[BT] Transportul public in Botosani

Started by tom_sawyer, October 05, 2018, 02:20:18 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Botosani va achizitiona noua tramvaie noi

Consilierii municipali au aprobat proiectul de hotarare vizand protocolul de asociere intre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP), lider de parteneriat si Municipiul Botosani, in vederea derularii in comun a proiectului de achizitie a noua tramvaie noi.

MDRAP va achizitiona, in numele municipalitatii, aceste tramvaie, in baza unei finantari europene in cadrul Programului Operational Regional 2014 – 2020. Obligatia primariei este aceea de asigura o cofinantare de 2%, respectiv 1,72 milioane de lei. Valoarea de achizitie a celor noua tramvaie se ridica la 86 milioane lei, cu TVA (18,5 milioane euro). Noile tramvaie vor avea lungimea de 18 metri.

In paralel cu aceasta procedura de achizitie, municipalitatea va derula proiectul vizand reabilitarea caii de rulare, modernizarea statiilor de calatori, dotarea cu sistem electronic de taxare, modernizarea depoului din Zona Industriala, respectiv revitalizarea buclei de tramvai din zona garii.

In total, proiectul va avea o valoare de 30 de milioane de euro.

Pasii urmatori prevad semnarea contractului de finantare si apoi organizarea licitatiei.

clubferoviar.ro

reed

Bataie de joc,sinele sunt praf in oras,deraiaza in nestire tramvaiele pe acolo.

Puss in Boots

In articol scrie ca se vor reface si liniile. Asta ar fi oricum primul pas. Pana vin tramvaiele noi oricum va dura, eu sper sa se miste repede cu licitatia pentru linii.

tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1010787] - Achiziționarea a 9 tramvaie unidirecționale cu lungimea de cca. 18m

Valoarea totala estimata: 72.000.000 lei

Data limita: 03.06.2019 15:00

Ionut

^

MDRAP a lansat licitația pentru 9 tramvaie de 18 metri pentru orașul Botoșani

MDRAP a lansat licitația pentru ,,Achiziționarea a 9 tramvaie unidirecționale cu lungimea de cca.18m destinate transportului public urban de călători", vagoane ce sunt destinate orașului Botoșani. Valoarea contractului este de până la 72 milioane de lei, fonduri alocate prin Programul Operational Regional – POR. Achizitia se realizeaza in conformitate cu protocolul de asociere dintre Municipiul Botosani şi Ministerul Dezvolării Regionale şi Administraţiei Publice şi HCL 247/27.07.2018 a Consiliului Local Botosani. Tramvaiele vor fi livrate în termen de 24 de luni de la semnarea contractului. Ofertele pot fi depuse până la data de 03.06.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 03.12.2019. Tramvaiele vor fi alocate liniilor 101 și 102 din Botoșani.

Tramvaiele vor fi destinate transportului urban de călători, drept urmare în elaborarea ofertei se va ține cont de infrastructura existentă (liniile de tramvai cu ecartament normal de 1435 mm), condițiile de circulație, linia de rulare pentru tramvaie, respectiv linia de contact pentru alimentarea electrică. Tramvaiele trebuie să fie noi, să corespundă legislației naționale în vigoare și normelor europene cu privire la zgomot, să fie confortabile, cu podea 100% coborâtă pe toată suprafața disponibilă pentru pasageri, acționate în curent alternativ, cu echipamente electronice de putere și comandă cu microprocesor, cu recuperare de energie la frânare, cu viteza maximă de circulație de 70 km/oră, reglabilă, limitată electronic la 50 km/oră. Alimentarea tramvaielor se realiza de la firul aerian existent (conductor de cupru cu secțiunea de 100 mm2), prin intermediul unui pantograf.

Mobilitate.eu

Ionut

Linie dezafectată, după 30 de ani în care n-a mers niciun tramvai pe aceasta

Administrația orașului Botoșani vrea dezafectarea unei importante secțiuni a rețelei de tramvai căci proiectul a fost oprit în 1990 și de atunci nu s-a reușit introducerea acestui mjloc de transport pe tronsonul în cauză. Primăria municipiului Botoșani vrea să dezafecteze dalele de tramvai de pe străzile Viilor şi Nicolae Iorga, subiect vechi de ani buni. Dalele care urmau să susțină liniile de tramvai au ajuns mai mult să încurce decât să ajute.

,,Pe Viilor, analizăm situaţia şi vom face lucrarea spresfârşitul verii. Vom vedea, în funcţie de cum ne încadrăm cu sumele rămase pe actualul acord – cadru pe întreţinere şi reparaţii străzi, acord care expiră în luna august. Dacă nu ne vom încadra cu lucrarea în actualul contract, o facem pe viitorul contract. Îmi doresc să facem această lucrare de mult timp", a explicat Marian Murariu, viceprimar al municipiului, potrivit publicației monitorulbt.ro.

Edilul le-a dat dreptate botoşănenilor care susţin că dalele de pe cele două străzi nu-şi mai au rostul, în condiţiile în care proiectul privind unirea celor două trasee de tramvai este deja istorie. ,,În acele dale nu au fost montate niciodată şine de tramvai. Din câte ştiu, au fost montate în preajma revoluţiei din anul 1989. În urmă cu trei ani, a fost şi un accident cu un motociclist care a intrat cu roata în făgaşul metalic aferent şinelor", a precizat Marian Murariu.

Cât priveşte dalele existente pe strada Nicolae Iorga, aici se ia în calcul scoaterea acestora, dar şi lărgirea străzii. În această zonă sunt mai multe solicitări de a fi amenajate noi locuri de parcare. Lărgirea străzii presupune existența unui proiect și o procedură de durată.

Tramvaiul din Botoșani este un proiect relativ nou în sensul că alte municipii (București, Timișoara, Iași, Brăila) au implementat acest mijloc de transport cu aproape un veac înainte, la începutul secolului XX. Introducerea tramvaiului în Botoșani a avut loc în septembrie 1991, fiind astfel cel mai nou sistem din România. La Botoșani decizia de înființare a rețelei a fost luată în 1988. Construcția liniei și a depoului au fost făcute între 1989 și 1991.

Linia este de tip șină în dală de beton (longrine) și pe alocuri în asfalt (fără dale). S-a dorit și lansarea unui al treilea traseu de tramvai, între Primăverii și Calea Națională. proiectul a fost parțial făcut însă neterminat, dalele și parțial linia au fost montate însă niciodată dat în funcționare.

ClubFeroviar.ro

SPECTR-2

Salut! :)
La licitația MDRAP pentru 9 tramvaie noi, ofertele au fost deschise pe 29 iulie, avem 2 ofertanți:
- ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI
- DURMAZLAR

Ionut

^ Se pare ca s-a asigurat finantarea, daca inteleg eu bine. Articolul e scris cu picioarele.

Proiect european de peste 15 mil. euro pentru achiziţionarea a 9 tramvaie în municipiul Botoşani

Primăria municipiului Botoşani a câştigat un proiect european de peste 71,6 mil. lei (aproximativ 15 mil. euro) pentru achiziţionarea a nouă tramvaie cu lungimea de 18 metri. Finanţarea va fi asigurată prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020, coordonat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP). Proiectul are ca principal obiectiv promovarea mobilităţii urbane durabile prin crearea unui sistem de transport public eficient, ecologic şi modern în oraşul Botoşani. Perioada de implementare este de 48 de luni.

ZF

vasile.silion

Cum s-a spus mai sus, în primul rând trebuie reabilitate liniile de tramvai, căile de rulare. Am trecut astă-vară prin Botoșani și , undeva pe Calea Națională, mi se părea că tramvaiele  pur și simplu sar de pe șine, trebuiau să treacă peste o trambulină, un dâmb... N-au ce căuta tramvaie noi pe asemenea șine!
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

SPECTR-2


SPECTR-2

ACHIZIȚIA A 9 AUTOBUZE EURO 6 ÎN LEASING FINANCIAR
Anunț de participare SICAP: CN1017695
Date generale:
- lungime: 8-10m, 2 uși
- normă de poluare: Euro 6
- autoritate contractantă: Eltrans S.A. Botoșani
- finanțare: nespecificat (alte fonduri)
- buget aproximativ alocat: 10 507 500 RON, adică estimativ 1167500 RON un autobuz (undeva la 250 000 euro)
- criteriul de atribuire: cel mai scăzut preț.
- termeni limită:
• depuneri oferte: 20.01.2020
• evaluări: 20.04.2020.

slai

Primăria municipiului Botoşani ar putea renunţa la un proiect european în valoare de 180 de milioane de lei, din cauza cofinanţării foarte mari care trebuie asigurată de la bugetul local, a declarat marţi primarul Cosmin Andrei, citat de Agerpres.

Primarul susține că ia în calcul varianta de a nu mai implementa proiectul privind modernizarea căii de rulare a tramvaielor şi achiziţia de tramvaie noi, în condiţiile în care suma care trebuie finanţată din bugetul propriu se ridică la 60 de milioane de lei.

,,Există riscul să primim o ofertă financiară mult prea mare şi să luăm decizia să renunţăm la acest contract, dar acest lucru îl voi comunica la sfârşitul lunii, atunci când se încheie procedura. Valoarea cofinanţării este fabuloasă. Discutăm de 60 de milioane de lei la o finanţare europeană de 180 de milioane de lei, iar voinţa botoşănenilor este de a avea un transport public în comun cu alte mijloace în afară celor pe care le-am avut până acum şi pentru care am primit finanţare europeană, adică transportul cu tramvaiul", a declarat primarul Cosmin Andrei, citat de Agerpres.

https://www.g4media.ro/primaria-botosani-ia-in-calcul-sa-renunte-la-proiectul-european-pentru-cumpararea-de-tramvaie-noi-si-refacerea-liniilor-pentru-ca-nu-are-bani-pentru-cofinantare.html

b1

Primăria Botoșani a renunțat la proiectul tramvaielor urmând să achiziționeze autobuze electrice

Cosmin Andrei, primarul Municipiului Botoșani, anunță că primăria a renunțat la proiectul de reintroducere a tramvaielor, în special din cauza costurilor crescute a acestor tipuri de proiecte și a lipsei finanțării pentru acest proiect. Anunțul a fost făcut în cadrul emisiunii Dialog Deschis, la postul local Tele M Botoșani. Tramvaiele vor fi înlocuite de 10 autobuze electrice noi, care vor circula definitiv în locul tramvaielor, înlocuind și actualele autobuze diesel ale Eltrans, care sunt achiziționate în leasing.

Primarul spune că se vor achiziționa 10 autobuze electrice pentru compania Eltrans, pentru liniile 101 și 102, unde operatorul are licență de transport și care au fost exploatate până acum câțiva ani de tramvaie. Începând cu luna mai va începe scoaterea vechilor dale și a infrastructurii de tramvai. De asemenea vor fi scoase toate scuarurile, stațiile și vechea rețea de alimentare a căii de rulare. Proiectul de reabilitare a străzii Primăverii în noua formă va fi încheiat până la finalul anului.

Primarul spune că au fost discuții cu cei de la ADR pentru scoaterea dalelor vechi pe bulevardul Primăverii. Infrastructura era inclusă într-un program de modernizare împreună cu ADR, dar în prezent fondurile disponibile sunt de 40 de milioane de euro prin co-finanțare, fiind necesare alte 30 de milioane de euro pentru completarea acestor fonduri, bani care nu există în bugetul local.

Proiectul nu poate fi implementat pentru că există un termen de implementare până în 2023, dar nu poate fi încheiat în exercițiul bugetar actual, existând posibilitatea fazării, dar acest lucru nu este posibil prin Programul Operațional Regional. De asemenea, este necesară o creștere a bugetului, în special din cauza triplării costurilor pentru fier, materie primă necesară în construcția liniilor de tramvai. De asemenea, primarul spune că a existat și ideea contractării unui credit bugetar, dar acest lucru ar însemna o povară mare și nejustificată pentru municipalitate.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

b1

#13
Tramvaiele vechi, vândute la preț de auto SH. Lipsesc banii pentru altele noi

După vreo 20 de ani în care au asigurat transportul public, cele mai multe dintre tramvaiele municipalității Botoșani au devenit istorie în sensul propriu al cuvântului. SC Eltrans SA Botoșani le-a vândut și s-a trecut deja la dezmembrarea lor. Din păcate însă, primăria nu are banii necesari cofinanțării pentru altele noi.

Abia la a patra licitație, compania Consiliului Local a găsit un cumpărător, potrivit botosaneanul.ro. La primele trei nu s-a prezentat vreo firmă, însă la cea de a patra au existat chiar trei agenți economici interesați. Astfel că prețul de pornire, fixat la 23.000 de lei pentru un vagon, a urcat în final până la 30.500 de lei.

SC Eltrans SA a vândut 21 de tramvaie, ceea ce înseamnă o sumă totală de 640.500 de lei.

SC Covial CVA SRL, o societate comercială de colectare și reciclare deșeuri din Podu Iloaiei, a câștigat licitația și a virat deja banii pentru două din cele trei tranșe de câte șapte tramvaie fiecare.

Sursa.

LE: Din timpul  dezmembrărilor:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

slai

Localitatea FLAMANI are transport local electric, de la inceputul anului.
E prima localitate din judet in care se circula electric.

QuoteOrașul Flămânzi este prima localitate din județul Botoșani în care fața transportului public local este schimbată prin introducerea transportului ecologic. Primele autobuze așteaptă punerea în funcțiune în prima partea a anului viitor.

În prezent, la Flămânzi sunt trei microbuze electrice care vor circula, de la începutul anului viitor, pe trei trasee și vor acoperi în jur de 80- 90% din localitate. Primarul Dan Oloeriu a declarat că are deja pregătit un alt proiect prin care își dorește să poată asigura modernizarea întregului sistem de transport public local. În noul proiect este prins un depou și două microbuze.







https://www.monitorulbt.ro/local/2023/12/03/transport-public-ecologic-implementat-la-flamanzi/