News:

.

Main Menu

Recent posts

#71
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A0 Centura Bucu...
Last post by DragosC - Today at 09:35:25 AM
Doamne ajuta, fix la asta m-am gandit si eu  :lol:
#72
[B-IF] Proiecte / Re: [B] Discuții, lucrări şi p...
Last post by hefaistos - Today at 09:31:24 AM
Stai linistit, aia cu M4 e o gluma electorala. Metroul ala costa undeva la 2 miliarde de euro iar banii din PNRR sunt cu siguranță ratați.
#73
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A1 București-Nă...
Last post by tom_sawyer - Today at 09:28:27 AM
Pentru comparație:

It's the final... breakthrough!
After 444 days of 24/7 works, our teams PORR Polska and PORR Austria have completed drilling the TS-26 tunnel. The 2300-meter-long crossing on the S3 Bolków - Kamienna Góra route is the longest non-urban tunnel drilled through rock in Poland. We got across the massif of the Kaczawskie and Wałbrzyskie Mountains to connect both threads of the tunnel, our teams, to connect people.

https://www.linkedin.com/posts/daniel-schrall-0a0515136_final-breakthrough-in-ts-26-tunnel-achieved-activity-6901951580959322113-tcoK
#74
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A0 Centura Bucu...
Last post by carutasul - Today at 09:28:14 AM
merci. Dacă asfaltează poate scăpați mai repede și voi de gălăgie și praf :)
#75
Rutier / Re: Siguranta circulatiei ruti...
Last post by oneLess - Today at 09:12:05 AM
piataauto.md

Astra Bridge

(VIDEO) Elveţienii au inventat o soluţie genială pentru a lucra la reparaţia autostrăzilor fără a bloca traficul

QuoteReparaţiile de drumuri şi autostrăzi sunt necesare peste tot în lume, dar de cele mai multe ori acestea pot crea deranjamente traficului, dacă blochează porţiuni întregi de drum sau chiar şi o bandă a acelor drumuri. În unele ţări se încearcă a lucra pe timp de noapte, dar nici asta nu e întotdeauna posibil. Elveţienii, însă, au inventat o soluţie genială pentru a putea lucra la reparaţia autostrăzilor din ţara lor, fără a bloca traficul. Soluţia e aşa-numitul pod Astra şi a început deja să fie folosită acum, în luna aprilie 2024, la reparaţia autostrăzii A1 de lângă Zurich.

Podul Astra reprezintă efectiv un pod segmentat şi modular, transportabil cu camioanele până la locul unde au loc lucrările de reparaţie pe autostradă. Podul e format astfel din 18 segmente, inclusiv segmentele ce formează rampele, şi toate au platforme cu roţi motrice dedesubt, pentru a fi mobile.

Camioanele vin la locul lucrărilor şi descarcă toate aceste segmente care formează podul, iar fiecare segment e apoi ridicat la nivelul corect, şi segmentele sunt unite între ele prin mecanisme sigure, iar părţile carosabile sunt depliate pentru a închide toate spaţiile pe partea exterioară şi a forma un carosabil unitar.

În rezultat, se obţine un pod de 257 metri lungime cu tot cu rampe, care au o declivitate de 1,25%, iar podul are două benzi continue.

Genialitatea acestui pod e că el se ridică la peste 3 metri deasupra autostrăzii, lăsând dedesubtul lui un spaţiu de 3 metri înălţime şi 5 metri lăţime, în care au loc lucrările de reparaţie propriu-zisă a autostrăzii. Deci, în timp ce muncitorii lucrează cu utilajele sub pod, traficul autostrăzii circulă deasupra, pe podul Astra!

Desigur, traficul e restricţionat în viteză, la 60 km/h, dar nicio bandă nu e blocată şi nu se formează congestii, decât cele date de reducerea vitezei în zona lucrărilor. Mai mult ca atât, muncitorii muncesc sub pod în condiţii de umbră, cea ce le îmbunătăţeşte mediul de lucru.

După ce a fost reparat un segment de circa 200 metri de autostradă, cuprins între rampe, noaptea podul asamblat poate înainta pe propriile roţi spre următorul segment, cu o viteză de 0,5 km/h. Deci, în circa 20-30 minute va ajunge la poziţia următorului segment şi va fi gata pentru următoarea etapă de lucrări, din nou fără a bloca traficul.

Podul a fost testat pentru prima dată în 2022, dar au atunci au fost observate probleme cu camioanele care intrau pe rampa podului. Podul avea o lungime de 238 metri atunci, cu rampe la 6,1% declivitate, iar când camioanele intrau cu 60 km/h pe el, încărcăturile acestora săreau în remorcile lor, uneori afectând integritatea obiectelor transportate.

Şoferii de camioane s-au plâns, iar timp de doi ani podul a post perfecţionat şi au fost alungite rampele cu câte 10 metri în fiecare parte, astfel încât acum podul ar 257 metri şi rampe mult mai fine. Şi de această dată el fost testat pe poligoanele agenţiei federale elveţiene pentru siguranţă rutieră, astfel încât acum a ajuns a fi folosit pe autostrada A1 în varianta lui definitivată.

Costul proiectării şi construcţiei podului Astra e de 26 milioane de franci elveţieni, deci cam tot atâţia euro. Folosirea lui acum la autostrada A1, din aprilie până în august, cât vor dura lucrările la un segment mai mare de autostradă, va fi facturată cu 10,3 milioane de franci.

Aparent, poate părea că e un preţ foarte mare, dar există două beneficii majore pentru acest preţ — activitatea economică din regiune nu e perturbată esenţial prin evitarea blocării uneia din cele mai circulate autostrăzi din Elveţia, deci sunt evitate pierderile economice, iar celălalt beneficiu e că lucrările de reparaţie la autostradă nu se mai desfăşoară noaptea, doar ziua, iar astfel muncitorilor nu mai trebuie să li se plătească adaos la retribuţiile lor din cauza muncii nocturne, iar astfel scade cost lucrărilor de reparaţie a autostrăzii.

Vezi mai jos şi un video cu ilustraţia grafică a modului în care a instalat podul Astra în Elveţia.  :p

E lung rău articolul cu video simulare și multe poze care merită văzute!

#76
@marinul mai lucreaza strabag la drumul acela? (nodul de la km 11)
#77
Imi place cum spui GAC
pai clar decat sa dai 500 mil eur la o compania ca sa iti faca ceva, cu siguranta mai bine faci tu, guvernul romaniei, atatia km cati poti.
Uitandu-ma pe harta API Ploiesti -> Banesti chiar pana in Breaza pare usor, adica fara tuneluri. Provocarea probabil ar fi paraul, trecere de pe o parte pe alta - ce presupune multe viaducte.
Pe urma pe masura ce ne trece frica de a face tuneluri mai pot scoate la licitatie alte mini loturi.
#78
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A0 Centura Bucu...
Last post by DragosC - Today at 08:58:24 AM
Azi noapte au inceput asfaltarea in zona Domnesti, un sens e gata, nu-mi dau seama pe ce lungime, dar probabil ca minim 300-400 metri, asa ochiometric.

Poate ridic drona mai tarziu, deocamdata va las doua screenshoturi de la camerele de supraveghere.

Screenshot-2024-04-19-085333" border="0
Screenshot-2024-04-19-085411" border="0
#79
[B-IF] Proiecte / Re: [B] Discuții, lucrări şi p...
Last post by Valentin - Today at 08:43:55 AM
Mi se pare amuzant ca aceeasi primarie (PS4) a executat proiectul asta si tot PS4 o sa scoata la licitatie M4, unde executia statiei Eroii Revolutiei de pe M4 o  sa implice demolarea structurii minunate de azi...
#80
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A0 Centura Bucu...
Last post by carutasul - Today at 08:41:26 AM
unul din marile avantaje al A0 e tocmai că descongestionează centura pentru traficul urban. Dintr-un cartier în altul, dacă nu ești chiar aproape de centru probabil că în multe cazuri traseul optim va fi pe centură, ceea ce va fi un mare plus pentru traficul din centru. Dar bineînțeles, asta se va vedea bine când va fi măcar A0 sud complet...