Recent Posts

Pages: 1 ... 8 9 [10]
91
Lucrari si proiecte / Re: [B] Soseaua Fabrica de Glucoza
« Last post by Sorin62 on Today at 01:03:50 AM »
Cam cum e la PPL când vii de la Arcul de Triumf...
92
Autostrazi / Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Last post by Sorin62 on Today at 12:52:29 AM »
banii se platesc in timp ce se realizeaza executia.
Constructorul emite factura pentru fiecare obiect. Poate inclusiv sa factureze (partial) chiar si materialele, inainte de a le monta (de ex, Pizarotti a facturat grinzile de pe A10 inca de anul trecut, desi nici acum nu le-a montat, iar bechtel inca de acum 10 ani  :lol:  )

Atunci de ce oare se zice că pentru tronsonul Buc-Ploiești km0+000 - km3+325 în feb 2018 realizarea este:
stadiul fizic:         69,35%
stadiul financiar: 37,91%

Iar pentru Gilău - Nădășelu, fizic = 100% iar financiar = 93,91% ?


http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/STADIULPROIECTELORINDERULARE.pdf
93
Autostrazi / Re: Autostrada A10 Sebes-Turda
« Last post by paulmare on Today at 12:37:46 AM »
Duddy e foarte sugestiv desenul lui Tibi de pe servetel, in punctul A  este reazemul incastrat, momentul de incovoiere e proportional cu BC, ca sa ai torsiune in pilonul central forta F ar trebui sa actioneze in plan orizontal nu vertical.

Dar cred ca puteau gasi ceva solutie mai a la secolul 21 pentru pod, cred ca tot cei care pregatesc documentatiile de licitatie sunt de vina - probabil solutia asta de pod a obtinut foarte greu aviz de la apele romane si au dat muuult din urechi sa il primeasca, probabil ca cei care au contestat au avut o solutie mai eleganta la pod dar mai scumpa -  si noi avem o lucrare mult intarziata din cauze birocratice, si un pod cu nu stiu cate randuri de piloti in albia minora a muresului
94
Autostrazi / Re: Autostrada A10 Sebes-Turda
« Last post by TibiV on Today at 12:09:59 AM »
DUDDY,
flambarea este altceva...

NU se aplica la "grinzi"...
Se aplica numai la "bare" si "foi" (in cazul foilor, mai pe romaneste: table... )

Ca sa nu crezi ca bat campii:
Daca apesi tare tabla unui automobil (de regula hayonul, deoarece capotele si usile sunt cat de cat  ranforsate pe interior...) vei vedea ca se deformeaza, dar isi revine daca incetezi apasarea...

Iar calculele de flambaj pleaca in general de la "foaia de tabla" asezata vertical, "in picioare"...
Adica este vorba de "rezistenta la incarcarea data de propria greutate"
Conteaza foarte mult dimensiunea tablei, mai exact grosimea raportata la lungime X latime.
Este elementul determinant.

Niciodata nu vei putea tine in picioare (si plana) o "tabla" de otel de 1x1 metri dar groasa de numai de 0,2 mm... Va face imediat un fel de "burta", adica va flamba...
Daca ai o tabla de otel tot de 1x1 metri, dar groasa de 2 mm, nu mai flambeaza, se va comporta ca o placa..
Aceeasi placa de otel groasa de 2 mm dar livrata la 3x3 metri va "flamba", deci va face burta...

Evident o "tabla" tot de 3x3, dar groasa de 10 mm, nu va mai flamba...
Dar daca are 10x10 metri va flamba...

Exista un capitol separat pentru "flambaj", daca nu gresesc se numea "invelitori subtiri".
Foarte important in fabricarea vehculelor cu "invelitori".
La automobile se determina grosimea minima a tablei la care nu deformezi capota daca te sprijini cu mana pe ea.
In aviatie se determina grosimea minima a tablei fuselajului la care intre doua nervuri/lise nu se deformeaza tabla din cauza diferentei de presiune dintre interior si exterior... In aviatie, daca o astfel de flambare ar avea loc, am vorbi de cicluri repetate de flambare - deci deformari a materialului- care in timp vor duce  la fenomenul de "oboseala". In cele din urma la ruperea materialului si la depresurizare... De regula se termina urat.
A fost o mare provocare pentru inginerii aeronautici din anii '50, cand avioanele au fost presurizate si au urcat la peste 6-7 mii de metri si au coborat de cateva ori pe zi.

"Fatigue" este un fenomen foarte periculos, dar nu foarte bagat in seama...
95
Autostrazi / Re: Autostrada A10 Sebes-Turda
« Last post by carutasul on February 23, 2018, 11:19:26 PM »
Atâta lucru știu și eu că flambarea și încovoierea sunt diferite, chiar dacă efectul e același :)
Cea mai frumoasă demonstrație de la rezistența materialelor și singura dealtfel pe care o mai țin minte :)
96
Autostrazi / Re: Autostrada A10 Sebes-Turda
« Last post by DUDDY on February 23, 2018, 11:17:37 PM »
Daca ne referim la pilon atunci vorbim de flambajul stalpui...care este de fapt acelasi lucru cu incovoierea stalpului, dar termenul corect si folosit este flambajul stalpui.
97
Autostrazi / Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Last post by pasadia on February 23, 2018, 11:02:45 PM »
Si pentru ca nu m-am putut abtine si v-am starnit aiurea, mai bag si aceste poze de la Soimus. (GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

98
Autostrazi / Re: Autostrada A10 Sebes-Turda
« Last post by TibiV on February 23, 2018, 11:00:58 PM »
Corect.
99
Autostrazi / Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Last post by pasadia on February 23, 2018, 10:58:22 PM »
Pe LD3 se lucra in preajma ecoductului, a spatiilor de servicii de langa Holdea (tot din caramida, nu mai au voie cu panouri sand-wich?) si pe bretelele nodului Dobra (montau parapeti). Nu se lucra deloc la descarcarea Holdea sau intre pasajele peste CF si cel peste DN de la nodul Dobra (acolo unde in continuare e o gaura de toata frumusetea).

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
100
Autostrazi / Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Last post by TibiV on February 23, 2018, 10:58:21 PM »
Daca tot era vorba despre spatiile de servici de la Salini, LD2. Nu se lucrau, dar pareau oarecum finalizate.

Luand in calcul rezilierea, sunt curios cat va dura perioada in care soferii vor trece pe langa ele strangand "din dinti" si rugandu-se sa ajunga cat mai repede la un boschet... :(

CIC-ul in schimb este o mizerie rusinoasa...

Multumim CNAIR pentru "inteligenta reziliere"..
Pages: 1 ... 8 9 [10]