licitaţie în desfăşurare a primăriei face referire la proiectarea lucrărilor de modernizare a unor străzi din cartierele:
Copou (str. Viticultorilor);
Nicolina (aleea Tudor Neculai, str. Gloria);
Moara de Vânt (str. Timpului, str. Podoleanu);
Galata (str. Strugurilor, aleea Strugurilor, Fundac Strugurilor, str. Poienilor, şos. Iaşi - Voineşti);
Crucea Roşie (str. Semănătorului, str. Alba Iulia).

Contractul are o valoare de puţin peste 200.000 lei şi a atras oferte din partea a cinci companii: Search Corporation, OMG Construct Proiect - Anlu, RJR Internaţional, Into SRL şi Simpa Consult. În prezent, semnarea contractului este blocată întrucât unul dintre participanţii la licitaţie a contestat rezultatele procedurii după ce oferta sa a fost declarată neconformă. Contestaţia a fost depusă zilele trecute şi, cel mai probabil, Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor se va pronunţa la sfârşitul lunii iulie.

Licitaţia pentru Splai Bahui mal drept, în faza finală
Municipalitatea a ajuns în fază finală şi cu licitaţia pentru reabilitarea Splai Bahlui mal drept, un contract în valoare de 44 milioane lei. În acest caz, nu mai puţin de 11 asocieri de firme au înaintat oferte, liderii de asociere fiind Citadina 98 (Galaţi), Modus (Bucureşti), Darconstruct (Iaşi), Tirrena Scavi (Italia), Autotehnorom (Suceava), Viarom Construct (Bucureşti), Geiger Transilvania (Mureş), Danlin XXL (Neamţ), Victor Construct (Botoşani), Ted Company (Iaşi) şi Strabag (Bucureşti).
Deocamdată, municipalitatea a solicitat clarificări suplimentare de la ofertanţi şi urmează să anunţe un câştigător în perioada următoare.

O altă licitaţie în derulare este pentru proiectarea şi execuţia lucrările de modernizare a str. Gheorghe Asachi şi b-dul Cantemir (3,3 milioane lei). Deschiderea ofertelor în acest caz va avea loc pe 5 iulie şi, până acum, nu au fost înregistrate contestaţii.

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/lista-strazilor-din-ia-i-pe-care-va-aparea-asfalt-proaspat-vara-aceasta--131900.html

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 487
  • Karma: +282/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #32 on: June 29, 2016, 04:29:56 PM »
Licitaţie pentru asfaltarea străzii Eternitate

Edilii au alocat suma de un milion de lei. Dacă nu vor exista contestaţii şi aici, strada ar putea fi gata după trei ani de lucrări
Abandonat din luna noiembrie, şantierul de pe strada Eternitate a fost reluat odată cu încălzirea vremii, însă ritmul de lucru nu a fost unul grozav. Practic, s-a reuşit pavelarea trotuarelor în ultimele două luni de către angajaţii firmei Symetrica, după ce contractul cu firma care câştigase licitaţia iniţială, RDV Construct, a fost reziliat. Acum, municipalitatea ieşeană intenţionează turnarea ultimului strat de asfalt, faza finală a investiţiei derulate în urmă cu trei ani. „Avem pregătită documentaţie, în scurt timp dăm drumul licitaţiei vizând turnarea stratului de uzură. Am estimat un buget de un milion lei pentru această licitaţie”, spun oficialii Primăriei. Nu este vorba aici de fonduri suplimentare, ci de banii neachitaţi celor de la RDV Construct, cărora li s-a decontat doar 1,5 milioane lei din totalul celor 2,5 milioane lei oferiţi la licitaţia din 2013.

Promisiune nerespectată
Referindu-se la această stradă, primarul Mihai Chirica promitea anul trecut pavelarea trotuarelor nefinalizate. „Am suferit mult cu această stradă. Cadrul legal ne punea în situaţia de a nu putea interveni până la o anumită dată, dar trotuarele vor fi finalizate până la finele acestui an (n.r. – 2015). Despre contractul pe care l-am deţinut cu respectivul constructor, acesta a fost reziliat, urmând să găsim resursele necesare pentru a putea recupera pagubele pe care acesta le-a adus prin neexecutarea la termen a lucrării”, a spus primarul. Promisiune nematerializată însă, cu circumstanţele de rigoare atât timp cât vremea nu a ţinut cu constructorul.

Modernizări care trebuiau finalizate în opt luni
Lucrările de pe Eternitate fac parte dintr-un proiect denumit „Modernizare străzi în Municipiul Iaşi” şi care mai include modernizarea stradelei Sf. Andrei. Contractul a fost atribuit firmei SC RDV Construct SRL din Bucureşti, care a oferit suma cea mai scăzută dintre cei şase participanţi la licitaţie (2.557.028.96 lei) pentru ambele străzi. Ulterior, aceasta a subcontractat mare parte din lucrări firmei Viarom, neputând duce la bun sfârşit proiectul la care s-a înhămat. O dovadă în acest sens sunt termenele de finalizare ale lucrării, depăşite cu mult. Astfel, modernizarea integrală a străzilor Sf. Andrei şi Eternitate nu ar fi trebuit să ia mai mult de opt luni (conform contractului). În realitate, Sf. Andrei a fost dată în folosinţă după 15 luni, în vreme ce strada Eternitate nu este finalizată nici în acest moment.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/licitatie-pentru-asfaltarea-strazii-eternitate--217321051.html

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 487
  • Karma: +282/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #33 on: July 03, 2016, 06:42:30 PM »
Au tăiat din fundație ca să adauge la buzunar: cum s-a furat 1 milion de lei la asfaltarea de la Bârnova

Moldotrans a turnat asfalt fără fundație. Exact cum au făcut la Vișani. Metrul pătrat de fundație de drum, făcută ca la carte, costă 40 de lei. La canalizarea Iasicon, umplutura a fost făcută cu pământ. Dacă s-au furat 20 de lei/mp, pe 46.500 mp frauda se ridică la 1 milion de lei. Noul primar al comunei spune că nu va semna recepția. Fostul director DADJ spune că e jaf acolo și că cineva își riscă libertatea.

La Bârnova, unde asfaltul se surpă chiar înainte de recepția finală, scandalul abia acum începe: prin omiterea realizării unei fundații de calitate, s-a furat cel puțin 1 milion de lei. Canalizarea realizată pe 31 km, pe bani europeni, contractată de Iasicon, a avut parte numai de scandaluri. Subcontractări pentru firme-fantomă, întârzieri mari în execuție, refacerea unor mari porțiuni, asfaltarea în bătaie de joc, cu surparea lucrării pe kilometri întregi.

Acum, s-a aflat că de asfaltare s-a ocupat Moldotrans, firmă care, în urmă cu trei ani, a turnat covor asfaltic la Vișani ce se rupea cu mâna. Compoziția se răcise și nu fusese compactată ca lumea. Acum, la Bârnova, Moldotrans a făcut asfaltări fără fundație, metoda cea mai des întâlnită în fraudele de la drumuri, când constructorii încearcă să reducă din preț și să-și maximizeze profitul.

Experții spun că, pe 31 km de drum la Bârnova, s-au furat cel puțin 1 milion de lei, toată canalizarea fiind estimată inițial la 20 milioane de lei.

Calculul furtului „Un metru pătrat de asfalt de cel puţin 6 cm, turnat ca la carte, costă undeva la 38 de lei. Dedesubt, fundaţia realizată perfect costă cam tot atât, cu toate straturile sale. Deci, costul unui metru pătrat de asfalt este de aproximativ 80 de lei”, ne-a explicat Ovidiu Laicu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi. Presupunând că asfaltul a fost turnat ca la carte - deşi nu este cazul, stratul fiind extrem de subțire - rămâne ca furtul să se fi produs la fundație, la cei 38-40 de lei necesari pentru fiecare metru pătrat de drum.   În general, se fură la fundație Profesorii de la Facultatea de Construcții a Universității Tehnice Iaşi au explicat că drumurile din România suferă din cauza furturilor din fundaţie, iar denivelările și porțiunile surpate de la Bârnova sunt indicii ale acestui jaf. Inspecțiile realizate până acum la această lucrare au arătat că în șanț, peste conducta de canalizare, umplutura era formată numai din pământ, un strat subțire de pietriș și, în unele locurim, piatră spartă. Normele de calitate prevăd ca fundația să fie realizată din pietriș (nu pământ), un strat de refuz de ciur, peste care vine un strat gros de piatră spartă. În aceste condiții, prețul pe metru pătrat de fundație ar fi fost de 40 de lei. Specialiștii afirmă că la Bârnova, rețeta a fost respectată doar pe jumătate, umplutura doar 20 de lei/mp. La 31 km lungime, cu o lățime medie a șanțului de 1,5 m, rezultă 46.500 mp. Cei 20 de lei „economisiți” înseamnă o fraudă de 930.000 de lei la un calcul minimal.

Noul primar: „Nu semnez” Primarul ales recent în Bârnova, Mihai Bălan, spune că va inspecta personal fiecare kilometru de lucrare. “Pentru mine este deja clar ce este aici. Vreau totuşi să mă asigur că toată lucrarea arată aşa. Nu semnez recepţia lucrării”, ne-a spus Mihai Bălan. Afirmaţia lui este completată de fostul director al DADJ, Daniel Minciună, implicat în subiect pentru că șoseaua care traversează Bârnova este drum județean: „Ştiu problemele din toată comuna Bârnova. În 2013, am refuzat șase luni să dau aviz Apavital pentru această lucrare, știind că nu vor reface drumul la starea inițială. Trebuia să percepem o taxă de 1 milion de lei, pentru a fi siguri că sunt bani pentru o intervenție la drum în cazul în care arăta prost”. Taxa n-a mai fost luată la presiunile conducerii CJ, Apavital riscând să piardă finanțarea europeană. „Au scutit Apavital de plata taxei, iar acum vedem rezultatul”, e concluzia fostului director DADJ.

La recepția finală va participa și reprezentanți de la Drumuri Județene. Minciună e sceptic că se va da aviz pe recepția finală: „Le-am spun clar că trebuie să iasă compactare de 80%, un inginer va face forări și va vedea gradul de compactare. Nici grosimea stratului de asfalt nu e respectată. Acolo e o neglijență imensă, iar dacă cineva va semna recepția, se va juca cu libertatea”.   Moldotrans lucrează ieftin și prost Noul primar al Bârnovei a spus că de asfaltări s-a ocupat Moldotrans, după ce firma din Piatra Neamț, care fusese adusă de Iasicon să pună conducta în pământ, a fost trimisă acasă, pentru grave deficiențe. În 2013, Moldotrans a realizat un drum la Vișani care, la jumătate de oră de la compactare, se rupea cu mâna.

Exemplul Germaniei: cazierul firmei de construcții
În Germania există aşa numitul registru naţional de lucrări, în care sunt trecute toate firmele care au lucrări de construcţii. Registrul funcţionează ca un cazier în care sunt notate toate erorile, greşelile şi întârzierile, iar punctajul contează la următoarele licitaţii la care o firmă se prezintă.

Şi românii au implementat ceva asemănător, dar de formă, pentru că sancţiunile sunt rare şi foarte blânde. Există un certificat constatator eliberat după fiecare lucrare care, dacă este nefavorabil, poate bloca firma să participe, timp de doi ani, la licitaţii. Până acum, pentru câte zeci de lucrări proaste au existat pe drumurile judeţene, o singură firmă, şi aceea din Roman, a primit un aviz nefavorabil.

http://www.7est.ro/exclusiv-7est/reportaje/item/68185-au-taiat-din-fundatie-ca-sa-adauge-la-buzunar-cum-s-a-furat-1-milion-de-lei-la-asfaltarea-de-la-barnova.html

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 487
  • Karma: +282/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #34 on: July 03, 2016, 07:02:50 PM »
Invenția de la Ciurea: drum de 4 metri lățime, asfaltat la preț dublu!

Drumuri de patru metri lăţime la Ciurea, în condiţiile în care lăţimea minimă ar fi trebuit să fie de 5,5 m. Cu 150.000 de euro/km, primarul reales a turnat asfalt doar pe o bandă de mers. Restul, peste 4 ani. Așa drum nu s-a mai văzut: două mașini care se întâlnesc față în față n-au loc una de alta. E asfalt negru pe mijloc, iar pe margini câte un metru de piatră spartă. Licitația, câștigată de Construcții Feroviare Câmpulung cu 3,8 milioane de lei, când prețul de cost era de 2 milioane.

Şase drumuri proaspăt asfaltate în comuna ieşeană Ciurea, cu o lungime de peste 6 km, au stârnit nemulţumirea ţăranilor, uimiţi că două căruţe abia au loc să treacă una pe lângă cealaltă. „Dacă-s pline cu fân, s-a blocat drumul, nu mai trece nimic”, spun oamenii.

Îngust de nu încap nici căruțele

Drumurile, incluse de Primărie la „interes local”, au fost asfaltate prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală, program accesat în 2014. Drumurile au fost finalizate în grabă, înainte de alegerile locale din iunie. Pe marginea fiecărui drum există câte o bandă de piatră spartă de un metru lăţime, care putea fi utilizată lejer pentru asfaltarea unei străzi cu lăţime normală, doar că Primăria Ciurea a ales că realizeze un proiect pentru stradă de doar 4 metri. Şi ruleta nu minte: în porţiunile măsurate, drumul este cuprins între 4 şi 4,1 m.

„Dacă era finanţare europeană, nu se jucau aşa”, spune Ovidiu Laicu, directorul DRDP. Drumul trebuia să aibă măcar alveole de refugiu, dar nu are aşa ceva, iar Primăria se ascunde după afirmaţia că şosele nu sunt încă finalizate, deşi nu mai lucrează nimeni.

Asfalt pus pe 4 lățime, deși era loc lejer pentru lățimea standard de 5,5 m

6,1 km – 3,8 milioane de lei

Drumurile din Ciurea au fost incluse într-un proiect de finanţare de peste 12 milioane de lei. Şase dintre şoselele incluse în program au fost proiectate la doar 4 metri lăţime, deşi ar fi fost loc pentru lăţimea minimă admisă – 5,5 m.

Reprezentanţii Primăriei spun că nu era loc de drumuri mai late. Situaţia din teren îi contrazice, însă. De fiecare parte a asfaltului proaspăt turnat este lăsată câte o bandă de piatră spartă de aproximativ 1 metru lăţime, care putea fi lejer utilizată pentru un drum de aproape 6 metri lăţime, cum prevăd normele. „Acolo a fost lăsat acel loc pentru sistemul de scurgere a apei”, spune Cătălina Dorobăţ, şefa Urbansimului de la Primăria Ciurea.

„Dacă vine o maşină mai mare şi se intersectează cu una mai mică, una dintre ele trebuie să coboare de pe şosea”, spun oamenii din sat.

Normele: 5,5 m lăţime pe drumuri comunale

Conducerea DRDP Iaşi spune că standardul pentru drumuri comunale şi de interes local este de 5,5 m lăţime, la care se adaugă 75 de cm de fiecare parte pentru scurgere. „Toată platforma unui astfel de drum are 7 metri. Dacă o comunitate ar face drumuri de 4 metri lăţime, pe fonduri europene, nu ar primi în veci finanţare”, ne-a explicat Ovidiu Laicu, directorul DRDJ Iaşi.

Fostul director de la DADJ, Daniel Minciună, spune că pot fi făcute drumuri săteşti de 4 metri lăţime doar dacă din loc în loc sunt prevăzute „alveole de încrucişare” – porţiuni unde drumul este mai lat şi una dintre maşini se poate retrage dacă cea din sens opus nu are loc.

„Aşa a fost realizat proiectul. S-a considerat că nu este loc pentru mai mult”, afirmă Cătălina Dorobăţ de la Primăria Ciurea. Aceasta susţine că drumul nu este încă finalizat şi recepţionat şi că ar putea suferi modificări. „Asta ar fi cea mai mare prostie, să mai încerci să adaugi ceva pe lăţime la un drum. Mai bine, de câţi bani ai îl faci mai scurt decât să tai pe lăţime cu gândul că mai adaugi după aceea”, mai spune Daniel Minciună.

Drumul de la Ciurea e o ciudățenie, două mașini n-au loc pe stradă

Scump: 623.000 de lei/km

În condiţiile în care preţul pe metru pătrat de asfalt, cu fundaţia făcută de la zero, este de aproximativ 80 de lei, cele şase drumuri de 3,8 milioane de lei din Ciurea au un preţ mare. Concret, la 4 m lăţime, preţul pentru cei 6,1 km era, de 1,95 milioane de lei (24.400 mp). Preţul la care a fost adjudecată licitaţia de către SC Compania de Construcţii Căi Ferate Câmpulung Moldovenesc este de 3,8 milioane de lei, adică dublu. Drumul nu a avut nevoie de fundaţie de la zero, pentru că era deja pietruit. Preţul de 80 de lei pe mp este valabil pentru drumurile naţionale, unde solicitările la care este supus drumul sunt mult mai mari.

http://www.7est.ro/exclusiv-7est/reportaje/item/68213-inventia-de-la-ciurea-drum-de-4-metri-latime-asfaltat-la-pret-dublu.html

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 487
  • Karma: +282/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #35 on: July 16, 2016, 09:46:10 PM »
Fenomen inexplicabil pe strada Vişan

Asfaltul proaspăt turnat este spart din nou pentru montarea stâlpilor de iluminat. Ca şi asfaltul, aceştia se „opresc” fix după 1,3 km din totalul celor 1,6 km, cât măsoară strada

Ieşenii din Bârnova au atras atenţia municipalităţii ieşene de mai bine de trei ani că este imperios necesară modernizarea străzii Vişan. De-abia anul acesta, Primăria Iaşi a finalizat licitaţia aferentă acestui proiect, câştig de cauză având firma Conest, care, pentru 4,7 milioane lei, a asfaltat această stradă la pachet cu Aleea Prof. Petru Culianu din Păcurari. Totuşi, cetăţenii din Vişan se arată extrem de nedumeriţi de modul cum sunt realizate lucrările. „Au turnat două straturi de asfalt, au pus borduri, totul mergea bine. Zilele acestea s-a trecut la montarea stâlpilor pentru iluminat, motiv pentru care s-a spart asfaltul turnat recent. Puteau aştepta montarea iluminatului, după care se urma asfaltarea integrală”, spune unul dintre localnici.

Alba-neagra cu 300 de metri de stradă

A doua problemă ţine de lungimea străzii care este refăcută. Ieşenii de aici sunt contrariaţi de un singur aspect: de ce s-au asfaltat doar 1,3 km din această stradă, în condiţiile în care aceasta are o lungime totală de 1,6 km.
Proiectul de modernizare prin asfaltare se opreşte brusc în câmp, în dreptul unui agent economic privat, oficialii Palatului Roznovanu susţinând că acolo este limita admnistrativ-teritorială a municipiului Iaşi. Ulterior, primarul Mihai Chirica a afirmat că se încearcă găsirea unei soluţii pentru cei 300 de metri neacoperiţi, însă totul pare a rămâne la stadiul de intenţie, din moment ce reţeaua de iluminat stradal se va opri fix în acelaşi punct cu asfaltul.
„De remarcat faptul că şi asfaltul, dar şi iluminatul public, se termină cu circa 300 de metri înainte de pancarta cu intrarea în comuna Bârnova, sat Vişan. Nici pentru asta nu s-au găsit resurse în Primăria ieşeană”, mai cred localnicii. Cu alte cuvinte, sarcina de a moderniza a restul de 300 de metri revine Primăriei Bârnova, autoritate care a catadicsit cu greu să-şi deschidă baierele bugetului local pentru asfaltarea unei alte străzi din localitate: Sf. Ilie. Dan CONSTANTINESCU

* * *
„Chirica să nu uite de ăia 300 m de drum pe care a promis că îi asfaltează cu Citadin din cauza greşelii unui angajat al Primăriei care a măsurat prost şi nu a ştiut unde se termină Municipiul Iaşi!” – locuitor din Vişan

* * *
Pentru iluminatul public din Vişan sunt necesari 53 de stâlpi de metal octogonali, fixaţi pe fundaţie turnată din beton, 1.690 m de cablu joasă tensiune, 53 de corpuri de iluminat echipate cu lămpi tip LED de 50W şi un punct de aprindere montat pe suport de beton. Valoarea totală a investiţiei, inclusiv TVA, este de 383.466 lei, iar durata de realizare este de 4 luni

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/fenomen-inexplicabil-pe-strada-visan--217324371.html

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 487
  • Karma: +282/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #36 on: July 16, 2016, 09:53:53 PM »
Schimbari majore in traficul din Iasi. Proiecte de zeci de milioane euro in urmatorii ani

• In urmatorii ani, municipiul Iasi ar urma sa se schimbe substantial • Autoritatea locala a elaborat un plan privind infrastructura rutiera si care va fi pus la punct in urmatorii 15 ani • In oras vor aparea parcari supraetajate, poduri noi, dar si linii de tramvai spre alte zone din municipiu

Municipalitatea ieseana a demarat recent un proiect privind planul de mobilitate urbana, prin care se cauta solutii legate de dezvoltarea infrastructurii din oras. Proiectul lansat in dezbatere publica propune modificari in transportul urban, proiectele urmand a fi implementate pana in anul 2030. Concret, pentru transport si infrastructura s-a propus dezvoltarea unei retele care sa se orienteze spre zonele unde cererea de calatori este mai mare. Se are in vedere amenajarea unor puncte intermodale la capetele liniilor de tramvai din zonele  Dacia/Canta, Soseaua Nicolina si parcarea Complexului Era. Planul a fost concentrat si pe prioritizarea tramvaielor in intersectii si extinderea retelei de transport cu tramvaiul in zona Dacia.

De asemenea, sunt propuse puncte intermodale cu parcari in zonele Piata Virgil Sahleanu, Calea Dacilor/Dancu si Gara Socola. Pentru bulevardul Tudor Vladimirescu a fost propusa realizarea centrului intermodal de transport Iasi. Planul pune accent pe redeschiderea liniilor de tramvai in zona Podul Ros, Podul de Piatra si in lungul Soselei Nationale, precum si pe o noua legatura de tramvai pana in zona ERA Shopping Center. Pentru viitor se incearca si demararea unui proiect privind linii de tramvai pana la aeroportul din zona Ciric. In plus, au mai fost propuse si benzi speciale pentru autobuze in zonele unde exista probleme in fluxul de trafic al autobuzelor, de exemplu pe bulevardul Tudor Vladimirescu.

Si reteaua rutiera a fost planificata pentru a fi reorganizata in vederea utilizarii eficiente a spatiului public si respectarea conditiilor de mediu. A fost prousa reorganizarea circulatiei in zona centrala a municipiului Iasi, inclusiv la sud de Bahlui, pe arterele principale si pe axa principala, dar si in zona cartierelor. Proiectul prevede realizarea variantei ocolitoare Sud a centurii municipiului, pentru traficul usor, si construierea a trei poduri peste Bahlui, precum si a trei pasaje peste calea ferata in zonele Dacia, Canta si Socola.

Pentru partea de parcari, se are in vedere realizarea unor zone supraetajate si subterane in centrul Iasului. Propunerile pentru noi parcari vizeaza strazile Barboi, Elena Doamna, Sf. Lazar si strada Smardan, Costache Negruzzi, bv. Independentei si strada Colonel Langa. Toate acestea ar urma sa fie supuse dezbaterii alesilor locali dupa ce consultarea publica va fi incheiata. Si pentru incurajarea transportului cu bicicleta, planul prevede realizarea unei retele de piste prin conectarea principalelor puncte metropolitane cu zona centrala a orasului. Noile piste vor fi dublu sens, interconectate, realizate in amplasament, dedicate in afara spatiului rutier si pietonal, dar in detrimentul circulatiei auto si cu asigurarea spatiilor necesare de siguranta.

http://www.bzi.ro/schimbari-majore-in-traficul-din-iasi-proiecte-de-zeci-de-milioane-euro-in-urmatorii-ani-562316

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 487
  • Karma: +282/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #37 on: July 16, 2016, 09:58:05 PM »
Un nou pachet de străzi intră în modernizare

Zilele acestea, municipalitatea ieşeană va aproba indicatorii tehnico-economici pentru o nouă investiţie în infrastructura rutieră, fiind vorba de modernizarea străzilor I.C. Constantineanu, Petre Vancea, Moşu şi Strada Ogorului. Potrivit acestor indicatori, strada I.C. Constantineanu are o lungime de 700 de metri, suprafaţă carosabilă de 2.760 mp, investiţia ridicându-se la 1.343.745 lei (298.471 mii euro). A doua stradă, Petre Vancea, are o lungime de 607 m, o suprafaţă carosabilă de 3.340 mp şi o valoare estimată la 994.983 mii lei (221,004 mii euro), în timp ce strada Moşu, cu o lungime de 382 m şi o suprafaţă carosabilă de 1.720 mp, este estimată la 671.827 mii lei (149,226 mii euro). La rândul ei, strada Ogorului, ultima arteră care face obiectul acestei investiţii, are o lungime totală de 286,56 m, o suprafaţă carosabilă de 1.291,90 mp şi o valoare a lucrărilor de 509.867 mii lei (113,250 mii euro). Execuţia celor 4 străzi are prevăzute ca termene de finalizare câte 6 luni.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/un-nou-pachet-de-strazi-intra-in-modernizare--217324015.html

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 487
  • Karma: +282/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #38 on: July 16, 2016, 10:19:08 PM »
Se caută o firmă care să asfalteze străzi în Tg.Frumos

Oraşul Târgu Frumos îşi reface 2 km de străzi. Primăria oraşului va organiza o licitaţie pentru selectarea unei firme care să refacă 7 tronsoane de străzi. 
Pe listă se regăsesc deabilitarea străzii Plăieşilor pe 462 metri, Petru Rareş 238 metri, Izvor - 89 metri, Doctor Borş - 370 metri, Trandafirilor - 428 metri, Narciselor - 282 metri şi Fundac 22 Decembrie - 157 metri.
„Structura rutieră actuală fără una improprie traficului auto şi circulaţiei pietonale. În prezent, străzile se prezintă la nivel de ba­last, având o grosime de 10-25 cm, excepţie făcând strada Doctor Borş care pe o lungime de 100 m se află la nivel de asfalt foarte deteriorat. Desfăşurarea traficului auto este una dificilă mai cu seamă în anotimpul rece şi în perioadele cu precipitaţii abundente. Prin modernizarea străzilor vor fi influen­ţate în sens pozitiv condiţiile de trai ale localnicilor, activitatea economico-comercială, înfrumuse­ţând zona“, se menţionează în memoriul tehnic aferent proiectului.
Licitaţia va fi organizată pe 2 august, valoarea estimată a contractului ridicându-se la 1,83 milioane de lei. Lucrările ar urma să dureze doi ani.

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/se-cauta-o-firma-care-sa-asfalteze-strazi-in-tg-frumos--133506.html

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 487
  • Karma: +282/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #39 on: July 24, 2016, 12:46:28 PM »
Zeci de autorizaţii pentru investiţiile de infrastructură

Mai multe comune vor da startul investiţiilor după ce, în cursul lunii trecute, Consiliul Judeţean Iaşi a emis zeci de autorizaţii de construcţii şi certificate de urbanism. Una dintre cele mai importante lucrări de viitor se anunţă la Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri de Siguranţă Pădureni – Grajduri, unde s-a primit certificatul de urbanism pentru reabilitarea şi modernizarea unor pavilioane, iar comuna Drăguşeni a primit certificatul de urbanism pentru lucrări de modernizare a unor drumuri comunale în satele Drăguşeni şi Freciugi. În plus, autorizaţii de construcţii au primit comuna Româneşti, pentru modernizarea prin asfaltare a unor drumuri în satele Româneşti, Avîntu, Ursoaia şi extravilanul comunei, Direcţia Judeţeană de Administrare a Drumurilor şi Podurilor Iaşi, pentru reabilitarea DJ 208I Gura Bădiliţei – Criveşti – Vânători km 6+178 – 15+210 şi comuna Oţeleni, pentru modernizarea unor drumuri de exploatare.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/zeci-de-autorizatii-pentru-investitiile-de-infrastructura--217325949.html

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 487
  • Karma: +282/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #40 on: July 24, 2016, 12:56:00 PM »
Un an fără tramvaie pe tronsonul Podu Roş - Podul de Piatră

Nici până în acest moment nu a fost atribuit contractul pentru reabilitarea Splai Bahlui Mal Drept
Zilele trecute s-a împlinit un an de când linia de tramvai dintre Podu Roş şi Podul de Piatră a fost dezafectată, pentru a face loc unui proiect încă nematerializat. Pe 19 iulie, 2015, ultimul tramvai care a parcurs tronsonul dinspre Podul de Piatră spre Podu Roş, pe traseul 6 barat (Dacia - Podu de Piatră - Podu Roş - CET - Tudor Vladimirescu - Târgu Cucu - Gară - Dacia), a fost vagonul de tip GT 4 cu numărul de parc 423. În timpul scurs de atunci, toate tentativele municipalităţii de  atribuire a contractului vizând reabilitarea malului drept al Bahluiului au dat greş, în principal datorită contestaţiilor. Ceea ce este şi mai grav constă în faptul că s-a pierdut o finanţare europeană de 10 milioane de lei, proiectul trebuind acum realizat cu bani de la bugetul local. „La malul drept, licitaţia este în curs de finalizare, sperăm să putem semna contractul”, a spus primarul Mihai Chirica.
Lucrările prevăd scoaterea căii de rulare pentru tramvaie de pe tronsonul Podul de Piatră – Podu Roş, în loc urmând să fie amenajată o nouă stradă, cu sens unic. Proiectul vizează refacerea infrastructurii pe tronsoanele şoseaua Naţională – Podu Roş (885 metri), Podu Roş – Pod Tudor Vladimirescu (1,2 km), Pod Tudor Vladimirescu – Pod Metalurgie (1,2 km), Pod Metalurgie – Pod Sfântul Ioan (1,6 km) şi şoseaua Naţională (1,1 km), de la intersecţia cu bulevardul Nicolae Iorga şi până la intersecţia din Podu Roş. Totodată, vor fi îngropate în subteran şi cablurile de pe ambele părţi ale străzii. Lucrările ar urma să dureze doi ani.
Un număr de 11 societăţi şi asocieri au depus oferte la licitaţia organizată de municipalitate pentru reabilitarea străzii. Contractul a fost evaluat iniţial la 44,4 milioane lei, ofertele depuse la licitaţie fiind cuprinse între 22,6 şi 32 milioane de lei. Fiind vorba din nou de oferte subevaluate, licitaţia va intra „prelungiri”, atât timp cât şi anul trecut, o ofertă extrem de mică a celor de la Geiger Transilvania şi Loial Impex au determinat o serie de contestaţii din partea celorlalţi participanţi la licitaţie, în final, proiectul ieşind din termenul de execuţie impus de forurile europene.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/un-an-fara-tramvaie-pe-tronsonul-podu-ros-podul-de-piatra--217326569.html

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 487
  • Karma: +282/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #41 on: July 24, 2016, 01:11:59 PM »
Telenovela continua

FOTO: Găsiți vreo groapă mai ”frumoasă” decât aceasta? ”S-a asfaltat? Și varul e mai gros”

Pe drumul spre Pietrărie o groapă adâncă, apărută în drumul recent asfaltat, dă de furcă șoferilor. Covorul asfaltic a crăpat, iar craterul se mărește zilnic.
”Nu este semnalizată. Nici măcar nu o putem ocoli. Pe timp de noapte această groapă este o capcană”, a spus un șofer care circulă zilnic spre Pietrărie.

”Este strada Constantin Brancoveanu. Drumul a fost asfaltat în totalitate în decembrie 2015. Reparații majore s-au făcut în aprilie 2016. Uitați-vă cât de subțire este stratul de asfalt. Și varul dat pe pereți are o grosime mai mare”, a mai spus ieșeanul.





http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/foto-gasiti-vreo-groapa-mai-a-frumoasaa-decat-aceasta-a-s-a-asfaltat-si-varul-e-mai-grosa--133933.html

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 487
  • Karma: +282/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #42 on: July 30, 2016, 10:29:46 PM »
Zece luni de şantier pe un bulevard vital pentru Iaşi

ApaVital va înlocui conductele din reţeaua de alimentare cu apă pe Bulevardul Poitiers * lucrările vor avea loc pe trei tronsoane şi vor dura 10 luni
Şefii societăţii de apă şi canalizare au demarat procedurile vizând înlocuirea
conductelor de alimentare cu apă de pe Bulevardul Poitiers. Vechi de zeci de ani, acestea constituie principala cauză a avariilor care apar în zonă, fenomen amplificat şi de traficul greu. „Reabilitarea reţelei va rezolva şi problemele ce ţin de presiunea apei. Lucrările sunt finanţate din fondurile proprii ale societăţii noastre şi vor fi urmate, bineînţeles, de aducerea carosabilului la stadiul de dinaintea începerii lucrărilor”, spune Răzvan Manolache, purtătorul de cuvânt al ApaVital Iaşi.
Zece luni de şantier
Modernizarea vizează trei tronsoane: Şos. Manta Roşie – Şos. Bucium, Dedeman – B-dul Poitiers şi B-dul Poitiers – Bucium. Acestora li se adaugă modernizarea reţelei de alimentare cu apă de pe strada Grăniceri. Contractul presupune montarea de conducte PEHD cu diametre de 200 şi 315mm, pe o lungime totală de 3 km, precum şi refacerea branşamentelor.
Valoarea estimată (fără TVA) a contractului este de 3.042.917 lei, din care 10%, adică 268.098 lei, reprezintă cheltuieli diverse şi neprevăzute. Lucrările vor dura 10 luni de data semnării contractului, preconizată a avea loc în luna septembrie, dacă nu apar contestaţii la procedurile de adjudecare.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/zece-luni-de-santier-pe-un-bulevard-vital-pentru-iasi--217327301.html

AlexAllex

  • Hero
  • *
  • Posts: 687
  • Karma: +253/-18
    • MobileON Romania
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #43 on: August 04, 2016, 07:31:09 AM »
Am fost ieri in Iasi si am observat ca la intersectia DN28 cu Varianta Ocolitoare se pregatesc sa faca un sens giratoriu.

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 487
  • Karma: +282/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #44 on: August 14, 2016, 02:04:49 PM »
Şase investiţii care vor schimba faţa Iaşului

Consiliul Judeţean Iaşi urmează să depună şase proiecte pe Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, din care două de mare importanţă pentru dezvoltarea zonei de Nord – Est * prioritare sunt axele strategice Iaşi – Suceava şi Iaşi – Botoşani, proiecte care însumează peste 100 milioane euro, data limită fiind luna noiembrie * celelalte patru proiecte vizează investiţii pe bani europeni în monumente istorice aflate în patrimoniul CJ Iaşi, dar care sunt abia în faza licitaţiilor de proiectare

Viitoarele ghiduri ale solicitanților prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020 vor surprinde Consiliul Judeţean Iaşi cu şase proiecte gata de finanţare, din care două sunt în directă colaborare cu judeţele vecine. Cel mai important proiect ce urmează să fie depus este „Regiunea Nord – Est – Axa Rutieră Strategică 1 Iaşi – Suceava”, în valoare de 79,4 milioane euro, o investiţie aflată în discuţii încă de acum doi ani. Drumul propus are o lungime totală de 167,6 kilometri şi va conecta unităţi administrativ teritoriale de pe raza judeţelor Iaşi şi Botoşani pe traseul Iaşi – Gropniţa - Coarnele Caprei – Belceşti – Scobinţi – Lespezi -Budeni – Dolhasca – Liteni – Udeşti – Bosanci – Ipoteşti – Suceava – Moara – Liteni – Zahareşti – Stroieşti – Vâlcele – Costâna – Dărmăneşti – DN2. De altfel, investiţia se anunţă a fi cel mai mare proiect strategic al regiunii de nord – est pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere care asigură conectivitatea cu reţeaua TEN-T. Din tronsonul propus spre reabilitare si modernizare, circa 3% (5,2 km) este din pământ, 26% (44,8 km) pietruit, 9% (15,5 km) cu asfalt tip beton (din care 12,0 km în stare medie sau rea) şi 62,2% (107,19 km) cu îmbrăcăminţi asfaltice (din care 54,5 km în stare de viabilitate rea sau medie). „Suntem în faza în care avem contract de proiectare cu Search Corporation SRL Bucureşti care trebuie să predea documentaţia până la data de 17 septembrie iar până în noiembrie trebuie depus proiectul. Obiectivul principal este îmbunătăţirea accesibilităţii şi mobilităţii populaţiei, bunurilor şi serviciilor, în vederea stimulării dezvoltării economice durabile, prin modernizarea şi reabilitarea drumurilor judeţene din Iaşi şi Suceava aflate în proximitatea TEN-T şi conectarea a 20 de unităţi administrativ teritoriale urbane şi rurale la reţeaua TEN-T. Lider de proiect este judeţul Iaşi”, a precizat Vlad Ciobanu, responsabil de relaţia cu mass-media din CJ Iaşi.

Ambiţii mari pentru axa Iaşi – Botoşani
 
Un alt proiect strategic ce urmează să fie depus de CJ Iaşi leagă judeţul nostru de Botoşani. Este vorba de „Regiunea Nord – Est – Axa Rutieră Strategică 2 Iaşi – Botoşani”, în care lider de proiect este Consiliul Judeţean Botoşani. Această investiţie este estimată la 39,6 milioane euro si are în vedere modernizarea unui traseu cu o lungime totală de 106,3 kilometri. Ca partener în cadrul acestui proiect, judeţul Iaşi are o cotă de doar 6,1 kilometri pe DJ 282 H, diferenţa fiind în întregime pe teritoriul judeţului Botoşani: DJ 282H limita judeţului Iaşi – Rediu – Răuşeni – Călăraşi cu o lungime de 13,9 kilometri, DJ 282 Răuşeni Todireni – Truşeşti – Dângeni – Hăneşti cu o lungime de 50 kilometri, DJ 297 Todireni – Suliţa – Blândeşti cu o lungime de 25,9 kilometri şi DJ 294 Dângeni – Mihălăşeni cu o lungime de 9,6 kilometri. „Proiectul are în vedere creşterea gradului de coeziune economică şi socială la nivelul judeţelor Botoşani şi Iaşi, prin îmbunătăţirea infrastructurii de transport din zonă şi facilitarea accesului la rutele naţionale şi europene din regiune, interconectarea la reţelele de transport judeţene cu acces la reţeaua TEN-T şi la Polul de creştere Iaşi. Investiţia odată finalizată va permite creşterea traficului rutier pe traseul modernizat, dezvoltarea sectorului IMM din zonă şi a turismului. Traseul Botoşani – Târgu Frumos va fi transformat în drum Trans Regio (RT 52B) iar axa strategică propusă se conectează indirect, prin intermediul DJ 208H, reabilitat prin OPR 2007 – 2013, la acest drum, care la rândul său uneşte cu viitorul drum expres DX5B Botoşani – Suceava de viitoarea autostradă Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ – (Târgu Mureş)”, se arată într-un proiect al CJ Botoşani.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/sase-investitii-care-vor-schimba-fata-iasului-exclusiv--217329523.html