Recent Posts

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Autostrazi / Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Last post by voicul on Today at 09:09:00 PM »
@Vice33
Acolo va fi un CIC si e posibil sa se refere la el. E posibil sa se includa si "scurgerea apei, rigole,etc" in termenul asta, dar ar fi cam mult pana in august doar pentru atat.
22
Autostrazi / Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Last post by alexandru_m on Today at 08:52:38 PM »
Daca nu va suparati vin si eu cu o teorie, tot din avion.

Oare pentru a nu exista neintelegeri de genul "Salini aproximeaza ca din contract trebuie scazuti x Lei aferenti costului de construie al sectiunii E, CNAIR spune ca trebuie scazuti 2x bani" si pentru a nu se mai certa...nu exista posibilitatea ca intelegerea sa fie ca Salini sa finalizeze fizic 100% tot in afara de sectiunea E, apoi sa factureze tot ce a lucrat plus proiectarea pentru sectiunea E, CNAIR sa plateasca tot si in acel moment sa se desfaca si contractul?

Solutia aceasta imi pare ca ar impaca si capra si varza. In sensul Salini ar primi toti banii pe tot ce lucreaza si proiecteaza, CNAIR ar mai trage matza de coada o perioada si ar lungi lucrarea astfel lasand bugetul sa respire.

Nu dati cu parul, va rog!  :D
23
ok. lasam secuilor sens dublu. Dar cum facem sa interzicem stanga pe si de pe ea?
giratoriul la iesire din pasaj mi se pare o o gluma de 1 aprilie...nu de 1 mai
24
Lucrari si proiecte / Re: [B] [Constructie] Pasajul subteran Piata Sudului
« Last post by TibiV on Today at 08:33:22 PM »
De pe MU, de astazi...
Quote from: neb1
Ora 15:00 ,agitatie mare.Prima oara cand mi-e drag sa petrec 20 minute in intersectie ,am avut ce vedea :)

Se asfalteaza rampa Vacaresti




tot cred ca axa N-S se poate in 2 saptamani. Toata, nu doar pe un sens, dar cu mobilizare.
Si poate cu ceva bani ?... O:-)

in nici un caz nu cred ca trebuie bagate mai multe masini pe Scorusului sau Husi.
Pe Scorusului nu poti baga nici un fel de trafic. Acolo poate trece, foarte incet, doar cate o masina a unui localnic in cautarea locului de parcare. Este mai mult o alee...

25
Autostrazi / Re: Autostrada A12 Pitesti-Craiova
« Last post by vancouver on Today at 08:32:39 PM »
Master Planul este un document director - care arata ca stim ce vrem si deci avem o directie. Dar nu este un document obligatoriu, iar fondurile europene se aproba pe proiect nu pe Master Plan. Daca exista justificari se pot opera modificari fata de Master Plan. E si bine asa, domeniul comporta o permanenta adaptare la vremuri si evolutii. Din pacate sunt posibile si modificari in sens distructiv, facute politic, fara a asculta specialisti.
26
Pasajul mai asteapta

De cand ISC-ul poate cere sensuri giratorii? Asta nu era atributia Politiei? Oricum, acolo solutia e simpla. Sens unic pe Secuilor, dinspre Nitu Vasile pana la strada Husi. Oricum Gh Tache (Scorusului) e cu sens invers (in sens opus)


Am locuit vreo 2 ani pe strada Secuilor, fix langa scoala 190.

1. Crede-ma ca nu vrei sa muti flux de trafic pe Husi / Scorusului. In special aici pe Husi toti soferii trebuie aproape sa opreasca pentru a se asigura, iar Scorusului arata cam asa. Iar ce vezi tu e in miezul zilei, cand multe masini sunt plecate. Dimineata, seara si cand se intra/iese de la scoala e macel pe acolo. Masini parcate oriunde numai in copaci nu, copii cu sau fara bunici alergand in toate directiile pe mijlocul strazii.

2. Daca pui sens unic Dinspre Nitu Vasile spre Brancoveanu pe Secuilor si scoti masinile inapoi in Nitu Vasile prin Scorusului soferii nu pot face stanga daca vin de pe bvd Brancoveanu. Ar trebui sa faca dreapta, sens giratoriu in capat la Emil Racovita/Obregia si inapoi spre Sudului. Ai fi surprins cati mergeau asa inainte de lucrari.

Nu spun ca trebuie musai sens giratoriu la Secuilor / Nitu Vasile, dar in nici un caz nu cred ca trebuie bagate mai multe masini pe Scorusului sau Husi.
27
Autostrazi / Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Last post by Vice33 on Today at 08:28:06 PM »
Quote
În urma vizitei pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, s-a constatat că lucrările sunt în grafic, iar nodul rutier de la Margina va fi terminat în luna august.

Sursa: https://renasterea.ro/lucrarile-la-nodul-rutier-de-la-margina-vor-fi-gata-luna-august/

Nu înţeleg, sensul giratoriu de la Margina nu este terminat? "Nodul rutier" se referă la acele lucrări adiacente, conexe autostrăzii (scurgerea apei, rigole, etc...)?

Când se vor finaliza cei 13 km rămaşi din L-D Lotul 2...?

Mulţumesc.
28
Autostrazi / Re: Autostrada A12 Pitesti-Craiova
« Last post by alex8 on Today at 08:21:58 PM »
Ce a aprobat Master Planul care prevedea autostrada. Acum dacă vor să facă DX, din ce fonduri se va realiza?
29
Lucrari si proiecte / Re: [B] [Constructie] Pasajul subteran Piata Sudului
« Last post by Tavi on Today at 08:09:27 PM »
Ai dreptate. Acum imi amintesc ca s-a spus asta pe undeva. OK, trebuie si iluminatul dar tot cred ca axa N-S se poate in 2 saptamani. Toata, nu doar pe un sens, dar cu mobilizare.
30
Autostrazi / Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Last post by Ionut on Today at 08:06:43 PM »
@ion59, nu ai inteles bine, cum sa se dea banii licitati pentru executia tronsonului pentru proiectare suplimentara (tuneluri)? :) E drept, nici eu n-am avut nervi si energie sa explic pe indelete, insa cutter a explicat in mai multe mesaje despre telenovela acestui lot.

Legat de ce ai zis tu, Catalin a explicat simplu aici:

Eu înțeleg (la fel ca Adrian Roșca) că modificările de valoarea contractuală (aferente secțiunii E că probabil că mai sunt și altele) sunt:
- cu minus, lucrările (care nu se mai efectuează)
- cu plus, proiectarea (în măsura în care soluțiile sunt diferite major față de SF-ul licitat, adică tunele, viaduct prelungit, etc)


Antreprenorul nu cred că avea cum să proiecteze altceva decât a proiectat (=tunele/viaducte prelungite/etc) pentru că trebuie să respecte avizele și acordurile când proiectează (și acordul de mediu impunea aceste soluții). Dar în același timp, în mod evident, nu putea proiecta secțiunea E în aceiași bani de la licitație (alocații proiectării secțiunii E în oferta financiară) fiind vorba de noi soluții impuse ulterior semnării contractului într-un mod care nu putea fi prevăzut/cuantificat la momentul întocmirii ofertelor.

Acum CNADNR trebuie să plătească proiectarea suplimentară și să scadă din contract valoarea lucrărilor aferente secțiunii E (așa cum a fost cuantificată în oferta financiară a antreprenorului de la licitație bazată pe soluțiile din SF).

Ca sa fie (si) mai clar: nu am zis ca aceste, hai sa le zicem, negocieri nu sunt legale. Fiind acel blocaj cu tunelurile, trebuia gasita o solutie. Cei din CNADNR, ulterior CNAIR, stiau de proiectul tehnic pentru tuneluri. Il citez iar pe Catalin:

Quote
Habar n-am ce hârtii există, dar a fost de X ori la CNADNR proiectul de tunele în CTE, etc, deci există sigur acoperirea contractuală pentru elaborarea lui - nu presupun că s-a apucat Salini de nebun să facă un proiect tehnic în care au fost multe resurse implicate.

Problema e ca partea birocratica esentiala (aditional la contract) nu s-a incheiat niciodata. Iar acum, cu noua conducere, incurca-i drace! Astia poate nu vor, poate le este frica, poate sunt incompetenti, poate vor sa plateasca polite sau poate toate impreuna... (nu zic ca Homor & company era mai breaz, ca daca era breaz nu mai aveam acum discutia asta pentru ca era situatia contractuala rezolvata!)

In acest context intelegem mai bine de unde declaratiile cu renuntarea la tuneluri.
Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 10