Author Topic: [B] Sistematizarea infrastructurii si a transportului public in zona Pipera  (Read 3621 times)

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.468
  • Karma: +3085/-337
Deschid acest nou thread pentru a discuta (re)sistematizarea transportului public si a infrastructurii rutiere/a traficului rutier in zona de nord, in special in zona Pipera si zonele imediat adiacente (Voluntari, Aviatiei, Baneasa). Am mai discutat pe thread-ul generic de proiecte in Bucuresti despre intrarea A3 in Bucuresti si despre alte strazi care trebuie re-gandite. Acum o sa avem acest loc dedicat pentru a discuta problemele rutiere si de transport public pentru zona asta.

Si mai avem un obiectiv. API va participa la campania de presa a grupului Ringier (in special Libertatea) despre felul in care aceasta zona se dezvolta din punct de vedere al infrastructurii rutiere, a transportului public, dar si urbanistic si din punct de vedere economic. O sa participam cu pozitii, idei si informatii in ceea ce se doreste o abordare complexa a problemelor din zona. Ideal ar fi ca aceasta campanie sa adune cat mai multi actori (ONG-uri, companii, autoritati, media) si impreuna sa miscam ceva in zona. Este o campanie ambitioasa a celor de la Ringier. Sa vedem ce iese.

Asadar veniti cu propriile idei, comentarii si argumente.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție 15 februarie FĂRĂ deschidere)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

nirolf

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 409
  • Karma: +102/-49
În primul rând linia tramvaiului 5 cred că ar trebui refăcută și separată de trafic, tramvaiul are capacitate mare, merge în centru, are legătură facilă cu metrou la Ștefan cel Mare - deci cei care schimbă la Victoriei spre Dristor ar putea prefera 5 + M1. Asta este una din principalele probleme, creșterea capacității de transport în zonă.

Planurile mai vechi ale primăriei prevedeau tramvai pe laterale cu legătură cu Dimitrie Pompeiu și sens unic pe Barbu Văcărescu și Floreasca.


« Last Edit: January 20, 2018, 11:10:50 AM by nirolf »

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.503
  • Karma: +2542/-1113
5-ul trebuie dus pana la Mall Baneasa si acolo facuta bucla de intoarcere. Linia trebuie refacuta, dar eu o vad tot pe centru lasata. Acolo avem si Lacul Tei care nu prea are cum sa dea intr-o strada cu sens unic.
Calea Floreasca nu poate sa sustina nici un fel de trafic. Intre Piata si Spital e tot timpul blocata. Acolo abia daca avem 2 benzi in total (masini parcate). Iar la Spital e haos. Pietoni si salvari.

Singura solutie eu o vad ca un pasaj pe Stefan cel mare, intre B Vacarescu si Calea Floreasca.
Mai vad pasaj peste Barbu Vacarescu pt Fabrica de Glucoza si dat prioritate celor care vin pe Fdg si o iau pe C Floreasca spre Radu Beller (facut sens unic spre Dorobanti).  Sensul unic de pe Polona prelungit pe Floreasca pana la Mircea Eliade. Probabil cu banda speciala pentru salvari si autobuze...


Acum, in Aviatiei....realizata strapungerea Beijing -Zagazului.
In Pipera - facuta o strada pe langa CF intre Sos Pipera si Gherghitei pe sub viitorul pasaj de la Petricani. Sensu Unic pe D Pompeiu spre Petricani si pe toate stradutele mici care il intersecteaza. Eventual realizarea unor stradute nou intre Popmpeiu si Sos Pipera, DACA mai e loc.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

subway

  • Executive
  • *****
  • Posts: 316
  • Karma: +152/-83
First thing first...terminarea buclei si a terminalului park&ride...

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.280
  • Karma: +2817/-576
De astazi de la "electrici":
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=193&t=2913&start=266#p264013

Quote from: ANTENA
Aseara, a fost dezafectat capatul temporar de la Piata Baneasa
Altceva, n-ar mai fi de spus


Probabil nu o sa mai vedem tramvaiul 5 cel putin 5X ani, unde X apartine multimii numerelor naturale mai mari ca zero... :(
« Last Edit: January 20, 2018, 08:33:10 PM by TibiV »

AdrianB1

  • Hero
  • *
  • Posts: 619
  • Karma: +330/-111
Un pic prea tarziu, doar vreo 10 ani. Stiu zona de cand eram mic copil si pe Pompeiu erau fabrici, traficul era extrem de redus, apoi prin 2005 cand s-a deschis Iride (primul business park) cand inca era in plan largirea lui Pompeiu si pasaj peste Barbu Vacarescu in continuarea lui. Acum in afara de demolat la greu nu se poate face nimic.

Pasul 1: identificarea problemelor.

 Blocajele sunt:
- Petricani spre Doamna Ghica si Lacul Tei. Un pasaj pe 3 niveluri la Doamna Ghica ar rezolva ceva, unul simplu prea putin. Pe Lacul Tei nu se poate face mai nimic, sunt blocuri pana in marginea strazii si toate stradutele pe care se mai poate trece sunt sufocate de masini parcate si terminate in intersectii blocate.
- Petricani la bariera: evident ca un pasaj peste bariera ar rezolva cate ceva, dar nu prea mult. Ar fi destui care ar ajunge in giratoriu, ar face stanga si ar ajunge la pasajul peste Barbu Vacarescu si Floreasca, care e blocat in capat
- intersectia  Caramfil-Soseaua Pipera. Dinspre Herastrau traficul e blocat aproape toata ziua, iar largirea nu se mai poate face pentru ca tocmai au facut blocuri pe dreapta si mai e curtea bisericii de pe colt pe care nu au vrut sa o micsoreze cand mai avea sens, acum nu mai are
- Floreasca si Barbu Vacarescu se blocheaza peste pasaj spre aeroportul Baneasa. Prea mult trafic adunat intr-o singura sosea cu 2 benzi.
- Floreasca spre Stefan cel Mare: in special blocat din cauza masinilor parcate la intersectia cu Stefan cel Mare, se reduce capacitatea intersectiei la jumatate
Barbu Vacarescu: aproape la fel, mai ales dupa intersectia cu Lacul Tei spre Stefan cel Mare
- tot traficul care ajunge spre Herastrau e blocat la Charles de Gaulle. De obicei coada e de la rondul dinspre Ambasada Chinei.

Pasul 2: solutii.

O sa las pentru altii, nu cred ca exista.

Ce nu e clar e ca uneori e prea tarziu. Oamenii se incapataneaza sa creada, fara nici un motiv, ca se pot face minuni sau nu isi dau seama ca e nevoie de minuni ca sa mai rezolve ceva, dar nu accepta realitatea. Bucurestiul e un oras distrus, fara nici un viitor, e mirajul provincialilor pentru care e un pas inainte fata de Dorohoi sau Videle, dar per total e un dezastru. Am prins Bucurestiul din anii '80, chiar si in 1990 puteam ajunge din capatul Drumului Taberei la Sala Palatului in 15 minute cu autobuzul, cu statii cu tot, la ora pranzului. Acum fac cu bicicleta sau cu motocicleta cam acelasi timp din Dr. Taberei in Pipera, iar cu masina dublu: 45 de minute pe 2 roti, 90 de minute pe 4 roti. Si nu as merge cu masina, dar cel mai apropiat metrou e la Gorjului, pana acolo sunt vreo 3-4 km si timpul total ajunge peste o ora, iar iarna pe 2 roti e un pic cam extrem dupa ce treci de 30-40 de ani.

PS. Compania la care lucrez e printre primele care s-au mutat in Pipera. Acum ne mutam de acolo. Pragmatic, nimeni nu crede in miracole, Mos Craciun si promisiunile primarilor. Si nici API nu poate sa faca minuni.
« Last Edit: January 20, 2018, 11:05:37 PM by AdrianB1 »

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.280
  • Karma: +2817/-576
+1

Excelenta analiza, se vede ca esti cunoscator !

alexbb

  • Officer
  • ***
  • Posts: 183
  • Karma: +64/-14
Am si eu un fix. Semafoare cu buton pentru pietoni pe strada Dimitrie Pompeiu.

panda_no 5

  • Knight
  • Executive
  • *
  • Posts: 342
  • Karma: +467/-11
1.Realizarea unei sosele de legatura cu 2 benzi  complet noi intre Sos Iancu Nicolae pina in Bd Eroilor fosta sosea Andronache ) peste A3 dar cu nod cu A3 - inca se mai poate realiza.
2.Realizarea unei sosele noi tot pe acceasi directie, Bd Bucuresti Nord - Bd Eroilor pe linga calea ferata pe unde inca se mai poate si prin padurea Andronache, din pacate, si dupa parerea mea tot cu nod cu A3.
3.Cele 2 pasaje peste calea ferata, Petricani-Bucuresti Nord si Sos. Andronache - Bd Eroilor
4.Largire obligatorie Sos Fabrica de Glucoza si Dimitrie Pompei.
5. Pasaj obligatoriu peste Sos Colentina la Doamna Ghica
TOATE ODATA!!!
Ar fi foarte bine daca s-ar putea prelungi metroul cu o statie sau doua dar obligatoriu cu un mare Park & Ride. Acum este o forfota maxima si din cauza nenumaratelor microbuze, conventii sau maxi taxi, care fac legatura cu metroul.
Extinderea unor linii RATB si infiintarea unora noi spre Pipera - Voluntari.

Un singur exemplu
Ca sa pot merge sa spunem din Pipera de pe str Emil Racovita pina in zona de birouri Aurel Vlaicu, ar trebui schimbate 3 mijloace de transport fiecare cu timpii de asteptare aferenti.
Mai intai linia 1 de autobuz a Voluntariului care vine cam o data la 20-30 de minute. Primaria Voluntari nu vrea sa modifice traseul acestui autobuz pina la metrou pentru ca nu vrea pur si simplu. Asa ca sunt nevoit sa cobor la intersectia sos Petricani cu Dimitrie Pompei sa iau tramvaiul 16 pina la metrou. Dupa aceea metroul inca o statie. :bash: Trei mijloace de transport pe o distanta scurta.

Sa ne trezim la realitate si sa ne gandim cine are putere de decizie in toata zona :  Firea - Pandele.
Concluzia trista este ca nu se va face nimic.
« Last Edit: January 21, 2018, 08:08:03 AM by Ionut »

alex8

  • Officer
  • ***
  • Posts: 174
  • Karma: +11/-4
Sens unic pe Fabrica de Glucoza si Dimitrie Pompei.
Pasarele pentru pietoni pe Floreasca în zona Promenada.

voicul

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.177
  • Karma: +166/-319
Mai rapid este cu un semafor acolo.
Pasarela e mai buna, dar cred ca dureaza foarte mult sa fie implementat ca si proiect.

Bucuresti - infrastructura special creata pentru statul in trafic.

dumbravaandrei

  • Hero
  • *
  • Posts: 951
  • Karma: +310/-106
Strict vorbind de Calea Floreasca - de ce nu se poate face sens unic acolo (pe portiunea Soseaua Pipera - Fabrica de Glucoza)? Ceva gen Calea Floreasca  -> Fabrica de Glucoza -> Barbu Vacarescu si Calea Floreasca -> Tarmului ->Moeciu (presupune practic constructia Strazii Tarmului). Pe portiunea aia de 500m se blocheaza totul.
Doar intreb. Pana unde am eu treaba, de acasa din Brasov fac 2h 30 - maxim 3h, dar am colegi care sunt foarte atenti la ceas, ca daca au intarziat sa plece cu 5 minute, fac 20-30 de minute numai sa iasa din Floreasca Business Park.

De ex, daca vin dinspre centru, de cele mai multe ori prefer sa las masina in parcare la Mall ca imi ia 20 de minute sa intorc sub pasaj
Cat despre Pietoni, daca vorbim de cei din Floreasca business park, chiar ar iesi o pasarela pietonala foarte frumoasa. Subteran nu se poate amenaja nimic acolo din pacate.

Cat despre statia de la Aurel Vlaicu.... vreo- cateva zeci de mii de suflete au job-uri in Floreasca business park, SkyTower, cladirea Oracle plus mall-ul....
Nadlac - Munchen - 8 ore, legal (900 Km) | Brasov - Nadlac - 6 ore, Ilegal (470 Km)
Satu Mare  - Munchen - 11 ore, legal (1100 Km) | Satu Mare - Iasi - 9 ore, Ilegal (500 km)
Brasov - Mangalia - 4,5 ore, legal (430 Km) | Brasov - Dorohoi - 7 ore, Ilegal (380 km)
Infrastructura, frati si surori!

Goldmund

  • Hero
  • *
  • Posts: 620
  • Karma: +320/-464
    • Google Maps-Stuttgart
Un pic prea tarziu, doar vreo 10 ani...........

............
Pasul 1 : indentificarea problemelor
..........
Pasul 2: solutii.

O sa las pentru altii, nu cred ca exista.

Ce nu e clar e ca uneori e prea tarziu. Oamenii se incapataneaza sa creada, fara nici un motiv, ca se pot face minuni sau nu isi dau seama ca e nevoie de minuni ca sa mai rezolve ceva, dar nu accepta realitatea. Bucurestiul e un oras distrus, fara nici un viitor, e mirajul provincialilor pentru care e un pas inainte fata de Dorohoi sau Videle, dar per total e un dezastru. Am prins Bucurestiul din anii '80, chiar si in 1990 puteam ajunge din capatul Drumului Taberei la Sala Palatului in 15 minute cu autobuzul, cu statii cu tot, la ora pranzului. Acum fac cu bicicleta sau cu motocicleta cam acelasi timp din Dr. Taberei in Pipera, iar cu masina dublu: 45 de minute pe 2 roti, 90 de minute pe 4 roti. Si nu as merge cu masina, dar cel mai apropiat metrou e la Gorjului, pana acolo sunt vreo 3-4 km si timpul total ajunge peste o ora, iar iarna pe 2 roti e un pic cam extrem dupa ce treci de 30-40 de ani.

PS. Compania la care lucrez e printre primele care s-au mutat in Pipera. Acum ne mutam de acolo. Pragmatic, nimeni nu crede in miracole, Mos Craciun si promisiunile primarilor. Si nici API nu poate sa faca minuni.


La "pasul 1" ar fi mereu ceva de adaugat. Orasul creste, se dezvolta, apar noi probleme; firmele se muta pt. ca isi schimba contingentul de oameni si le trebuie mai mult/putin  spatiu, se muta unde este mai ieftin, sau mai central s.a.m.d.....

Solutii exista destule pentru orasele in plina dezvoltare, problemele sunt doar pentru a fi rezolvate de specialisti, chiar si daca acestia au dormit(sau au fost lasati sa doarma) un deceniu. Este un alt capitol daca politicienii nu vor rezolvarea problemelor unui oras mare.

Parerea mea este ca zona Pipera are nevoie de tramvaie moderne, cu aer conditionat si de mare capacitate, cu sina separata fata de traficul auto, de autobuze articulate de mare capacitate, de parcari la capatul de A3 in Bucuresti, de largiri ale unor sosele periferice(acolo unde nu se poate - de ce nu o strada pe doua nivele acolo unde nu este loc?! - asta doar la periferie) Si de ce nu, piste pt. biciclete care sa lege zona Pipera de zonele periferice ale capitalei si de centrul metropolei.

Ce este cel mai important, este realizarea concomitent unui manunchi de proiecte care sa impace  automobilistul(pentru care totul va deveni din ce in ce mai scump, de la benzina la parcare!), cu transportul in comun de suprafata cat si cu metroul(de ex. extinderea linie M2 pana in sat Pipera/ Cubic Center)

Nota bene: in ultimii 10 ani, zona Barbu Vacarescu cu Sos. Pipera, atat structura stradala cat si arhitectura zonei au facut un salt in timp de cca 50 de ani. Eu cel putin nici nu am sperat ca o sa vad atat de repede(in ultimii 40 de ani....) turnurile si cladirile din jur, pasajul suprateran, largirea Sos. Pipera pana la pod la granita cu sat Pipera, metroul din zona ceva mai vechi, dar abia acum folosit la maxim. E adevarat, exista aceleasi tramvaie vechi, rable pe roti, lipsite de aer conditionat, dar ganditi-va cum ar arata intreaga zona(de la tram 5 pana la tramvaiele de pe Barbu Vacarescu )cu tramvaie ultramoderne... Si cati si-ar lasa masinile acasa si ar circula cu RATB si automat nu ar fi nevoie de inca de o largire de bulevard, asa la nesfarsit, care largire si inca una tot nu ne-ar salva de ambuteiaje(exemple avem destule in lume) daca nu am moderniza transportul in comun...
« Last Edit: January 21, 2018, 08:40:16 PM by Goldmund »

nenea_hartia

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.507
  • Karma: +450/-24
@AdrianB1: Chapeau! pentru tot paragraful de la Pasul 2. Din păcate, ai descris 99% din orașele românești, sufocate de blocuri și cu administrații inconștiente care eliberează Autorizații de Construire pe fiecare petic liber de pământ.

larson

  • Toddler
  • *
  • Posts: 4
  • Karma: +0/-0
Stiu ca sunt vise dar dpmdv ar trebui facut o legatura de tramvai subterana intre sos.Petricani si D-na Ghica dupa Colentina, apoi scos la suprafata si dus pana in Titan (eventual impreuna cu demolarea Circului Foamei de la Delfinului). Cu cale de rulare separata si de la D-na Ghica incolo si cu tramvaie moderne asa cum preciza un coleg mai sus, ar imbunatati enorm accesul in zona Pipera, ar mai ridica si din incarcarea de la metrou, inclusiv pe celelalte magistrale...