[B] Infrastructura si transportul public in Pipera si imprejurimi

Started by Ionut, January 20, 2018, 08:32:35 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Goldmund


TibiV

Multumesc.
Dar cred ca au mai aparut niste modificari.
Parca intersectia A3-Petricani nu mai arata asa...

Oricum, in PUZ apare continuarea str.Ghergitei paralel cu CF800 pana la Petricani...

Iar daca aruncati un ochi la "Discutii, lucrari si proeicte diverse", veti vedea ca in proiectul de buget pe 2018 al PMB apar pasajele peste CF800 pe Petricani si Andronache. Deocamdata doar SF-uri, cu cate 32.000 euro fiecare (suma perfecta ca dupa ce incepi lucrarile sa tot descoperi cabluri, tevi si conducte...)

S-a hotarat Firea sa nu mai stea la bariera nici dupa trenurile de calatori.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Asa este, s-a modificat la Petricani intersectia. Va fi in T.

Petricani:


Gherghitei:


medicul de garda

Quote from: TibiV on January 24, 2018, 08:15:46 PM
@medicul de garda
Varianta 4 este "in ograda" MT/CFR, care nu cred ca are vreo pasiune deosebita pentru fluidizarea traficului in zona Pipera...
"RER" pe centura, ideea lansata inca de Berceanu, avea traseul pe CFCB, nu pe M800...

Ca idee "de principiu" ar fi insa foarte OK, cu conditia sa aiba cap de linie in Gara de Est/Obor, nu in Gara de Nord.
Adica aia din sud sa se urce in tren in comuna Berceni, si sa coboare din tren in Pipera, fara sa mai treaca prin GdN.

Si Metrorex e in ograda MT si cu toate astea toata lumea asteapta cu nerabdare sa investeasca in continuare in Bucuresti. CFR trebuie sa realizeze odata ca o mare parte din clientii potentiali se afla in zona metropolitana a Bucurestiului sa investeasca ca atare.
Repet, investitia minima ca sa ai un tren la juma de ora (poate 20 min la ora de varf) e sa construiasca niste peroane si sa aloce niste automotoare decente, de preferinta electrice, cu acceleratie OK, pentru opriri frecvente. La incropeli din-astea ne pricepem, sa nu uitam cum a aparut peste noapte Henry Coanda Express, cu oprire in P.O. Aeroport, construit in vreo 5 zile. Deci daca vrei poti. Acea linie a fost un esec nu din cauza rutei proaste (nici macar transferul la autocar nu era o problema, ca se practica cu succes la London Luton). Problema era viteza scazuta din cauza liniei proaste si frecventa proasta, la o ora, ca sa dea bine pe hartie.
Pe M800 linia e buna, permite viteze mari si nu e atat de aglomerata, cat sa nu permita mai multe trenuri pe ora, cu orar previzibil (afisat agresiv peste tot). Si capete trebuie sa aiba la Gara de Nord (ideal era Basarab, dar na, macazuri...) si la Gara Obor (care e prost legata de restul orasului), tocmai pentru a prelua calatori care la ora actuala sunt obligati sa foloseasca M2 suprasaturat, din lipsa de alternative.
Trust me, I'm an east-european doctor!

Ionut

O alta solutie pentru Pipera?




Un dezastru urban în capitala României: Gările Otopeni, Tunari şi Pipera stau închise, în timp ce corporatiştii pierd ore întregi în trafic

Zona de nord a Bucureştiului, unde sunt concentrate mai multe clădiri de birouri şi peste 100.000 de corporatişti, are patru gări – Otopeni, Tunari, Băneasa şi Pipera -, care ar putea deservi angajaţii din împrejurimi. Dintre acestea însă, Tunari, Pipera şi Otopeni nu sunt staţii de cale ferată pentru călători, potrivit Companiei Naţionale de Căi Ferate (CFR). Nici gara Băneasa nu este însă folosită pentru traficul de călători decât ocazional, în special în timpul verii, când acolo opresc două trenuri cu destinaţia Mangalia. ,,Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA are în ad­­ministrare staţiile CF Bucureşti Băneasa, Bucureşti Obor, halta de mişcare Otopeni, precum şi staţia Bucureşti Nord grupa B (Basarab). Tunari şi Pipera nu sunt staţii de cale ferată sau puncte de oprire pentru trenurile de călători. Cu ex­cep­ţia haltei Otopeni, celelalte staţii nominalizate sunt des­­chise traficului de călători", spun reprezentanţii CFR.

În zona Pipera, din apropierea staţiei de metrou şi a gării cu acelaşi nume, lucrează aproximativ 64.000 de corporatişti, potrivit datelor companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox. În zona Băneasa, care se întinde până la aeroportul Otopeni, există alţi circa 70.000 de angajaţi în clădirile moderne de birouri. Printre proiectele din aceste zone se numără Bucharest Business Park (dezvoltat de CA Immo), Globalworth Tower (Globalworth), Floreasca Business Park (NEPI).

ZF

Pelicanul

Articol scris din burtă și din păcate preluat ca atare.
Gările Tunari / Pipera nu există.
Gările Otopeni și Băneasa nu au nicio legătură cu birourile din zona Pipera
După Aeroportul Băneasa și până la centură practic clădirile de birouri și ce mai e pe acolo sunt înșirate dea lungul lui DN 1, M 6 ar rezolva problema.
Ce se poate pune ușor în practică și ar fi ( eventual ) și de folos :
Pe M 800 de înființat 2 puncte de oprire de tipul PO sub podul Șos Pipera / B-dul Pipera și la bariera de la Petricani.
Pe linia de centură CFR de înființat un PO sub podul DN 1 / șos de centură.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

rizzuh

Quote from: Pelicanul on February 13, 2018, 12:48:20 PM
Ce se poate pune ușor în practică și ar fi ( eventual ) și de folos :
Pe M 800 de înființat 2 puncte de oprire de tipul PO sub podul Șos Pipera / B-dul Pipera și la bariera de la Petricani.
Pe linia de centură CFR de înființat un PO sub podul DN 1 / șos de centură.

Nu o sa le foloseasca nici dracu. Nici macar o singura persoana care lucreaza in Pipera nu vrea sa stea in ploaie / ninsoare / vant / frig intr-o halta pe M800 ca sa ajunga la faimoasa Gara de Nord.

Asta pe langa faptul ca va distruge traficul pe M800, daca nu se pun pachete de macazuri la fiecare din ele ca sa poata fi depasit trenul personal de catre un rapid de la Constanta cu 160 km/h - macazuri despre care CFR nici nu stie ca exista, daramite ca se fabrica si in Romania.

Sorinus

Acum ca au mutat marfa pe Centura, tronsonul Baneasa-Pantelimon cred ca e foarte subutilizat. Nu e mai mult de un tren pe ora in fiecare directie, si sunt ore intregi cand nu e niciun tren. Deci rapidul ala unul pe ora poate depasi personalul la Baneasa sau cand ajunge la rebrusare la Pantelimon.

In rest o cadenta de 10 minute e superba, de 15 e ok.

voicul

Visul oricarui corporatist din Pipera. De asta e creditat pe 50 de ani si are gaj pe mai multe organe:
Doar ca sa poate umbla cu toti blatistii CFR, in jeg, prin vagoane care ploua si bate crivatul.

Nimeni nu va rade el si sa vezi ce i se mareste salariu acu! Bonus pentru ECO traveling.

Pelicanul

Centura e încă închisă, nu se circulă pe ea. Ați amintit de trenurile rapide spre Constanța, că parcă ar fi 100 pe zi ! Puteți să-mi spuneți cîte sunt într-un sens în intervalul 6,00 - 21,00 ?
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

rizzuh

Quote from: Sorinus on February 13, 2018, 03:17:16 PM
Acum ca au mutat marfa pe Centura, tronsonul Baneasa-Pantelimon cred ca e foarte subutilizat.

Si asta este adevarat. Am uitat ca s-a deschis un fir pe centura.

Quote from: Sorinus on February 13, 2018, 03:17:16 PM
Nu e mai mult de un tren pe ora in fiecare directie, si sunt ore intregi cand nu e niciun tren. Deci rapidul ala unul pe ora poate depasi personalul la Baneasa sau cand ajunge la rebrusare la Pantelimon.

In rest o cadenta de 10 minute e superba, de 15 e ok.

Tot ai problema ca ajungi la Gara de Nord. De acolo tot iei metroul si probabil ca dureaza mai mult overall. Asta pe langa ca nu o sa stea nici dracu intr-o halta in camp.

Quote from: Pelicanul on February 13, 2018, 04:24:22 PM
Centura e încă închisă, nu se circulă pe ea.

Un fir pe CFB Nord a fost deschis, au reparat si catenara. Nu stiu daca semnalizarea este reparata.

Quote from: Pelicanul on February 13, 2018, 04:24:22 PM
Ați amintit de trenurile rapide spre Constanța, că parcă ar fi 100 pe zi ! Puteți să-mi spuneți cîte sunt într-un sens în intervalul 6,00 - 21,00 ?

Acum, in februarie, fo' 7. Toate. La vara se mai adauga 2 Hyperioane :lol:

Sorinus

Oricum panica este in intervalele 7.30-10.00 si 16.00-19.00. Sezonierele de obicei ajung noaptea in Bucuresti deci nu prea conteaza, iar restul, inclusiv Softrans si Regiotrans sunt manageable cu ceva planificare.

O halta de miscare cu o abatuta la Petricani si o sala de asteptare moderna ar rezolva complet orice problema.

Pelicanul

Eu cred că unii dintre voi nu raționați. N-o să stea nimeni în câmp, așa cum a spus și colegul ^^^ se pot   amenaja foarte ușor  săli de așteptare,  și cum corporatistul actual bucureștean se sufocă fără net, sălile dotate evident cu  Wireless  moka. Da, și încă un aspect, un pasaj subteran de subtraversare a liniei, corporatistul bucureștean fiind cu ochii lipiți de propriul telefon să nu dea din greșeală Hyperionul peste el.
Ca să răspund la o afirmație de mai sus, eu recent ( 2 săptâmâni ? ) am trecut de vreo 6 ori pe lângă Gara Otopeni, n-am văzut nici un semnal aprins. De aici am dedus că centura încă nu e deschisă.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

TibiV

Sa nu uitam ca CFR Constanta inca exista, dar numai la... RATB !... :lol:

Dar nu exista un drum de acces public, clar definit, direct pana pe D.Pompeiu. Nici macar unul pietonal.
Si nu cred ca va face nimeni un drum prin niste hale/terenuri astazi private.
Iata care ar fi "traseul logic":

Iar ocolirea acelor cladiri (repet, private) face traseul complet neatractiv pentru "corporatistul pieton".
Este adevarat, exista solutia unor "ocoliri", dar banuiesc ca si astea presupun exproprieri (varianta "est" este drumul principal prin Iride, care are bariere in capat, paznici si tot dichisul. Nu cred ca este "drum public"...)

Oricum, schita de mai sus, desi aparent nu are obstacole majore, presupune colaborarea PMB (exproprieri, drumuri), CFR Infra (este clar ca nu poti opri in linie curenta pe M800, oricat de rare ar fi trenurile...) si CFR Calatori (care tocmai desfiinteaza zeci de trenuri/rute). Degeaba isi face doar una, poate doua, dintre institutii treaba...
Iar aici se aplica regula cu sisteme de numarare la "aborigeni" - "unul, doi,... multi!".
La noi cand "este multi" rezultatul este "puterea scade".

Iar situatia imobiliara de acolo este doar un exemplu despre lipsa oricarei gandiri/planificari urbane din anii '90. cand fostele "intreprinderi socialiste" din Pipera au "falit" si s-au "privatizat" - adica au vandut singurul lucru pe care il aveau: terenul de sub ele... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)