Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

16 Members and 49 Guests are viewing this topic.

voicul

La cum se misca Aktor si cu 2 basculante tot termina inainte sa se intre in santier :(

sm33

Nu este un client cu multe basculante. Merge pe contractul subcontractat de alta firma. Stiu doar ca anul trecut a muncit la Rasnov .  :)

alecu26

Legat de proces...bune nimic grav. Dar fiind proiect pe O600 orice disputa se poate purta numai in tribunal.
Din ce spun păsărelele aici CNAIR ii acuza pe constructori de ceva...și i-au chemat și pe consultanți in solidar.
Drumurile noastre POATE;

NGC

#2523
A0 Nord L1, "Proiectare si Executie Autostrada de Centura Bucuresti km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 1: km 2+500-km 20+000"

Quote from: florin74 on November 19, 2020, 11:13:12 AM
Sa vedeti cum ajunge lotul asta la INTRAKOM....
Deci nu scapam de balcanici....
Pizzarotti cu Retter stau la panda si ei, dar destul de greu sa treaca in fata INTRAKOM. Doar daca sunt descalificati si ei

Daca exista interes, lotul ar ajunge mai degraba la UMB. ;)

In asteptarea rezultatului reevaluarii, sa dezbatem putin 2 probleme.


Problema 1)

Quote from: horatiu.cosma on July 10, 2020, 12:42:28 AM
Foarte interesantă contestația UMB pe A0 Nord lot 1. Ei au fost depunctați cu 9 puncte (17 în total, ei au luat 8 puncte) pe oferta tehnică la criteriul numit "Metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor tehnice și umane în corelare cu specificul și complexitatea activităților".

Fiți atenți cum se dau punctele pe criteriul ăsta:

- 8 puncte pentru ofertanții care prezintă o metodologie de implementare a contractului ce demonstrează o bună înțelegere a activităților stabilite în Cerințele Beneficiarului cu privire la Propunerea tehnică

- 17 puncte pentru ofertanții care prezintă o metodologie de implementare a contractului ce demonstrează o foarte bună înțelegere a activităților stabilite în Cerințele Beneficiarului și o bună documentare/analiză a proiectului cu privire la Propunerea tehnică.

Spicuiesc din subcriteriile acestui criteriu: " prezentarea interacțiunii cu personalul de management al Autorității Contractante, cu personalul Supervizorului, cu personalul Autorităților publice implicate în emiterea diverselor avize", "reprezentarea grafică și descrierea investigațiilor de diagnostiv intrusiv pentru zonele cu pontențial arheologic" etc.

Păi asta e Himalaia sau Groapa Marianelor (depinde cum privești) în materie de criterii 100% subiective. A mermelit ANAP luni de zile licitațiile astea pentru fiecare criteriu și pondere și a lăsat să treacă aberația asta?

Deci pentru niște povești vânătorești despre cum te vei purta cu CNAIR/inginerul și desene despre cum o să sapi după schelete unii iau 8 puncte, alții 17 puncte din 100, în funcție de "opinia" comisiei de evaluare.

Și culmea ironiei face ca UMB care ar trebui să ia 17 puncte din toate punctele de vedere să fie arsă. Nu e de mirare că au contestat, cred că l-au rănit în orgoliu pe Umbrărescu tare de tot.

Păcat că nu au folosit toate argumentele despre tratament egal/subiectivism/predictibilitate/modalitate clară și obiectivă de punctare înainte de depunerea ofertelor, când era etapa de analiză a documentației de licitație. Acum cred că e tardiv să fie modificat acel criteriu. Oricum, chiar dacă o să câștige cele 17 puncte, vor fi doar pe 3.

Dupa cum a scris si Horatiu in acel mesaj, UMB a primit doar 9 puncte din 17 pentru "metodologia de realizare a contractului si planificarea resurselor tehnice si umane in corelare cu specificul si complexitatea activitatilor".

Sa vedem putin cele 3 licitatii pentru A0 Nord aflate in desfasurare.

Quote from: NGC on May 21, 2015, 08:05:01 AM

[CN1011825] / 06.06.2019: "Proiectare si Executie Autostrada de Centura Bucuresti km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 1: km 2+500-km 20+000"
    Depunere oferte: 12.08.2019 26.09.2019

[CN1011826] / 06.06.2019: "Proiectare si Executie Autostrada de Centura Bucuresti km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 2: km 20+000-km 39+000"
    Depunere oferte: 13.08.2019 15.01.2020 03.02.2020

[CN1011827] / 06.06.2019: "Proiectare si Executie Autostrada de Centura Bucuresti km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 3: km 39+000-km 47+600"
    Depunere oferte: 14.08.2019 30.01.2020 18.02.2020


Se poate observa ca licitatiile au fost lansate in aceeasi zi, iar pentru L1 ofertele au fost depuse cu peste 4 luni mai devreme decat pentru L2 si L3, dar pana cand toate ofertele au fost depuse pentru cele 3 licitatii, CNAIR nu a trimis vreo solicitare de clarificari catre UMB, care sa ii determine pe cei de la UMB sa isi schimbe abordarea privind "metodologia de realizare a contractului si planificarea resurselor tehnice si umane in corelare cu specificul si complexitatea activitatilor", asa ca ar trebui sa avem aceeasi abordare pentru metodologie in cele 3 oferte de la UMB.

Pentru L2 si L3 au primit maximul de puncte (17) pentru metodologie, si doar pentru L1 au fost depunctati.

Cum isi explica fanii UMB aceasta "gafa" a celor de la UMB sau aceasta "gafa" a celor de la CNAIR (depinde cum privesti lucrurile)? Bineinteles ca pot veni si alti colegi cu propuneri, dar sunt curios ce explicatii au fanii UMB in primul rand.


Problema 2)

De ce ar putea ajunge UMB pe locul 1? Prin descalificarea celor de la NUROL si CHINA RAILWAYS, pe locul 1, daca ne luam dupa situatia actuala, ar fi INTRAKAT.

Dar, daca CNAIR ar acorda punctajul maxim pentru metodologie si pentru UMB, atunci, dupa descalificarea celor de la NUROL si CHINA RAILWAYS, UMB ar fi pe locul 1.

Trebuie spus ca UMB a contestat anul trecut la CNSC punctajul acordat pentru metodologie, dar contestatia a fost respinsa pe motiv ca ar fi lipsita de interes, intrucat oricum nu ar fi ajuns, la momentul respectiv, decat pe locul 3 in clasament. UMB nu a facut recurs la CAB pentru decizia CNSC.

Acum, prin descalificarea celor de la NUROL si CHINA RAILWAYS, situatia s-ar schimba si nu ar mai putea fi vorba despre lipsa de interes. Sa vedem acum daca UMB va puncta acest aspect. Din nou, prietenii stiu de ce. ;)

florin74

#2524
Hmmm.. complicat...
Eu cred ca totusi la lotul asta nu se vor lupta.... Deja sunt la limita cu resursele umane...
INTRAKAT nu e chiar o companie rea... Sunt mai multe zvonuri ca ar dori sa se asocieze/sa preia divizia de constructii a Elllaktor... nimeni alta decat Aktor :))))) (primul pas cica ar fi licitatia pentru concesiunarea Egnatia Odos). Ramane sa vedem ce ne va rezerva viitorul...


paulmare

^
" prezentarea interacțiunii cu personalul de management al Autorității Contractante, cu personalul Supervizorului, cu personalul Autorităților publice implicate în emiterea diverselor avize",

asta e megaporcarie, suna direct ca trebuie sa mergi cu cutia de ciocolata la doamnele de la Autoritatea Contractanta, la doamnele personalului Supervizorului, doamnele care emit avize
Ma mir ca au scapat asa ceva in documentatia de licitatie
o angajezi pe doamna Viorica neconflictuala care merge la personalul Supervizorului si gata bucata de autostrada ?

pe de alta parte, UMB are deja un backlog superserios, daca ar lua asta cine stie cand ar impinge-o cu inceputul -  nu cred ca o sa se supere foarte tare daca ajunge la altcineva, mai ales daca o sa iasa alte loturi din A7 


Bachus01

Cred ca se refera la largirea DNCB nu la A0 .

In rest imi place cum se procedeaza pe A3 , contract semnat anul trecut expropierile facute astazi . Tipic romanesc . Pe A7 oare tot asa vor proceda?

pasa_andrei


pest1969

La cati bani au primit deja cred ca se puteau misca ceva mai repede.

hvm

^^
Cam cat dureaza toata procedura de pregatire a exproprierilor de la momentul in care se determina faptul ca trebuie facute si pana cand e aprobat in guvern? 12-18-24 de luni?

PS: daca se considera offtopic poate fi sters.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

pest1969

Actualul ministru spunea prin 2016 ca nu putea fi mai putin de 6 luni pe vremea aia. Si asta cu presiuni din multiple directii.

dr4qul4

cu terasamentul ce s-a mai stabilit? Le-a dat voie si cu pamant armat, sau doar piatra si nisip de la balastiere + piatra sparta?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

punktnet

Turcii demonstrează că se mișcă bine.
Un șantier curat, lucrări pe bucăți întinse, statia de betoane arata superb , steag românesc, tot tacâmul.
Mă bucur că până acum confirmă.
Just kidding.

razvan96

Alarko a facturat si avansul pentru lotul 1.