Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 17 Guests are viewing this topic.

adiarc

daca nu o fac cu 5 benzi in zona nodurilor sau a unor simple bretele de acces si iesire va fii jale...

vancouver a adus o argumentatie solida la momentul oportun si eu va pot confirma ca pe centura Sibiu,la orele de varf,la cam toate cele 4 zone de acces/iesire ,nu se poate circula cu mai mult de 90-100 km ,in zona nodurilor respective si e nevoie de cativa km buni ca sa se dilueze traficul mai lent si sa poti revenii la 130 km/ora.....moment cand ,bineanteles scade din nou viteza pt ca ajungem la urmatorul nod...

raportat la populatia Bucurestiului plus traficul de tranzit,va fii cu adevarat horror.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Pe de alta parte trebuie sa spun ca NU o singura data am patit sa fiu depasit cu peste 150 km/h de soferi sibieni ce intrau si ieseau printr-unul dintre nodurile de pe A1/centura Sibiu. Ii vad cand intra pe autostrada (cateodata le faci chiar loc, trecand pe B2), apoi ii observ in oglinda retrovizoare cum croseteaza traficul de tranzit, ala alturi de care vin tocmai de la Deva, ii vad depasindu-ma in mare forta pentru ca la urmatorul nod sa iasa de pe autostrada. Inteleg ca multi dintre sibieni privesc autostrada ca fiind centura orasului, dar stilul in care conduc pe ea nu prea le face cinste. Iar 3 sau 4 benzi nu vor repra asta.

vancouver

Pasadia, exact asa este si asta se intampla si  prin alte parti ale lumii. Dar este exact ce spuneam mai demult si la care cred ca se refera si adiarc: este conflictul dintre oamenii aflati in tranzit (drumul lung imprima un anumit stil de condus, mai uniform, mai civilizat, nu poti merge ca un bizon timp de 10-15 ore - dar totusi cu viteza, pentru ca nici incet nu poti merge la 500-1000-2000 km distanta) si traficul local. Ca discutam de vehicule lente (camioane mai ales) sau de soferi super grabiti, tot la acest conflict ajungem. De aceea numarul nodurilor trebuie limitat, astfel ca traficul local sa nu abuzeze de drumul gandit primordial pentru tranzit. Numarul de benzi intr-adevar este mai putin important din acest punct de vedere.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

Eu sunt de parere ca A0 poate avea doar 3 benzi pe sens +banda de incadrare in preajma nodurilor. in rest 2 benzi+banda de urgenta.
Ganditi-va ca va mai exista si DNCB cu 2 benzi pe sens si majoritatea intersectiilor denivelate, ceea ce va atrage traficul local.
In plus A0 e gandit ca un cerc complet iar traficul de tranzit se va imparti. Nu vom avea niciodata trafic ca la  Budapesta si acolo cate benzi au? si nu e nici inel complet  (desi il vor face).
Decat sa faci 5 benzi aici (f multe structuri si exproprieri scumpe), mai bine faci Ploiesti-Gaesti si alte scurtaturi care sa ocoleasca Bucurestiul acolo unde nu e nevoie. De ex A7--A2- Calarasi (la fel, daca va aparea si pod)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Sincer discutia asta mi se pare acum prematura. Dar daca tot vreti sa discutam despre numarul de benzi pentru A0, pun o poza veche:


Sunt zone, precum Chitila-Mogosoaia, unde e clar nevoie de 3 benzi PLUS banda de incadrare exit nod + urgenta.
Dar na, viziune? Planificare? Bani?

vancouver

#200
Deocamdata evident ca nu trebuie mai mult de 2 benzi pe sens. Dar in viitor va fi nevoie. Nivelul traficului in Romania este inca incipient, dar va exploda odata cu cresterea nivelului de trai - care va avea 2 urmari: avand bani mai multi, angajatii din clasa mijlocie si de top vor duce preturile chiriilor in sus. Clasa submedie va fi nevoita sa faca drumuri mai mari ca sa compenseze asta. Dar locuinte mai la periferie vor aduce cu sine necesitati de aprovizionare si acolo, una peste alta o explozie de trafic. In Germania 59% din angajati fac naveta in alta localitate. Fata de 51% acum 10 ani. Iar traficul de marfa a crescut cu 25% in ultimii 10 ani si o sa mai creasca cu peste 25% pana in 2040. Noi suntem inca f. departe acum, dar fenomenele vor fi aceleasi. Nu ne putem imagina acum nivelul de trafic de peste 40-50 de ani.

In alta ordine de idei, o centura gen A0 va avea enorm de multe camioane. In timp numai acestea vor avea nevoie de 2 benzi dedicate (inclusiv pt. autocare), iar pentru o circulatie civilizata a turismelor este nevoie de alte 3 benzi. Asta in orice caz pe zona de nord si vest a Bucurestiului.

Daca nu se prevede de acum posibilitatea de a largi A0 la 5 benzi + 2 de urgenta pe sens, adica (u+2)+(u+3) pe sens, atunci mai tarziu o sa ne para rau sau mai trebuie facuta inca o "A0" pe unele zone.

Bani deocamdata nu ne trebuie decat pentru o autostrada clasica.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut

In opinia mea sunt zone (precum aceea amintita mai sus) in care DEJA e nevoie de 3 benzi/sens pentru ca strang mult trafic peri-urban (metropolitan), nu doar tranzit. Sper sa nu avem inteligenta incredibila sa taxam A0... ar trebui sa fie folosita si pentru a conecta "satelitii" orasului, nu doar sa fie gandita pentru tranzit. Degreveaza asadar DNCB care deja in unele zone este foarte aglomerata.

Pe surse, ca mai mult nu va pot zice, studiul Egis pentru centurile orasului se pare ca e cam gata.
Incercam sa obtinem ceva informatii...

Allex

In loc de 5 benzi nu ar fi mai convenabil sa se faca la 2 benzi plus o tangenta la doua benzi? S-ar separa oarecum traficul de tranzit de traficul local. Tangenta ar urma sa preia traficul pentru 2-3, chiar si 4 noduri de autostrada. Asta plus modernizarea DNCB in intregime ar trebui sa faca fata traficului pentru cateva zeci de ani, in opinia mea.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

lupu.irimie

Daca tot vorbim de autostrazi de circumvalatie, cred ca ar trebui sa aruncam un ochi peste gard la vecini! Si sa privim la problemele care le au marile capitale, si cum au reusit, sau nu au reusit sa le rezolve!
La capitolul esec total pe primul loc se afla capitala Frantei- Paris! Cine a tranzitat vre-o data cu masina/camionul faimosul oras al luminii, al indragostitilor, stiu despre ce vorbesc.
Acolo sa mers pe carpel! Deh, tipic neamurilor de sorginte latina!
Londra, nu se afla nici ea pe departe. La fel Bruxell, Amsterdam.
Madridul, in ultimii 20 de ani si-a construit 2 autostrazi de circumvalatiune. M40 si M50, cu o a treia in semi-inel - M45.
M40 la orele de varf este colapsata pe multe tronsoane de cele mai multe ori pe ambele sensuri de deplasare. M50, nu se afla prea departe, si este aproape in limita ei de capacitate.
Daca la vremea cand au fost inaugurate, pe langa ele abia apareau timid constructii, astazi M50 este inconjurat de spatii de productie, spatii logistice, cartiere dormitor.
Acest lucru va genera si viitoarea A0! Un exod a firmelor de logistica si distributie si nu numai. De ce!? Simplu! Existenta conexiunii cu un drum de mare viteza duce automat la scaderea timpilor de deplasare, si automat a costurilor.
A0 trebuie proiectata si construita cu gandul la viitor! Si nu la viitorul apropiat! Ci la cel care va venii in 10-20-30 de ani! Si vorbim de posibilitatea de latire, de construire a noi noduri de comunicatie... s.a.m.d!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

aaaa4567

#204
^

Reafirm si eu. 3 benzi mi se pare de bun simt, 4 mi se pare OK. 5 - excelent. La 3 benzi ai mai greu o separare a circulatiei de mare viteza (140 km/h). Cel putin o banda va fi folosita de camioane, autobuze-naveta etc.

Nici nu stiu daca va fi comoda extinderea de la 2 la 3 benzi...

Dominik

#205
La fel centura Sofiei are 3 benzi pe sens, iar ungurii au largit M0 la 3 benzi pt ca a crescut traficul....ori noi daca ne apucam de A0 in câțiva ani logic ca trebuie facuta cu 3-4 benzi pe sens, gândiți-va ce trafic o sa vina spre Bucuresti de pe A1 dupa ce se termina Pi-Si !!!
You're in Steelers Country

ovicor

Plus ca intre A3 si A2 se va adauga si traficul de pe A3 si partial A7 spre C-ta.

panzer

Quote from: Ionut on May 13, 2017, 05:08:13 PM
Pe surse, ca mai mult nu va pot zice, studiul Egis pentru centurile orasului se pare ca e cam gata. Incercam sa obtinem ceva informatii...
:thumbsup:

Io abia astept sa il vedem cu totii oficial. Atunci sa vezi dezbateri! :)

Intuiesc totusi ca ultimele licitatii de pe DNCB sa aiba o legatura cu acest studiu.

On topic: cred ca deja culoarul de exproprieri pt A0 e cam inchis chiar si pt 2 benzi pe sens. Ar tb verificat. Mentiona ceva Cutter anul trecut despre acest culoar. Nu in toate localitatile s-a facut PUZ pe culoar a.i. sa nu fie construit nimic pe el. Foarte ciudat este ca dl Cuc mentiona azi in Capital ca a gasit proiectul lui A0 in sertar in stadiul "matur":

Quote,,Unul dintre proiecte este tronsonul de drum de mare viteză Craiova-Piteşti şi ringul zero al Bucureştiului. Proiecte mature, care ar fi trebuit scoase la licitaţie încă din 2016", a menţionat ministrul Răzvan Cuc.

Cred ca proiectul lui A0 e mai degraba batran decat matur. Asta daca nu cumva CNADNR/CNAIR a mai lucrat la proiect de la studiul lui Iptana.

dr4qul4

Mi-ai luat vorba din gura cu proiectele "batrane".
A0 nu trebuia scos la licitatie in 2016 ci in 2014 ca in 2015-2016 sa avem contracte semnate si acum sa ne apucam deja de unele bucati. Macar de sfertul de Sud-Est.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ovicor

 Dracula, voiai sa spui nord-est ? Ca mie asa mi-ar parea logic ?!