Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

adi

ar fi momentul lor de glorie...sa anunte altceva decat amanari!
Dc anunta castigator poate avem A0 inaintea pasajului de la Domnesti, Berceni si Popesti :))

ticker

@adi - vise...

Eu cred ca vor mai amana cel putin pana in iunie-iulie, cu contestatii si alte relicitari anul asta nu o sa vedem nimic semnat pe A0.

Ionut

Nu s-a actualizat termenul pentru evaluarea ofertelor pentru cele 3 loturi... pe SEAP apare inca 12.01.2018 (ieri).

tom_sawyer

Data limita evaluare: 15.03.2018 18:00

Ionut

Mda, vad si eu. Toate cele 3 loturi sunt amante pana pe 15 martie. Este a doua amanare in etape de evaluare a ofertelor.

NGC

Noutatea este ca saptamana trecuta s-a finalizat etapa de evaluare tehnica (+ DUAE) si a inceput etapa de evaluare financiara.
Valabil pentru toate cele 3 loturi.

NGC

PORR le-a trimis o felicitare prin care contesta descalificarea in etapa de evaluare tehnica.

Ionut

Pentru ce lot? Avem oferte Porr și pe lotul 2 și pe lotul 3.

horatiu.cosma

#533
Contestația PORR este chiar grăitoare pentru capacitatea CNAIR de a derula proceduri de achiziții publice. PORR a contestat descalificarea ofertei de către CNAIR. De ce a descalificat CNAIR oferta PORR? Din 2 motive:

1. PORR a schimbat expertul cadastrist față de oferta depusă

2. Expertul tehnic responsabil cu execuția (expert RTE) este subinginer, nu inginer cum cere CNAIR.

Prima chestiune este complet aberantă, adică dacă doamne ferește se întâmplă ceva cu o persoană propusă într-o oferta sau pur și simplu pleacă de la compania respectivă întreaga ofertă se prăbușește? Evident, nu e cazul. Directiva europeană și legislația națională pe achiziții publice spun foarte clar că se pot înlocui persoane din cadrul ofertei cu condiția ca înlocuitorii să îndeplinească eventualele criterii precizate în licitație.

A doua chestiune este la fel de eronată. În legislația pe achiziții se spune clar că dacă există vreo ambiguitate în ceea ce privește documentele puse la dispoziție de ofertant, se solicită clarificări și dacă un anumit expert nominalizat nu e ok, ofertantul are dreptul o singură dată să îl înlocuiască. Oricum, subinginerul respectiv conform legislației în vigoare este considerat inginer, este RTE-ist recunoscut de ISC, are toate autorizațiile necesare. Din nou CNAIR a decis în mod disproporționat să arunce la gunoi toată oferta fără să ceară clarificări, fără să ofere șansa PORR să îl înlocuiască.

Sunt convins că și de data aceasta CNSC și eventual CAB va da dreptate ofertantului în detrimentul CNAIR și va obliga CNAIR să reevalueze oferta PORR. Oare cine plătește pentru lunile astea de întârziere în derularea proiectelor de la CNAIR?

Ionut

Quote from: horatiu.cosma on February 28, 2018, 02:54:23 PM
Sunt convins că și de data aceasta instanța va da dreptate ofertantului în detrimentul CNAIR

Stai, de ce "instanta"? Deocamdata nu este contestatia la CNSC? Poate CNAIR nu mai ataca la CAB decizia CNSC... asa cum a facut pentru A7, de exemplu. Sau ce vorbesc eu, doar nu se invata minte... o sa atace.

Morosanu

Pai ideea e chiar asta. Fac intentionat asa, ca sa nu construiasca NIMIC. Sa amane totul la nesfarsit.
Politica distruge tot ce atinge.

dr4qul4

Descalificam tot pana ramane Erbasu sau UMB  O:-)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

NGC

Quote from: Ionut on February 28, 2018, 03:37:47 PM
Quote from: horatiu.cosma on February 28, 2018, 02:54:23 PM
Sunt convins că și de data aceasta instanța va da dreptate ofertantului în detrimentul CNAIR

Stai, de ce "instanta"? Deocamdata nu este contestatia la CNSC? Poate CNAIR nu mai ataca la CAB decizia CNSC... asa cum a facut pentru A7, de exemplu. Sau ce vorbesc eu, doar nu se invata minte... o sa atace.

Doar CNSC deocamdata.

NGC

Quote from: horatiu.cosma on February 28, 2018, 02:54:23 PM
Contestația PORR este chiar grăitoare pentru capacitatea CNAIR de a derula proceduri de achiziții publice. PORR a contestat descalificarea ofertei de către CNAIR. De ce a descalificat CNAIR oferta PORR? Din 2 motive:

1. PORR a schimbat expertul cadastrist față de oferta depusă

2. Expertul tehnic responsabil cu execuția (expert RTE) este subinginer, nu inginer cum cere CNAIR.

Prima chestiune este complet aberantă, adică dacă doamne ferește se întâmplă ceva cu o persoană propusă într-o oferta sau pur și simplu pleacă de la compania respectivă întreaga ofertă se prăbușește? Evident, nu e cazul. Directiva europeană și legislația națională pe achiziții publice spun foarte clar că se pot înlocui persoane din cadrul ofertei cu condiția ca înlocuitorii să îndeplinească eventualele criterii precizate în licitație.

A doua chestiune este la fel de eronată. În legislația pe achiziții se spune clar că dacă există vreo ambiguitate în ceea ce privește documentele puse la dispoziție de ofertant, se solicită clarificări și dacă un anumit expert nominalizat nu e ok, ofertantul are dreptul o singură dată să îl înlocuiască. Oricum, subinginerul respectiv conform legislației în vigoare este considerat inginer, este RTE-ist recunoscut de ISC, are toate autorizațiile necesare. Din nou CNAIR a decis în mod disproporționat să arunce la gunoi toată oferta fără să ceară clarificări, fără să ofere șansa PORR să îl înlocuiască.

Sunt convins că și de data aceasta CNSC și eventual CAB va da dreptate ofertantului în detrimentul CNAIR și va obliga CNAIR să reevalueze oferta PORR. Oare cine plătește pentru lunile astea de întârziere în derularea proiectelor de la CNAIR?

Ai uitat cireasa de pe tort pentru expertul RTE. :D

La VO TM Sud PORR a propus exact acelasi expert RTE, si acolo oferta tehnica a fost considerata conforma. :lol:

Experti astia de la CNAIR, nu gluma !!!

horatiu.cosma

Exact, uitasem de aspectul acesta. Competență până la cer la ievaluatorii ăștia din CNAIR  :lol:.