Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
^

Cristi, sunt cateva probleme mari de rezolvat, si cand vine vorba de triaje, si cand vine vorba de centura:

Triaje : exista un singur triaj functional in Bucuresti, care este delimitat de un triunghi intre lina 1000 Bucuresti - Chitila - Ploiesti, linia 900 Bucuresti - Chiajna - Craiova si racordul Chiajna - Chitila. Este mult, mult mai mic fata de ce-a fost inainte de transportul containerizat si de prabusirea transportului de marfa (o grupa a fost complet dezafectata) dar este in continuare folosit. Exista si un terminal de containere, care si el e folosit destul de serios.

Un triaj nou e extrem de cosisitor, mai ales daca vrei sa aiba cocoasa de triere (triere gravitationala a vagoanelor), mutarea infrastructurii fiind mult mai costisitoare ca valoarea terenului. Iar terenul liber nu e foarte valoros, fiind o insula baricadata intre trei linii esentiale. Deja e o gramada de teren liber acolo si nimeni nu il vrea.

Centura : Mare parte din Centura Nord e necesara pentru trenurile de marfa Craiova - Constanta, Brasov - Constanta si Pitesti - Constanta. In momentul asta, trenurile circula via Bucurestii Noi pentru ca oricum M800 e restrictionata la trafic. Dar exista o cerere imensa de trafic spre Constanta (partial nesatisfacuta), iar in momentul in care restrictia de capacitate va fi ridicata, va fi nevoie din nou de centura nord, pentru ca linia simpla care leaga direct M900 de M800 nu are capacitatea necesara traficului. La fel si M1000->M800 (si invers).

O topologie stea, cu tot traficul trecand prin Gara de Nord, e problematica pentru marfa, si posibil si pentru calatori. Directiile cele mai circulate sunt, in ordinea asta nord (Chitila - Ploiesti/Pitesti), est (Constanta) si sud-vest (Craiova), rezultand intr-un triunghi. Ori pastram centura, ori facem un triunghi mult mai serios in zona Bucurestii Noi. Ori pastram centura, ori facem un triunghi mult mai serios in zona Bucurestii Noi, ori bagam totul prin GdN si un ipotetic tunel, inclusiv marfa.

Primele doua solutii sunt fezabile, cea de-a treia e palnia din Stockholm C cu dezastrul aferent de capacitate si vesnicele intarzieri. Si macar marfa in SE are alternativa Gävle - Avesta - Hallsberg.

Varianta romaneasca, fara triaj si fara triunghi, in configuratia cu tunel Bucuresti N - "Bucuresti C" - Constanta ar insemna ca toata marfa spre port sa circule via Bucuresti N - Tunel - Constanta, ca si toate trenurile de calatori, ca si toate trenurile spre Craiova. Adica totul sa se inghesuie pe patru linii (cel mult), nefezabil.

Inspre sud e mai usor.

1. Exista o linie spre Giurgiu, in momentul asta abandonata, si una spre Oltenita. S-ar putea face un tunel feroviar Bucuresti N. - Bucuresti C - Progresu, care sa serveasca liniei spre Giurgiu si traficului local.  Si oricum vor sa faca metrou; o infrastructura de tren greu prin tunel nu e cu mult mai scumpa, e mai flexibila pe termen lung (pentru ca poate servi la suburbii) si M4 se poate pana la urma reruta inspre alte directii (exemplu Universitate).

In plus, spre Giurgiu, chiar si cand e podul gata, traficul de marfa poate fi usor controlat si trimis via Videle.

2. Spre Oltenita se poate mentine linia curenta, si ramificatia directa spre Obor; eventual conecta direct la metrou in statia Republica si exploata cu rame capabile M+CF, mai ales ca linia e practic un "izolat" in practica; traficul de marfa e foarte, foarte redus, si se poate efectua doar cand nu circula trenuri de calatori.

3. Intr-un timp mai lung se poate construi si un tunel Buc. N. - Bucuresti C - Domnesti cu conexiune in linia Videle - Craiova, asigurand iesirea spre Craiova din ambele directii

Asa poti suprima in principiu (aproape) toata centura Sud din Chiajna pana la Bucuresti S.

Ramane insa o alta problema importanta, pe care nu stiu cum s-o rezolv. Centura sud e esentiala pentru alimentarea unor obiective industriale: CET Sud, CET Progresu si CET Vest, care asigura curent si apa calda orasului, metroul (care area accesul din Centura in zona IMGB) si alte chestii industriale din zona (Doosan IMGB, Faur).

Plus ca pe partea de sud terenul este foarte ieftin, si putin cerut de piata (existand gramada de teren disponibil cu mult inainte de centura).
2
Rutier / Re: Drumurile vecinilor Romaniei
« Last post by TibiV on Today at 02:06:53 AM »
Meanwhile in Serbia

Câteva cadre de pe ocolitoarea Dimitrovgrad din autostrada ce ar trebui să lege capitala Bulgariei Sofia de orașul Niș din Serbia:




Astia sunt "dusi cu capul" ?
Ce atatea tunele ?!...
Ei nu au aflat ce "mishto" sunt debleele adanci de 30-40 de metri ?!?!?!... :D
3
Autostrazi / Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Last post by TibiV on Today at 01:54:10 AM »
CORECT !...

:cheers:
4
Rutier / Re: Poduri, pasaje si viaducte
« Last post by TibiV on Today at 01:12:10 AM »
Este fix aceeasi situatie ca la Pasajul Piata Sudului din Bucuresti... :(
5
Drumuri principale / Re: DNXX Braila-Jijila si pod peste Dunare
« Last post by NGC20 on Today at 12:59:25 AM »
28.04.2017

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presa-28042017-0

Quote
Contractul pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat de la Brăila, postat în SEAP.
Podul de la Brăila va fi cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani.
După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri).
Cu o valoare pentru proiectare şi execuţie de 2.025.494.965 Lei fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), acesta reprezintă cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură, atribuit in ultimii 27 de ani
Anunţul de participare pentru proiectarea şi execuţia Podului suspendat peste Dunăre la Brăila a fost validat astăzi, 28.04.2017, de către ANAP , iar mâine, 29.04.2017 va putea fi vizualizat în SEAP.
CNAIR SA. a stabilit ca termen limită pentru primirea ofertelor data de 11.08.2017, ora 16:00.
Contractul va fi atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preţ, iar durata acestuia va fi de 114 luni. Astfel 18 luni sunt alocate proiectării, 36 de luni execuţiei lucrărilor iar perioada de garantie va fi de minim 60 de luni.
Proiectul de investiţie, cu o lungime totală de 23,413 km cuprinde inclusiv proiectarea şi executia drumului principal, Brăila – Jijila şi a drumului de legatura cu DN22, Smârdan – Măcin.
Informaţii suplimentare:
Podul suspendat. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legatură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.
Lungimea totală a acestuia va fi de 1.974,30 metri la care se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite doua viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel putin 38 m de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încat să fie indeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Laţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcatuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m laţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m laţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,80 m fiecare.
Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient".
Drumul principal Braila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km şi va fi prevazut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete.
Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 şi km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi doua viaducte de acces în lungime de câte 110,00 metri fiecare.
Traseul include o ramificaţie pe direcţia Sud, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan - Măcin (DN22).
Drumul de legatură cu DN22 Smârdan - Măcin. Cu o lungime de 4,328 km, acest drum va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Drumul de legatură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.

Revin cu numarul licitatiei.
6
Autostrazi / Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Last post by NGC20 on Today at 12:15:12 AM »
^^^ Confirm si eu problema de acolo.
7
Autostrazi / Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Last post by mishu77 on Today at 12:12:17 AM »
Apropo de LD3 astazi am trecut pe la Holdea si chiar langa dn pe partea catre lugoj era un excavator si un camion sapau acolo banuiesc ca foloseau ca material de umplutura.
Constat ca TL2 parca are tot mai multe tranbuline si nimeni nu intervine de luni bune iar pe sensul spre Lugoj au reparat asfaltul in vreo 2 locuri teoretic Tirena cred ca a facut dar pur si simplu in bataie de joc. Se simte si se vede mai rau ca pe dn. Zici ca au aruncat niste asfalt si lau indreptat cu lopata. Undeva dupa iesirea de la Topolovat e realizata opera de arta...... In ritmul asta in 3-4 ani autostrazile noaste noi vor arata ca dupa razboi....
De asemenea era si panouri antiorbire smulse de vant unele chiar pe calea de rulare (vreo 2-3) restul era in general langa parapetele median.
8
Autostrazi / Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Last post by NGC20 on Today at 12:08:02 AM »
Pai daca punem impreuna fier (cei cu informatii) cu beton (cei care fac poze), avem fier-beton pe forum. :lol:
9
Autostrazi / Re: Autostrada A12 Pitesti-Craiova
« Last post by NGC20 on Today at 12:02:28 AM »
^^^ Da, CONSITRANS a contestat la CAB respingerea contestatiei de catre CNSC.
Apare si in sinteza licitatiilor.
10
Lucrari si proiecte / Re: [B] [Constructie] Pasajul subteran Piata Sudului
« Last post by TibiV on Today at 12:01:55 AM »
In seara asta...
Dupa ce am pozat santierul timp de 2 (doi) ani, am dreptul sa ma bucur de deschidere, nu  ?!...
Imi cer scuze, pozele sunt foarte "miscate", dar este greu sa conduci si in acelasi timp sa faci poze (noaptea!) cu telefonul mobil.
Le postez insa pentru ca sunt pozele din prima seara de functionare a pasajului si pentru ca va veti lamuri mai bine cum este cu iluminarea si semnalizarea pasajului...

Sensul este Vacaresti->Nitu Vasile, dar se vede clar din poze...
Ora este 20.54, iar intre prima si ultima poza sunt 41 de secunde.


Chior sa fii sa nu vezi balizele...

In bena camionului niste muncitori munceau ceva...

Luminile din psaj...

... si la iesire

Poza mai miscata decat toate, este acolo un mic hop...
O pun doar ca sa vedeti ca am prins si semaforul de la Secuilor "pe verde" si ca vizbilitatea este OK... ;)


De la semaforul Sos.Mihai Bravu/Calea Vitan pana la semaforul Nitu Vasile/Brancoveanu am facut 5 minute !
In mod "normal" dura 15-25 de minute.
In zilele "nashpa" putea sa dureze si 45 de minute...

Am renuntat la traseul asta in 2014, cand au inceput  lucrarile la pasaj...
Presimt ca in cateva saptamani voi reveni la el... ;)
Pages: [1] 2 3 ... 10