[B] Infrastructura si transportul public in Pipera si imprejurimi

Started by Ionut, January 20, 2018, 08:32:35 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AdrianB1

Quote from: panzer on January 24, 2018, 10:44:05 AM
Transportul auto personal va trebui sa cedeze in fata celui in comun in zona Aurel Vlaicu, Dimitrie Pompei.
Asta e o concluzie fara nici o baza logica. Imbunatatirea transportului in comun e de dorit, dar traficul auto nu trebuie sa cedeze locul tramvaiului sau metroului pentru ca nu isi disputa aceleasi resurse. Daca va exista transport in comun mult mai eficient, transportul personal se va diminua pentru ca oamenii vor alege sa il foloseasca pe cel in comun, nu pentru ca trebuie. Sunt optiuni complementare, in cea mai mare masura disjuncte ca resurse. Singura interferenta e cu transportul in comun de Voluntari care blocheaza traficul in aceeasi masura in care il ajuta, a se vedea unde fac statii ca vaca in mijlocul drumului si unde parcheaza la fel de pastoral.

Beowulf

Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

nirolf

Si mai multe mașini în zonă, blocaje și mai mari. Altceva?



cezar-mario2012

^

Uite aici avem mari probleme pentru cine nu a fost prin zona, cam așa se fac și Sf-urile pe la noi.

1. A3 nu se termină ca în desen, ci în prelungirea Fabrica de Glucoză;
2. În nodul desenat din fața Mobexpert deja sunt blocuri construite.


dr4qul4

Doar pentru ca unii dezvoltatori au fost balsamic și au ridicat turnuri pe ultimii m2 disponibili, nelăsând loc pentru a se largi străzile, unii au găsit soluția: distrugerea ultimelor bucatele de verdeață.
Bravo. Frumos.
Asta le lângă faptul ca Bd Aviatorilor nu mai poate duce nici un pic de trafic între Herăstrău și Televiziune.
Noroc cu SRI și cu SPP, care nu vor da în veci aviz favorabil construirii unui drum la 2 pasi de reședință prezidențială si a demolării câtorva vile aparținând generalilor și ambasadorilor străini.

Inelul median nu trebuie închis pe acolo, ci pe lângă CF, pe traseul autostrăzii suspendate.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Beowulf

@cezar-mario2012, da, ai dreptate in privinta nodului A3-Petricani (desenul e mai vechi), insa FdG va fi continuat pina in Beijing, altfel in toata zona va fi haos.

Faptul ca pe un teren neingrijit au crescut copaci () nu inseamna distrugerea unei zone verzi, iar acele buruieni nu ar trebui sa blocheze o strapungere atit de importanta.

Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

medicul de garda

Foarte bune propunerile, o buna parte din ele se suprapun cu ce propunem pe Metrou Usor (colaboram si noi la proiectul asta ;) ).
Doar niste mici adaugiri fac aici, care nu au mai fost mentionate:

1 - banda unica comuna tramvai-autobuz pe Dimitrie Pompei. Am studiat la fata locului, e spatiu pentru autobuze destul daca se muta bordurile are delimiteaza linia de tramvai. Astfel autobuzele care deservesc zona (cele de Voluntari, cele private si intr-o lume normala, o linie RATB care sa vina dinspre Fundeni via Gherghitei) ar putea evita blocajele ridicole din trafic din zona. Capatul actual de tramvai poate fi folosit pentru intoarcerea autobuzelor, daca este cazul (dar ar trebui semaforizata intersectia in scopul acesta). Chestia asta poate fi facuta intr-o saptamana
2 - refacerea bdului Barbu Vacarescu astfel incat sa aiba intersectie directa cu Dimitrie Pompei. In cadrul aceluiasi proiect sa se faca si extensia liniei 16 pana in bulevard astfel incat sa ajunga in Aviatiei, o legatura care la ora actuala nu exista sub nicio forma. Proiectele exista ambele in PUG, sunt pregatite de ani de zile. Diferenta aceea de nivel nu e semnificativa, se poate trage sensul nordic din Barbu Vacarescu partial pe aliniamentul Gara Herastrau astfel incat sa iasa un fel de giratoriu ovoid, pentru a se evita semaforizarea.
3 - rezervarea prin PUZuri a spatiului pentru a crea strapungeri intre sos Pipera si Dimitrie Pompei. La ora actuala nu exista nicio strada locala care sa le uneasca pentru a ajuta la dispersia traficului prin crearea de alternative. Sunt vreo 2 posibilitati cu efort minim dpdv financiar care se pot construi.
4 - folosirea caii ferate din zona pentru o linie de tren urban care sa aiba statii in Voluntari, Pipera, Aviatiei si la gara Baneasa, deservind toate zonele de birouri din nord si asigurand multiple legaturi cu RATBul si pe viitor Metrorex (cu M6 si extensia M2). Pentru o linia cu frecventa de 30 minute rebuie construite doar peroanele si asigurat un capat fie la halta Pantelimon (varianta simplista), fie la Gara Obor, cu statie aditionala la sos Fundeni. Se poate construi un o parcare P+R si terminal multimodal langa statia de tren Petricani, unde sa intoarca autobuzele de Voluntari, RATB (prelungite 112 si 135, prelungit 253 via Gherghitei), cu spatiu rezervat pentru o statie pe M2.
Pe termen lung, pentru cresterea frecventei, trebuie investit intr-o solutie pentru a asigura circulatia pe doua cai pe M800 in zona pachetului de linii de intrare in Gara de Nord (nu neaparat dublare, e suficienta o bretea de legatura cu M1000) si linii suplimentare in unele dintre garile de pe traseu, pentru a permite depasirea trenurilor locale de catre cele de Constanta. Nimic de aici nu este prea complicat sau scump si suntem ultimii fraieri daca nu folosim infrastructura pe care o avem deja in zona  :(

NB: pentru ca varianta 4 sa fie posibilita, este obligatoriu sa avem pasaj peste calea ferata la Petricani, altfel e imposibil sa ai terminal multimodal acolo.
Trust me, I'm an east-european doctor!

panzer

@AdrianB1: nu vreau sa pornesc nici o polemica. Este strict parerea mea: cresterea capacitatii de mobilitate in zona nu se mai poate face cu ajutorul a si mai multor masini personale. Singura alternativa este transport in comun: capacitate sporita si fluiditate mai mare fata de ce avem azi.

Ca si crestere a capacitatii strazilor:
- Mai este loc de o supralargire a FdG. Cand o da Dumnezeu si Firea sa inceapa.
- Pasajul Petricani peste sau pe sub M800.
- A3.

Si cam atat. In rest nu prea e loc fizic pentru altceva. Un pasaj la FdG cu B Vacarescu e cam inutil pt ca urmeaza o intersectie in T cu Floreasca. Apoi urmeaza dominoul descris de colegi mai inainte: Floreasca e blocata, tb sa facem ceva si la Floreasca X Stefan cel Mare. Etc. Povestea este aceeasi, se muta la urmatoarea intersectie.

Cand se vor umple birourile noi: Hermes, MetroOffice si cele 3 cladiri f mari Globalworth Campus numarul de oameni care vor trebui sa ajunga in Pipera va creste cu aprox 30% fata de ziua de azi.

Si atunci se va ajunge la povestea ta: firmele se vor muta din zona pentru ca nu este fezabil sa faci 2h pana la birou.

PS: Inainte de largirea DNCB pana la fabrica Philip Morris se faceau 2-3h din unele zone ale Bucurestiului. In consecinta birourile au fost mutate in centru. In locatie a ramas doar fabrica.

TibiV

Quote from: cezar-mario2012 on January 24, 2018, 03:18:22 PM
2. În nodul desenat din fața Mobexpert deja sunt blocuri construite.

Nu, din fericire NU sunt blocuri construite...
Uita-te pe pozele/filmarile din ultimele luni.

@medicul de garda
Varianta 4 este "in ograda" MT/CFR, care nu cred ca are vreo pasiune deosebita pentru fluidizarea traficului in zona Pipera...
"RER" pe centura, ideea lansata inca de Berceanu, avea traseul pe CFCB, nu pe M800...

Ca idee "de principiu" ar fi insa foarte OK, cu conditia sa aiba cap de linie in Gara de Est/Obor, nu in Gara de Nord.
Adica aia din sud sa se urce in tren in comuna Berceni, si sa coboare din tren in Pipera, fara sa mai treaca prin GdN.

Ma rog, se poate discuta mult despre legaturile CF, incusiv despre o eventuala dublare a sectiunii de est/ sud-est/ sud.
Doar ca deocamdata toate CF de langa Bucuresti sunt in paragina... :(

La cati bani baga CFR in reconstructii totale pe CIV (scuze Ionut, este mai simplu sa folosesc denumirea traditionala...) nu mai are bani pentru nimic altceva...

(Anuntul de ieri cu gara Videle a fost o adevarata surpriza... Si o mare coincidenta !.... :lol: )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

 Ba sunt, nu chiar în fața Mobexpert, ci puțin mai încolo:

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

... și în față la Mobexpert este terenul pregătit, poza este făcută din Mobexpert. 

panzer

Teoretic e loc de nodul acela langa MobExpert. Dar acolo este f scump terenul iar proiectul care se executa acum este altul. Si nu luati in calcul deloc linia de tramvai. Deci tot nodul acela ar trebui suspendat. Si nici la colectorul acela pe care se chinuie sa il suprabetoneze nu va ganditi.

Poza lui Cezar e un pic inselatoare. Blocurile nu sunt nici macar pe traseul exproprierilor pt largirea FdG. Sunt mai in spate. Cum se spune in Pepiniera!


cezar-mario2012

harta

Este lăsat loc pentru lărgire, dar după tot la stradă o să fie, iar prima bandă va fi ocupată de mașini parcare.

dr4qul4

mi-am pus ideile in ordine, pe harta:




Powered by API/PUM imgur uploader

Asadar, pe langa largire FdG, mai vad urmatoarele:
- strazile cu verde au 2 benzi pe sens. Strazile cu rosu au in principiu sens unic. unele pot avea si 2 benzi pe sens.
- sosea de ambele parti ale CF, cu cate 2 benzi pe sens. Pasaj la Petricani si Elena Vacarescu/Nordului (de acolo continuat doar cu tunel pe sub Herastrau)
- parcuri amenajate in jurul baltii saulei si a lacurilor tei, floreasca si plumbuita. Oricat loc disponibil mai avem, trebuie impadurit si amenajat cu parcuri cu pista de biciclete pe malul lacurilor
- tramvai intre Gherghitei si barbu Vacarescu, de preferat green track unde avem camp acum.
- M2 prelungit cu statie la Petricani, gherghitei, popasului si mai departe spre Terminal 2 Otopeni. Poate fi si pe la suprafata, sau mai degraba semiingropat. M-am gandit si la varianta pe sub Soseaua Pipera dar deranjul ar fi fost imens, costurile pe masura iar densitatea dintre Pipera si A3 va fi mult mai mare decat cea din satul Pipera (prevad multe blocuri in zona)
- nod intemodal in capat la Gherghitei intre Metrou, tramvai, CFR, si autostrada. Si chiar si pentru biciclete.
- parcare (pentru autobuzele lui Pandele) capatul la A3/Fabrica de Glucoza dar si in capatul la D Pompeiu (pt a lega autobuzele de metrou si tramvai, fara a le baga pe toate pe autostrada)

Bineinteles Pasaj cu tramvai la Dna Ghica si pasaj pe Stefan cel Mare (care sa saupra sau subtraverseze intersectiile cu B Vacarescu, Floreasca si Dorobanti)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)