News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 14 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

e singura structura majora de pe un lot care are oricum f putine structuri. Pentru a inalta podul este nevoie si de rampe mult mai inalte si mult mai lungi. Asa ca nu vad cum intra in cei 10%.
Contractul este pentru pod normal, dar avizul de la Apele Romane este pt pod cu gabarit. Si constructorul este responsabil de obtinerea avizelor.
Chiar sunt curios cum se va termina telenovela asta... Momentan constructorul nu are nici un motiv sa se mobilizeze pe acest lot. Termenul contractual se va extinde. Si oricum bucata intre DN4 si A2 este inutila fara acest pod.
Nu-i deranjeaza chiar deloc sa lucreze in ritm constant (nu prea rapid) pe lotul 2 si sa astepte sa se rezolve CNAIR birocratia pt L3 .

@Horatiu, sa inteleg ca se lucrase la ingroparea canalului? Sau macar a bratului de pe Dambovita? Pt ca altfel nu vad cum s-ar da OK de la Apele Romane.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alexV

Aktor sunt in asociere cu Euro Construct Trading 98 si pe lotul asta. Firma aia romaneasca ce le-a dat teapa de zeci de milioane de euro pe santierul A10.

Barfele de santier despre Euro Construct sunt infioratoare. In directia furtului consimtit intre firme private. Sa dau doar un exemplu: din prima zi de contract Euro Construct a dat in chirie catre asocierea lor comuna o statie de asfalt de capacitate mare. Inainte de decopertari. Cativa ani statia aia incasa chirie fara sa produca asfalt. Au demontat-o inainte inainte de a face macar o tona.

Simplu fapt ca sunt asociati mie mi se pare cel mai mare risc pe acest lot. Serios acuma, Aktor are toata capacitatea din lume sa construiasca autostrazi, tunelui, porturi si aeroporturi. De ce s-ar asocia cu o firma romaneasca ce e periodic in faliment.

Lotul are 18 km, a fost castigat cu 98,5% din valoarea estimata. E campie, fara riscuri de ordin tehnic. In mod normal ar trebui sa faca profit.

florin74

Vrabiutele zic ca noua conducere Aktor s-a prins de "corectitudinea" partenerului roman si vrea sa il scoata din asociere... Sa ii preia partea.

carutasul

păi și ce rol mai are acum în asociere? Că eu credeam că s-au lămurit mai demult, doar că licitația era deja pornită. Altfel eram ca în bancul cu "ori ești prost ori îți place... "

horatiu.cosma

#3589
Revin pe subiectul podului peste Dâmbovița de pe A0 Sud lot 1. Conform avizului final de la Apele Române, se va construi un pod normal, fără gabarit navigabil. Se menționează în aviz că, dacă în viitor Dâmbovița va deveni navigabilă, CNAIR va face un nou pod cu gabarit corespunzător  :D.

Iar legat de transportul de balast, discuția e una mai lungă. Ștefan Ioniță în 2017, în cruciada lui sfântă împotriva cotropitorilor străini, s-a gândit să ceară în caietul de sarcini de la A0 Sud umpluturi din balast integral, fără nicio analiză de genul "oare găsim atâtea milioane de metri cubi de balast în zonă?" Evident că nu se găsește, plus că obținerea unui permis de exploatare pentru balastiere noi reprezintă un coșmar birocratic.

Turcii au reușit să încheie câteva contracte cu balastierele din zonă care oferă balast corespunzător, însă cantitățile sunt foarte mici. Așa că au mers pe varianta obținerii de permise de exploatare. Au reușit în primă fază să obțină actele pentru o exploatare la Măgurele, chiar lângă șantierul lor, însă unii actori direct interesați de subiect (să se cumpere la suprapreț de la ei) au reușit să îi blocheze pe la ANRM/Apele Române.

Într-un final au reușit totuși să obțină un alt permis de exploatare pentru o suprafață din Prahova (procedura birocratică e incredibil de anevoioasă, am îmbătrânit câțiva ani încercând să îi dăm de capăt; de fiecare dată când credeam că s-a încheiat, mai apărea câte o aprobare/hârtie suplimentară). Dar au reușit, acum aduc de acolo cam 200 de transporturi pe zi, au început azi și schimbul de noapte, vor să ajungă cam la 600 de transporturi la 24 de ore. Deocamdată aduc doar pentru lotul 2, mâine ar trebui să aprobe inginerul și pentru lotul 1 și să îi dea bătaie și acolo cam la aceeași capacitate.

Însă dacă ne uităm strategic, solicitarea balastului pentru întreaga cantitate de umpluturi e un dezastru, a întârziat proiectul cu câteva luni bune, iar zecile de mii de transporturi Prahova-A0 vor însemna poluare, ambuteiaje suplimentare etc.

A0 Nord, din fericire, a scăpat de gândirea strategică a lui Ștefan Ioniță și prevede umpluturi uzuale (gen pământ îmbunătățit cu lianți) și balast doar la rampe.

Am mai scris și o mai repet: anul ăsta am reușit să finalizăm toate exproprierile pe A0 (tot cercul), am scos pădurile din circuitul forestier (deja au apărut poze cu defrișările de la Aktor), am dus lupte la baionetă cu proprietarii de utilități și am reușit într-un timp record pentru ei (pentru noi normal, ba chiar aș zice că se poate îmbunătăți) să aprobăm proiectele de relocare și să mutăm utilitățile din teren. Am mai modificat soluția de nod la DN1 cu propunerea aia de trompetă dublă gen Gilău ce a fost desenată de unii colegi aici în trecut.

Pe A0 Nord 1 e chestiune de câteva zile până când se anunță câștigătorul, iar pe lotul 3 tocmai s-a trimis la ANAP raportul pe evaluarea tehnică, după care deschid financiarul și la chinezi și ar trebui să dureze 1-2 săptămâni până iese raportul final și se emite din nou câștigătorul.

RaduG

Evoluția lucrărilor la autostrada A0, jumătatea sudică a inelului, între 2020.09.07 - 2021.09.12, timelapse de 30 de secunde

http://gorunescu.ro/evolutia-lucrarilor-la-autostrada-a0-in-ultimul-an-intr-un-timelapse-din-satelit/



survola

^ Până atunci se va trece la teleportare, probabil. Și nu va mai fi nevoie nici de canal navigabil, nici de pod peste el  :D

miahi

#3592
Quote from: horatiu.cosma on September 20, 2021, 07:55:06 PM
...
Iar legat de transportul de balast, discuția e una mai lungă. Ștefan Ioniță în 2017, în cruciada lui sfântă împotriva cotropitorilor străini, s-a gândit să ceară în caietul de sarcini de la A0 Sud umpluturi din balast integral...
...
Au reușit în primă fază să obțină actele pentru o exploatare la Măgurele, chiar lângă șantierul lor, însă unii actori direct interesați de subiect (să se cumpere la suprapreț de la ei) au reușit să îi blocheze pe la ANRM/Apele Române.
....

Cred ca cele 2 paragrafe de mai sus sunt strans legate intre ele. Sincer cred ca acesta a fost planul de la bun inceput, sa "stranga cu usa" eventualii constructori de pe A0 indiferent de unde ar fi venit.

Felicitari inca o data pentru eforturile depuse si solutiile gasite .

dr4qul4

+1 horatiu.
Cred ca e una din putinele idiotenii pe care reusiti sa le impiedicati.
Si ai mentionat nodul cu DN1. Sa inteleg ca ati salvat padurea Petresti? Abia astept sa vad "desenul".

Poate totusi vor reusi sa autorizeze si explaotarea de la Magurele. Altfel ar lucra si turcii daca ar face economie la terasamente. Si am castiga si noi pentru ca scapam de (o parte din) poluare si trafic pe centrua de est.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Horatiu stie mai multe, dar din ce stiu eu au reușit să o salveze (în bună parte).

dr4qul4

Astept postarea pe fb. Pentru ca ar merita expunere mediatica o astfel de reusita.
Consider ca e din aceeasi categorie cu renumitele cocoase de la Focsani si Boita.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

mobile

^^ Cerința din contractul A0 sud de a folosi la terasamente exclusiv umpluturi de balast a fost o dedicație a ex-directorului CNAIR Șt.Ioniță pentru nașul Niculae Bădălău, care controlează balastierele de pe râul Argeș. https://reflectoruldesud.ro/2020/08/24/badalau-si-catastrofa-ecologica-iminenta-de-pe-raul-arges/
Ex-directorul Șt. Ioniță și ex-ministrul Răzvan Cuc au fost numiți în pozițiile pe care le-au avit la influența lui Bădălău, toți provenind din activul PSD Giurgiu.

horatiu.cosma


vancouver

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

danutzu_1069

^^ cum s-ar zice, un nod simplu, clasic si deloc complicat!
Bravo!
Din pacate multe dintre aceste "corecții" sunt necunoscute publicului larg.... care vorbește pe la colțuri... "dar ce au facut astia de cand sunt pe scaunele alea??"