Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 10 Guests are viewing this topic.

iulius

Quote from: iulius on July 09, 2017, 12:29:48 AM









Revin cu o intrebare:
Pe SF-ul 2008-2010 exista posibilitatea includerii a unei benzi pe sens in plus + ?
Cu siguranta MZA de trafic va fi superior fata de A 0 Sud

Ionut

Studiul prevede 2x2. Evident ca ulterior se poate extinde. Dar la ce bani și când...

ticker

Ionut, ca sa nu ne incurcam in informatie amestecata din topicuri, nu impartim mai bine in A0 Sud si A0 Nord?

Si mai bine ar fi sa impartim toate autostrazile in sub-arii si cu topic loturile separate. De ex pe A3 cand se vorbeste despre intrarea in Bucuresti, cand despre podul de la Gilau, cand despre Tg Mures, cand despre Bors...

adiarc

fara suparare,dar sunt prea multe topicuri...cu greu timpul imi permite sa le vad pe cele mai importante
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut


AdrianB1

Quote from: Ionut on November 07, 2017, 12:36:42 PM
Studiul prevede 2x2. Evident ca ulterior se poate extinde. Dar la ce bani și când...
Cred ca mai degraba intrebarea e daca se poate proiecta si construi cu culoar si constructii care sa permita 3+ 3, chiar daca initial se face 2+2. Daca te strecori cu 2+2 printr-o zona pe unde nu mai ai cum sa largesti decat la costuri astronomice, aia o poate face oricine.

De pilda in Ungaria e o bucata de autostrada facuta half-profile de la Balaton spre Slovenia unde e evident ca e loc lasat (si chiar curatat, chiar daca nu e construit) pentru viitoarea extindere. De pilda nodurile daca le proiectezi si construiesti pentru 3+3 poti ulterior sa mai pui o banda fara sa darami poduri ca sa incapi sub ele. Extinderea DNCB sub A1 e un bun exemplu, chiar daca au reusit sa largeasca tot aiurea e intersectia aia pentru ca nu a fost proiectata din start pentru asa ceva si spatiul de manevra e extrem de limitat.

Ionut

Mai eu stiu foarte bine ce ziceti voi dar cred ca nu intelegeti. :) O sa fie 2x2 cu banda de urgenta. Daca va fi 2x3 vreodata se va converti banda de urgenta cel mai probabil intr-o banda normala. Daca avem DNCB 2x2 si A0 2x2 teoretic e suficient pentru multi ani de acum inainte. Dar sa avem secolul asta 2x2... x2 cu intersectii denivelate, nu porcarii de intersectii la nivel.

Iar mult trafic de tranzit se va imparti pe cele doua semi-inele. Adica intre A1 si A2 vei avea, intr-un final, doua optiuni. 2x2 plus 2x2 COMPLET si cu noduri serioase va fi suficient pentru mult timp. Problema, repet, este sa le facem secolul asta...

horatiu.cosma

Neoficial, studiile de trafic arată că din actualul trafic de pe DNCB doar 30% e de tranzit, care teoretic s-ar muta complet pe A0. Acest 30% încape lejer pe o autostradă 2+2, chiar și tot traficul actual de pe DNCB ar merge lejer, dacă nodurile se fac cu cap.

alin2pas

Si pe DNCB s-ar putea circula mult mai lejer daca ar avea intersectiile denivelate. Acestea ar ajuta la fluidizarea traficului mai mult decat o banda in plus. Dar DNCB 2x2 cu intersectii denivelate si A0 2x2 cu banda de urgenta ar fi ideal. Traficul de tranzit se va muta pe A0, iar cel local va fi pe DNCB, in conditii suficient de bune pentru a nu tenta pe nimeni sa foloseasca A0 pentru traficul local.

rocklee

inca unul fara masina ...sau care o tine in garaj de pe vremea lui impuscatu.... :D

alin2pas

#505
E ușor să faci mișto, mai ales când ești big boss on the site. Eu nu sunt din București sau din împrejurimi, dar când am mers dinspre A1 spre Giurgiu, 1 km înainte de intersecția DNCB cu prelungirea Ghencea (Domnești) l-am parcurs în circa 30 minute, iar restul drumului cu o viteză medie de circa 60 km/h. Cred că este un spor de viteză sesizabil de la 2 km/h la 60 km/h, nu? Similar, la drumuri pe care le-am făcut pe DNCB între A1 și A2 (sau invers) am avut porțiuni de maxim câțiva km parcurși în mai mult de o oră, datorită unor intersecții blocate din cauza celor care doreau să vireze la stânga și nu puteau. Chinezii au reușit să facă 49000 km de autostrăzi în 10 ani, dar eu mă gândesc câți km de autostradă s-au realizat de 27 de ani încoace și la evoluția tehnicii și cred că se vor răspândi mașinile zburătoare înainte să avem A0 cu 3 benzi pe sens. Off topic: am mașină și nu o țin în garaj (fac cam 10 - 15 mii km pe an), dar de exemplu dacă am nevoie să merg la un aeroport, prefer să fac 510 km până la Budapesta decât 340 până la București, pentru că ajung mai repede (să nu mai spun că și biletul de avion e mai ieftin cu circa 25% din Budapesta decât din București, la aceleași companii aeriene).

TibiV

#506
Quote from: alin2pas on November 10, 2017, 11:57:28 PM
E ușor să faci mișto

Alin, nu este vorba de misto, asa ca incearca sa nu te "oparesti"...
Eu sunt din Bucuresti, iar rocklee (in mod evident) nu este...
Asa ca anul trecut l-am invatat "some tricks" de depasire a Capitalei spre Litoral...
Nu a fost incantat de solutiile mele, dar le-a aplicat... ;)

Nici tu nu esti bucurestean, si ne spui de experienta ta pe A1-DN5.
NU spui insa daca a fost in week-end sau in week-day...
Diferenta este greu de inteles chiar si de noi, bucurestenii...

Ceea ce spui tu este corect... Insa doar la modul teoretic, ideal, asa cum chiar tu o spui:
"DNCB 2x2 cu intersectii denivelate si A0 2x2 cu banda de urgenta ar fi ideal."

Din pacate, in Romania nimic nu se intampla la modul ideal...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alin2pas

A fost de fiecare dată în cursul săptămânii, pe la mijlocul zilei (probabil când e vârful de trafic). Îmi cer scuze că m-am ambalat. Ceea ce voiam să sesizez este necesitatea intersecțiilor denivelate, care ajută chiar mai mult decât o bandă în plus. Nu mai insist, deja am făcut destul off-topic.

vancouver

In acest moment pe multe drumuri din Romania exista botle-neck-uri. Acestea fac o triere a traficului prin 2 metode: produc un ambuteiaj local si resp. indeamna multi soferi sa foloseasca alt traseu sau sa se lase de meserie.

In cazul centurii actuale Bucuresti nord cu 2x2, aceasta este delimitata de 2 astfel de botle-neck-uri, adica de zonele 1+1 de la capete. Astfel fluxul de vehicule care se varsa in zona 2+2 este cel mult unul care a putut trece prin zona 1+1. Ca atare acest flux FARA PROBLEME se descurca pe zona 2+2. Ca atare rezulta ca pe zona 2+2 nu sunt probleme si lasa impresia ca este suficient 2+2. DECI ATENTIE: ESTE BINE ACUM PE 2+2 PENTRU CA LA CAPETE AVEM 1+1.

Cand toata centura va fi 2+2, lucrurile se vor schimba dramatic. Atunci ambuteiajul se va crea in punctele de trafic minim de pe acest 2+2. De ex. sensuri giratorii. Sau zone cu asfalt de proasta calitate. Sau zone cu o banda inchisa pentru vreun santier sau vreun accident. Sau pur si simplu la urcarea pe un pasaj sau la o intersectie denivelata, dar care de pe bretele aduce multe vehicule in plus.

Aceeasi aparenta de WOW se circula excelent este si pe segmentele existente din A1. Ele sunt prea scurte si in ele se varsa trafic limitat de niste DN-uri 1+1, care mai trec si prin localitati. Cand A1 va fi complet Bucuresti-Szeghed, atunci s-ar putea sa se schimbe radical situatia. Si sa avem ambuteiaje exact acolo unde aveam si pe DN inainte sa apara A1. Adica la Arad, la Sebes, la Sibiu... :D. Poate chiar si la Pitesti uneori (acolo de ex. traficul de pe DN7C Curtea de Arges - Pitesti se va muta si el pe A1, se va dubla cu siguranta datorita legaturii bune si la unele ore s-ar putea sa conteze. Adaugat peste traficul Bucuresti-Sibiu si plus vehicule locale care merg numai pe centura Pitesti s-ar putea sa avem probleme seara si dimineata).


Asadar atentie mare. Cand spuneti ca un drum acum este fluent si OK nu uitati sa vedeti contextul.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

#509
Quote from: vancouver on November 11, 2017, 11:48:07 PM
Cand A1 va fi complet Bucuresti-Szeghed, atunci s-ar putea sa se schimbe radical situatia. Si sa avem ambuteiaje exact acolo unde aveam si pe DN inainte sa apara A1. Adica la Arad, la Sebes, la Sibiu... :D.

Absolut corect...
Daca CNAIR/CNADNR ar fi avut viziune, atunci Sebes-Sibiu (sau Sibiu-Sbes, as you like...) ar fi trebuit sa fie prima sectiune de autostrada construita din start la 2x3.

La un moment dat va trebuie sa "duca" A1+A13 (pe Sibiu-Sebes) si A1+A10 pe Sebes-Sibiu...

Deocamdata avem 2x3 pe A3 Bucuresti-Moara Vlasiei....
Really ?... Mega-intersectia de la Moara Vlasiei ?....
Daca ar fi fost 2x3 pana la Dumbrava de PH, as fi inteles ca este pregtita sa primeasca A7...
Dar "optiunea" Bucuresti-Moara Vlasiei 2x3 imi spune ca au realizat doar o mega-parcare pentru intrarea in Bucuresti...
Iar A0 Sud in mod sigur nu va putea ajuta A3 "supra-alimentat cu A7"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)