[B] Infrastructura si transportul public in Pipera si imprejurimi

Started by Ionut, January 20, 2018, 08:32:35 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

1. Despre tramvaie
Ar putea fi o solutie, daca s-a face ceva cu zona centrala...

Hai o luam pe rand.
Linia 5 si 16 pe tronsonul comun:

Capat: Sf.Gheorghe (sau Unirii,, tot un drac..) Dupa care:
- Calea Mosilor vechi
- Dr.Paleologu
- Armand Calinescu
- Vasile Lascar
- Piata Gemeni (fosta Piata Galati)

De la Piata Gemeni avem asa:
Linia 5:
- un pic de Bd.Dacia
-Alecu Russo
- Tunari
(si abia dupa ScM Barbu Vacarescu)

Linia 16:
- un piculet de Bd.Dacia (dar si un pic pe contrasens)
- Viitorului (pana in ScM)
- Lizeanu (cosmar absolut !!!)
-  Maica Domnului
-  Bd.Lacul Tei (dupa care Petricani, in sfarsit liber si fara probleme)

Am evidentiat doar "tronsonul central", de pe stradute din sec. XIX (unele probabil chiar mai vechi).
Cei care ati postat aici stiti foarte bine despre ce vorbesc si cum se circula acolo, nu este nevoie de detalii...
Acolo daca bagi "tramvaie moderne, de mare capacitate" vei genera un blocaj mai mare decat cel de acum.

Deci sistematizarea transportului cu tramvaiul din Pipera este strans legata de rezolvarea problemei din centru.
Fie se resistematizeaza toata zona de la Sf. Gheorghe pana la Bd.Lacul Tei  (prin largiri sau interzicerea circulatiei auto), fie renuntam la ideea de a duce tramvaiele in centru.

2. Lucrari "conexe" care sunt un "must"
Quote from: larson on January 21, 2018, 10:20:47 PM
Stiu ca sunt vise dar dpmdv ar trebui facut o legatura de tramvai subterana intre sos.Petricani si D-na Ghica dupa Colentina, apoi scos la suprafata si dus pana in Titan (eventual impreuna cu demolarea Circului Foamei de la Delfinului).
Larson, sunt vreo 3 ani de cand scriu intr-una pe forum despre asta.
Sa nu uitam ca A3 va "da buzna" fix in Pipera.
Pasajul de la Dna.Ghica ar fi trebuit sa fie deja gata. Nu are nici macar un SPF, doar un anunt vag facut de primarul general in urma cu vreo doua luni.

"Circul Foamei" de la Delfinului trebuie sa dispara. De preferat sa permita si un pasaj pe directia Str. Dna. Ghica-Bd. Chisinau

Din pacate nu ma astept la absolut nimic de la actualii "edili" ai orasului.
Fie nu ii intereseaza, fie culoarea parului nu ii ajuta (pe unii, cei mai mari...) la procesul de gandire

LE
Si o aplicare riguroasa a legii.
Sanctiuni usturatoare pentru parcari anapoda.
Si ridicarea imediata a masinilor parcate pe linia de tramvai.
Consultati FB-ul RATB ca sa vedeti cat de frecvente sunt blocajele de tramvaie de cate 20-60 de minute pentru ca bizonii si blondele au parcat "doar 5 minute" pe linia de tramvai.
Alora le-as salta masinile si le-as duce intr-un loc linistit, de preferat pe Insula Mare a Brailei.
Sa mearga acolo dupa ea....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

@adrianb1
Ai dat si solutia!!!
In conditia actuala problema asta o rezolva doar piata!
Cand chiriasul constata ca da bani grei pe o mizerie insolubila se delocalizeaza si zona rau famata cade in desuetudine si parasire...ceea ce va si urma, mai repede sau mai tarziu fara niciun dubiu...restul sunt ultime zvacniri de cai troieni grecesti cu amazoane...e ca la jocurile piramidale, ultimii sositi platesc toate ponoasele...aia de la Ringier n-or fi aflat asta?...sau e vorba doar de o mica finantare ce trebuie onorata?
;)

dr4qul4

Celor care parcheaza pe linia de tramvai le-as face altceva. As da voie tramvaielor sa impinga acele masini fara pasageri in ele. Punem camere in toate tramvaiele, vatmanii suna la dispecerat (de unde sunt trimise la politie), dau numarul masinii si apoi trec la impingerea acesteia....daca nu exista pericol sa proavoace alte daune.

Acum, revenind la ideile pt sistematizarea zonei, mi-au venit cateva idei, destul de usor de pus in aplicare:
- proprietarii din Pipera sa doneze primariei terenul pentru stradute. Exista loc pe langa acele cladiri sa se faca strapungeri cu sens unic. Intre FdG si Pompei avem nevoie doar de inca 1, cea de langa Enel-Intrarom. Dar ar trebui extinse si pana in Sos Pipera
- Infiintata o noua linie de tramvai si legarea liniei 16 de linia 5 (avem nevoie de 500 m de sina, dar acolo e si o panta destul de serioasa)
-Sens unic pe D Pompei dinpre B Vacarescu spre Petricani.
- sosea noua Gherghitei -Petricani (pasajul parca e in plan) -Pipera
- pasajul D-na Ghica
- prelungit metroul macar pana in Pipera (daca nu pana la Aeroport)

Avantajul unei linii de tramvai  Metrou Pipera-Barbu Vacarescu- Metrou Stefan cel Mare ar fi legarea cladirilor de birouri intre ele si de M3. Pana facem acea linie de tramvai poate nu ar fi o idee rea ca 16 sa nu mai mearga la Unirii ci sa vina la Obor si de acolo sa o ia spre Lizeanu inapoi spre Pipera.
Cam intortocheat traseul, dar tot e mai bine decat sa mergi pe jos intre Lizeanu si Obor (si nimeni nu o face)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

catalin.doscas

Va salut,

Va multumesc foarte mult pentru implicare. Dezbaterea de pana acum a generat deja cateva idei de articole substantiale. Ideea campaniei nu este sa gasim un vinovat pentru problemele zonei, ci sa fim scanteia unei miscari civice care sa culmineze cu o masa rotunda(autoritati, societate civila, specialisti, investitori, dezvoltatori). Va fi un demers de durata, cu siguranta.

Sunt pe receptie,
Catalin Doscas
reporter Ringier Romania
catalin.doscas@ringier.ro


AdrianB1

Quote from: Goldmund on January 21, 2018, 08:33:41 PM
Nota bene: in ultimii 10 ani, zona Barbu Vacarescu cu Sos. Pipera, atat structura stradala cat si arhitectura zonei au facut un salt in timp de cca 50 de ani.
Nu, arhitectura a facut un salt in timp de 50 de ani, iar structura stradala nu. Corelat, s-a facut un salt in cap de la 50 de metri pe beton.

Nu aerul conditionat din tramvai e problema zonei, ci densitatea uriasa fata de infrastructura insuficienta. Nu poti sa inghesui cladiri de birouri de 20 de etaje pe o strada cu o banda pe sens si fara nici o iesire directa in reteaua de bulevarde. Pentru o gramada de oameni de pe Pompeiu metroul nu ajuta (daca vrei sa mergi in Colentina sau Baneasa nu ai ce face cu metroul) si nici tramvaiul, cel de pe Barbu Vacarescu e la 1 kilometru distanta sau mai mult si merge din an in Paste.

Daca vrei sa vezi ceva facut decent, vezi La Defence. Vezi ce acces e acolo, vezi ce transport public exista (2 linii de metrou si una de RER in subteran, plus transport de suprafata). Vezi macar o poza care spune o mie de cuvinte despre 4 benzi pe sens, trotuare pietonale de 8 metri pe fiecare parte: .

Inca mai crezi ca problema in Pipera e aerul conditionat in tramvai?

Goldmund

AdrianB1,
cred ca vorbim doua limbi total diferite.
1. daca vorbim despre regim de inaltime cladiri, densitate cladiri, etc., nu putem confunda tema cu traficul, transportul in comun care sunt  altceva.
2-daca transportul in comun nu ar fi important intr-un oras mare, atunci nu stiu ce ar putea fi important aici.
3-un oras arata precum dicteaza politicul si nu arhitectii, sau "piata". Daca avem doar amatori la putere(la conducerea institutiilor care decid regimul de inaltime, densitatea cladirilor, aliniamentul cladirilor, cat si controlul de rigoare)si coruptie, degeaba.

Exemplul cu "La Defence", te rog. Chiar dorim un proiect al anilor '70(chiar daca vorbim de Franta, totusi proiectare anii '50, executie'60-'70-'80), sec. XX,  implementat intr-un Bucuresti distrus deja in anii '80, sec.XX de catre dictatura comunista?! Exemplele de acest gen din Germania, Franta, USA nu au nici o relevanta pentru o tara precum Romania. Comunismul si postcomunismul din Romania au distrus destul...Metroul este o alta tema, am scris de mai multe ori cat de important este transportul in comun pt. un oras mare.

Bineinteles ca eu nu le-as fi dat voie sa construiasca in Pipera(sat), sau in "Cartierul Francez" (unde dezastrul e si mai mare decat oriunde,)sau oriunde in capitala, fara proiectarea si constructia de strazi largi, alei cu pomi decorativi(nu zambiti! un primar al capitalei credea ca doar "duda" este singurul copac decorativ), parcuri si bineinteles trotuare largi si un regim de inaltime adevat la cartier, strada, vecinatati. Si asta din 1990! Deja in acei ani am scris la UAR, la Primaria Capitalei observand atent cum "se dezvolta" orasul in acele timpuri(stiind f. bine din anii '80 cum se construieste in Germnaia). Multi mi-au raspuns atunci ca nu au ce face, sau ca nu au putere decizionala, ca exista coruptie,  sau ca ei primesc amenintari daca ei nu aproba ce li se propune - noi vorbim aici asa....Am vorbit in anii '90 cu multi arhitecti din Bucuresti.

Gustul estetic cat si pregatirea majoritatii cetatenilor unui oras  sunt relevante pentru cum arata localitatea lor - aici ce ati dori schimbat?!

TibiV

Goldmund,

din pacate dupa '89 cine da spaga mai mare "are dreptul" sa redeseneze PUG, PUZ, PUD...

Acum stand stramb si judecand drept, singurul care a facut cat de cat bine a fost impuscatu'
Nu aproba nici o constructie nou unde avea planificat un bulevard, si nu avea nici o jena sa rada totul pentru asta...
(Groaznic in unele cazuri... Dar eu am apucat, copil fiind, Mihai Bravu si Stefan cel Mare cam la "standardul" pe care il avem acum pe Pache si pe Ferdinand. Doar o idee mai bun decat cel de pe Calea Dudesti sau tragica sectiune de pe Calea Calarasilor dintre Hala Traian si Piata C.Coposu... Restanta din '89. Sectiune pe care dupa '90 s-au construit cladiri noi, pana in buza trotuarului... :( )

Revenind la tramvaiele "de Pipera".
Cat timp acelea au traseul dinspre centru pe niste stradute de secol XIX, nu ne putem astepta la nimic.

Cineva vorbea pe alt topic despre modernizarea lor in "stil 41".
Unde, mai oameni buni ?....

Fie inchdem centrul pentru trafic auto (sau mai bine pentru orice trafic...) fie renuntam la pretentia ca acolo avem "monumente istorice intangibile". Si atunci expropriem, demolam, si facem ceva decent
Luati in considerare segmentul scurt dintre Paleologu si Mantuleasa...
Doar niste fatade care stau sa cada si in spatele carora sunt satre de minoritari (mie mi se pare mult mai sinistru decat Rahova/Zetari). 21 face mai mult de la Sf.Gheorghe la Mantuleasa decat de la Obor la capatul de la "Europa"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Atunci cand primariile se opun eliberarii PUZ-urilor....se gaseste un judecator disponibil.
Eu innebunesc cand vad propuneri de distrugere a ultimelor petice de verdeata (ex: aleea Tarmului - unde daca nu se declara parc, vor aparea constructii). In schimb protejam darapanaturi istorice.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Cristi N

In loc sa ne ducem cu 16/36 pana in centrul orasului ma gandesc la varianta in care s-ar introduce tramvai pe Dna Ghica intre Lacul Tei si Colentina cu intoarcere la Obor. In felul asta degrevam si corespondenta de la metrou M1/M2, toti cei din Colentina ar avea de facut maxim un schimb pana in Pipera.
Pentru asta in schimb ar trebui facuta o parcare subterana sub tot tronsonul modificat. Acum parcarea in zona este o corvoada, daca li se mai desfiinteaza si parcarea existenta o sa se revolte pe buna dreptate. Oricum o sa fie nemultumiti ca li se aduce traficul in fata geamului.


AdrianB1

Quote from: Cristi N on January 23, 2018, 11:12:30 AM
Acum parcarea in zona este o corvoada, daca li se mai desfiinteaza si parcarea existenta o sa se revolte pe buna dreptate. Oricum o sa fie nemultumiti ca li se aduce traficul in fata geamului.
Parcarea nu e un drept natural, parcarea e o responsabilitate personala asa cum e si locul in care iti pui in casa frigiderul, ca daca nu ai loc nu il pui pe holul blocului. Dar masina poti, pentru ca automobile.

Ne trebuie regula din Tokio: nu ddemonstrezi ca detii parcare? Nu iti inmatriculezi masina. In special pentru cei din provincie, ca tot nu platesc impozite in Bucuresti, parcarea cu taxa ar trebui sa fie singura posibilitate. Sa vezi ce bine ar arata Bucurestiul si ce bine s-ar circula cand numarul masinilor s-ar reduce la 10-20%.

Sorinus

Linia lui 5 este genial plasata, dar materialul rulant, calitatea liniei si mai ales frecventa o fac f greu de folosit. Am lucrat un pic in Baneasca si am incercat sa iau 5-ul catre Stefan cel Mare, dar nu a fost fezabil si evident ca am inceput sa folosesc masina.

Cristi N

Nu e un drept natural dar nu mai suntem nici inainte de '89 cand se alocau 10 locuri de parcare la un bloc intreg.

AdrianB1


panzer

Sa adun si eu cele spuse de-a lungul timpului.

Problema: densitatea de cladiri din zona a crescut f mult (si va mai creste) a.i. nevoia de mobilitate in zona poate fi satisfacuta doar de transportul in comun. Transportul auto personal va trebui sa cedeze in fata celui in comun in zona Aurel Vlaicu, Dimitrie Pompei.

Infrastructura: refacere Dimitrie Pompei si zona adiacenta:

  • Linia de tramvai modernizata. Cresterea numarului de rame.
  • Trotuare largite.
  • Nu e nevoie sa sa largeasca la 4 benzi. N-are sens. Nu poti sa aduci mai multe masini in zona ca nu ai pe unde.
  • Pasarela pietonala la Statia Pipera: nu e nevoie sa fie facuta din statia de metrou. Poate fi facuta 30 m in sus sau in jos independent sau legata la suprafata cu statia de metrou. Am imaginat o pasarela de sticla.
  • Statie intermodala cu RAT Voluntari: exista o parcare tot timpul ocupata. Poate fi extinsa cu "ajutorul" celor de la MetroOffice
  • Linie RATB circulara pe directia: Metrou Pipera (intermodalul de mai sus) - Gara Herastrau - Bulevarul Pipera - Rond Voluntari - Petricani - Metrou Pipera. Aceasta ar inlocui toate liniile naveta care operaza acum pentru toate firmele din comuna Pipera. Am numarat ochiometric autobuze ale RTR, Metro, si multe altele fara firma. Concomitent interzicerea intoarcerii autobuzelor de Voluntari la metrou. Sa mearga inainte pe Gara Herastrau si sa se intoarca in Voluntari. Spatiul este f ingust si un autobuz standard intoarce in 3-4 minute pana il lasa toti sa faca 10 miscari.
  • Largirea accesului la fabrica JTI: TIR de 16m lungime foarte greu intra pe poarta fabricii
  • Obligativitatea tuturor cladirilor din zona sa aiba statii de taxi, parcari pe timp limitat: pentru curieri, taxiuri, masini de aprovizionare. Mai ales Skanska si Nusko au problema aceasta. Nici ceilalti nu permit accesul prin bariere. E ilegal ce fac. Toti cei de mai sus isi lasa masinile pe avarii pe mijlocul drumului.
  • Important: Rezolvarea parcarilor ilegale pe Gara Herastrau: Nu se poate intra cu autospecialele pompierilor in zona. Ardem toti ca sobolanii in zona daca se intampla ceva.
.

Infrastructura: Auto, RATB, Metrou

  • Sistematizarea traficului a.i. sa fie interzisa stanga in toate locurile posibile. Aici las pe altii sa isi dea cu parerea.
  • Sustin o statie intermodala la Ikea cu noul M6 si linia lui 5 prelungita
  • Prelungirea lui liniei 16 pana la Ikea.
  • Whishlist: M2 prelungit pana dupa DNCB cu Park and Ride acolo

Nu mai am timp acum dar o sa revin.

voicul

Nu prea vad cum ar ajunge 16 la Ikea (fizic pe unde?).

O prelungire a lui 5 pana la Ikea este mai simpla, dar as face vreo 4 staii acolo: Dedeman, Mall in spate undeva, Bricostore, statie 301 spre Otopeni (ar fi statia pentru Mega Image cumva). Ar putea fi inclusa si ambasa SUA daca tot se face ceva nou acolo.
Prin simplu: este loc fizic, fara deranj mare.