Comunicare oficiala cu MT/CNIR/CNAIR si alte institutii

Started by Ionut, June 12, 2012, 08:24:17 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

sebba

pai hai sa o facem, pe entitatea aia juridica
eu te sustin, doar sa incepi tu demersurile

insa nu va mai merge sa actionam cu manusi, sa nu suparam pe cineva si sa tinem totul distilat si sterilizat, la eprubeta
va trebui sa ne si murdarim pe maini
ca nu poti curata ceva fara sa murdaresti altceva
si din pacate mai exita si varianta in care poti murdari totul fara a curata nimic

asa ca... facem entitatea aia sau ba?
Sailing away! S/Y Haimana

NGC

Quote from: Ionut on September 16, 2014, 12:30:07 PM
^ Eu ma gandeam ca am avea mai mult impact impreuna, ca entitate juridica.
Aruncati o privire pe acest raport creat chiar de CNADNR.
Din pacate este din 2011, dar parca disney a cerut rapoartele din 2012, 2013 si 2014 si l-au trimis la plimbare, motivand ca CNADNR "nu are obligatia publicarii in Monitorul Oficial", desi Legea 544/2001 cere clar sa publice anual aceste rapoarte.

disney

^^^ Am cerut rapoartele din 2012, 2013 si 2014, pe care sint obligati sa le publice in MO, dar dupa cum ati vazut, m-au trimis la plimbare.
Urmeaza acum reclamatia administrativa si apoi chemarea in judecata.

disney

Quote from: NGC20 on September 16, 2014, 09:05:57 AM
Cred ca de fapt disney se referea ca oricine din noi poate sa dea in judecata CNADNR conform Legii 544/2001 si ca nu trebuie sa fim o entitate juridica pentru asta.
Probabil ca el si cutter stiu mai multe. Sa vedem intii acel model de chemare in judecata de care vorbea cutter.
Exact, ai dreptate, si in afara de aceasta, se mai poate face si reclamatie administrativa, desi aceasta s-ar putea sa nu aiba nici un efect asupra angajatului/angajatilor CNADNR care au tratat solicitarea respectiva si nu au oferit informatiile solicitate.

disney

In 27 Iulie 2014, un alt coleg a adresat si el intrebarile de mai jos catre MT. Aceste intrebari au fost adresate si in Martie 2014 si nu au primit raspuns pina azi, desi au fost contactati de mai multe ori.

1) Cand veti relua filmarile din avion ale obiectivelor de infrastructura, in special autostrazi?

2) Cine raspunde, cine plateste si cand se va intampla acest lucru, pentru daunele provocate de incompetenta, de taraganare si intirziere a lucrarilor, si toate motivele care conduc la lipsa autostrazilor si la nefinalizarea la timp a proiectelor?

3) De ce zonele verzi din locurile si spatiile de parcare/servicii de pe autostrazi arata a fi neintretinute, desi exista contracte in acest sens?
De ce nu sunt schimbati parapetii ruginiti sau degradati (in urma accidentelor) de pe autostrazi si de pe drumurile publice? De ce raman in aceasta stare cu anii, desi exista chiar si contracte de recuperare daune de la societatile de asigurari, cu scopul refacerii acestor elemente?!
Cine este responsabil sa-i verifice pe cei ce ar trebui sa le repare si sa le intretina?

4) Va rog sa descrieti pe scurt modalitatile prin care Ministerul Transporturilor controleaza si/sau verifica fie direct, fie prin CNADNR, fie prin DRDP-urile din teritoriu sau prin consultantii desemnati in acest scop, faptul ca societatile prestatoare contractate pentru reabilitarea, repararea si intretinerea cailor de transport (drumuri nationale si autostrazi) indeplinesc prevederile contractuale (dintre care am enumerat mai jos) din punct de vedere cantitativ, calitativ si in perioada convenita (prin contract), in cazul urmatoarelor elemente constructive, in toate situatiile in afara de cele in care responsabilitatea revine autoritatilor locale (de exemplu, pe portiunile de drumuri publice din interiorul localitatilor):
a) infrastructura drumurilor:
- inlocuirea parapetilor mediani si laterali, degradati in urma evenimentelor rutiere sau uzati moral (ruginiti)
- inlocuirea indicatoarelor si panourilor de semnalizare rutiera, degradate in urma evenimentelor rutiere, necorespunzatoare sau uzate moral (ruginite)
b) locurile si spatiile de parcare, oprire si stationare:
- intretinerea periodica a spatiilor verzi (gazonul si iarba par a fi intretinute doar la schimbarea anotimpului, in loc de saptamanal sau lunar)
- efectuarea lucrarilor sezoniere (primavara si toamna) corespunzatoare asupra plantatiilor
c) spatiile cuprinse intre autostrada/drum si bretele, in cazul nodurilor rutiere:
- intretinerea rigolelor, taluzurilor, a santurilor si a santurilor de garda
- intretinerea periodica a spatiilor verzi si a plantatiilor

In 13 August 2014, MT a trimis raspunsul de mai jos din care reiese ca a pasat problema la CNADNR.



Pina astazi CNADNR nu a raspuns, si nici MT nu a mai revenit cu vreun raspuns, desi din nou, cele 30 de zile in care trebuie sa raspunda, s-au scurs.
Urmeaza si aici reclamatie administrativa si apoi chemare in judecata.

disney

Aici gasiti un "GHID PRACTIC PENTRU ACCESUL LA INFORMAŢIILE DE INTERES PUBLIC" al unui ONG care se ocupa de apararea drepturilor omului.

Iar aici gasiti un studiu despre "ACCESUL (NE)ÎNGRĂDIT LA INFORMAŢII DE INTERES PUBLIC LA 10 ANI DE LA ADOPTAREA LEGII" elaborat de Institutul pentru Politici Publice Bucuresti.

Spor la citit si pus in practica!  :p :lol:

cutter

Întrebări puse către CNADNR în 29 iulie 2014, fără răspuns pînă azi:

Autostrada Sebeș-Turda
1) Care este stadiul expropierilor pe autostrada Sebeș-Turda?
2) A fost predat amplasamentul antreprenorilor?
3) În cazul în care amplasamentul nu a fost predat încă, cînd anticipați că se va întîmpla acest lucru și ce efect are acestă întîrziere asupra graficului de lucrări?

Autostrada Lugoj-Deva
4) Care este stadiul fizic (exprimat în procente) și financiar (exprimat în procente) pe loturile 2, 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva?
5) Există autorizație de construire pentru aceste loturi? Dacă nu, cînd urmează a fi emisă?
6) Există piedici de altă natură pentru aceste loturi? Menționez o listă de astfel de posibile piedici neexhaustivă:
- expropieri nerealizate
- probleme de mediu
- neaprobarea proiectului tehnic
- neînțelegeri contractuale
- mobilizare insuficientă a antreprenorului
Vă rog să detaliați pentru fiecare lot în parte.
7) Care este soluția contractuală/financiară aleasă pentru structurile noi ("trecerile de urși") impuse prin Acordul de Mediu Revizuit? Vor fi incluse suplimentar în contractele cu antreprenorii actuali? Vor fi licitate separat (dacă da, cînd?)? Vă rog sa detaliați.

Autostrada Timișoara-Lugoj lot 2
8] Care este stadiul fizic și financiar pe lotul 2 al autostrăzii Timișoara-Lugoj?
9) A fost aprobat proiectul tehnic? A fost emisă autorizația de construire?
10) Aceeași întrebare ca la pct. 6) referitoare la piedici în desfășurarea cu celeritate a lucrărilor pe acest tronson.

Autostrada Nădlac-Arad lot 1
11) Care este stadiul fizic și financiar pe lotul 1 al autostrăzii Nădlac-Arad?
12) Aceeași întrebare ca la pct. 6) referitoare la piedici în desfășurarea cu celeritate a lucrărilor pe acest tronson.

Pasajele peste CF de pe centura Aradului
13) Care este explicația pentru ritmul lent de mobilizare a constructorilor pentru aceste două obiective de investiții, avînd în vedere că există o alocare financiară semnificativă pe anul în curs?
14) Există obstacole/piedici în momentul de față în derularea acestor contracte? Care sunt acestea?

disney

Aveti mai jos raspunsul CNADNR la o parte din intrebarile din 08.09.2014, pe care le gasiti aici.



Cum ne-au obisnuit in ultimul timp, au evitat sa ofere informatiile cerute (stadiul platilor), asa ca ii vom intreba mai insistent.  ;)

alecu26

acum ca centura Tecuci si Satu Mare au fost licitate....

Care sunt urmatoarele licitatii de construire (sau proiectare si construire) pentru constructia de autostrazi, reabilitare DN, centuri ocolitoare?
Drumurile noastre POATE;

alecu26

inca o intrebare:

De ce nu sunt incep lucrarile la Centura Targu Jiu?
Drumurile noastre POATE;

adiarc

si as adauga......
care este stadiul centurii Tg.Mures ? Expropieri , proiectare , avans , ordin de incepere...cand estimati ca vor fii demarate lucrarile ?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

florin74

#206
S-au semnat contractele cu firmele desemnate castigatoare in urma finalizarii proceselor in instante pentru Centura Stei si Centura Alesd (Nord si Sud) ?

Care este stadiul lucrarilor la Centura Carei in conditiile in care proiectul trebuia finalizat in prima jumatate a anului 2014?

Cand incep procedurile de relicitare pentru sectorul de drum DN 18 Moisei - Iacobeni? Urmeaza a fi introdus spre finantare prin POS-T sau se va pastra actuala structura de finantare (buget de stat+imprumut BEI)?

Care sunt fondurile alocate pentru anul 2014 pentru sectorul de drum Baia Mare -Sighet? Au fost solicitate de CNADNR sume suplimentare pentru aceasta lucrare, tinand cont de rectificarea bugetara ce urmeaza a fi efectuata?

Care sunt motivele pentru care lucrarile la centura Radauti nu au inceput, desi contractul a fost semnat de mai bine de 2 ani, tinand cont de faptul ca este finantat din fonduri europene si ar trebui sa fie prioritar?









disney

Au fost adresate azi urmatoarele intrebari catre CNADNR.

1) Care sunt urmatoarele licitatii de construire (sau proiectare si construire) pentru constructia de autostrazi, reabilitare DN, centuri ocolitoare, care vor fi lansate incepind cu 1 Octombrie 2014 si pina in 1 Iulie 2015? Va rog sa NU imi mai repetati informatii despre licitatii care au avut loc pina in 30 Septembrie 2014, intrucit aceste informatii sint disponibile deja.

2) De ce nu sunt incepute lucrarile la Centura Targu Jiu?

3) Care este stadiul centurii Tg. Mures? Care este stadiul expropierilor, proiectarii, platii avansului, ordinului de incepere a lucrarilor? Cand estimati ca vor fii demarate lucrarile?

4) S-au semnat contractele cu firmele desemnate castigatoare in urma finalizarii proceselor in instante pentru Centura Stei si Centura Alesd (Nord si Sud)?

5) Care este stadiul lucrarilor la Centura Carei in conditiile in care proiectul trebuia finalizat in prima jumatate a anului 2014?

6) Cand incep procedurile de relicitare pentru sectorul de drum DN 18 Moisei - Iacobeni? Urmeaza a fi introdus spre finantare prin POS-T sau se va pastra actuala structura de finantare (buget de stat+imprumut BEI)?

7) Care sunt fondurile alocate pentru anul 2014 pentru sectorul de drum Baia Mare -Sighet? Au fost solicitate de CNADNR sume suplimentare pentru aceasta lucrare, tinand cont de rectificarea bugetara ce urmeaza a fi efectuata?

8) Care sunt motivele pentru care lucrarile la centura Radauti nu au inceput, desi contractul a fost semnat de mai bine de 2 ani, tinand cont de faptul ca este finantat din fonduri europene si ar trebui sa fie prioritar?

9) In data de 10.11.2013 v-am intrebat "ce solutie definitiva este prevazuta pentru intersectia DN 76 – DN 7 de la Soimus" si v-am cerut detalii constructive, precum si daca au fost alocate fonduri pentru realizarea acestui obiectiv. Prin raspunsul din 25.11.2013, ati afirmat ca "realizarea acestui obiectiv este prevazuta a fi executata in anul 2014", iar "lucrarile pentru realizarea acestui obiectiv vor fi demarate in anul 2014" si "vor fi finalizate, estimativ pana la sfarsitul anului 2014".
Tot in acel raspuns ati precizat ca sint "in lucru trei variante de propuneri" la Serviciul Proiectare al DRDP TM.
Mai apoi, in raspunsul din 07.08.2014, ati precizat ca "in prezent, se cauta o solutie cat mai viabila de accesare a unei surse de finantare, nefiind inca stabilit definitiv proiectul de amenajare a intersectiei drumului national DN7 km 394+905 si DN76 km 0+000". De asemenea, ati mai precizat ca CNADNR "a dispus Proiectantului, Consultantului si Antreprenorului, care executa lucrarile pe tronsonul drumului national DN76 Soimus–Brad, km 0+000 – km 30+436, sa analizeze situatia existenta si sa prezinte, cat mai urgent, solutii de amenajare pentru intersectia dintre cele doua drumuri europene".
Au trecut mai mult de 10 luni de cind v-am adresat prima data aceste intrebari si mai sint abia 3 luni pina la sfarsitul anului, iar lucrarile la acest proiect inca NU au inceput.
a) Care este situatia la zi a acestui proiect? A fost aprobat proiectul definitiv?
b) Ce intelegeti prin "sa prezinte, cat mai urgent, solutii de amenajare"? Ce inseamna "cat mai urgent"? 1 luna? 3 luni? 5 ani?
c) Ce s-a intimplat cu cele 3 propuneri aflate in lucru in 25.11.2013 la DRDP TM? Au lucrat degeaba cei de la DRDP TM, din moment ce CNADNR a cerut acum "solutii de amenajare" de la proiectant, consultant si antreprenor, asa cum ati precizat in 07.08.2014?
d) Cand se va incepe lucrul in teren si cand se estimeaza finalizarea lucrarilor? Ce termen promiteti de aceasta data? 2015? 2016?
e) S-au alocat fonduri pentru acest proiect? Daca da, despre ce fel de fonduri este vorba si care este contravaloarea? Daca nu, de ce nu s-au alocat inca?
f) S-au efectuat exproprierile? Daca nu, de ce inca nu?

medicul de garda

Nu va suparati pe mine, dar de ce mai intrebati de centura Carei? V-am pus la dispozitie raspunsul de acum 2 saptamani cu situatia centurilor Carei si Sacuieni, si aveti si situatia de acum un an, ca sa comparati evolutia (care e proasta). Inteleg ca nu a parcurs nimeni documentele respective? :o
Trust me, I'm an east-european doctor!

disney

Am citit eu acele documente, dar cred ca mi-a scapat. Multumesc de observatie!
Chiar si in aceste conditii, sint curios daca vom primi acelasi raspuns sau nu.  ???