Author Topic: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi  (Read 17191 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.882
  • Karma: +2366/-520
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #15 on: May 07, 2016, 10:52:12 PM »
Hory,
mă bucur că mai trezeşti la viaţă "regiunea" asta, că este tare săracă în postări şi informații...
:thumbsup:

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 458
  • Karma: +262/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #16 on: May 14, 2016, 09:30:18 AM »
@TibiV  :D :D , din pacate suntem doar 2 moldoveni pe forum, eu si @AlexAllex, dar vad ca el e axat mai mult pe A7/DX7

Marcajul stradal din Iaşi: prețuri ireal de mici şi contestaţii peste contestaţii

Municipalitatea a fost obligată de către forurile centrale să revină asupra deciziei de a anula o licitaţie. Potrivit Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiei (CNSC), Primăria a anulat nejustificat o astfel de procedură care vizează încheierea unui contract pentru lucrări la marcaje rutiere pe o perioadă de doi ani.
Licitaţia a fost lansată în noiembrie 2015, iar valoarea estimată a lucrărilor a fost stabilită la 1,25 milioane lei. În perioada decembrie 2015 – martie 2016, au fost înaintate trei contestaţii la CNSC şi de fiecare dată forul central a dat câştig de cauză firmei care a depus sesizare.
La procedură au participat două societăţi: Teo Trans Consulting (Bucureşti) şi Metalbac & Farbe (Bacău). Prima firmă a ofertat 778.950 lei, iar cea de-a doua 1,11 milioane lei. Primăria a atribuit licitaţia către Teo Trans, dar CNSC a admis contestaţia celuilalt participant la procedură, în contextul în care Metalbac a sesizat că preţul „neobişnuit de mic” nu acoperă nici măcar costul materialelor. Ulterior, la o nouă reevaluare, municipalitatea a declarat oferta Teo Trans drept „neconformă”. În consecinţă, firma s-a adresat, la rândul ei, la CNSC şi a obţinut anularea deciziei municipalităţii.
În cele din urmă, primăria a anulat procedura pe motiv că se află în imposibilitate de a semna contractul de lucrări. Dar Teo Trans s-a adresat din nou CNSC, iar, în urmă cu câteva zile, forul a decis din nou împotriva primăriei. „Consiliul constată că hotărârea autorităţii contractante de a anula procedura de atribuire ignoră cele dispuse prin decizia nr. 395/C8/265 din 16.03.2015, respectiv continuarea procedurii de atribuire. (...) Consiliul admite contestaţia depusă de către SC Teo Trans Consulting SRL şi anulează raportul procedurii de atribuire nr. 34087 din 30.03.2016, precum şi actele subsecvente acestuia şi dispune continuarea procedurii de atribuire”, se arată în decizia 420 a CNSC. În urma acestei decizii, municipalitatea este obligată să comunice un nou raport de atribuire cel târziu la începutul săptămânii viitoare.

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/marcajul-stradal-din-iasi-preturi-ireal-de-mici-si-contestatii-peste-contestatii--127725.html

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 458
  • Karma: +262/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #17 on: May 14, 2016, 09:38:28 AM »
Un drum ce leaga judetele Iasi si Neamt va fi refacut

O asociere de firme a castigat un contract legat de modernizarea unui drum care face legatura intre judetul Iasi si judetul Neamt. Asocierea SC Constructii Gabap SRL si SC Rutier Consult SRL din comuna Dobreni, judetul Neamt, a ofertat 1.032.230 lei, in timp ce alte sapte societati comerciale care s-au inscris la procedura au avut oferte mai slabe. Este vorba despre un drum aflat intr-un stadiu avansat de degradare, care urmeaza sa fie refacut pe portiunea de legatura dintre cele doua judete.

"Contractul prevede elaborarea unui proiect tehnic si executarea lucrarilor pentru modernizarea drumului judetean DJ280: limita judetului Iasi - Bîra, intre kilometrul 21+000 si kilometrul 21+830. Valoarea estimata a serviciilor de proiectare de 23.795 lei fara TVA, iar executarea lucrarii, conform proiectului tehnic realizat, este de 1.506.049 lei fara TVA, din care diverse si neprevazute 142.958 lei fara TVA, reprezentând 10,75 la suta, exclusiv organizare de santier. Lucrarile principale constau in desfaceri si terasamente, sistem rutier, santuri, drumuri laterale, podet, siguranta rutiera si organizare de santier", se arata in nota emisa de autoritatile iesene.

http://www.bzi.ro/un-drum-ce-leaga-judetele-iasi-si-neamt-va-fi-refacut-553905

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 458
  • Karma: +262/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #18 on: May 14, 2016, 09:44:58 AM »
Două soluţii pentru reabilitarea Şoselei Iaşi - Bârnova

Cea mai costisitoare dintre acestea vizează asfaltarea, construirea de rigole şi trotuare, costurile totale ajungând la 6,5 milioane de lei
La sfârşitul acestei luni, consilierii locali se vor întâlni în cadrul unei şedinţe ordinare pentru a aproba indicatorii tehnico-economici ai mai multor investiţii din oraş, investiţii vizând modernizarea unor străzi. În primul rând este vorba de Şoseaua Iaşi - Bârnova, care va fi reabilitată pe o porţiune de aproape trei kilometri. „Strada Bârnova a fost proiectată, de altfel vom monta un panou la intrarea pe respectiva stradă pentru a-i informa pe ieşeni despre ce lucrări vom efectua acolo. Luna aceasta intrăm cu proiectul în Consiliul Local, apoi dăm drumul la procedura de achiziţie”, spune primarul interimar Mihai Chirica.
Două variante de lucru
Practic, municipalitatea ieşeană are la dispoziţie două variante care ar putea fi implementate, urmând a fi aleasă cea care oferă arterei o rezistenţă cât mai mare. „Vorbim de o zonă aflată în dezvoltare, trec multe autospeciale pe acolo, prin urmare vorbim de un trafic greu. Una dintre soluţiile proiectate se referă la o structură de beton, care ar duce costul lucrărilor la 6 milioane lei. Cea de-a doua soluţie are în vedere o structură de asfalt, cu rigole care să preia apele pluviale şi de pe versanţi, cu două benzi de circulaţie şi cu trotuare, valoarea acesteia fiind de 6,5 milioane lei”, a mai explicat primarul interimar.
Încă patru străzi vor fi modernizate anul acesta
Nu va fi singura investiţie care ar urma să primească girul aleşilor locali în vederea modernizării. Primăria intenţionează să se apuce şi de reabilitarea străzii Smârdan, cea care face legătura între zona Bucşinescu şi Strada Sf. Lazăr, dar şi de alte patru străzi din cartiere diferite: strada I.C. Constantineanu şi strada Profesor Vancea din Bucium, respectiv strada Pogorului şi strada Transilvaniei din cartierul Cruce Roşie. Tudor DAMASCHIN
„Luna aceasta intrăm cu proiectul în Consiliul Local, apoi dăm drumul la procedura de achiziţie” – Mihai Chirica, primar interimar
http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/doua-solutii-pentru-reabilitarea-soselei-iasi-barnova--217307611.html

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 458
  • Karma: +262/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #19 on: May 28, 2016, 02:08:49 PM »
Viaduct între Cinci Drumuri şi Tătăraşi

Municipalitatea ieşeană studiază posibilitatea unei legături supraterane între Elena Doamna şi strada Tătăraşi, alta decât pasarela despre care se vorbea cu 10 ani în urmă * viaductul ar urma să funcţioneze atât pentru pietoni, cât şi pentru tramvaie * dincolo de descongestionarea traficului pe zona C.A. Rosetti – Tudor Vladimirescu, un alt avantaj îl constituie evitarea staţiei Pădurii, zonă cu probleme pentru tramvaiele din oraş
 Noua viziune a municipalităţii ieşene în ceea ce priveşte mobilitatea urbană şi, implicit, transportul public, s-ar putea concretiza în următoarea perioadă prin implementarea unor proiect extrem de spectaculos. Este vorba de realizarea unui viaduct care să lege zona Cinci Drumuri de Dancu, investiţie care ar duce la evitarea staţiei Pădurii de către mijloacele de transport. „Odată ce Iaşul va avea un viaduct în acea zonă, traficul intre Tudor Vladimirescu şi C.A. Rosetti va fi unul fluent şi nu se vor mai înregistra accidente în acea zonă”, spune viceprimarul Gabriel Surdu. În trecut, municipalitatea ieşeană a mai gândit o pasarelă care să lege Tătăraşiul de zona Anastasie Panu, proiect la care, ulterior, s-a renunţat. „Acest proiect nu are nicio legătură cu vechea pasarelă, cea care urma să lege A. Panu de Tătăraşi. De asemenea, viaductul nu va afecta în niciun fel proprietăţile sau alte construcţii de utilitate publică din zona peste care se va construi”, mai spune edilul.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/viaduct-intre-cinci-drumuri-si-tatarasi-exclusiv--217310971.html

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 458
  • Karma: +262/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #20 on: May 28, 2016, 02:22:31 PM »
Reabilitarea soselei Barnova va costa peste 7 milioane de lei.

S-a finalizat studiul de reabilitare a soselei Barnova. Consilierii locali vor avea proiectul pe masa la viitoarea sedinta. Daca va obtine votul, proiectul va fi scos la licitatie urmand ca din aceasta vara sa inceapa reabilitarea si modernizarea soselei Barnova.

http://iasitvlife.ro/index.php/categorii/stiri-video/item/37693-reabilitarea-soselei-barnova-va-costa-peste-7-milioane-de-lei

dumbravaandrei

  • Hero
  • *
  • Posts: 711
  • Karma: +233/-89
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #21 on: June 02, 2016, 03:24:20 PM »
@TibiV  :D :D , din pacate suntem doar 2 moldoveni pe forum, eu si @AlexAllex, dar vad ca el e axat mai mult pe A7/DX7

3 chiar :D (chiar daca de 1 an m-am mutat in BV).

Intrebari:
1) pentru E85, ar fi bine sa deschidem o scrisoare / petitie ca in zonele marcate cu indicator de "Punct negru" sa solicitam montarea de parapeti NJ? E clar ca nu o sa vedem in curand o autostrada pe acolo.
2) DJ 248 A de la centura pana la Belvedere a mai fost reabilitat?
3) De Tg Frumos - Cotnari se mai stie ceva despre lucrari de reabilitare? (Ca daca nu poate incepem cu niste cereri de pozitie / petitii).



Nadlac - Munchen - 8 ore, legal (900 Km) | Brasov - Nadlac - 6 ore, Ilegal (470 Km)
Satu Mare  - Munchen - 11 ore, legal (1100 Km) | Satu Mare - Iasi - 9 ore, Ilegal (500 km)
Brasov - Mangalia - 4,5 ore, legal (430 Km) | Brasov - Dorohoi - 7 ore, Ilegal (380 km)
Infrastructura, frati si surori!

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 458
  • Karma: +262/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #22 on: June 10, 2016, 04:11:19 PM »
1) Da, ar fi utila o scrisoare de intentie (doar ca eu nu ma pricep la asa ceva, nu e domeniul meu), poate ne ajuta altcineva  :notworthy: :notworthy:
2) Nu am informatii
3) Sincer, nu mai stiu in ce stadiu mai este acel proiect (parca avea SF facut pentru reabilitare)

Off-topic: eu sunt nascut in BV si stat vreo 7 ani acolo, fain oras  :D :D

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 458
  • Karma: +262/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #23 on: June 10, 2016, 04:16:24 PM »
Stadiul şantierelor din oraş

Reabilitarea tripleţilor din Piaţa Unirii a luat sfârşit, ieri. Este a doua investiţie din oraş, după pasajul „Octav Băncilă”, care a avut nevoie de prelungiri, termenul iniţial de finalizare fiind octombrie 2015 * alte şantiere deschise în prezent sunt cele din Păcurari, Bârnova şi Nicolina, unde se lucrează la reabilitarea străzilor Culianu, Vişan şi a Crucii lui Ferentz

Lucrările de reabilitare termică a blocurilor turn din Piaţa Unirii s-au terminat. Ieri, constructorii demontau ultimele schele montate pe două din lateralele blocului cu numărul 7, fiind respectat astfel termenul impus de Ministerul Dezvoltării pentru finalizarea investiţiei: 30 iunie 2016. Este meritul firmei InBit, care, spre deosebire de vechiul constructor, a mobilizat un număr mare de muncitori reuşind astfel să încheie lucrarea. Proiectul de reabilitare a „tripleţilor” a prevăzut termoizolarea pereţilor exteriori cu polistiren expandat ignifugat de 10 cm, protejat cu tencuială subţire armată, inclusiv realizarea finisajelor cu tencuială acrilică, izolarea termică a pereţilor exteriori pe conturul golurilor de tâmplărie, pe 20 cm lăţime, cu polistiren extrudat de 20 cm, protejat cu o şapă de egalizare slab armată, schimbarea tâmplăriei de lemn ale faţadelor, acolo unde este cazul, cu tâmplărie de PVC cu geam termoizolant, termoizolarea terasei cu polistiren extrudat de 20 cm, protejat cu o şapă de egalizare slab armată, precum şi termoizolarea planşeului peste subsol cu polistiren expandat de 10 cm, protejat cu tencuială armată. Cu ocazia lucrărilor, la unele blocuri, pe partea cu băile şi bucătăriile, zidăria de BCA a fost deteriorată de timp şi intemperii, aceasta fiind schimbată în totalitate. De asemenea, muncitorii care au reabilitat blocurile susţin că s-au folosit materiale de o calitate superioară celor care, de regulă, sunt utilizate la reabilitările altor blocuri din oraş.

Au uitat de „pasajul” de sub blocuri
Singura „bilă neagră” o constituie faptul că edilii au omis să includă în proiect reparaţia şi vopsirea grinzilor care susţin copertinele pe sub care trec pietonii. „Nu intră în atribuţiile noastre”, a spus ieri unul dintre constructori. Practic, dacă de la distanţă imaginea „tripleţilor” renovaţi încântă ochii trecătorilor, stâlpii murdari şi ciobiţi din faţa blocurilor dau senzaţia unei investiţii nefinalizate.

Lucrări pe Aleea Profesor Ioan Petru Culianu
Un alt şantier deschis anul acesta de municipalitatea ieşeană este cel de pe  str. Prof. Ioan Petru Culianu. Strada din Păcurari a fost scoasă la licitaţie la pachet cu modernizarea străzii Vişan, din Bucium, câştig de cauză având firma Conest, pentru 4,7 milioane lei. În total, vor fi reabilitaţi aproape 3,5 km de drum, din care 2,2 km se află pe strada Culianu. Deocamdată, constructorul a atacat Aleea Petru Culianu, unde se lucrează de aproximativ o săptămână. Cât priveşte strada principală, aici a fost înlocuită o conductă de canalizare, carosabilul fiind adus la nivel de piatră spartă. Lucrările vor dura 10 luni de la data semnării contractului, fiind preconizate a se încheia în noiembrie 2016.
Veşti bune pentru ieşenii din Bârnova
Cât priveşte strada Vişan, şi aici lucrările sunt în toi, pe partea dinspre Iaşi montându-se în aceste zile bordurile la trotuare. Sunt mari şanse ca porţiunea de 300 de metri pe care, iniţial, nu a revendicat-o nici primăria Iaşi, nici Primăria Bârnova, să fie modernizată pe banii municipalităţii ieşene, ai cărei reprezentanţi susţin că, în zilele următoare, va fi analizată posibilitatea asfaltării tronsonului cuprins între strada Vişani şi strada Sf. Ilie.

Continuă restaurarea Crucii lui Ferentz
În fine, lucrările legate de reabilitarea monumentului Crucea lui Ferentz din zona Nicolina vor fi gata până la finalul acestui an. Proiectul prevede atât reabilitarea monumentului, cât şi refacerea platformei, a treptelor de acces, montarea unui gard de protecţie, lumini arhitecturale şi vizibilitate maximă de la bulevardul Nicolina. „Lucrările de consolidare a Crucii lui Ferentz trebuie finalizate până la sfârşitul anului. Monumentul vechi de trei secole va suporta şi un proces de restaurare, toate lucrările fiind supervizate de o echipă de specialişti ai Academiei Române, echipă care efectuează şi cercetarea arheologică. Valoarea estimata a lucrărilor este de 375.000 de lei”, au arătat reprezentanţii Primăriei Iaşi.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/stadiul-santierelor-din-oras--217316215.html

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 458
  • Karma: +262/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #24 on: June 10, 2016, 04:24:08 PM »
Începe proiectarea drumului alternativ Iași-Suceava. Ce rută au ales autoritățile pentru a ajunge mai repede în Bucovina

Consiliul Judeţean Iași a desemnat în urma procedurii de licitație proiectantul pentru viitorul drum alternativ Iaşi – Suceava. Din cele 13 firme care şi-au anunţat intenţia de a participa la licitaţia organizată de Consiliul Judetean Iași, au fost declarate eligibile 7 societăţi. Firma câștigătoare a fost desemnată Search Corporation. Valoarea finală a contractului este de 815.000 lei

Proiectul Axei Strategice Iaşi - Suceava presupune refacerea DJ 281, 281B, 281D şi 282 pe raza judeţului Iaşi, pe traseul Iaşi - Gropniţa - Focuri - Cotnari - Sireţel - Lespezi - limită judeţ Suceava. Tronsonul sucevean al drumului va pleca de la limita cu judeţul Iaşi, spre Budeni-Dolhasca pe DJ 208A - Liteni - Udeşti - Bosanci - Ipoteşti - Suceava, de unde s-ar face legătura cu DJ 209C spre Moara Liteni - Moara Voniceni şi spre DJ 209D Zahareşti - Stroeşti - Vâlcele - Costâna - Dărmăneşti, spre DN 2. Lungimea totală a drumului, până la Dărmăneşti (vamă), este de 172,3 km (147 km până la Suceava), urmând să conecteze 20 de unităţi administrativ-teritoriale urbane şi rurale la reţeaua europeană de transport TEN-T. Noul traseu Iaşi - Suceava (147 km), este cu numai 1 km mai scurt decât celelalte rute clasice Iaşi - Suceava, pe drumuri naţionale, prin Paşcani - Fălticeni sau prin Botoşani, ambele având o lungime egală, de 148 km.

Valoarea totală estimată a proiectului se ridică la 79,8 milioane euro. Pentru realizarea documentaţiilor, Consiliul Județean Iași a stabilit un termen de patru luni. Pentru a obţine finanţarea necesară din partea Comisiei Europene, în cadrul Programului Operaţional Regional, Consiliul Judetean Iași trebuie să depună proiectul până pe 16 noiembrie.

http://www.7est.ro/actualitate/administratie-locala/item/67164-incepe-proiectarea-drumului-alternativ-iasi-suceava-ce-ruta-au-ales-autoritatile-pentru-a-ajunge-mai-repede-in-bucovina.html

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 458
  • Karma: +262/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #25 on: June 17, 2016, 04:16:22 PM »
PODURI NOI peste Bahlui cu două și chiar cu patru benzi de circulație!

Două vor avea câte două benzi de circulaţie, iar al treilea, patru benzi. Vezi unde vor fi amplasate!
Primăria va anunţa până la sfârşitul acestei luni proiectantul care va întocmi documentaţiile tehnice pentru construirea a trei poduri auto peste Bahlui. Investiţiile vizează cartierele Alexandru cel Bun şi Dacia, iar licitaţia a fost lansată încă din luna mai.
Potrivit unui raport publicat în Sistemul Electronic pentru Achiziţii Publice (SEAP), patru firme s-au înscris la procedură: Vio Top Bucureşti (subcontractant Geostud SRL) Pod Proiect Iaşi (subcontractant Gnotul SA Engineering), Search Corporation Bucureşti şi Dev In All Iaşi (subcontractant Into SRL).
Podurile vor fi din beton armat şi vor fi amplasate în zonele str. Sarmisegetusa - Zimbru (două benzi de circulaţie), str. Sarmisegetusa - Arcadia, Ştrand (două benzi de circulaţie), şi în prelungirea bld. Dacia (4 benzi de circulaţie).
În caietul de sarcini aferent licitaţiei de proiectare se arată că podurile trebuie construite pentru a asigura traficul auto şi pietonal din zona mal stâng Bahlui şi mal drept, respectiv cu Spitalul Arcadia, cartierul Cicoarei şi varianta de centură Miroslava.
Firma care va câştiga procedura de licitaţie va elaboare studiul de fezabilitate şi documentaţia necesară pentru obţinerea acordurilor şi avizelor stabilite prin certificatul de urbanism. De asemenea, va elabora proiectul tehnic şi va asigura asistenţa tehnică pe parcursul execuţiei şi recepţiei lucrărilor.

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/poduri-noi-peste-bahlui-cu-doua-i-chiar-cu-patru-benzi-de-circulatie--130693.html

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 458
  • Karma: +262/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #26 on: June 17, 2016, 05:33:36 PM »
Nopți albe făcute de ieșenii din Păcurari din cauza capacelor de canal montate prost

Oficialii ApaVital spun că acele capace zgomotoase din zona Păcurari sunt de proastă calitate, nefiind montate de ei. „În două zile rezolvăm“, promit cei de la ApaVital.
Capacele de canal montate prost fac nopţi albe mai multor ieşeni. Reabilitarea străzii Păcurari a avut ca efect, după deschiderea pentru trafic a pasarelei „Octav Băncilă“, un zgomot infernal pentru ieşenii care locuiesc la marginea străzii.
„De când s-a deschis pasarela, traficul este infernal. La orele de vârf, zgomotul rezultat din traficul ma­şinilor este foarte mare, şi la acesta se ada­ugă şi zgomotul făcut de capacul de canal, care se mişcă, devenind astfel insuportabil, având o frecvenţă şi o repetitivitate deranjantă. Zgomotul de trafic rutier din zonă depăşeşte, cred, limita şi normele admise într-o zonă de locuinţe. Când se liniştesc maşinile, începe activitatea de noapte a câinilor fără stăpân şi a vecinilor romi de la Păcurari 86 şi împrejurimi“, a semnalat o ieşeancă din zonă.
Conform explicaţiilor date de oficialii ApaVital, situaţia semnalată de ieşeancă nu este singulară. Mai multe capace de canal de pe Păcurari ar fi fost montate incorect, de unde şi problema zgomotului.
„Când s-a făcut şoseaua, s-au ridicat capacele la nivel şi s-a pus un anumit tip de capac, de proastă calitate. Nu le-am pus noi, dar culegem efectele. Noi am mai intervenit în zonă, dar se pare că problema persistă, pentru că am mai primit sesizări. În zonă este un trafic intens, cu maşini mari, ceea ce accentuează problema. Vom schimba capa­cul cu totul. Avem deja în lucru în bază componentele necesare. În două zile rezolvăm“, a declarat purtătorul de cuvânt al ApaVital, Răzvan Manolache.

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/nopti-albe-facute-de-ie-enii-din-pacurari-din-cauza-capacelor-de-canal-montate-prost--131024.html

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 458
  • Karma: +262/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #27 on: June 26, 2016, 12:48:02 PM »
Ce străzi intră în modernizare anul acesta

Noul primar a anunţat că şi-a propus ca în fiecare an de mandat să „dea gata” 40 de artere. Vor mai fi modernizarte 100 parcuri de joacă şi 130.000 metri pătraţi de alei
Municipalitatea ieşeană constinuă seria investiţiilor în infrastructura rutieră din oraş. Mai multe pachete de străzi au fost scoase la licitaţie (execuţie sau proiectare), intenţia primarului Mihai Chirica fiind ca, la finele celor patru ani de mandat, oraşul să aibă minimum 160 de străzi complet reabilitate. „Pregătim un proiect care vizează modernizarea, în fiecare an, a 40 de străzi. Deja, unele lucrări au început, cum sunt cele de pe Şoseaua Iaşi-Bârnova, de pe strada Culianu şi Vişan, astfel încât să  putem conecta acele localităţi cu oraşul. Până la finele anului vom începe modernizarea şi altor străzi, cum ar fi Smârdan, Uzinei, Petre Andrei. I.C.Câmpineanu, Petre Vancea, Dealul şi fundacul Bucium”, a spus Mihai Chirica. În paralel, acesta pregăteşte un al doilea pachet de 40 de străzi, care vor fi proiectate asftel încât anul viitor să înceapă reabilitarea lor, aici fiind incluse, printre altele deja celebra Aleea Strugurilor şi cartierul Crucea Roşie.
Facem precizarea că pe 23 iunie a avut loc o licitaţie pentru modernizarea a 20 de străzi, iar pe 6 iulie cea privind modernizarea bulevardului Cantermir şi a străzii Gheorghe Asachi.

Peste 130.000 mp pătraţi de alei pavelate
Un alt proiect important este cel vizând reabilitarea aleilor dintre blocuri. Cu toate că era anunţată modernizarea a 30.000 de metri pătraţi, primarul susţine că în urma măsurătorilor a reieşit necesitatea reabilitării a 130.000 de mp. „Este un alt proiect la care ţin foarte mult, pe care dorim să-l triplăm ca şi suprafaţă modernizată”, a spus primarul Chirica.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/ce-strazi-intra-in-modernizare-anul-acesta--217318495.html

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 458
  • Karma: +262/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #28 on: June 26, 2016, 01:23:26 PM »
Doua strazi importante din Iasi vor fi asfaltate in totalitate
• Doua artere importante aflate la marginea orasului vor fi modernizate in totalitate •

Municipalitatea a trecut in aceasta perioada si la reabilitarea aleilor si trotuarelor din cartiere, dar si la refacerea unor trepte din Iasi

Municipalitatea ieseana a trecut la asfaltarea unei artere importante din oras. Primarul Mihai Chirica a mentionat ca, in aceste zile au fost demarate lucrarile de asfaltare a strazii Visan si a arterei Petru Culianu, cea care face legatura cu localitatea Valea Lupului.

"De astazi (ieri-n.r.) s-a inceput asfaltarea pe strada Visan, lucrarile preliminare demarand în timpul campaniei electorale. Speram ca în mai putin de doua luni sa le si finalizam. În prima decada vrem sa reinauguram aceasta strada. Tot acum s-au amplificat lucrarile pe strada Profesor Ion Petru Culianu. Personal am fost în santier ieri dimineata (marti- n.r.). Toata zona cuprinde trei tronsoane de strada, toate foarte importante: strada Petru Culianu, cea care de fapt e axa principala a cartierului, cu o lungime de aproape 650 de metri, si doua ramuri, una va face legatura cu strada Crizantemelor, spre Rediu, cu o lungime de circa 450 de metri, si una, Aleea Petru Culianu, cu o lungime de 500 de metri. Acum se lucreaza pe Aleea Petru Culianu, iar mâine cei de la ApaVital vor începe o extindere a retelei de canalizare pe strada care va face conexiunea cu Rediu. Speram ca toate aceste lucrari sa fie gata pâna la jumatatea lunii septembrie", a spus primarul Mihai Chirica.

In plus, edilul Iasului a sustinut si ca in aceste zile vor continua si lucrarile de reparatie ale trotuarelor si aleilor dintre blocuri. "Avem mai multe echipe care lucreaza în aceasta perioada în zona cartierului Cantemir, paralel cu strada Decebal. Sunt doua echipe care lucreaza la aleile dintre blocuri, la sistematizarea verticala. Se mai lucreaza la complexul alimentar Podu de Piatra, la parcul de vizavi de Sala Sporturilor si pe strazile Nicorita, Stramosilor, la iesirea dinspre bulevardul Dacia, si strada Milcov. Vom continua lucrarile în tot orasul. Avem contractati aproximativ 35.000 de metri patrati de bordura mare si 28.000 de metri patrati de bordura mica. De asemenea, vom ridica la cota aproximativ 1.100 de camine de canalizare. Va urma strada Cucu, înlocuirea bordurilor si trotuarelor, si strada Arcu, mai exact zona de legatura dintre Piata Unirii si bulevardul Stefan cel Mare si Sfânt. Vom profita si de traficul mai putin intens, datorita vacantelor", a mai precizat primarul Mihai Chirica.

Primaria va înfiinta si cinci echipe care se vor ocupa de reparatia treptelor din municipiu. Primele lucrari au fost demarate în cartierele Alexandru cel Bun si Nicolina, la rondul vechi, precum si pe bulevardul Anastasie Panu.

http://www.bzi.ro/doua-strazi-importante-din-iasi-vor-fi-asfaltate-in-totalitate-559964

Hory1987

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 458
  • Karma: +262/-57
Re: [IS] Lucrari si proiecte diverse in Iasi
« Reply #29 on: June 26, 2016, 02:13:14 PM »
Ultima bătaie de joc la Bârnova: se surpă șoseaua înainte de recepție

Furt masiv din lucrarea de canalizare din fonduri europene construită de Apavital via Iasicon. La asfaltarea care are loc în aceste zile, la Bârnova, Iasicon foloseşte pentru fundaţia drumului material neconforme: nisip şi pietriş, turnate, deseori, direct pe pământ. Consecinţa este imediată:  în fiecare zi, o parte din drum se surpă. Specialiştii spun că imediat sub asfalt ar trebui să se găsească un strat gros de piatră spartă. Preţul acesteia este mai mare faţă de cel al nisipului şi pietrişului. Prin urmare, drumul este „vălurit”, iar contribuabilul, jefuit.

Peste 20 de milioane de lei, 3 ani de chin şi un final îngrozitor. Iasicon încheie lucrarea de la Bârnova – aducţiunea de canalizare pentru Apavital, din fonduri europene, dar calitatea drumului proaspăt renovat lasă foarte mult de dorit. Fotografiile realizate în comuna ieşeană demonstrează că, pentru fundaţia drumului, Apavital a închis ochii la utilizarea unor materiale de calitate inferioară. Drept consecinţă, în fiecare zi o parte din asfaltul turnat se surpă. Tot drumul din Bârnova este reparat în bătaie de joc: denivelat, umflat, lăsat, cu găuri imense din loc în loc. Un adevărat atentat la siguranţa celor care locuiesc în comună.

Cine va răspunde pentru defectele lucrării?

Lucrarea nu a fost încă recepţionată. Procedura este programată pentru 30 iunie, după încheierea probelor la reţeaua de canalizare. Din comisia de recepţie a lucrării vor face parte primarul din comuna Bârnova, reprezentantul Asociaţiei Regionale a Serviciilor de Apă şi Canal ARSACIS Iaşi, conducerile Inspectoratului de Stat în Construcţii şi Apavital, precum şi directorul Iasicon. Dacă vor vor semna actul de recepţie, cu toate defectele asfaltării, care sunt evidente, toţi aceştia vor putea fi traşi la răspundere. „Este bine ca în această perioadă cetăţenii să ne anunţe de orice deficienţă a lucrărilor pentru a le putea evidenţia în documentaţia de preluare, ca obligaţie a constructorului. Având în vedere că orice abatere de la proiect sau deficienţă în legătură cu execuţia intră în sarcina acestuia, anexa cu lucrări de remediat se va completa cu ceea ce sesizează cetăţenii. Sesizările se pot depune în scris la registratura societăţii sau la adresa contact@apavital.ro”, ne-a spus Răzvan Manolache, purtătorul de cuvânt al Apavital.

Ororile din drumul Bârnovei te revoltă: Cel mai grav: furtul din fundaţie

Conform specialiştilor din cadrul Universităţii Tehnice Iaşi, un drum făcut ca la carte trebuie să aibă câteva straturi care să-i asigure rezistenţa, cel mai important detaliu fiind soliditatea fundaţiei. Primul strat al unui drum se numeşte “stratul de formă” şi este compus din balast şi refuz de ciur. Acest strat trebuie să aibă cel puţin 10 centimetri. “Stratul de formă uniformizează capacitatea portantă, taie capilaritatea şi are rol anticontaminant. Împiedică apa şi praful să urce până la stratul de asfalt. Dacă firma de asfaltări face economie aici, apar probleme grave în timpul exploatării drumului – acele fisurări”, a explicat profesorul Vasile Boboc din cadrul Facultăţii de Construcţii.

Semnul erorilor

Peste primul strat urmează stratul de fundaţie, din balast, de cel puţin 15 centimetri. Peste acesta, sub asfalt, vine aşezat stratul de bază, care preia forţa de frânare. Acesta are tot 15 centimetri grosime şi este compus exclusiv din piatră spartă, de carieră. “Nimeni nu pune însă aşa ceva. Se pune, de obicei, refuz de ciur”, spune profesorul Boboc. Piatra spartă este 60-70 de lei mc, în timp ce refuzul de ciur nu trece de 30 de lei. Prin înlocuirea pietrei sparte de carieră, drumul suferă la capitolul stabilitate şi se surpă sub stratuld e asfalt. „Peste stratul de piatră vin două straturi de asfalt care trebuie să aibă, împreună, măcar 10 centimetri”, mai spune profesorul Boboc.

În cazul reparaţiilor realizate de Iasicon la Bârnova, firma nu a pus deloc în fundaţie materialele din manual şi nu a respectat nici grosimile. Imaginile demonstrează că de multe ori asfaltul a fost turnat direct pe pământ, cu un strat subţire de nisip şi pietriş pus dedesubt. În plus, în locurile în care drumul s-a surpat, muncitorii au umplut găurile cu nisip şi pământ şi au asfaltat din nou deasupra. Lucrarea are 31 de km şi s-a făcut pe aproximativ o treime din lăţimea drumului. Profesorul ieşean spun că este foarte dificil de calculat dimensiunea furtului, dar faptul că drumul se surpă în permanenţă este cea mai bună dovadă că lucrurile nu sunt în regulă.

Titel Sinescu (Iasicon), Ioan Toma (Apavital), Paul Benesch (ARSACIS), Radu Lupăşteanu (Inspectoratul în Construcţii) şi Mihai Bălan (primar) au pe mână siguranţa oamenilor din Bârnova

4,57 milioane de euro pe apa Sâmbetei

La Bârnova, Apavital a implementat un proiect european de 4,57 milioane de euro (circa 20 de milioane de lei). Pentru 645.000 de lei pe un kilometru de canalizare, Iasicon a săpat, a montat conductele şi a acoperit totul, urmând să aducă drumul la starea anterioară lucrărilor. Doar Apavital cunoaşte situaţia reală a canalizării, pentru că probele au scos la iveală defecţiuni. Lucrarea se surpă, este denivelată, asfaltul este crăpat şi, peste noapte, apar găuri imense în asfalt.

http://7est.ro/exclusiv-7est/reportaje/item/67844-ultima-bataie-de-joc-la-barnova-se-surpa-soseaua-inainte-de-receptie.html