News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 23 Guests are viewing this topic.

north

Și ultima (și gata) - nota de subsol 38 care era referențiată undeva în porțiunea citată mai sus.

Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling


tudor

Quote from: Silviu 1 on July 19, 2017, 12:53:01 AM
Cum spui si tu, daca traficul va fi uniform in conditii normale (si foarte probabil va fi datorita simetriei centurii),
Eu tocmai spuneam contrariul: Datorita simetriei centurii in conditii normale, traficul va fi in valuri, ambuteiaje urmate de zone aproape libere. Inchipuie-ti ca o sa mergi cu o viteza de 80km/h (o viteza rezonabila pe o autostrada de centura) in felul urmator: acelerezi pana la podea, ajungi la 140km/h mergi un minut asa apoi franezi brusc pana la 50km/h, mergi un minut asa apoi accelerezi din nou. Asta e "normalul" pe un inel circular. Cand e a "anormal" e mai rau.
Asa se circula tot timpul, pe orice segment de M25 London, nu exista zone sau intervale orare in timpul zilei de evitat.

Quote from: Silviu 1 on July 19, 2017, 12:53:01 AM
In cazul in care cu adevarat ar aparea un incident
... exista optiunea de rezerva: stai pana la prima iesire si folosesti orasul daca ai masina sau DNCB - care exista deja - sau pur si simplu treci la repaos, daca ai  TIR.


frunzaverde

#393
Quote from: tudor on July 19, 2017, 02:20:12 AM
... exista optiunea de rezerva: stai pana la prima iesire si folosesti orasul daca ai masina sau DNCB - care exista deja - sau pur si simplu treci la repaos, daca ai  TIR.

Este absurd. Cum naibii poti crede vreodata ca un blocaj complet este un rezultat mai bun decat un flux care se misca cu 50 km/h?

In caz de incident, pe un "semi-inel" ti se va propaga efectul de blocaj intocmai ca pe o sosea liniara - vei avea o unda rosie care se va propaga in spate. La fiecare nod vei avea una din doua situatii :

1. nodul are o capacitate de preluare substantial mai mica decat numarul de masini care vin din spate: va prelua temporar o parte din trafic, dar se va bloca si el la saturatie, propagand intregul blocaj in spate.
2. nodul va avea o capacitate suficienta de preluare a traficului care vine din spate - acolo se va termina blocajul, in spate ramanand doar

Ce se intampla pe un inel complet?

Pe un inel complet vei avea constant simetrie de capacitate, dar nu de trafic. In loc sa se propage gatuirea in spate cu blocaj total, se poate redirija traficul pe directia opusa. Care, daca are capacitate suficienta, va prelua fara probleme traficul, daca nu, va rezulta cel mult in incetiniri de trafic.

Pe un inel complet vei mai avea avantajul ca traficul va alege mereu calea cea mai scurta, astfel numarul de vehicule aflate simultan pe inel va fi mult mai mic decat in cazul unui semi-inel. A2-A3 este un sfert de cerc pe un inel; dar daca e gaura acolo, devine automat trei sferturi de cerc. Adica traficul A2-A3 va ocupa de aproximativ de 5.5 ori mai multa capacitate (pentru ca si capacitatea totala a drumului va scadea) pe semi-inel decat in cazul unui inel. Simplu.

Traficul nu e impredictibil pe un inel; distributiile de trafic sunt simplu de calculat, si sunt o functie de doar doua variabile - fluenta si viteza. Iar modelarea e absolut banala - nu vorbim de fluide unde trebuie sa modelezi molecule si interactiunile lor de ordinul miliardelor - ci vorbim de un numar N<=50.000 pe zi (5-6000 simultan pe centura) de vehicule discrete, care se pot modela extrem de usor. Cu un "pas" de 30 de secunde, folosind un automat celular sau un GAM poti modela fluiditatea pe un calculator obisnuit - iti trebuie un single-core. Si poti prelua date in timp real si controla fluenta in timp real schimband directia cum vrei tu.

Cat despre exemple - eu unul nu inteleg cum naibii veniti cu cele mai extreme exemple din lume. Ba bd. Peripherique ba M25.

Hai sa vorbim  despre M25

M25 este SINGURUL circular din tot sud-estul Angliei si singurul mod de a ocoli Londra. Are trafic atat local (Londra-Londra), trafic de tranzit (UK-Canalul Manecii) si trafic de distributie (de exemplu trafic care vine dinspre East End spre Luton sau spre Tara Galilor). Nu exista alt inelar in Londra

Mai mult, pentru ca sunt foarte putine treceri ale Tamisei la est de City - tunelul Rotherhithe (o banda pe sens, construit 1909), tunelul Blackwall (2x2 foarte ingust) si M25 (Dartford), ai foarte mult trafic pur local, care doar vrea sa treaca Tamisa (uneori pentru 1-2km), si e obligat sa intre pe M25, ca n-are alta alternativa. Trecerea estica a Tamisei pe M25 (care in zona e declasata la nivel DN ca sa poata intra si vehicule gen mopede) e la 18 km de orice alta trecere inspre Londra si ultima inspre est.

In Londra nu exista nici un alt orbital civilizat - pe cam 1/3 din inel exista North Circular Road, care e un hibrid bulevard urban - drum expres (cu intersectiile majore (partial) denivelate) si cam atat. Traversatul radial al orasului e imposibil - pe langa taxele de congestie, radialele sunt extrem de aglomerate, traversarile rapide ale Tamisei sunt inexistente, si strazile chiar si in zona periferica sunt ultra-inguste si aglomerata.

In total M25 deserveste in jur de 9.5 milioane de locuitori ca unica alternativa. Este exploatata la cam 3 ori capacitatea construita (MZA 130.000); d-aia se circula atat de prost pe ea, nu pentru ca e inel.

Motivul pentru care simti ca mergi alternativ repede-lent pe M25 este ca nodurile sunt construite pe directia "inainte" cu o banda mai putin decat segmentele de aliniament. Adica, acolo unde M25 are in mod normal 2x4 se ingusteaza la noduri la 2x3 (ca iesirile sa primeasca doua benzi), iar acolo unde e in mod normal 2x3 se ingusteaza la 2x2. Si cum fiecare nod vine cu o ingustare a platformei drumului pe directia principala e o constanta frana-acceleratie.

Standardul de altfel e ridicol - noi vorbim la A0 daca 2x3 ajunge pe termen lung (pentru ca standardul curent e 2x2 dar banda de urgenta se poate converti usor in banda de mers), la un oras de 2 milioane de locuitori si inca 1 milion in zona de captura, si daca ar fi o idee buna sa construim inca un inel exterior (vezi paginile din manuscrisul stiintific al lui @north). Ei, 8 milioane jumate + 4 milioane in zona de captura, trebuie sa se descurce cu 2x4, mare parte FARA banda de urgenta, si cu anumite segmente (de exemplu intre M26 si M20) la 2x3. Ba chiar exista o bucatica 2x2 (las cititorilor placerea sa o gaseasca). Nu exista drumuri de servitute, nu exista alternative de trafic, nu exista nimic*.

De altfel, singurul motiv pentru care nu e chiar parcarea descrisa de Clarkson este TOCMAI faptul ca este inel complet supravegheat constant VMS cu algoritmi extrem de avansati de redistribuire dinamica a traficului. Altfel, daca nu ar fi inel complet, ar fi blocata complet la orice ora din zi.

* Exista un bac pentru masini care degreveaza M25. Vorbesc serios - Londra are un bac peste Tamisa pentru ca nu au suficiente poduri si tuneluri. Nu e turistic, e foarte utilitarian si e de altfel gratis.

Motivul pentru care M25 e vai de ea e simplu. M25 e o carpeala. Initial trebuiau sa existe 4 circulare si un numar ridicat de radiale la standard de autostrada. M25 e o carpeala facut din jumatate dintr-o circulara legat la jumatate din alta circulara. Si restul nu s-au mai facut deloc. Doar studii de sertar. Intreaga poveste (intr-un serial de 5 articole) il gasesti aici (nu uita sa dai click pe linkurile de jos sa citesti continuarea povestii): http://www.pathetic.org.uk/features/ringways/
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


medicul de garda

Apropo de lucrarea postata de @north, rolul acesta de alternativa la accesul in A3 va fi oarecum preluat de drumul expres A3- AIHC care e scos acum la licitatie, evident intr-un mod deficitar, fiindca nu pentru asta e proiectat. Adica traficul va putea sa foloseasca DN1 ofera capacitate mai mare si legaturi mai bine in oras decat A3 urban, pana la Otopeni, cu 70km/h, de unde te poti muta, tot printr-un drum rapid, pe A3, fara ocolisul cretin prin DNCB.

Din cauza asta sper ca cei care vor castiga proiectarea aceastei artere vor lua in calcul acest tip de trafic "oportunist" in calculelele lor, si chiar daca nu intra in obiectul contractului, vor lasa loc la capatul dinspre aeroport fie pentru niste bretele de capacitate crescuta, cu evitarea folosirii drumurilor interioare ale AIHC, care duc la parcari, fie vor lasa loc pentru o viitoare subtraversare a DN1. Varianta din urma ar putea chiar sa se continua, cu alta ocazie, cu acea strapungere a bdului Poligrafiei demult prevazut in PUZ, care ar oferi o alternativ la DN1, pentru a degrava Otopeniul.
Trust me, I'm an east-european doctor!

vancouver

Quote from: frunzaverde on July 19, 2017, 05:37:48 PM

Motivul pentru care M25 e vai de ea e simplu. M25 e o carpeala. Initial trebuiau sa existe 4 circulare si un numar ridicat de radiale la standard de autostrada. M25 e o carpeala facut din jumatate dintr-o circulara legat la jumatate din alta circulara. Si restul nu s-au mai facut deloc. Doar studii de sertar.

Inteleg de aici ca englezii la Londra la 10 milioane de locuitori si un PIB mult peste media europeana NU au avut bani decat de o carpeala. Dar noi, na, suntem mai tari, noi o sa facem sigur si radialele ca lumea cum propui tu (adevarata problema a Bucurestiului sunt radialele, nu-i asa) si o sa avem lejer bani sa inchidem si inelul complet si daca nu face fata mai trantim un santier timp de 5 ani pe inel si-l extindem la 3+3 si apoi daca tot nu ajunge pe alocuri mai facem si 5+5...

Eu propun sa fortam traficul pe doar 3/4 din inel, astfel acesta pastreaza CLAR rolul de tranzit si cam atat, ramane circulatia clara si predictibila si nu e nevoie niciodata de mai mult de 3+3. Si nici de investitii spectaculoase in radiale. SI DECI CU MUUUUULT MAI PUTINI BANI avem 3/4 din A0 permanent (sau aproape permanent) fluida. Numai daca ne gandim ca nodurile se simplifica mult in varianta 3/4 fata de complet...


Si inca o data: Londra NU SI-A PERMIS ceea ce vrei tu (mega-radiale + 4 inele). Chiar crezi ca la noi va fi mult mai bine (mega-radiale + 1 inel + DNCB)?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

panda80

#397
Problema este ca astfel nu vei prelua suficient trafic de pe drumurile actuale, care vor fi in continuare foarte aglomerate. Rolul acestei autostrazi este in principal de a prelua cat mai mult trafic din orasul aglomerat, nu de a fi neaparat utila unui trafic de tranzit ce aduce beneficii nu foarte mari zonei. De aceea dupa parerea mea autostrada trebuie construita 3+3, cu multe noduri (distanta medie de 4-5 km intre ele), pentru a muta din traficul din oras si localitatile limitrofe pe autostrada. Astfel cat mai multi vor profita de aceasta autostrada si impactul pentru dezvoltarea locala va fi cat mai mare. De asemenea si locuitorii vor fi scutiti de gazele de esapament si de pericolele aduse de un trafic masiv prin fata casei. La nevoie pentru a evita aglomeratia, se poate pune limita de viteza 100-110 km/h la orele de varf, pe zonele cu adevarat problematice.

AdrianB1

Ce scrii nu are nici un sens. In afara faptului ca nimeni nu face autostrazi extraurbane pentru trafic local, traficul local nu o sa mearga pe autostrada din Drumul Taberei in Crangasi, nici in Unirii si nici macar din Drumul Taberei in Pipera pentru ca distanta e de 2-3 ori mai mare, iar timpul si consumul de carburant sunt similare sau mai mici prin oras. In acest moment nici macar pe centura nu e neaparat mai eficient pe un asemenea traseu, daramite si mai ocolit pe A0.

Si sunt ferm convins ca nu ai vazut vreodata blocaj pe autostrada in Paris din cauza nodurilor dese care fac ca fluxurile de intrare si iesire sa se intersecteze. Vezi la Academia Militara un mic exemplu pentru asa ceva si inmulteste cu 10. Daca vrei sa blochezi autostrada, umple-o de noduri.

elphax

de acord cu Adrian. e putin deplasata comparatia cu Parisul unde sunt distante mult mai mari, si enorm de multe masini care intra si ies din oras pentru ca vin oamenii la lucru. Perifericul este foarte aglomerat tot timpul, si cea mai mica chestie provoaca buchon.
Am putea compara actuala centura Buc cu perifericul, pentru ca doar pe acolo s-ar putea muta parte din traficul din oras. A0 e mult prea departe si e destinata tranzitului exterior. Diferenta in Paris e ca perifericul are 3/4/5 benzi pe anumite portiuni si poate suplini autostrazile exterioare . Uite si in imagine, aeroporturile sunt in afara autostrazilor exterioare, de fapt acolo e chiar al treilea inel de ocolire, la Bucuresti OTP este intre cele 2 centuri


panda80

#400
^^
Am fost in Paris, si da, e aglomerat pe Periferique, insa acesta este integrat 100% in zona urbana de 10 mil locuitori, situatie necomparabila cu Bucurestiul. Din contra, in mai toata Europa componenta principala de trafic este data de traficul local. In Italia de exemplu, distanta medie parcursa de o masina pe o autostrada este de ca. 40km, in Germania si mai putin. Ducand cat mai mult trafic pe autostrada, muti acest trafic din zonele urbane pe un teritoriu sigur, unde influentele negative ale traficului pentru locuitori sunt minime. Acesta este scopul principal, nu de a facilita traficul de tranzit, care sa mearga nestingherit pe o autostrada semigoala. De asemenea generezi zone de dezvoltare in dreptul fiecarui nod. Eu nu am zis sa fie nod la fiecare km, ci in medie la 4-5km. Normal ca traficul Crangasi-Basarab nu va folosi autostrada, insa ar fi super daca traficul Tunari-Dragomiresti sau Branesti-Berceni ar folosi autostrada. 

AdrianB1

Da, ar fi grozav, dar Tunari-Dragomiresti merge si pe centura, fara A0. Scriam ca duminica am facut 15 minute pe centura pana la Tunari, iar marti 2 ore doar pana la Otopeni: cu DNCB pe 4 benzi si intersectii denivelate nu prea mai mergi pana la A0 nici macar pe asemenea rute, ramai pe centura si scutesti ceva kilometri. Da, daca pe sud nu exista centura pe 4 benzi si exista doar A0 atunci mergi pe A0, mai ales ca pe sud e mai aproape de oras, dar nu faci autostrada A0 pentru traficul local.

NGC

Avem primele 2 contestatii pentru A0 Sud.

Ca si la DX12, a contestat CONSITRANS, si a contestat, printre altele, clauza rezolutorie.

Quote from: NGC on July 08, 2017, 12:45:48 PM
Quote
6. Procedura de atribuire este initiata sub incidenta urmatoarei clauze rezolutorii: CLAUZA REZOLUTORIE: Incheierea contractului de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, Autoritatea Contractanta va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibila încheierea contractului de achizitie publica.

panzer

Sigur CONSITRANS e pe lista lui CUC. Astia contesta tot pe peste tot.

Ionut

Contesta pentru că au ce. Dacă CNAIR nu le-ar da motive de contestații... atunci nu ar fi atâtea blocaje.
Nu fiți naivi.