Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
Autostrazi / Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Last post by dr4qul4 on Today at 06:36:03 PM »
fiecare sectiune se va imparti in mai multe loturi. Va iesi chiar mai ieftin asa, deoarece cei care fac tunele s-ar putea sa nu se incurce cu terasamentul, iar invers s-ar putea sa nu se priceapa
2
Lucrari si proiecte / Re: [B] Parcarile din Bucuresti
« Last post by dr4qul4 on Today at 06:34:34 PM »
Asta e o interpretare a unui judecator pe care l-a durut la basca. Dupa aprecierea lui nici SAS-ul/(SPIR)nu ar putea opri pe cineva in trafic si nici SRI-ul nu ar putea cere informatii despre proprietarul masinii. Pentru ca nici ei nu sunt politisti rutieri.

Uite cel mai bun exemplu:
- parcarea de resedinta se plateste la primaria de sector
- in cazul in care cineva ti-l ocupa, trebuie sa suni la politia locala, care e responsabila cu amendarea acelui individ.
- ti se pare normal (= in spiritul legii) ca politistul local sa fie nevoit sa astepte proprietarul masinii care a blocat un loc de parcare?

Tu spui ca e vina exclusiva a parlamentului. Ai luat in calcul ca in ministerul de interne si in ministerul justitiei avem si magistrati detasati? Sau ca, pentru elaborarea acestor legi s-a cerut aviz consultativ (sau poate chiar obligatoriu) de la asociatiile de magistrati si politisti (CSM, procuratura) ?
Nicaieri in lume, legile nu merg in detalii extreme. Judecatorii au o libertate de decizie, deoarece nu exista o solutie universal valabila.
Eu inteleg diferenta intre politia rutiera MAI si politia locala rutiera in felul urmator: cea de-a 2 sa nu aiba voie sa te opreasca in trafic DECAT la cererea unui organ MAI. Dar cand esti cu masina stationata, sa te poata amenda.

Oare "caracatite" pot pune politistii locali? Nu de alta, dar angajatii kaufland o pot face.

3
Autostrazi / Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Last post by Europiu on Today at 06:30:12 PM »
Este cumva prevăzută, pentru secțiunea 5, o distribuire pe 2-3 loturi? Ar ieși mai scump dacă s-ar face? Mulțumesc.
4
Autostrazi / Re: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret
« Last post by AlexAllex on Today at 06:28:49 PM »
Deocamdata da. 30.06.2017 pentru 3 din cele 4. Bacau - Pascani este suspendata.
5
Lucrari si proiecte / Re: [B] [Constructie] DNCB Centura Bucuresti
« Last post by strainu on Today at 06:16:07 PM »
Sâmbătă seara am observat că și podul nou de la Chitila e limitat la o bandă pe sensul spre DN1. Aveți idee de ce și cât durează?
6
Lucrari si proiecte / Re: [B] Parcarile din Bucuresti
« Last post by nirolf on Today at 06:05:00 PM »
Problema e că ei citesc legi și aia iese, dacă așa scrie la lege:

Quote
Decizie definitivă dată ieri de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Completul competent să judece recursul în interesul legii: Poliția Locală nu are voie să oprească mașinile în trafic.

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a soluţionat un recurs fiind pronunţată următoarea soluţie:

Admite recursul în interesul legii formulat de Avocatul Poporului şi, în consecinţă, stabileşte următoarele:

În interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art. 39, art. 102 alin. (1) pct. 14 şi art. 105 pct. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin raportare la dispoziţiile art. 7 lit. h) din Legea poliţiei locale nr. 155/2010, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, doar agentul constatator din cadrul poliţiei rutiere are competenţa de a solicita proprietarului sau deţinătorului mandatat al unui vehicul comunicarea identităţii persoanei căreia i-a încredinţat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice, precum şi de a aplica sancţiunile contravenţionale prevăzute de lege, în cazul necomunicării relaţiilor solicitate. Obligatorie, potrivit dispoziţiilor art. 517 alin. (4) din Codul de procedură civilă.

 Până acum, șoferii sancționați de agenții de la Poliția locală s-au adresat instanțelor de judecată, contestând amenzile primite. Dar,instanțele de judecată nu aveau o poziție unitară în ceea ce privește înterpretarea și coroborarea celor două legi care reglementează acest domeniu, și anume, OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, respectiv, Legea 155/2010 privind organizarea și funcționarea Poliției locale. Ca urmare, în cauze identice, instanțele au dat decizii diferite, fie în favoarea șoferilor, fie în cea a polițiștilor locali.

ÎCCJ, chemată să facă lumină

Sesizat în acest sens, recent, Avocatul poporului s-a adresat adresat Înaltei Curți de Casație și Justiție (ÎCCJ), cu un recurs în interesul legii, pentru interpretarea şi aplicarea OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.

Uite de ex OUG 195/2002, dacă acolo scrie clar:

Quote
Art. 39

Proprietarul sau detinatorul unui vehicul este obligat sa comunice politiei rutiere, la cererea acesteia si in termenul solicitat, identitatea persoanei careia i-a incredintat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice.

Ce să facă justiția dacă scrie negru pe alb "Poliția Rutieră"? Cât de complicat era să modifice și aici când au dat legea pentru Poliția Locală? Sau în cei 7 ani de când e legea aia?
7
Autostrazi / Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Last post by icristian on Today at 05:56:21 PM »
De la ANAP pana la SEAP si pana o sa se desemneze un castigator o sa mai treaca mult timp.
Iar daca documentatia pentru aceasta licitatie a fost facuta la fel ca A7 unde am avut amanari peste amanari o sa mai dureze ceva.

Dar oricum e un pas in fata, sa speram ca o sa mearga mai repede
8
Autostrazi / Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Last post by laszlo.robert on Today at 05:43:28 PM »
Ha ,asta real inseamna 5 -6 ani ?.Atunci 2,3 cind vor fi gata 2030!
9
Autostrazi / Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Last post by pentium10 on Today at 05:38:52 PM »
^^^ în zona Boița unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrazii Sibiu-Pitesti cu DN7.

erau discutii ca e nod exlusiv cu viitoarea Autostrada Sibiu -> Brasov, dar vad e pus si un nod temporar cu DN7.
10
Autostrazi / Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Last post by myid on Today at 05:36:14 PM »
And it's official :
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/sec%C8%9Biunile-1-%C8%99i-5-ale-autostr%C4%83zii-sibiu-pite%C5%9Fti-au

Lotul 1 :
Quote
Durata contractului este de 108 luni și cuprinde: 12 luni perioada de proiectare, 36 luni perioada de execuție și 60 de luni perioada de garanție a lucrarilor.



Atentie la lotul 5 :
Quote
Durata contractului este de 120 luni și cuprinde: 12 luni perioada de proiectare, 48 luni perioada de execuție și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.
Pages: [1] 2 3 ... 10