Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 32 Guests are viewing this topic.

Ionut

Autostrada A0 Centura Bucuresti
PLAN ANSAMBLU


imagine la dimensiune completa

Traseul complet A0 Sud, detalii si noduri aici. | Caietele de sarcini pentru A0 Sud.
Traseul complet A0 Nord, detalii si noduri aici, plus CS.



Status pe sectiuni:
1. Centura de nord:
km 0+000-km 2+500 din centura de nord este licitat impreuna cu lotul 3 din centura de sud
Lot 1: km 2+500-km 20+000 = 17,50 km
Lot 2: km 20+000-km 39+000 = 19,00 km
Lot 3: km 39+000-km 47+600 = 8,6 km
Lot 4: km 47+600-km 52+070 = 4,47 km
km 52+070-km 52+770 din centura de nord este licitat impreuna cu lotul 1 din centura de sud
In total: 52,77 km.


2. Centura de sud:
Lot 1: km 52+070-km 52+770 aferent Centura Nord (sector 1) si km 52+770-km 69+000 (sector 2) --> 0,700 km+16,23 km = 16,93 km
Lot 2: km 69+000-km 85+300 --> 16,30 km
Lot 3: km 85+300-km 100+765 (sector 1) si km 0+000-km 2+500 aferent Centura Nord (sector 2) --> 15,465 km+2,5 km = 17,965 km
In total: 47,995 km.


----------------------------------------------------------------
TOTAL
- lungime totala: 100,765 km
- operational: 19,5 km

Ionut

QuoteVa fi concesionată întreținerea autostrăzilor spre Pitești și Constanța, laolaltă cu realizarea Centurii de Sud a Capitalei

1+2 gratis. Acesta este principiul din memorandumul semnat de ministrul Transporturilor Anca Boagiu și care urmează a fi supus aprobării Guvernului. Potrivit acestuia, concesionarul lucrărilor de proiectare și execuție a Centurii de Sud a Bucureştiului va primi spre întreținere și operare și autostrăzile spre Pitești și Constanța.

Potrivit unui comunicat remis de ministerul condus de Anca Boagiu, această decizie a fost luată deoarece demararea procedurii de atribuire în regim de concesiune a viitoarei Autostrăzi de Centură Sud a Municipiului Bucureşti este necesară, iar costurile pentru întreţinerea autostrăzilor Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa sunt suportate din bugetul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, afectând astfel spaţiul fiscal aflat la dispoziţie.

sursa: Capital

Grozav ar fi daca s-ar da in concesiune. Dar ma mir ca aflam de centura SUD, nu de NORD. Poate se considera ca pe nord deja se merge mai bine acum ca s-a upgradat un pic centura?! Sau poate pe nord va fi alta solutie... sa vedem. Ar fi extraordinar sa inceapa centura la nivel de autostrada!!!  :zen:

rrs

De mers pe centura bucuresti nord se merge bine doar intre DN3 si DN7, destul de multe restrictii de viteza, in rest destul de dificil, blocaje intre A1 - DN7 si CB - Soseaua Cernica.

Pentru Centura Bucuresti Nord exista deja planuri de largire la 4 benzi, dar cu termen de finalizare 31.12.2014: sursa :
http://www.mt.ro/investitii%20mti/Investitii%20incepute%20dupa%20august%202011%20MTI%2031%20aug.pdf
Cat de realist este acest termen, ramen de vazut, autorizatia de constructie nu a fost emisa inca:
http://www.mt.ro/autorizatii/autorizatii_de_constructie_2011.pdf

Ionut

Ce super vesti ar fi astea...

QuoteCine sunt chinezii care vor să construiască centura de sud a Bucureștiului la nivel de autostradă

Ministrul Economiei, Ion Ariton, aflat într-o vizită oficială în China, a declarat că două companii din această țară, China Dalian International Holdings și China Communications Construction Company, sunt interesate să construiască centura Capitalei la nivel de autostradă.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) estimează că realizarea celor 48 de kilometri de centură la nivel de autostradă va costa 902 milioane de euro.

Recent a fost aprobat un memorandum care stabilește că firma care va construi în concesiune această bucată de autostradă va primi spre întreținere și operare autostrăzile spre Pitești și Constanța. Asta înseamnă că va avea mână liberă în instituirea de taxe pe A1 și A2, autostrăzi care se află pe Coridorul IV Pan-European, și care au în acest moment cele mai ridicate nivele de trafic din ţară.

sursa: Capital

Ionut

#4
Luna viitoare?! E ceva in neregula aici.  :o
Este final SF-ul aici?!?!? Nu trebuie revizuit?

QuoteIncep procedurile pentru autostrada Bucuresti Sud

Luna viitoare va fi publicat anuntul pentru proiectarea, construirea si concesionarea autostrazii de centura a Capitalei Bucuresti Sud, primul pas in realizarea acestui proiect, a anuntat, vineri, ministrul transporturilor, Alexandru Nazare.

Potrivit proiectului, Autostrada Bucuresti Sud (viitoarea A0) va avea o lungime de 48 de kilometri, va avea 36 de poduri si patru noduri rutiere. Costul estimativ al proiectului este de 902 milioane de euro, ceea ce inseamna un cost de 18,8 milioane de euro pe kilometru, fara TVA.

La pachet cu acest contract va fi scos la licitatie si cel de intretinere si operare a autostrazilor Bucuresti - Pitesti si Bucuresti - Constanta. Practic, firma care va castiga contractul de concesiune a autostrazii de centura a Capitalei va opera intreaga autostrada ce va lega Pitesti de Constanta.

Pe cele trei tronsoane - A1, A2 si A0 - va fi introdusa o taxa de autostrada, ce urmeaza a fi incasata de operatorul autostrazii, dar numai dupa finalizarea centurii Bucuresti Sud.

Termenul pentru darea in folosinta a celor 48 de kilometri de autostrada este de 36 de luni de la data demararii lucrarilor. Prin urmare, tinand cont de procedurile anterioare startului constructiei (licitatie, proiectare), autostrada de centura Bucuresti Sud va fi data in circulatie spre finele anului 2015.

sursa: Finantistii

Ar fi fenomenal sa se liciteze A0 luna viitoare... aveti si voi info?

Later edit: se pare ca eu am dormit in ultimele doua zile :)

'Vom lansa în luna martie anunţul pentru proiectarea, execuţia şi concesionarea Centurii de Sud a Capitalei şi tot atunci anunţul pentru asistenţă tehnică, juridică şi financiară pentru refacerea studiului de fezabilitate a Autostrăzii Comarnic - Braşov', a declarat ministrul Transporturilor, aflat la Londra cu ocazia unei vizite la invitaţia omologului său, Justine Greening. [ sursa ]

E ireal, tot nu inteleg cand au revizuit SF-ul... s-a construit la greu si pe sud... nu cred ca nu e necesara o revizuire. In fine, sper sa fie asa cum zice ministrul.

Even later edit: am gasit si sursa oficiala - MT:
,,În 2012 vom face paşi importanţi pentru scoaterea în concesiune a lucrărilor la Autostrada Comarnic-Braşov (Cristian) şi la Centura de Sud a Capitalei în regim de autostradă. În martie 2012 va fi lansat anunţul de participare pentru atribuirea contractului de concesiune pentru Centura Sud a Capitalei şi estimăm că la sfârşitul acestui an ar putea începe lucrările de proiectare şi construcţie pentru acest obiectiv care ar urma să fie finalizat în 2015. Pentru Comarnic-Braşov (Cristian) avem pregătită documentația pentru a scoate la licitație în luna  martie a acestui an componenta de consultanță și revizuirea studiului de fezabilitate".

sursa: MT

Incredibil.  ???

valexandru

     Inelul Median, adica cel prezentat in poza lui Ionut, e clar ca nu va fi realizat prea curand. O sa modernizeze centura de sud si ce a mai ramas din cea de nord. Apropo de asta, intre DN2 si Chitila au modernizat centura si au upradat-o la 2 benzi pe sens, dar cu portiunea A1-Chitila si A2-DN2 ce au de gand? Cand o s-o upgradeze si pe asta?
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Ionut

Quote from: valexandru on March 29, 2012, 02:19:15 AM
Apropo de asta, intre DN2 si Chitila au modernizat centura si au upradat-o la 2 benzi pe sens, dar cu portiunea A1-Chitila si A2-DN2 ce au de gand? Cand o s-o upgradeze si pe asta?

Sectiunile de care amintesti sunt deja licitate si au constructor insa nu prea sunt bani. :) Deci se mai asteapta. La fel e situatia pe centura de sud, sunt licitatiile gata, constructorii au semnat, insa nu sunt bani si se sta. Mai ales ca pe sud nu se va largi la 2x2 decat in zona intersectiilor... o porcarie daca ma intrebi pe mine.

valexandru

Quote from: Ionut on March 29, 2012, 05:24:10 AM
Quote from: valexandru on March 29, 2012, 02:19:15 AM
Apropo de asta, intre DN2 si Chitila au modernizat centura si au upradat-o la 2 benzi pe sens, dar cu portiunea A1-Chitila si A2-DN2 ce au de gand? Cand o s-o upgradeze si pe asta?

Sectiunile de care amintesti sunt deja licitate si au constructor insa nu prea sunt bani. :) Deci se mai asteapta. La fel e situatia pe centura de sud, sunt licitatiile gata, constructorii au semnat, insa nu sunt bani si se sta. Mai ales ca pe sud nu se va largi la 2x2 decat in zona intersectiilor... o porcarie daca ma intrebi pe mine.

     Centura Bucuresti Sud va fi construita in concesiune, sper ca la Centura Nord nu au pus aceasta problema( Au pus-o?). Stii ,cumva, cine a construit sectorul dintre Chitila si DN2.
     E o porcarie, intr-adevar! Daca tot fac concesiune, las' s-o concesioneze pe toata nu doar firimituri din ea....:ohno:
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Ionut

Nu stiu cine a reabilitat sectiunea Chitila-DN2.

Cred ca faci o confuzie: centura Bucuresti (DN CB) si centura la nivel de autostrada Bucuresti sunt doua lucruri total diferite. Centura "normala" nu se face in concesiune, nici nu s-a pus vreodata problema, se face cu bani de la stat. Centura la nivel de autostrada - acolo e buba mare si asta se spune ca se face prin concesiune. De fapt, centura SUD la nivel de autostrada e propusa pt concesiune, pt ca centura NORD apare pe TEN-T core si e posibil sa primim bani UE.

Dar nimic nu e sigur...

valexandru

    Nu m-ai inteleg nimic. Adica vor sa faca autostrada separat de centura actuala sud (pe care o vor largi la 2 benzi pe sens in zona intersectiilor)?
    Daca da, la Centura Nord, mai fac separat autostrada tot asa ca mai sus....?
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Ionut

Alex, nu ai de ce sa te confuzezi.  :o
Uita-te la primul post din acest thread, ai acolo harta. Vei vedea inelul de autostrada propus si in interiorul sau actuala centura (CB sau DNCB - Drumul National Centura Bucuresti). Inelul de autostrada este doar planificat, nici studii complete/finalizate/actualizate nu are. Centura "normala", CB, este pe doua benzi deja intre Chitila si Voluntari (DN7-DN2) si va fi reabilitata la 2 benzi/sens intre DN7 si A1 si DN2 si A2.

Iar pe sud centura normala pana la urma se pare ca nu o sa mai fie 2x2, ci doar 1x1 (cum e acum), si doar in zona intersectiilor 2x2. Iar intersectiile nu vor fi denivelate. Nu sunt bani, se pare ca se modifica proiectul.

Acum e mai clar?

valexandru

Quote from: Ionut on March 29, 2012, 12:15:14 PM
Alex, nu ai de ce sa te confuzezi.  :o
Uita-te la primul post din acest thread, ai acolo harta. Vei vedea inelul de autostrada propus si in interiorul sau actuala centura (CB sau DNCB - Drumul National Centura Bucuresti). Inelul de autostrada este doar planificat, nici studii complete/finalizate/actualizate nu are. Centura "normala", CB, este pe doua benzi deja intre Chitila si Voluntari (DN7-DN2) si va fi reabilitata la 2 benzi/sens intre DN7 si A1 si DN2 si A2.

Iar pe sud centura normala pana la urma se pare ca nu o sa mai fie 2x2, ci doar 1x1 (cum e acum), si doar in zona intersectiilor 2x2. Iar intersectiile nu vor fi denivelate. Nu sunt bani, se pare ca se modifica proiectul.

Acum e mai clar?

    Dar pe harta , e mereu in exterior DN CB, nu coincide deloc cu DN CB.
    Da, confundam... Acum am inteles. As vrea sa vad cat mai curand finalizata Centura Bucuresti Nord! Pacat ca Centura Sud o sa ramana asa...
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Ionut

Centura de nord, cea normala, CB, ar fi trebuit sa fie gata anul asta, adica inclusiv largirea A1-DN7 si A2-DN2. Insa nici nu cred ca se lucreaza... segmentele astea sunt facute 100% cu bani de la buget si e buba mare.

rrs

salut,
pe portiunea A2- DN2 nu era nici o urma de santier cand am trecut eu pe acolo 17-18 martie.

valexandru

Quote from: Ionut on March 29, 2012, 01:05:51 PM
Centura de nord, cea normala, CB, ar fi trebuit sa fie gata anul asta, adica inclusiv largirea A1-DN7 si A2-DN2. Insa nici nu cred ca se lucreaza... segmentele astea sunt facute 100% cu bani de la buget si e buba mare.

Hahaa(a nu se citi haha= :lol: )...de mult timp nu se lucreaza pe portiunile A1-DN7 si A2-DN2! Vara trecuta am mai fost pe acolo si singurul lucru facut pe A1-DN7 a fost sa razuiasca asfaltul! Nimic altceva!

  O intreb mai veche de-a mea: Cine a contruit portiunea DN7-DN2?
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"