Comunicare oficiala cu MT/CNIR/CNAIR si alte institutii

Started by Ionut, June 12, 2012, 08:24:17 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

pasadia

Cum poate sa zica ca BO-urile din 2008-2009 au avut cota TVA de 24%?

disney

Au fost adresate catre CNADNR urmatoarele intrebari:

1) Referitor la tabelul cu platile efectuate pentru contractul cu asocierea Pizzarotti - Tirrena Scavi pentru tronsonul Bucuresti - Moara Vlasiei al autostrazii A3 pe care l-ati oferit in raspunsul 92/35309 din 11.06.2013, v-am solicitat in data de 28.01.2015 ca "intrucat TVA-ul s-a modificat de la inceputul proiectului si pana astazi, va rugam sa adaugati la acel tabel, o coloana in care sa precizati sumele FARA TVA achitate catre antreprenor (pentru fiecare suma din tabelul initial va rugam sa adaugati si suma FARA TVA)."
In raspunsul 92/6162 din 13.02.2015, ati oferit un tabel simplificat, care nu contine informatiile in forma solicitata si care contine greseli.
a) Valoarea decontata cu TVA corespunzatoare anului 2007, 20,513,751.69 si valoarea fara TVA 16,543,348.14. Din calcule rezulta un TVA de 24%, dar TVA-ul a fost modificat abia din 01.07.2010. Va rugam sa oferiti suma corecta fara TVA sau sa motivati aceasta neconcordanta.
b) Valoarea decontata cu TVA corespunzatoare anului 2010, 156,512,527.00 si valoarea fara TVA 131,707,692.20. Din calcule rezulta un TVA de 18,83%, lucru imposibil. Va rugam sa oferiti suma corecta platita la care s-a folosit TVA 19% si suma corecta platita la care s-a folosit TVA 24%, ambele aferente anului 2010, intrucit TVA-ul a fost modificat din 01.07.2010.
c) Valoarea decontata cu TVA corespunzatoare anului 2011, 177,800,085.77 si valoarea fara TVA 143,823,466.26. Din calcule rezulta un TVA de 23,62%, lucru imposibil. Va rugam sa oferiti suma corecta fara TVA sau sa motivati aceasta neconcordanta, oferind eventual detalii daca pentru unele plati a fost cumva folosit TVA 19% si sa precizati valorile acestor plati cu TVA 19%.

2) Referitor la proiectul "Modernizare DN 67 C BENGESTI-SEBES KM 0+000-KM 148+414", in data de 28.01.2015 v-am rugat sa "prezentati un tabel cu TOATE platile efectuate de-a lungul timpului si pana in data de 31.01.2015 inclusiv, catre ROMSTRADE" pentru acest proiect.
In raspunsul 92/6162 din 13.02.2015, ati prezentat un tabel cu sumele platite si ati mentionat ca pentru toate aceste sume s-au folosit bilete de ordine si TVA 24%.
Daca adunam aceste sume, obtinem un total de aproximativ 320 milioane RON cu TVA inclus.
Daca adunam sumele care apar in ROGOP pentru acest proiect, obtinem suma de 292,100,926.42 RON cu TVA inclus, deci o diferenta de aproximativ 28 milioane de RON.
a) Cum explicati aceasta diferenta de 28 milioane de RON intre datele oferite de Dumneavoastra si datele din ROGOP?
Va rugam sa oferiti sumele corectate daca este cazul, sau o explicatie plauzibila a acestei neconcordante.
b) Valoarea estimata a contractului in momentul deschiderii ofertelor in data de 17.07.2008 a fost de 883,311,540.34 RON fara TVA.
Conform anuntului de atribuire 45445 din 22.10.2008 din SEAP, ulterior, in data de 29.07.2008, "conform Hotararii nr.9 din 29.07.2008 a Consiliului de Administratie al CNADNR S.A., s-a dispus suplimentarea fondurilor pentru aceasta procedura la valoarea de 1,231,210,293.41 lei fara TVA", valoare care apare si ca valoare finala de atribuire a contractului.
Este legala "suplimentarea fondurilor pentru aceasta procedura" de catre Consiliul de Administratie al CNADNR DUPA deschiderea ofertelor?
Va rugam sa raspundeti exact (DA sau NU) la intrebare.
Va rugam sa precizati EXACT pe ce baza legala (lege, HG, OUG, etc) s-a facut aceasta suplimentare.
c) In anuntul de atribuire 117237 din 03.11.2011 din SEAP pentru actul aditional 4/2011, precizati ca "mentionam ca valoarea contractului initial nu se majoreaza, ea devenind 1,171,255,919.20 lei fara TVA.Atribuirea prezentului act aditional s-a efectuat in baza art. 122 lit. i) din cadrul OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare."
Intrucat CA al CNADNR a decis in 29.07.2008 suplimentarea fondurilor la 1,231,210,293.41 lei fara TVA (conform punctului anterior), cum justificati valoarea de 1,171,255,919.20 lei fara TVA mentionata in anuntul de atribuire?
d) Cum s-a ajuns la suma de 1,171,255,919.20 lei fara TVA mentionata in anuntul de atribuire? Ea nu rezulta in urma niciunui calcul matematic din valorile precizate mai sus (883,311,540.34 valoarea estimata initiala, 1,231,210,293.41 valoarea rectificata de CA, 99,684,421.53 rectificare conform actului aditional 4).
e) De ce nu apare suma de "60.569.556,03 lei cost credit furnizor" in anuntul de atribuire 125482 din 13.06.2012 din SEAP pentru actul aditional 5/2012 si se mentioneaza doar valoarea de 110.254.629,40 lei fara TVA ("reprezentand valoare lucrari suplimentare")? De ce nu apare valoarea de atribuire pe care o mentionati acum, cea de 170.824.185,43 lei fara TVA?
f) Care este valoarea finala de atribuire a contractului, inclusiv toate actele aditionale?

3) In data de 28.01.2015 v-am adresat SEPARAT (punctul b)) intrebarea "Poate intra UMB imediat pe teren pentru defrisarea terenului in suprafata de 74524 mp din fondul forestier national pe care va trece autostrada? Ce alte piedici care NU depind de UMB mai exista, pentru ca UMB sa poata defrisa IMEDIAT acel teren? Repetam, e vorba de piedici gen avize, exproprieri, etc., care NU depind de UMB.".
In raspunsul 92/6163 din 12.02.2015, ati oferit detalii despre acordul de mediu, dar nu ati oferit nici un raspuns la intrebarea de mai sus.
Va adresam din nou aceasta intrebare si va rugam sa nu mai evitati raspunsul.

4) Va rugam sa ne puneti la dispozitie o copie electronica dupa procesul verbal de deschidere a ofertelor din 21.08.2012 pentru licitatia "Proiectarea Si Constructia Autostrazii Transilvania, Sector 3a, Cluj Vest (Gilau) – Mihaiesti, Km 0+000 – Km 25+500, Tronson 3a1 Km 0+000 – Km 8+700" care a avut loc in 2012 si care a fost atribuita firmei SPEDITION UMB.
Mentionam ca procesul verbal NU se gaseste pe site-ul CNADNR si nu a fost publicat nici in SEAP. Care este motivul sau cum justificati acest lucru?

5) Cum s-a justificat (din punct de vedere al eligibilitatii tehnice, economice si sociale) "upgrade-ul" sectorului Cluj-Napoca - Dej si al sectorului Bistrita - Dej catre un drum expres, din moment ce acestea sunt doua drumuri nationale normale, momentan cu un trafic mediu, care nu sunt incluse in reteaua TEN-T Core si nici in reteaua TEN-T Comprehensive?

6) De ce nu s-a inclus si conectarea Municipiului Vaslui prin drum expres catre reteaua principala de transport, acesta ramanand momentan singura resedinta de judet din Moldova care nu este legata prin drum expres de restul tarii? Cum motivati aceasta decizie care adanceste discrepantele sociale si economice in judetul Vaslui?

7) Care au fost criteriile ce au condus la eliminarea din MPGT, la izolarea si lipsa de conectivitate a vamii Albita cu reteaua nationala de transport propusa spre modernizare?

disney

#452
Au fost adresate urmatoarele intrebari:

1) a) Poate fi finantata realizarea autostrazii Comarnic - Brasov din fondurile europene 2014-2020 prin POIM prin fonduri FC (AP1) sau FEDR (AP2)? Va rugam sa nu va prefaceti ca nu intelegeti intrebarea si sa raspundeti simplu prin DA sau NU (pentru alte detalii, va adresam alte intrebari mai jos).
b) Daca finantarea este posibila, prin ce tip de fonduri este posibila si care este procentul suportat de UE?
c) Daca finantarea nu este posibila, care sunt motivele?
d) Ce alte tipuri de fonduri europene mai pot fi utilizate (de exemplu CEF) pentru acest proiect si care este procentul suportat de UE?

2) a) Poate fi finantata realizarea centurii Comarnic la nivel de autostrada din fondurile europene 2014-2020 prin POIM prin fonduri FC (AP1) sau FEDR (AP2)? Va rugam sa nu va prefaceti ca nu intelegeti intrebarea si sa raspundeti simplu prin DA sau NU (pentru alte detalii, va adresam alte intrebari mai jos).
b) Daca finantarea este posibila, prin ce tip de fonduri este posibila si care este procentul suportat de UE?
c) Daca finantarea nu este posibila, care sunt motivele?
d) Ce alte tipuri de fonduri europene mai pot fi utilizate (de exemplu CEF) pentru acest proiect si care este procentul suportat de UE?

3) a) Poate fi finantata realizarea centurii Busteni la nivel de autostrada din fondurile europene 2014-2020 prin POIM prin fonduri FC (AP1) sau FEDR (AP2)? Va rugam sa nu va prefaceti ca nu intelegeti intrebarea si sa raspundeti simplu prin DA sau NU (pentru alte detalii, va adresam alte intrebari mai jos).
b) Daca finantarea este posibila, prin ce tip de fonduri este posibila si care este procentul suportat de UE?
c) Daca finantarea nu este posibila, care sunt motivele?
d) Ce alte tipuri de fonduri europene mai pot fi utilizate (de exemplu CEF) pentru acest proiect si care este procentul suportat de UE?

4) a) Poate fi finantata realizarea centurii Sinaia la nivel de autostrada din fondurile europene 2014-2020 prin POIM prin fonduri FC (AP1) sau FEDR (AP2)? Va rugam sa nu va prefaceti ca nu intelegeti intrebarea si sa raspundeti simplu prin DA sau NU (pentru alte detalii, va adresam alte intrebari mai jos).
b) Daca finantarea este posibila, prin ce tip de fonduri este posibila si care este procentul suportat de UE?
c) Daca finantarea nu este posibila, care sunt motivele?
d) Ce alte tipuri de fonduri europene mai pot fi utilizate (de exemplu CEF) pentru acest proiect si care este procentul suportat de UE?

5) a) Poate fi finantata realizarea centurii Rasnov la nivel de autostrada din fondurile europene 2014-2020 prin POIM prin fonduri FC (AP1) sau FEDR (AP2)? Va rugam sa nu va prefaceti ca nu intelegeti intrebarea si sa raspundeti simplu prin DA sau NU (pentru alte detalii, va adresam alte intrebari mai jos).
b) Daca finantarea este posibila, prin ce tip de fonduri este posibila si care este procentul suportat de UE?
c) Daca finantarea nu este posibila, care sunt motivele?
d) Ce alte tipuri de fonduri europene mai pot fi utilizate (de exemplu CEF) pentru acest proiect si care este procentul suportat de UE?

6) a) Daca s-ar licita si realiza separat tunelurile de pe autostrada Comarnic - Brasov, ar putea fi finantata realizarea lor din fondurile europene 2014-2020 prin POIM prin fonduri FC (AP1) sau FEDR (AP2)? Va rugam sa nu va prefaceti ca nu intelegeti intrebarea si sa raspundeti simplu prin DA sau NU (pentru alte detalii, va adresam alte intrebari mai jos).
b) Daca finantarea este posibila, prin ce tip de fonduri este posibila si care este procentul suportat de UE?
c) Daca finantarea nu este posibila, care sunt motivele?
d) Ce alte tipuri de fonduri europene mai pot fi utilizate (de exemplu CEF) pentru acest proiect si care este procentul suportat de UE?

MNU


disney

#454
Ai dreptate, am corectat mai sus si le-am trimis o erata, ca sa nu se poata lega de acest lucru.

ciprebbe

Scrisoare deschisă în care îi cerem domnului ministru Rus organizarea unei dezbateri publice asupra Strategiei de Implementare a Master Planului General de Transport.

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma


disney

#457
Aveti mai jos raspunsul CNADNR de ieri.



Hercule

Cu putina imaginatie, ai putea spune ca documentul de mai sus e semnat "frodo".  :lol:
Deșteaptă-te române!

horatiu.cosma

O posibila intrebare pentru CNADNR: Ce suma s-a strans pana in prezent din acciza pe motorina, ce parte din aceasta suma va fi directionata spre Gilau-Bors in functie de tronsoane si intervale temporale? Si sa nu raspunda cu faptul ca asteapta decizia din Masterplan, fiindca banii curg in continuare din buzunarele romanilor. Ori se grabesc putin, ori elimina acea taxa.

cutter

NU puneți această întrebare către CNADNR. Este un exemplu de întrebare prost formulată și prost adresată.

Ministerul Transporturilor și CNADNR au dat dovadă în ultima vreme de o oarecare deschidere către comunicarea cu noi, dar cred că trebuie și noi să înțelegem că birourile de presă nu sunt ghișee de informații. Unele întrebări formulate în această secțiune sunt total neprofesional adresate sau nu țin de instituția adresată sau nu aduc niciun beneficiu suplimentar. Haideți să încercăm să punem întrebări la obiect și bine adresate. Să renunțăm la formulările de genul "nu ne mai credeți proști" pentru că nu fac decît să ne discrediteze pe noi.

Referitor la exemplul în cauză: bugetul CNADNR/MT se votează prin lege (Legea Bugetului de Stat). Deci alocarea ține 1) de decizia Guvernului și 2) de votul Parlamentului. N-are nici o treabă CNADNR aici. Mai mult, afirmația că acciza e pentru autostrăzi e doar o vorbă aruncată de Ponta care nu e susținută de nimic legislativ. Bani din acciză merg în buget, iar bugetul se împarte între toți ordonatorii de credite. Nu există nici o condiționare între suma colectată din acciză și bugetul pentru autostrăzi.

Dacă ești nemulțumit de conducerea politică a României, pot înțelege foarte bine și să fiu de acord - dar nu CNADNR e locul în care trebuie să te adresezi.

disney

#461
Quote from: cutter on February 23, 2015, 05:44:56 PM
Să renunțăm la formulările de genul "nu ne mai credeți proști" pentru că nu fac decît să ne discrediteze pe noi.
Total de acord.
Le-am folosit in cateva mesaje din Decembrie si pana saptamana trecuta pentru a vedea cum reactioneaza, dar nu pot sa zic ca am vazut mare diferenta in raspunsul primit.
Cum intrebarile sunt procesate de mai multe persoane, este posibil ca acestea nici macar sa nu primeasca acest text.

De acum inainte voi adresa intrebarile NU in numele forumului (nu le-am adresat niciodata asa), ci "din partea membrilor forumului de infrastructura "forum.peundemerg.ro"".
Sa vedem daca specificarea acestui lucru va face vreo diferenta.

Totusi, care ar trebui sa fie atitudinea noastra in momentul in care ne iau de prosti, ocolesc raspunsul si raspund doar la o parte din intrebari?

disney

#462
Quote from: bogdymol on February 11, 2015, 07:35:18 PM
O intrebare pentru CNADNR si/sau MT, pentru a elucida un mister legat de Masterplan:

Va rog sa imi transmiteti profilele transversale tip cat si vitezele de proiectare pentru urmatoarele categorii de drumuri:
- Autostrada
- Autostrada fazata
- Drum Expres
- Drum Expres fazat
- Drum Eurotrans
- Drum Trans Regio

De asemenea, va rog sa precizati daca pe respectivele categorii de drumuri pot exista:
- intersectii la nivel cu alte drumuri (inclusiv sensuri giratorii)
- treceri de pietoni
- treceri la nivel cu Calea Ferata
- localitati pe traseu

Aveti mai jos raspunsul MT redirectionat catre CNADNR.



Totul e clar, nu?  :lol:

dr4qul4

Si totusi acesta este raspunsul corect! Si singurul dpdv legal?
Nu exista normativ pt drumuri trans-regio si eurotrans.
Probabil in mpgt au primit aceste denumiri pt CE.
Poate ar trebui sa gasim un standard european minim pt aceste categorii de drumuri (cum e si la trenuri).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

MNU