News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Recent posts

#81
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx Satu Mar...
Last post by Feri - Today at 01:24:32 AM

Quote from: Feri on November 15, 2023, 05:48:18 PMMemoriu de prezentare Bistrița - Vatra Dornei

QuoteViteza de proiectare propusă pentru autostrada Bistrița- Vatra Dornei este:
� de 120 km/h de la km 0+000 până la km 21+833, si de la km 41+200 la km 62+137.
� de 100 km/h de la km 21+833 la km 41+200.

Si anunțul:
QuoteAgenţia Naţională pentru Protecţia Mediului anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul " Autorizarea lucrărilor pentru obiectivul de investiție Autostrada Baia Mare-Suceava, LOT 2 Bistrița-Vatra Dornei`` propus a fi amplasat în județele Bistrița-Năsăud și Suceava", titular Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA.

A avut loc o actualizare a memoriului dar nu-mi dau seama ce au modificat:

Memoriu de Prezentare Autorizarea lucrărilor pentru obiectivul de investiție Autostrada Baia Mare – Suceava, Lot 2 Bistrița-Vatra Dornei Martie 2024
#82
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A4 Constanța-Va...
Last post by dr4qul4 - Today at 12:50:56 AM
M-am uitat acum si am vazut ca in zona in care va fi podul, canalul se ingusteaza.
Mai exact are doar 100m latime (la noul pod din port se apropie de 200).
Asadar, vorbim de un pod asemanator cu cel de peste Siret de la Galati cu o deschidere de 120-150m si inca 4-6 deschideri mai mici.
Vad destule poduri si pasaje de 2-3 si chiar 400m lungime, peste niste vai...pe care doar cineva din zona le poate confirma
#83
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A4 Constanța-Va...
Last post by a.l.x - Today at 12:18:42 AM
Podul peste canal


Powered by API/PUM imgur uploader

 O să aflăm după sărbători,când apare pe SEAP documentația de ce este atât de scumpă.
Eu tot pe palmieri merg :lol:
#84
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A4 Constanța-Va...
Last post by dr4qul4 - April 24, 2024, 11:23:44 PM
Pretul este proportional cu lungimea deschiderii. Nu conteaza ca nu mai are si viaducte de acces.
Cei 330 m sunt pe o singura deschidere, pentru ca nu poti pune pile in canal!
#85
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A0 Centura Bucu...
Last post by dumbravaandrei - April 24, 2024, 11:22:13 PM
Hp/fp, draci pe laci.. LIPSESC SUPRATRAVERSĂRILE DJ-URILOR PE CARE LE BLOCHEAZĂ AUTOSTRADA. Așa că e complet irelevant hp sau fp din moment ce ai 2 porțiuni de 200m la care trebuie să te catapultezi peste pârleaz...

Scuze de caps..
#86
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A4 Constanța-Va...
Last post by tom_sawyer - April 24, 2024, 11:01:25 PM
Nu, e vorba de lungimea totală a podului. Probabil va fi un hobanat ca cel nou de la Agigea:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=50.msg446689#msg446689
#87
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A13 Sibiu-Bacău
Last post by mdragos - April 24, 2024, 10:53:18 PM
OIL in 15.09.2021 pt contract 22 luni SF + 3 luni PT. Daca acuma depun de AM nu stiu daca reusesc sa finalizeze pana la sfarsit 2024 cu tot cu PT.
#88
Autostrăzi (A) / Re: Autostrăzi în România: dis...
Last post by tom_sawyer - April 24, 2024, 10:37:27 PM
Grindeanu, azi la Tulcea. Reiese destul de clar că se vede fundul sacului:

min. 7:00 "Vom termina toate alocările financiare într-un timp record, urmând să găsim surse de finanțare pentru celelalte proiecte de care România are nevoie".

min. 15:35 "Astăzi când vorbim sunt în execuție în România vreo 730 km de autostradă și drum expres. Toate fiind proiecte europene. Nu există altă sursă de finanțare. Un necesar al nostru pe infrastructură până în 2030 este de vreo 70 de miliarde €. Noi avem asigurat în acest moment undeva la 40. Diferența trebuie s-o găsim prin alte surse de finanțare. La sfârșitul anului trecut s-a aprobat în parlament noua lege a PPP. Asta e una din sursele de finanțare pentru diferența de la 40 la 70. S-a făcut acest lucru în toată Europa. Nu îl inventăm noi."

min. 24:10 "Mai e un pic și ajungem la supracontractare la Programul Transport, fiind la început totuși, noi ajungem la supracontractare"

[De fapt mai e un pic și atingem limita de supracontractare, când se oprește lansarea de noi licitații pe fonduri UE]



Hai să vedem cum e cu supracontractarea pe rutier, până în momentul de față, estimarea mea:

Avem un buget limită de contractare de 16,4 mld euro (de 3 ori fondurile alocate efectiv: 5,46 mld €), pe cele 3 priorități (P1, P2, P3 - vezi doc.)
https://www.mt.ro/web14/strategia-in-transporturi/program-transport-2021-2027/4766-pot16082023-2

Valori în mld € fără TVA, valori de construcție+montaj (C+M):

Proiecte fazate din exercițiul anterior (am luat procentul rămas pt execuție * valoarea contractată):

    PiSi 4&5: 0,4 mld €
    A0: 0,4 mld €
    CraPi 1&2: 0,2 mld €
    +BrGl, centuri Sf Gheorghe, Tg Jiu, Arad Vest, Craiova Sud, Bârlad, Sighisoara, Zalău, DNCB etc.

TOTAL= >1 mld €

Proiecte cu contract semnat:

    A13 Sibiu-Făgăraș: 1,3 mld €
    PiSi 2&3: 2 mld €
    A3 Suplacu-Chiribiș-Biharia: 0,33 mld €
    DEx Tureni: 0,1 mld €
    DN71 & DN73: 0,3 mld €
    VO Comarnic: 0,1 mld €
    VO Buftea: 0,07 mld €

TOTAL= 4,2 mld €

Proiecte în licitație:

    A11 Arad-Oradea: 2 mld €
    A8 Miercurea Nirajului-Sărățeni: 0,7 mld €
    VO Cluj: 0,7 mld €
    A3 tunel Meseș: 1,5 mld €
    VO Timișoara Vest: 0,3 mld €
    DEx Satu Mare-Oar: 0,15 mld €
    DNCB DN2-A2: 0,1 mld €
    VO Reghin: 0,1 mld €
    Extindere DN25: 0,2 mld €
    VO Giurgiu: 0,07 mld €
    Legătură A1-Timisoara-DN69: 0,05 mld €
    A4 Techirghiol: 0,85 mld €
    VO Botoșani: 0,05 mld €

TOTAL: 6,8 mld €

TOTAL GENERAL DE MAI SUS: ~12 mld €

Proiecte cu indicatori tehnico-economici aprobați:

    A8 montan: 4,8 mld €
    Craiova-Tg Jiu: 2,4 mld €
    A7 Suceava Pașcani: 1,35 mld €
    VO Gura Humorului: 0,4 mld €
    VO Mediaș: 0,16 mld €
    Legătură A1-Titu: 0,07 mld €

TOTAL: 9,2 mld €

+ contracte pentru documentatii de SF


Eu zic că deja am depășit 200% supracontractare pe rutier.
#89
[Sud-Vest] Proiecte / Re: [GJ] Centura Targu Jiu
Last post by dr4qul4 - April 24, 2024, 10:37:20 PM
@Sorinus, bucata actuala se continua cu o bucata existenta de centura, si ocoleste complet Tg Jiu de la Nord la Sud.
 Strada Merilor + Strada Barajului este tot centura, doar ca in purul stil romanesc, au tot aparut case pe acolo (si multe depozite, service-uri si alte firme). Momentan sunt putine constructii, dar probabil ca se vor inmulti. Nu prea inteleg cum se dau autorizatiile pe acolo.
#90
Rutier / Re: Siguranța circulației ruti...
Last post by TVlad - April 24, 2024, 10:25:07 PM
Cind om avea si noi reteaua rutiera ca in SUA, atunci sa avem pretentia la un numar mai mic al mortilor. Ce au putut sa construiasca americanii inca din anii '50 nici nu se compara cu ce scremem noi acum, citeva autostrazi ingramadite sau puzderia de giratorii pe post de panaceu.

Si a propos de parapete, vezi discutia aflata cu citeva pagini in urma: de vreo 60 de ani ei au renuntat la varianta cu capat ingropat ce a inlocuit-o pe cea "coada de peste", ambele la moda la constructiile noi din Romania. As zice ca procesomania americanilor are si citeva rezultate pozitive.