Forum PeUndeMerg.ro

România => Brașov | Regiunea Centru => Topic started by: coco.serban on November 12, 2012, 11:57:50 AM

Title: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: coco.serban on November 12, 2012, 11:57:50 AM
Autobuzele 9 şi 29, repuse în circulaţie

(http://www.monitorulexpres.ro/arhiva_foto/2012/autobuz_2012111209.jpg)

De asemenea, tot de astăzi, RAT Braşov va înfiinţa, experimental, linia de autobuze numărul 15, avînd traseul cuprins între capetele de linie Triaj şi Strada Independenţei

Regia Autonomă de Transport (RAT) Braşov va face începînd de astăzi mai multe modificări la traseele şi liniile de transport în comun. Astfel, se vor repune în circulaţie liniile 9 şi 29, care asigură legătura cartierului Bartolomeu cu zona Rulmentul şi Gara CFR Braşov. În schimb, de la aceeaşi dată se desfiinţează linia 9 barat, care a suplinit lipsa celor două linii amintite pe perioada realizării lucrărilor de construcţie a pasajului.

Rutele liniilor 9 şi 29

Ruta liniei 9 este cuprinsă între capetele de linie Rulmentul şi Stadionul Municipal, traseul avînd o lungime de 11,3 km. Autobuzele de pe linia 9 vor parcurge traseul: Rulmentul - Tractor Proiect - Liceul Tractorul – Spitalul Tractorul - Piaţa Tractorul - 1 Decembrie 1918 - Ioan Huniade - Ecaterina Teodoroiu - Bartolomeu Gară - Stadionul Municipal şi retur. Frecvenţa trecerii prin staţii va fi de 20 de minute la orele de vîrf şi de 40 de minute în restul programului şi pe tot parcursul zilei de sîmbătă. Duminica nu se circulă pe acest traseu. În cursul săptămînii, primele plecări vor avea loc din cele două capete de linie la orele 5.32, iar ultimele plecări în cursul săptămînii vor avea loc la orele 23.10 din capătul de linie Stadionul Municipal, iar la orele 23.30 din capătul de linie Rulmentul.
Ruta liniei 29 este cuprinsă între capetele de linie Gara CFR Braşov şi Bartolomeu Nord, traseul avînd o lungime de 11,1 km. Autobuzele de pe linia 29 vor parcurge traseul: Gara CFR Braşov - Făget - Spital Tractorul - Piaţa Tractorul - 1 Decembrie 1918 - Ioan Huniade - Ecaterina Teodoroiu – Cosmeşti - Zlatna - Poşta Bartolomeu - Cămine IAR - Bartolomeu Nord. Frecvenţa trecerii prin staţii va fi de 50 de minute, pe parcursul întregii săptămînii. Prima plecare în cursă va avea loc zilnic din capătul de linie Gara CFR Braşov, la ora 5.40, iar ultima plecare va avea loc din capătul de linie Bartolomeu Nord: în zilele lucrătoare la ora 22.00, iar în zilele libere la ora 22.30.
De la data reînfiinţării acestor trasee se vor pune în vînzare abonamente pentru cele două linii. Deţinătorii de abonamente pe linia 9 barat vor putea circula pe liniile 9 şi 29 pînă la expirarea perioadei de valabilitate a documentelor de călătorie. Călătoria pe liniile 9 şi 29 se poate face cu bilete obişnuite, în valoare de 1,5 lei. Preţul unui abonament lunar pe una dintre cele două linii este de 35 de lei.

Linia 15, înfiinţată experimental

De asemenea, tot de astăzi, RAT Braşov va înfiinţa, experimental, linia de autobuze numărul 15, avînd traseul cuprins între capetele de linie Triaj şi Strada Independenţei. Traseul urmează a avea o lungime de 10,8 km (dus-întors) şi va trece pe străzile Hărmanului - Drumul Coresi - Strada 13 Decembrie - Strada Independenţei. Autobuzele de pe linia 15 vor circula toată săptămîna cu o frecvenţă a trecerilor prin staţii de 50 de minute. Orarul de circulaţie va fi cuprins între orele 5.30 şi 23.30, prima plecare urmînd a avea loc din capătul de linie Triaj. Orarul de circulaţie va fi afişat în toate staţiile de pe traseu şi pe site-ul www.ratbv.ro, în secţiunea Trasee şi orare.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: coco.serban on January 29, 2013, 12:32:19 AM
Primarii din 16 localităţi braşovene au bătut palma pentru RAT-ul metropolitan

(http://newsbv.ro/wp-content/uploads/2013/01/RAT-Brasov-autobuz-28-300x190.jpg)

Sursa : http://newsbv.ro/2013/01/28/primarii-din-16-localitati-brasovene-au-batut-palma-rat-ul-metropolitan/

Municipalitatea braşoveană a bătut palma cu edilii din alte 15 localităţi, din zona metropolitană Braşov, pentru constituirea Asociaţiei Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Braşov. Conform hotărârii adoptate de aleşii locali, personalul acesteia are rolul de a face demersurile pentru organizarea eficientă a sistemului de transport public şi acoperirea nevoilor de mobilitate ale tuturor locuitorilor din zona metropolitană. ,,Din experienţa oraşelor şi aglomerărilor urbane din statele Uniunii Europene, organizarea la nivel metropolitan a sistemelor de transport public a contribuit la dezvoltarea durabilă a comunităţilor locale prin asigurarea necesarului de mobilitate a locuitorilor şi implicit accelerarea procesului de dezvoltare economică şi socială", se precizează în raportul de specialitate care a stat la baza constituirii acestei Asociaţii şi a aprobării hotărârii de Consiliu Local.

La nivelul zonei metropolitane Braşov, realizarea unui sistem de transport la nivel metropolitan poate avea o serie efecte benefice cum ar fi creşterea nivelului de siguranţă şi confort al călătorilor, optimizarea traficului, creşterea mobilităţii populaţiei în interiorul spaţiului metropolitan către zone de interes public (zone de dezvoltare economică, zone comerciale, spaţii de agrement şi petrecere a timpului liber), dar şi dezvoltarea turismului în spaţiul metropolitan, prin asigurarea posibilităţii turiştilor de a ajunge facil la diverse obiective turistice din interiorul Zonei Metropolitane Braşov cu ajutorul transportului public.

Primăria Braşov a participat la patrimoniul iniţial al Asociaţiei cu suma de 250 de lei, cotizaţia anuală pentru fiecare localitate urmând să fie de 300 de lei. Unul dintre proiectele prioritare pe care autorităţile braşovene îl pregătesc spre finanţare în perioada 2014 – 2020 este crearea unui operator regional de transport în comun în zona metropolitană Braşov, crearea acestei asociaţii fiind unul dintre primii paşi care va sta la baza implementării proiectului.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: coco.serban on May 17, 2013, 09:57:41 AM
Abonamente RAT pe tronsoane de transport

(http://www.monitorulexpres.ro/arhiva_foto/2013/rat_2013051708.jpg)

Montorul Expres

Din data de 20 mai, RAT pune în vînzare abonamente lunare pe tronsoane de transport public
• Preţul unui abonament pentru un tronson este de 60 de lei

Regia Autonomă de Transport (RAT) Braşov oferă noi oportunităţi de plată a călătoriei pentru clienţii săi fideli. Astfel, din data de 20 mai, RAT pune în vînzare abonamente lunare pe tronsoane de transport public pe raza municipiului. Această măsură vine în întîmpinarea solicitărilor multor călători, configurările tronsoanelor răspunzînd nevoilor de transport existente în acest moment.
Astfel, tronsonul 1: Stadionul Municipal - Strada Lungă - Livada Poştei acoperă liniile 5, 14, 28, 28B, 41; tronsonul 2: Saturn - Gemenii - Bd. Al. Vlahuţă - Gara Braşov liniile 6, 8, 11, 17B, 21, 22, 23, 23B, 25, 37, 40, 45, 52; tronsonul 3: Rulmentul - Făget - Onix liniile 2, 7, 8, 11, 9, 15, 29, 30, 36; tronsonul 4: Roman - Str. Carpaţilor - Spitalul Judeţean - Colegiul I. Meşotă - Hidro A/Camera de Comerţ liniile 1, 3, 4, 5, 5B, 7, 10, 17, 22, 30, 31, 32, 33, 34, 34B; tronsonul 5: Valea Cetăţii - Spitalul Judeţean - Colegiul I. Meşotă - Hidro A/Camera de Comerţ liniile 1, 3, 4, 5, 5B, 7, 10, 17, 22, 30, 31, 32, 33, 34, 34B; tronsonul 6: Triaj - Craiter - Gara Braşov liniile 1, 8, 10, 11, 17B, 21, 15, 23, 23B, 25, 37, 40, 45; tronsonul 7: Stad. Municipal - Stad. Tineretului - Strada Aurel Vlaicu - Gara Braşov liniile 3, 5B, 16, 23, 23B, 25, 40; tronsonul 8: Tocile - Poarta Schei - Star - Patria/Castanilor liniile 50, 50B, 51, 52 şi tronsonul 9: Independenţei - Tractorul - Făget - Gara Braşov liniile 8, 9, 11, 29, 36.
Potrivit prevederilor HCL 570/20 decembrie 2012, preţul unui abonament pentru un tronson este de 60 de lei. Tichetul de călătorie este valabil o lună de la data emiterii, este nominalizat, nu este transmisibil şi este valabil doar cu un document de identitate. Acest tip de abonament este valabil în toate zilele săptămînii.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: radu24 on November 04, 2014, 02:48:59 PM
Au fost finalizate lucrările la capul de linie RAT Harmanului:

(http://i1374.photobucket.com/albums/ag406/andronradu/10733492_724322807645305_5337767185712751050_o_zps36bec1ce.jpg)
Poza nu e a mea. ;)


O mica galerie foto. (http://"https://www.facebook.com/media/set/?set=a.724322084312044.1073742100.461995477211374&type=1")
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Balto on January 07, 2018, 07:48:45 PM
Încă un mare oraş din ţară şi-a luat autobuze noi.

(http://media.rtv.net/image/201801/w620/bmc3_09467100.jpg)

Primăria Braşov a luat prin leasing şase autobuze noi, fabricate în Turcia. Firma distribuitoare produce la rândul său autobuze la Ciorogârla, însă acestea sunt mai mari decât cele cerute de autorităţile de la poalele Tâmpei, aşa că a trebuit să le importe.

"Am calatorit cu două dintre acestea. Sunt extrem de zgomotoase în momentul în care iau virajele (în interior - volanul şuiera precum un Ikarus Z60 care circula în Bucureşti), autobuzele tremură când staţionează (deşi aveau, în medie, puţin peste 2.000 de kilometri), spaţiul din interior e foarte îngust (nu înţeleg cum încap atâţia călători conform "structurii" autobuzului), nu există un spaţiu în care să fie depozitate ski-urile călătorilor", spune Victor Silaghi, membru al Asociaţiei Metrou Uşor.

Economica.net (http://www.economica.net/inca-un-mare-oras-din-tara-si-a-luat-autobuze-noi-vezi-cum-arata_148402.html)

*Trist, că un oraș unde odată se produceau autobuze și camioane pentru toată țara și export aduce acum din Turcia niște autobuze mici, diesel (poluatoare), și care mie personal nu îmi plac deloc. Mai ales că sunt foarte mici.

Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Ionut on July 06, 2018, 07:29:58 AM
Municipalitatea Braşov a atribuit contractul de 25 mil. euro pentru 105 autobuze turcilor de la Karsan

RATBV, compania de transport urban aflată în subordinea primăriei Braşov, a anunţat că licitaţia pentru achiziţia a 105 autobuze diesel Euro 6, investiţie susţinută printr-un împrumut de aproximativ 25 mil. euro de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), a fost câştigată de compania turcească Karsan Otomotiv. ,,La această licitaţie s-au prezentat patru oferte, iar în urma evaluărilor efectuate s-a constatat că oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnico-economic este cea referitoare la autobuzele Menarinibus (Italia), model Citymood. Respectivele autobuze sunt produse după un concept, proiect şi design Menarini, având componente ale unor producători din Uniunea Europeană'', se arată într-un comunicat de presă al companiei de transport urban din Braşov.

Toate componentele principale (motor, cutie viteze, punţi, frâne, direcţie, suspensie etc.) sunt fabricate de întreprinderi de profil din Uniunea Europeană: motorul autobuzelor Menarinibus Citymood este de concepţie şi producţie italiană, iar cutia de viteze şi punţile sunt furnizate de producătorul german ZF. Autobuzele vor fi asamblate în Turcia, de către firma Karsan Otomotiv. Autobuzele Menarinibus Citymood se află în exploatare în mai multe oraşe importante din Italia, precum Genova, Bologna, Trieste, Modena etc. ,,În acest moment s-a parcurs etapa de evaluare a ofertelor şi s-a stabilit care este cea mai avantajoasă, urmând ca în perioada următoare să se parcurgă etapele referitoare la eventualele contestaţii şi, ulterior, semnarea şi punerea în executare a contractului'', se mai arată în comunicatul de presă al RATBV.

ZF (http://www.zf.ro/eveniment/municipalitatea-brasov-a-atribuit-contractul-de-25-mil-euro-pentru-105-autobuze-turcilor-de-la-karsan-17345030)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: tom_sawyer on July 21, 2018, 03:23:13 PM
Un contract de achiziţie pentru 105 autobuze Menarinibus Citymood, necesare transportului local de călători în municipiul Braşov, a fost semnat vineri, la Primăria Braşov, în prezenţa primarului George Scripcaru, a ambasadorului Turciei la Bucureşti, Koray Ertas, şi a reprezentanţilor BERD şi ai regiei RATBV S.A. Braşov.

Prima livrare, de 30 de autobuze, cu o lungime de 10,6 metri, va avea loc în luna noiembrie 2018.

Chiar în următoarea şedinţă de Consiliu Local am propus consilierilor aprobarea unei hotărâri care vizează achiziţia de troleibuze, printr-un proiect în parteneriat cu MDRAP'', a precizat primarul.

Oferta primită de la firma câştigătoare a fost cu cinci milioane de euro mai avantajoasă decât cea a companiei clasate pe următorul loc.

capital.ro (https://www.capital.ro/regia-de-transport-din-brasov-cumpara-105-autobuze.html?&page=2)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: tom_sawyer on October 16, 2018, 06:52:25 PM
MDRAP lansează o licitație pentru achiziția a 26 troleibuze articulate pentru Municipiul Brașov

Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a lansat o licitație în valoare de 78 milioane lei, pentru ,,Achiziționarea de 26 troleibuze noi cu lungimea de cca.18 m destinate transportului public urban de călători . Ofertantul declarat câștigător va semna contractul de achiziţie publică cu Municipiul Braşov. Semnarea contractului de achiziţie publică este condiţionată de semnarea ordinului de finanţare a proiectului privind achiziţia de 26 de troleibuze cu lungimea de cca. 18 m lungime pentru destinate transportului public urban de călători," conform SEAP.

newsby.marianandrei.com (http://newsby.marianandrei.com/mdrap-licitatie-troleibuze-brasov/)

Anunt de participare: [CN1005184] - Achiziționarea de 26 troleibuze noi cu lungimea de cca.18 m destinate transportului public urban de călători
Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 15.11.2018 15:00
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Harry on November 07, 2018, 01:13:20 PM
tramvaiul cu aburi iunie 1934

(https://3.bp.blogspot.com/-MWQ-sk1MV8w/W-LIhbcVqpI/AAAAAAABkgc/52S5qhXLHeornQ8ZY-WBMVOUry2sr_yCgCLcBGAs/s1600/fg_sta_0094425-horz.jpg)

Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Ionut on November 11, 2018, 08:01:20 AM
Avand in vedere ca o sursa principala de poluare a orasului o constituie traficul rutier, edilii au in plan sustinerea transportului in comun, astfel incat brasovenii sa reduca deplasarile cu masinile individuale. Pentru a atinge acest obiectiv, a fost semnat contractul de achizitie a 105 autobuze cu motorizare Diesel Euro 6, iar pentru achizitia de troleibuze, autobuze electrice sau hibrid sunt in diferite faze proiecte cu finantare europeana sau guvernamentala. Reamintim ca in 2006, conducerea municipalitatii din Brasov a decis sa inlocuiasca tramvaiele si troleibuzele cu autobuze noi, sperand, la acea data, in fluidizarea traficului. Este inutil sa spunem nu doar ca prin acele masuri nu doar ca nu s-a fluidizat traficul, insa, din contra, acesta este acum mult mai intens, sufocant si extrem de poluant.

Tot pentru cresterea atractivitatii transportului in comun, Primaria Brasov are in plan dezvoltarea sistemului de informare a calatorilor, asta dupa ce vor fi rezolvate problemele actuale. Totodata, pentru a reduce timpii de deplasare a mijloacelor de transport in comun, municipalitatea a inceput deja demersurile pentru amenajarea de benzi dedicate transportului public pe traseul Terminal Poienelor – Calea Bucuresti – str. Toamnei – Bulevardul M. Kogalniceanu – Bulevardul Victoriei – str. Iuliu Maniu – str. N. Iorga – str. Lunga – Calea Fagarasului – Terminalul Stadion Municipal – str. Lunga – B-dul Eroilor – Bulevardul 15 Noiembrie – Calea Bucuresti si Bulevardul Victoriei – Terminal Gara.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/brasov-ar-putea-avea-un-tren-metropolitan/)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Mihnea on November 12, 2018, 04:33:14 PM
Ai de capul meu. Nicio viziune!
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: tom_sawyer on December 05, 2018, 02:09:36 PM
Quote from: tom_sawyer on October 16, 2018, 06:52:25 PM
MDRAP lansează o licitație pentru achiziția a 26 troleibuze articulate pentru Municipiul Brașov

Anunt de participare: [CN1005184 (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100028993/)] - Achiziționarea de 26 troleibuze noi cu lungimea de cca.18 m destinate transportului public urban de călători

Ca si la licitatia de la Cluj, recent adjudecata (50 troleibuze articulate), si aici avem acelasi unic ofertant: SOLARIS BUS & COACH
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: georgec on December 21, 2018, 05:45:54 PM
Au sosit primele 10 autobuze Diesel euro 6 la RATBV
https://brasovmetropolitan.ro/2018/12/foto-primul-lot-de-autobuze-noi-comandate-din-turcia-a-ajuns-la-brasov-cum-arata-noile-mijloace-de-transport-ale-ratbv/
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Harry on January 10, 2019, 11:58:03 AM
Unul dintre cele patru autobuze turcești noi scoase RATBV pe traseu s-a defectat în prima prima zi de exploatare

sursa (https://brasovmetropolitan.ro/2019/01/flota-de-105-autobuze-noi-productie-menarini-este-formata-din-30-vehicule-de-106-metri-avand-capacitatea-de-74-de-calatori-20-pe-scaune-40-de-autobuze-de-121-metri-lungime-si-capacitate-de-98/)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: JohannDB on January 15, 2019, 11:05:25 AM
Quote from: Harry on November 07, 2018, 01:13:20 PM
tramvaiul cu aburi iunie 1934


    Imaginea din stânga.... 1934 -  Tramvaiul de Bartolomeu-Satulung, ce circula, la data pozei, numai de la "Promenadă" la Satulung, aici trenul, pe Calea Victoriei, din Brașov, circulând până la cca. 250 m de Gara Promenadă, din anumite motive.... (Foto Willy Prager/Arhivele Freiburg)
     Aici locomotiva are încă numărul vechi de parc CFLB 5101 și este în perioada de schimbare de număr, ea devenind numărul CFLB 1.
Ca urmare a declarațiilor de intenție a primarului de atunci, din Brașov, Cornel Voicu, la ședința de consiliu municipal din Ianuarie 1933, se "bate în cuie" demontarea liniei tramvaiului cu abur pe str. Lungă și refacerea pavajului străzii. Cu Autorizația 24891 din 16 mai 1933 se suspendă definitiv circulația tramvaiului Bartolomeu-Satulung pe sectorul dintre gara Bartolomeu și Gara Promenadă, pe o lungime de 3,254 km.... Potrivit unor declarații ale primarului Cornel Voicu la vremea respectivă, costurile cu demontarea liniei și refacerea străzii, la acea vreme a costat cca. 600.000 lei.....
   
    Imaginea din dreapta..... 1934 -  Tramvaiul, tot pe Calea Victoriei, din Brașov, cu locomotiva CFLB 4 (cu vechiul număr 5091 deja schimbat), tot la cca. 250 m de gara Promenadă...

    Deși prin proiectele societății Calea Ferată Locală Brașov erau intenții de dieselizare și chiar de electrificare, intențiile primăriei erau altele (începuse epoca dubăritului, deja)..........................
    În imaginea de jos, Iulie 1933, tren de lucru cu locomotiva nr. 4 (fostă 5091) în timpul ridicării liniilor pe str. Lungă (la intersecția cu str. De Mijloc).... Un deja "vu"  repetat în 2005-2006, cu aceeași temă: tramvaiul...............
    ERATĂ....... Datele explicative la pozele stânga-dreapta și cea de jos se regăsesc în recenta lucrare monografică, apărută în decembrie 2018 sub semnătura lui Gruia Hilohi, Jonas Andras, și Alexandru Daneș cu titlul Calea Ferată Suburbană Brașov-Satulung.
     
     
(https://i.imgur.com/rrXwwXah.jpg) (https://i.imgur.com/rrXwwXa.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Harry on January 17, 2019, 01:45:29 PM
^^Arata mai mult a locomotive de tren
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: rota on February 08, 2019, 08:52:38 AM
MDRAP a lansat licitația pentru autobuze electrice de 18 metri pentru Brașov și Timișoara

MDRAP a lansat licitația pentru ,,Achiziționarea de 56 autobuze electrice cu lungimea de cca.18m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de șes", cu o valoare estimată la 184 milioane lei. Ofertele pot fi depuse până la data de 10.04.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 10.10.2019.

Conform SEAP, se are în vedere achiziționarea următoarelor loturi:
–   Lotul nr.1 – Achizitionarea de autobuze electrice cu lungimea de cca. 18 m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de șes pentru Municipiul Brașov -12 autobuze electrice cu lungimea de cca. 18 m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de șes – 4 stații de încărcare rapidă – 12 stații de încărcare lentă


Mobilitate.eu (http://mobilitate.eu/mdrap-electrice-brasov-timisoara/)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Ionut on April 01, 2019, 10:54:02 AM
Un nou lot de autobuze moderne intră în circulație la Brașov

RATBV va pune în circulație de mâine încă 14 autobuze Menarini, de capacitate medie, achiziționate în lotul de 105 mijloace de transport care vor înnoi, în primă instanță, flota transportatorului local.

,,De mâine, alte 14 autobuze Menarini, de mărime medie, vor circula pe străzile din Brașov, astfel că în acest moment 49 dintre noile autobuze asigură transportul public în Brașov. În acest moment, mai sunt în garajul RATBV încă 14 autobuze medii care trebuie înmatriculate, iar ultimele 7 din lotul de autobuze medii vor fi livrate la începutul săptămânii viitore. Până la sfârșitul lunii aprilie va fi livrat și lotul de 35 de autobuze articulate, de 18 metri, unele fiind deja la sediul importatorului din București. După punerea în circulație a celor 105 autobuze, vom trece la următoarea etapă de achiziție, cea a celor 32 de autobuze electrice și a celor 20 de autobuze electric-hibride, pentru care avem data limită de depunere a ofertelor în 3 mai. În paralel, se derulează procedurile pentru achiziția celor 26 de troleibuze, în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării, cu finanțare de la UE, prin POR, precum și evaluarea dosarelor pentru finanțarea nerambursabilă de la UE, tot prin POR, a achiziției de 25 de troleibuze, 10 autobuze hibrid și 20 de autobuze electrice, ultimele tot în parteneriat cu MDRAP. După cum am spus-o de nenumărate ori, din punctul meu de vedere, transportul în comun este cea mai bună soluție de mobilitate în Brașov și în zona metropolitană, iar utilizarea mijloacelor de transport ecologice reprezintă una dintre soluțiile pentru creșterea calității aerului în orașul nostru. Toate aceste achiziții înseamnă un pas important spre obiectivul nostru de a avea un sistem de transport eficient, ecologic, dedicat călătorilor", a declarat primarul George Scripcaru.

Mobilitate.eu (http://mobilitate.eu/autobuze-moderne-menarini-brasov/)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Ionut on April 26, 2019, 07:32:47 AM
Primăria Brașov a recepționat ultimele autobuze Menarini

(https://i.imgur.com/0Y2rGgOh.jpg) (https://i.imgur.com/0Y2rGgO.jpg)

,,Astăzi au ajuns la Brașov și ultimele autobuze articulate Menarini, conform contractului pe care SC RATBV l-a încheiat anul trecut. Până la jumătatea luni mai sper să se finalizeze procedurile de înscriere în circulație, iar din 15 mai, toate cele 105 autobuze să fie în trafic. Primele 6 autobuze articulate vor ieși în circulație vinerea aceasta, pe liniile 5 și 17.

Noi continuăm procedura de achiziție pentru cele 52 ecologice, 32 de autobuze electrice și a celor 20 de autobuze electric-hibride, pentru care avem data limită de depunere a ofertelor în 24 mai. Am fost nevoiți să decalăm termenul în urma solicitărilor venite de la potențialii ofertanți, care au justificat atât prin necesitatea de a traduce documentația, cât și prin faptul că este o perioadă de sărbători, când sunt mai multe zile libere. Deja 5 companii, din Germania, Italia, Cehia și România, s-au arătat interesate de această licitație.

În paralel, se derulează procedurile pentru achiziția celor 26 de troleibuze, în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării, cu finanțare de la UE, prin POR, precum și evaluarea dosarelor pentru finanțarea nerambursabilă de la UE, tot prin POR, a achiziției de 25 de troleibuze, 10 autobuze hibrid și 20 de autobuze electrice, ultimele tot în parteneriat cu MDRAP. După cum am spus-o de nenumărate ori, din punctul meu de vedere, transportul în comun este cea mai bună soluție de mobilitate în Brașov și în zona metropolitană, iar utilizarea mijloacelor de transport ecologice reprezintă una dintre soluțiile pentru creșterea calității aerului în orașul nostru. Toate aceste achiziții înseamnă un pas important spre obiectivul nostru de a avea un sistem de transport eficient, ecologic, dedicat călătorilor", a declarat primarul George Scripcaru.

Mobilitate.eu (http://mobilitate.eu/brasov-auto-menarini/)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Ionut on April 27, 2019, 07:55:54 AM
Sholmo Motors BYD, Bozankaya Otomotiv și Solaris Bus sunt ofertanții licitației pentru 56 autobuze electrice articulate pentru Brașov și Timișoara

Cele 3 companii au ofertat în cadrul licitației pentru ,,Achiziționarea de 56 autobuze electrice cu lungimea de cca.18m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de șes", cu o valoare estimată la 184 milioane lei, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 10.10.2019.

– Lotul nr.1 – Achizitionarea de autobuze electrice cu lungimea de cca. 18 m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de șes pentru Municipiul Brașov -12 autobuze electrice cu lungimea de cca. 18 m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de șes – 4 stații de încărcare rapidă – 12 stații de încărcare lentă

Mobilitate.eu (http://mobilitate.eu/autobuze-electrice-mdrap-lici/)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Ionut on May 18, 2019, 07:12:25 AM
Primaria Brasov cumpara 26 de troleibuze articulate pe bani europeni

Primaria Brasov cumpara, prin fonduri europene nerambursabile, 26 de troleibuze articulate, de 18 metri, care vor deservi rutele de transport public cu numerele 1, 2, 6 si 31 din municipiul Brasov, potrivit unui comunicat emis vineri de Ministerul Dezvoltarii. Troleibuzele fi achizitionate cu fonduri europene asigurate prin Programul Operational Regional (POR) 2014-2020, coordonat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP).

Valoarea finantarii nerambursabile este de 77.009.789 lei, iar perioada de implementare - de 36 de luni. Proiectul a fost depus in cadrul apelului cu numarul POR/2018/4/4.1/3/in parteneriat, Obiectivul specific 4.1 ,,Reducerea emisiilor de carbon in municipiile resedinta de judet prin investitii bazate pe planurile de mobilitate urbana durabila" din Axa prioritara 4 "Sprijinirea dezvoltarii urbane durabile" a POR 2014-2020.

Wall-Street.ro (https://www.wall-street.ro/articol/Auto/241085/primaria-brasov-cumpara-26-de-troleibuze-articulate-pe-bani-europeni.html)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: oc7avian on May 18, 2019, 06:48:42 PM
Deduc că vor să extindă rețeaua de troleibuze? De exemplu 31 are capăt în Livada Poștei, unde nu nu mai este electrificat până aproape de Centrul Civic. Iar stâlpii montați în zona de centru sunt destul de subțirei.
Sau o să ceară în caietul de sarcini și existența unor baterii pentru zonele neelectrificate?
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: georgec on May 18, 2019, 08:32:29 PM
In caietul de sarcini s-au cerut baterii pentru autonomie pe zona fara retea.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Ionut on May 30, 2019, 08:26:49 AM
Chinezii de la BYD și cehii de la SOR au depus oferte pentru licitația noilor autobuze electrice din Brașov

Primăria municipiului Brașov a lansat în martie licitația pentru ,,achiziția a 20 autobuze hibrid-electric de cca. 18m lungime și 32 autobuze electrice de cca. 12m, destinate transportului public urban de călători în municipiul Brașov", cu o valoare totală de 124 milioane lei. Pentru cele 20 de autobuze hibrid-electric nu au fost depuse oferte, dar, pentru cele 32 de autobuze electrice au depus oferte chinezii de la BYD și cehii de la SOR. Ofertele vor intra în analiză tehnic, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 03.09.2019.

Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/byd-sor-electrice-brasov/)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Ionut on June 01, 2019, 07:09:34 AM
RATBV transportă gratuit biciclete în Poiana Brașov

RATBV va reintroduce, începând de mâine, activitatea de transport biciclete către Poiana Brașov, de această dată cu autobuzele de pe linaia 20, cu ajutorul unor instalații omologate. Activitatea va începe pe data de 01 iunie şi se va desfăşura pe toată perioada săptămânii, de luni până duminică, cel puțin până la sfârşitul lunii septembrie. Fiecare dintre autobuzele care fac cursa Livada Poștei – Poiabna Brașov (este vorba de autobuzele Menarini de 12 metri, de pe linia 20) va putea transporta trei biciclete, pe suporturi speciale, omologate, fără riscuri pentru siguranța bicicletelor, iar RATBV are asigurare pentru transportul bicicletelor. Serviciul este gratuit.

Urcarea/coborârea bicicletelor pe/de pe suporturi se face exclusiv de șoferul autobuzului, notiv pentru care călătorii care doresc acest serviciu sunt rugați să se prezinte în capătul de linie din care se face îmbarcarea cu 10 minute înainte de ora plecării în cursă a autobuzului.

Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/ratbv-transporta-biciclete-poiana/)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: cristi5 on July 06, 2019, 11:08:37 PM
Metrou usor are niste filmari cu liniile metropolitane in Brasov

https://youtu.be/GeW3aLxE_rg

https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=389&t=4702
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: JohannDB on July 31, 2019, 08:59:58 PM
"""RATBV transportă gratuit biciclete în Poiana Brașov..............."""
                     Reiau acest titlu de anunț, cu exemplificare, de la fața locului. Imagini din 20.07.2019, o zi de Sâmbătă.
                     Un serviciu bun ce are priză la publicul călător și care este și solicitat. Transportul bicicletelor l-am văzut făcut cu o remorcă platformă tractată de autobuz, dar și pe suporți verticali atașați de spatele autobuzului. Suporții de pe spatele autobuzului, l-am mai văzut pe rețeaua "Flixbus" în Germania, pe ruta Leipzig-Berlin (spre exemplu)....

Sâmbătă 20.07.2019 Poiana Brașov.....
(https://i.imgur.com/aEfZIOVh.jpg) (https://i.imgur.com/aEfZIOV.jpg)

Sâmbătă 20.07.2019 Poiana Brașov.....
(https://i.imgur.com/nIb9FbJh.jpg) (https://i.imgur.com/nIb9FbJ.jpg)

Sâmbătă 20.07.2019 Poiana Brașov..... Biciclete cu autobuzul. "Descărcarea lor".
(https://i.imgur.com/IO1Gzryh.jpg) (https://i.imgur.com/IO1Gzry.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
       
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: georgec on August 02, 2019, 09:47:25 PM
Pe langa cele 26 de troleibuze Solaris cu autonomie pe baterii Primaria a mai semnat si pentru 32 de autobuze electrice SOR

https://brasovmetropolitan.ro/2019/07/primele-autobuze-electrice-ajung-la-brasov-in-9-luni-primaria-si-producatorul-din-cehia-au-semnat-azi-contractul-de-furnizare/ (https://brasovmetropolitan.ro/2019/07/primele-autobuze-electrice-ajung-la-brasov-in-9-luni-primaria-si-producatorul-din-cehia-au-semnat-azi-contractul-de-furnizare/)

https://www.bizbrasov.ro/2019/06/27/26-de-troleibuze-produse-de-polonezii-de-la-solaris-vor-ajunge-la-brasov-acestea-vor-circula-pe-baterie-pe-tronsoanele-pe-care-nu-mai-sunt-sarme/ (https://www.bizbrasov.ro/2019/06/27/26-de-troleibuze-produse-de-polonezii-de-la-solaris-vor-ajunge-la-brasov-acestea-vor-circula-pe-baterie-pe-tronsoanele-pe-care-nu-mai-sunt-sarme/)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: SPECTR-2 on August 14, 2019, 09:38:59 AM
Ultima achiziție de autobuze electrice din planul de achiziții MDRAP este cea pentru 8 autobuze electrice de 12m operabile în condiții de deal pentru Brașov. (https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100065413) Termenul limită al depunerii ofertelor este peste o săptămână, pe 21 august. Valoarea totală estimată este de 22,5 milioane RON.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Ionut on September 14, 2019, 08:43:26 AM
Primăria Brașov a lansat prima linie de autobuze pentru transportul elevilor

Din această dimineață au început să circule cele trei autobuze care deservesc prima linie de transport elevi către două unități de învățământ din centrul istoric, Școala Gimnazială nr. 6 și Liceul Johanes Honterus, în cadrul unui proiect pilot inițiat de Primăria Brașov. Pentru siguranța copiilor, în fiecare autobuz există un polițist local, care însoțește copiii până la intrarea în curtea școlii. Conform reprezentanților RAT, aproximativ 110 elevi au utilizat, în această dimineață, această linie de transport specială, aproape jumătate dintre aceștia urcând în autobuz în stațiile de pe traseu (Spitalul Județean, C N I. Meșotă și Livada Poștei).

În această fază a proiectului, RATBV S.A. va asigura curse doar dimineața, din capătul de linie Poienelor (Roman), către cele două unități de învățământ menționate, urmând ca în autobuze să aibă acces doar elevii din ciclul primar (clasele 0 – 4), cadrele didactice și nedidactice. Autobuzele vor opri doar în stațiile menționate: Poienelor – Spitalul Județean – Liceul Meșotă – Livada Poștei – Șirul Beethoven. Autobuzele care vor circula în cadrul acestui proiect – pilot vor purta pe tabelele informative de traseu mesajul "Transport elevi".

Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/primaria-brasov-transportul-elevilor/)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: SPECTR-2 on November 25, 2019, 09:04:29 PM
La licitația menționată de mine anterior s-au înscris 3 ofertanți:
1. SOLARIS BUS & COACH
2. NEW KOPEL CAR IMPORT (importatorul BYD)
3. ANADOLU AUTOMOBIL ROM SRL (dealerul autorizat al SOR). (https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100072690)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: SPECTR-2 on December 20, 2019, 01:37:54 PM
Primăria Brașov a lansat o licitație, cu finanțare tot de la Fondul de Mediu - mai precis cea pentru cele 20 de hibride articulate pentru care nu a ofertat nimeni - pentru achiziția a 20 de autobuze electrice, 10 de 8m și 10 de 12m:

ACHIZIȚIA A 20 DE AUTOBUZE ELECTRICE (10 autobuze de 8m și 10 autobuze de 12m) destinate transportului public local din municipiul Brașov
Anunț de participare SICAP: CN1017735 (https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100084269)
Date generale:
- lungime: 8m, respectiv 12m.
- finanțare: Fondul de Mediu
- buget alocat: 49.215.966,39  RON.
- podea: coborâtă
- ponderea punctajului:
• 40% prețul ofertei
• 20% autonomie
• 20% număr călători transportați
• 10% costul cu consumabilele pe durata garanției
• 10% consumul de combustibil conform testului SORT 2.
- termeni limită:
• depuneri oferte: 22.01.2020.
• evaluări: 22.05.2020.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: JohannDB on December 20, 2019, 10:29:36 PM
....mai precis cea pentru cele 20 de hibride articulate pentru care nu a ofertat nimeni - pentru achiziția a 20 de autobuze electrice, 10 de 8m și 10 de 12m:...... Opssss, păi acum întreb și eu: despre ce-i vorba..."hibride" sau "curat electrice", ceva de genul "struțo-cămilă" sau "cămilă" (mi-e de noi).....??  Pentru că se mai vorbește de...citat....""""10% consumul de combustibil conform testului SORT 2."""" Până la urmă "struțo-cămilă".... :) :) :)
   Hmmmm.... de trolebuz, nimic (până n-or apărea trolebuze cu alimentare wi-fi), că de tramvai (demolat cu brio, ca și la Constanța, prin nimic investit în ceea ce a fost și cât a fost), doar vise......
   
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: razvan96 on December 20, 2019, 10:51:17 PM
Au dat o clarificare din oficiu, este vorba de "consum energetic", nu de consum de combustibil.Astea din licitatia actuala sunt autobuze electrice, nu hibride.Probabil au preluat din documentatia de la licitatia anterioara pe hibride, cea unde nu s-a inscris nimeni.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: SPECTR-2 on December 21, 2019, 08:29:56 AM
Apropo de troleibuze, pe 8 noiembrie a apărut prima poză cu unul din fabrică. Se pare că vor veni în schema de culoare specifică Menarinibus-urilor (cu toate că acelea așa au fost concepute de la început). Sursa: omni-bus.eu (http://www.omni-bus.eu/warsztat/displayimage.php?pid=32759)(http://www.omni-bus.eu/warsztat/albums/userpics/10111/20191108_14212828029_--_kopia.jpg)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Goldmund on February 22, 2020, 05:49:48 PM
S-au mai pus poze cu primul tren suburban al Romaniei, iar aici este si un film, un documentar f. bun:

https://www.youtube.com/watch?v=IAtP6iyWqNI
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: SPECTR-2 on March 10, 2020, 04:44:47 PM
Pentru cele 20 de electrice luate prin Fondul de Mediu, a ofertat doar SOR Libchavy spol. s.r.o. (https://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100094514), iar licitația a trecut vineri în evaluare financiară.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: JohannDB on March 17, 2020, 12:27:18 AM
  Transportul public în Brașov.......  Imagini dintr-o epocă de mult apusă.......CALEA FERATĂ SUBURBANĂ BARTOLOMEU - SATULUNG (Brașov - Săcele)............................. Aici Str.Lungă la intersecția cu "De Mijloc".
  Aici, la data pozei, 13 Iulie 1933...... """""Potrivit intenției declarate de către pirmarul Cornel Voicu (n.m. primar al Brașovului la acel moment), încă din luna Ianuarie 1933, în ședința consiliului municipal din 11 mai 1933 s-a hotărât demontarea liniei de tramvai pe Strada Lungă (n.m. din Brașov) și refacerea pavimentului. Prin Autorizația nr. 24.891/16 Mai 1933 a fost suspendată definitiv circulațiape tronsonul cuprins între Gara Bartolomeu și Gara Promenadă (3,254 km) ("Promenadă" fiind la actuala Primărie de azi).
  Atelierele de reparații ale tramvaielor din Bartolomeu, fuseseră deja reamplasate la Satulung (actuala "fabrică" de lenjerie a "Francezului" de la acest moment/2020 și fostă "fabrică de mobilă până la "Revoluție" de la momentul desființării, în 1960 a atelierelor de reparații), utilajele fiind transportate cu un tren special.
   Costurile ridicării liniei și ale refacerii Străzii Lungi s-au ridicat, potrivit unui expozeu al primarului  Cornel Voicu, la 600.000 lei. """""
   Sursa: Monografia "Calea Ferată Suburbană Bartolomeu - Satulung" Autori: Gruia Hilohi. Alexandru Deneș, Jonas Andras.... O lucrare ce MERITĂ !!!


(https://i.imgur.com/6PF8yfah.jpg) (https://i.imgur.com/6PF8yfa.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)


Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Ionut on May 02, 2020, 09:50:03 AM
Primăria Brașov semnează un contract pentru alte 20 de autobuze electrice pe lângă cele 32 deja comandate

(https://i.imgur.com/CFQeiEj.jpg)

,,Astăzi (29 aprilie n.n.) am semnat raportul procedurii pentru atribuirea contractului de achiziție a 20 de autobuze electrice. Câștigătorul licitației este firma SOR, cu care avem în derulare contractul de achiziție pentru celelalte 32 de autobuze electrice, achiziționate tot cu finanțare de la AFM. Odată cu semnarea contractului, sper ca cei din Cehia să pregătească faza de producție astfel încât să existe o continuitate în producerea și livrarea către operatorul de transport a tuturor celor 52 de autobuze, astfel încât de săptămâna viitoare, când va ajunge la Brașov primul autobuz, și până la finalul celui de al doilea contract să nu existe pauze. Strategia noastră de mobilitate urbană, care are ca și principală direcție transportul în comun, începe să capete formă. Cu toții ne dorim un oraș cu un aer curat, dar pentru asta trebuie să facem acele alegeri, inclusiv personale, care să ne asigure acest oraș. Eu cred că transportul în comun este cea mai bună soluție de mobilitate în Brașov și în zona metropolitană, iar utilizarea mijloacelor de transport ecologice reprezintă una dintre soluțiile pentru creșterea calității aerului în orașul nostru", a declarat primarul George Scripcaru.

Proiectul de achiziția a celor 52 de autobuze electrice se derulează cu o finanțare nerambursabilă de la Agenția Fondului de Mediu, în valoare de 109.600.000 de lei, contribuția Municipalității fiind de 27.550.000 lei, din bugetul local.

Trasee pe care vor circula:

2B Rulmentul – Livada Poștei
21 Noua – Triaj
35 Noua – Gara Brașov
50 Livada Poștei – Solomon
51 Tocile – Gara Brașov
52 Tocile – Panselelor

Date tehnice achiziție

Autobuze electrice
– lungime – 10 autobuze x 12 metri și 10 autobuze x 8 metri;
– tip solo (nearticulate);
– cu planșeu jos (podea coborâtă);
– facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă;
– autobuzele vor avea o capacitate de transport de minim:
a.Pentru autobuzele de 8m: 50 persoane din care cel puțin 16 pe scaune.

b.Pentru autobuzele de 12m: 85 persoane din care cel puțin 27 pe scaune.
– durata de funcționare de minim 15 ani;
– durata de utilizare fără reparație generală de minim 8 ani;
– durata de utilizare a bateriilor electrice de minim 5 ani;
– autonomie de minim 200 km;
– bateriile electrice vor permite o încărcare rapidă (5-10 minute) și o încărcare lentă (maxim 6 ore) fără să își piardă calitățile funcționale. Numărul minim de cicluri încărcare/descărcare: 2000.

Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/primaria-brasov-52-electrice/)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: oc7avian on May 02, 2020, 10:17:46 AM
Cele de 8m for fi "urâțelele" SOR EBN 8 (ca în Turda), iar de 12m vor fi aceleași SOR NS 12 ca cele în producție acum din cealaltă licitație. Urmează niște poze preluate de pe Metrou Ușor (https://forum.metrouusor.com/viewforum.php?f=389) (user Andrei17). Îmi place cum în design s-a prins tipul autobuzului: la electrice munții se termină într-un ștecher, la troleibuze cu captatoare.

Solaris Trollino 18S (sursele autorului: 1 (https://www.facebook.com/plzensketrolejbusy/photos/a.147888008618077/3813812518692256/?type=3&theater), 2 e Plzeňské trolejbusy)

Al patrulea troleibuz intrând în teste:
(https://i.imgur.com/kqMJBe6h.jpg) (https://i.imgur.com/kqMJBe6.jpg)

Printre primele în teste. Din ce spunea același autor, primul troleibuz ar trebui să ajungă în acest weekend în Brașov. Ar fi fost încărcat pe TIR în 30 aprilie.
(https://i.imgur.com/JRNH6jyh.jpg) (https://i.imgur.com/JRNH6jy.jpg)


SOR NS 12 (sursa autorului (http://litera9.com/sor-cehia-a-castigat-a-doua-licitatie-pentru-livarea-a-inca-20-de-autobuze-pe-langa-cele-32-deja-contractate/))


(https://i.imgur.com/AatQAlV.jpg)


(https://i.imgur.com/bcR4mK2.jpg)


(https://i.imgur.com/l1Gpmz3.jpg)


(https://i.imgur.com/Cia4WeM.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)


Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: oc7avian on May 08, 2020, 12:34:56 PM
Din aceeași sursă menționată în postarea anterioară, avem și primul autobuz electric ajuns în Brașov:

(https://i.imgur.com/TLJ1Loh.jpg)


(https://i.imgur.com/pioX3CSh.jpg) (https://i.imgur.com/pioX3CS.jpg)

De asemenea, primul troleibuz a ajuns la începutul săptămânii:

(https://i.imgur.com/iiwF3yC.jpg)

(https://i.imgur.com/pNYT7MV.jpg)

Mai multe poze în link-ul postat anterior.

Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: oc7avian on May 31, 2020, 09:13:04 PM
Rețeaua de încărcare de pe Independenței, pentru SOR electrice (sursa Forum SSC)

(https://i.imgur.com/z4CHd4x.jpg)

Solaris în probe pe linia 31. De mâine cică intră pe traseu

(https://i.imgur.com/def69vo.jpg)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Feri on July 07, 2020, 12:15:51 PM
Felicitari RATBV ca a reusit tutusi implentarea transportului metropolitan si pus cruce microbuzelor pe cat mai multe linii. E un inceput bun si nu sunt multe zone in tara unde s-a reusit asta.

Parca in varianta initiala trebuia sa fie si un traseu la Predeal. Ce s-a intamplat, e amanat din cauza covidului sau in general s-au miscat mai incet autoritatile de-acolo? Parca au probleme cu primarul si restul.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: pasadia on July 07, 2020, 12:19:10 PM
Serios vorbind, nu e nici o reușită. Frecvente foarte proaste, mai ales că au reușit să scoată "privații" pe unele rute (Ghimbav, Codlea), autobuzele cele mai vechi (mno, alea noi sunt păstrate în oraș), dezvoltare alandala, după cum reușesc să convingă VL-il primăriilor din zona să pună bani la bătaie pentru susținerea curselor (și nu putini bani).

Dar în timpul asta unificarea cu Săcele (cea care trebuia să fie prima care sa se întâmple) bate pasul pe loc.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Feri on July 07, 2020, 03:01:10 PM
^^^
Meultam de update Pasadia. Sa speram ca se regleaza aspectele astea intr-un viitor nu prea indepartat
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: AndreiB on July 09, 2020, 06:56:29 PM
In Predeal cred ar trebui sa se axeze pe tren in loc de autobuze, mai ales ca exista capacitate excedentara de locuri in ambele directii (trenul se umple si se elibereaza la Predeal vice versa). Nu sunt localitati semnificative pe parcurs care sa genereze interes in afara de Timisu de Jos care are deja autobuz.

Trenul ar putea fi o varianta mult mai convenabila, dar e necesara o integrare tarifara. Frecventa e ok pentru standardele locale.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: JohannDB on July 14, 2020, 10:57:54 PM
  ((""In Predeal cred ar trebui sa se axeze pe tren in loc de autobuze,...""))   Stimate coleg, privitor la legătura Brașovului cu Predealul (cel puțin), a fost o perioadă când, acel "comunist IJTL" asigura o legătură ritmică Brașov - Predeal, plus că avea mașină la anumite ore pentru..."Trei Brazi".
  Acel "transport" din vremea "vechii ciumei roșii" era la concurență cu CFR-ul, care avea și el "cursele" (trenurile de rangul minim, ce operau pe distanțe destul de scurte) și se suplineau la modul cel mai eficace; pierdeai trenul, aveai autobuzul sau invers....
   Perioada cu posibilitățile oferite, la acea vreme, se regăsea la nivelul anilor 70-80 ai trecutului secol.... În ciuda regimului, au existat niște "meseriași" în gândire, care au și produs un transport "integrat" să-i zicem, îndestulător pentru "iepocă"
   Aici citez, pe cineva ce "cunoaște ceva în domeniu":::
((("""... istoria ne arată că acesta poate exista, ba chiar a şi existat la un mod serios şi eficient. Iată schema liniilor externe care erau servite de operatorul din Braşov, în anul 1974, când acestor linii le erau alocate 120 de autobuze grupate în patru coloane (Bartolomeu, Săcele, Moeciu şi Zărneşti). Tărlungenii, Hărmanul, Prejmerul, Bodul, Feldioara şi Hălchiul rămăseseră servite de reţeaua Ministerul Transporturilor, pentru că nu făcuseră parte din acelaşi raion administrativ ca Braşovul, la momentul 1961. Timp de 20 de ani, până Ceauşescu a impus austeritatea, transportul foarte dezvoltat de tip metropolitan a fost o realitate la Braşov. Una benefică. Autogările şi gările erau adevărate noduri intermodale, cu posibilităţi de transbordare foarte convenabile şi ticketing unitar şi accesibil în vehicul. Cheia revenirii unor astfel de bune practici stă la Consiliul Judeţean. Fără o subvenţionare de tip simplificat, nu se pot dezvolta trasee eficiente într-o reţea complexă între UAT-uri.""")))


(https://i.imgur.com/TbNfJFj.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)

((((((Schema traseelor metropolitane servite de Întreprimnderea de Transporturi Braşov (antecesorul RATBV) în anul 1974. Culorile reflectă arondarea traseelor la cele patru coloane de transport extern ale ITBv.))))))
   Sura celor de sus...... G.Hilohi - arhitect & memorialist.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: JohannDB on July 14, 2020, 11:15:06 PM
Legat de aceeași "treabă".... TRANSPORT METROPOLITAN....Brașov....


(https://i.imgur.com/5zrOInd.jpg)
Şapte din cele 32 de autobuze ce serveau linia 21 (Braşov Poşta Centrală - Uzinele Steagul Roşu - Dârste - Săcele), aşteptând la rând plecarea din capătul de linie de la Garaj Satulung, 1963.  Sursa G.Hilohi


(https://i.imgur.com/ggpGfJK.jpg)
Linia 30 (Braşov - Bran - Moeciu de Jos), prin 1970; staţia este cea din Tohanul Nou (conform unor precizări din originalul discuției) este stația dinspre Bran spre Brașov..... Sursa G.Hilohi.


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: oc7avian on July 14, 2020, 11:35:49 PM
Totuși Predealul e deservit de toate trenurile în prezent. Și pentru ruta până la Gara Brașov mi se par timpi comparabili. Acum uzina Roman s-ar putea să nu fie un capăt prea util pentru mulți. Însă pentru Timișul de Jos, unde opresc doar Regio, avem autobuzul 17B care duce la tot Gara Brașov. Sincer, mi se pare o abordare corectă chiar și cu Brașov - Predeal nereabilitat.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: JohannDB on July 15, 2020, 01:42:44 AM
Totuși Predealul e deservit de toate trenurile în prezent. Întreb... La ce ore ?? Cu ce ritmicitate ?? Când autobuzele (chiar acele TV2) își făceau și ele treaba cu brio!!
  La nivelul anilor 70 asta era "rezolvată" de niște oameni ce aveau viziune, în ciuda regimului; mai apoi au fost puși la index, când cu 83 a început restrângerea și economia pentru plata "externă".......
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Feri on July 16, 2020, 09:27:31 PM
Sunt total de-acord cu voi si la cat mai multe trenuri regionale DAR mai este un aspect de baza care trebuie luat in calcul. Si anume, unde se duc veniturile. Adica de la trenuri majoritatea probabil la centru in minister in timp ce la ratbv metropolitan raman mai local. Motiv pentru care probabilitatea sa vedem ratbv din nou la Predeal este ridicata in opinia mea.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: TibiV on July 16, 2020, 09:34:30 PM
Intrebarea cand este vorba despre transportul public de calatori (si rutier, si feroviar - oriunde in Romania) nu este "unde se duc veniturile", ci "de unde vin subventiile"...

Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Feri on July 16, 2020, 09:39:29 PM
Depinde, dar da, asa este in marea majoritate. Si mai este si capitalul de imagine. Eu garantez ca autoritatile locale ar face mare tam tam cu reusita autobuzului fata de cateva trenuri in plus pe zi.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: oc7avian on July 16, 2020, 10:14:34 PM
Din punctul meu de vedere nu numărul de trenuri pe zi e problema cu Predealul, ci orele (JohannDB are dreptate)

Am avut discuții pe aici despre implementarea transportului suburban cu trenuri și totuși preferăm autobuzul, aici pe forum? Mai ales că toate trenurile trebuie să oprească în Predeal. E foarte bine că avem rute de autobuz suburbane, dar pentru unele rute aș vrea să văd tranziția spre tren spre Brașov și autobuze în comunele respective. Bineînțeles că nu peste tot e logic să fie așa.

Recunosc însă că sunt subiectiv și ca Brașovean, și ca persoană căreia i se pare proastă cadența trenurilor spre București (mai ales orele când sunt trenuri). Din păcate e greu să fiu total obiectiv, deci acest disclaimer pe final de postare.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Feri on July 16, 2020, 10:25:58 PM
Nu este vorba de a prefera autobuzul sau cel putin nu asta am dorit sa exprim.
Dar, este vorba care varianta este mai realist sa o vedem realizata mai intai.

Atat trenurile cat si autobuzele sunt necesare si ar servi unor segmente de populatie usor diferite in opinia mea. Totusi, este mult mai probabil sa vedem autobuze mai ales ca ele pot fi introduse cu costuri mai mici, cu orar de noapte sau prelungit cel putin, plus cu mai multe statii sau in cartiere mai indepartate de gara (depinde cum gandesc reteaua).

Pentru turisti evident trenul va fi preferat dar localnicii pensionari sau elevii de exemplu vor prefera autobuzul pentru ca este mai accesibil. Navetistii s-ar imparti intre cele doua moduri de transport probabil, diferenta ar fi data de proximitatea locului de munca din Brasov fata de gara sau autogara pentru ca vor prefera mijlocul de transport cel mai rapid si cu cat mai putine schibari.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: AndreiB on July 17, 2020, 12:32:39 PM
Unul din motivele pentru care trenurile nu sunt folosite este lipsa integrarii tarifare. In ciuda faptului ca avem potential de legaturi intermodale foarte bune in unele orase, tarifele sunt gandite in principal pentru calatorii point to point, si foarte putin pentru integrare. Asta rezulta in tarife mult prea mari pentru rute intermodale (e.g. doar abonamentul CFR Predeal-Brasov e 98 lei).

Asta in ciuda faptului ca pentru CFR, orice calator aditional pe ruta Predeal-Brasov este net profitabil - capacitate in plus exista pe ambele sensuri, trenurile oricum merg, vagoanele se amortizeaza etc.

OTF cred ca ar fi speriati de potentialul de canibalizare a veniturilor daca elibereaza bilete ieftine la trenuri de lung parcurs pentru trafic local. Solutia cred ca ar fi creearea unor autoritati de transport regionale care sa controleze si finanteze proiectul. Zona Brasov este ideala pentru asa ceva, cu o retea de cai ferate radiale.

Cel mai simplu cred ca ar fi tarifarea pe baza de abonament - i.e. sa existe mai multe niveluri de abonamente zonale (doar Brasov, Brasov + Regiune) unde sa se permita un numar nelimitat de calatorii cu orice mijloc de transport. Autoritatea regionala sa imparta venitul din abonamente dupa validari sau formule bazate pe sondaje si in plus sa subventioneze procesul.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Harry on August 25, 2020, 11:45:23 AM
ANADOLU ROM va livra busurile electrice de 12 metri
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: mirceaeliade on September 05, 2020, 01:18:50 AM
Lime, serviciul de închiriere de trotinete electrice, se deschide şi în Braşov:

https://www.economica.net/lime-lanseaza-in-weekend-serviciul-de-inchiriere-trotinete-electrice-in-brasov-si-constanta_189551.html

Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: lupu.irimie on September 14, 2020, 02:32:45 PM
Quote from: Harry on August 25, 2020, 11:45:23 AM
ANADOLU ROM va livra busurile electrice de 12 metri

Ma uitam la ei pe pagina si incercam sa gasesc ceva clienti de referinta. Si am gasit! In Dej, au vandut 14 bucati! Chiar nu pot intelege cum dam bani turcilor, in loc sa investim in linii de productie pentru a le produce in Romania! Si in mod sigur parteneri disponibili sa faca afaceri, sunt ferm convins ca putem gasi!
Asa popor, asa conducatori! >:( >:( >:(
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: razvan96 on September 15, 2020, 08:40:46 PM
Ce imi place sa aud cliseele astea, "sa investim in linii de productie". Pai hai, da-ne un exemplu personal, incepi tu cu o investitie. Ca asa, din vorbe si pe banii altora, toti suntem investitori buni.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: lupu.irimie on September 22, 2020, 02:08:34 PM
Quote from: razvan96 on September 15, 2020, 08:40:46 PM
Ce imi place sa aud cliseele astea, "sa investim in linii de productie". Pai hai, da-ne un exemplu personal, incepi tu cu o investitie. Ca asa, din vorbe si pe banii altora, toti suntem investitori buni.

Razvan, nu vezi pe nicaieri in lume, sa fie lasate in paragina sectoare strategie gen productie de energie, transporturi, utilaje s.a.m.d care ulterior se vand pe un plic gros (spaga de rigoare) si trei lei!ROMAN SA, UTB, Uzinele ARO, Autobuzul Bucurestie UAB- Rocar si pot sa continui cu exemplele! De daramat am daramat tot! Si am pus in loc blocuri si cartiere de vile! Inteligenti, este ca?¿!! Doar polonezii aia au fost mai nebuni, si statul chiar a ajutat industria. Vezi cum a aparut Solaris, ori fabricile de automobile si camioane pe la ei!
Fa un calcul simplu pe ultimii patru ani cate mijloace de transport in comun au fost achizitionate in Romania! Cauta sa vezi estimarile si necesarul de mijloace de transport in comun pe urmatoarea decada, si apoi vorbim. Chiar crezi ca nu putea statul sa genereze la un asemenea volum, o asociere ori sa aduca in tara un producator!? Am investit in Romania, si am creata pana azi cam 40 de locuri de munca directe! Stii ce am primit de la statul asta hraparet la care platesc atxe de imi vine acru!? Placute suedeze!
P.S. Daca vrei sa atragi investitii vi cu idei si planuri! De aia are guvernul o satra de asa numiti consultanti! Cel putin asa vad eu lucrurile!
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: JohannDB on June 23, 2021, 09:21:48 AM
  Din istoria transportului brașovean, Tramvaiul cu abur, Satulung - Bartolomeu (sensul Satulung - Bartolomeu), circa 1938, în stația Dărste Băi, imediat după trecerea peste încrucișarea cu linia CFR, Predeal - Brașov.... Aici linia avea o "abătută" pentru încrucișare cu trenul din sens invers.
      Drumul ce se vede în spatele ultimului vagon, este vechea ieșire din Dărste spre Dâmbul Morii/Timișul de Sus/Predeal....
      În dreapta stâlpului cu zăbrele se vede una din barierele ce închideau accesul la traversare a tramvaiului, la momentul la care era prezent în zonă vreun tren pe linia CFR. Bariera era deservită de un cantonier!
     În fundal, casele din acea vreme, din Baciu (Săcele).

Sursa: almanahistoric.ro
(https://i.imgur.com/BgBoD1K.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: b1 on June 26, 2022, 07:36:29 PM
Conducerea RATBV a luat în această după-amiază decizia retragerii temporare din circulație a tuturor celor 60 de autobuze electrice SOR, astfel ca din această seară, după orele 20.30 niciun vehicul de acest tip să nu se mai afle în exploatare, fără însă a se afecta în mod semnificativ efectuarea curselor planificate. Măsura este determinată de considerente ce țin de siguranță și vine după ce astăzi, în jurul orelor 13.30, dintr-un autobuz electric ce circula pe linia 34 s-a produs o degajare de fum, din zona acumulatorilor.

RATBV a inițiat astăzi o cercetare tehnică amănunțită a cauzelor producerii incidentului, solicitând prezența de mâine la Brașov a reprezentanților firmei producătoare a autobuzului, precum și pe cei ai firmei ce au produs acumulatorii. Până la finalizarea verificărilor toate autobuzele electrice SOR vor rămâne în garajele RATBV.

Oprirea din circulație a celor 60 de autobuze electrice va produce unele dereglări ale programului de circulație, societatea noastră depunând toate eforturile pentru ca în zilele următoare să realizeze cât mai fidel planul de circulație afișat în stații. Cu toate acestea, pentru mâine, 24 iunie 2022, este preconizată absența câte unei mașini pe liniile: 4, 5, 6, 17, 21, 22, 23, 25, 28, 34, 35, 36 și 50. Menționăm că programul de circulație din zilele de sâmbătă și duminică nu va fi afectat.

RATBV ține să le mulțumească pasagerilor aflați astăzi în autobuzul implicat în incident pentru modul calm în care au reacționat, pompierilor din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Brașov, a căror intervenție a prevenit producerea unor daune majore, precum și colegului nostru conducător auto pentru reacția promtă și eficientă. RATBV își cere scuze atât călătorilor puși astăzi în situația prezentată în autobuzul de pe linia 34, cât și celor ce vor fi afectați de măsurile amintite și îi roagă să manifeste înțelegere, deciziile fiind determinate de dorința de a asigura condiții de călătorie în siguranță pentru toți utilizatorii sistemului de transport public operat de RATBV.

(http://transira.ro/bb3/download/file.php?id=236384&t=1)

Sursa. (https://www.facebook.com/RATBV-SA-150501902285918/)
"O degajare de fum"... Anul trecut în Germania peste 70 de autobuze au luat foc, urmând să le înlocuiască pe toate cu unele diesel. Noi... nu renunțăm la ele >:(
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: dumbravaandrei on June 27, 2022, 10:17:29 AM
in Brasov, au ars in trecut destule autobuze pe motorina... defapt si asta-vara cred ca a ars unul diesel in Triaj. Credeti ca s-a oprit ratbv-ul? nicidecum...

Daca era ceva de la baterie, sau bateria ajungea la punctul de incandescenta, nu ramanea nimic din autobuz...

Daca se dovedeste ca marele director de la ratbv a vrut si el sa calareasca valul cu autobuzul care a luat foc la Paris, oare nu merita el sa-si caute de munca in alta parte? Si in viata lui sa nu mai calce in domeniul administratiei publice?
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: oc7avian on June 27, 2022, 11:11:49 AM
Și un reper vizual

Imediat după stingere, incidentul din 25 iunie
(https://i.imgur.com/jsUBIxr.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: dumbravaandrei on June 27, 2022, 02:20:42 PM
Doar ca referinta... bateriile sunt sub bancheta spate. Nu pe autobuz. Ce a ars in imagine e instalatia de climatizare sau ceva legat de pantograf.

https://www.youtube.com/watch?v=uW7GoFSOIuM
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: mirceaeliade on June 27, 2022, 02:41:55 PM
singura problema la baterii e ca ele nu pot fi stinse cu o masina de pompieri cu apa.  trebuie un stingator pe baza de CO2, si suspectez ca ele sunt in dotare si soferii au luat cursuri cum sa le opreasca.  iar daca bateriile iau foc pt un defect de fabricatie, poti sa schimbi bateriile si gata.  tineti minte cum acum ceva ani Galaxy8 sau ceva de genul lua foc f des la icnarcare?  nu s-a inchis linia lor de productie si s-au intors la tehnologii pe diesel.  doar a venit producatorul cu niste standarde mai riguroase si acum cred ca juma de populatie are Samsunguri Galaxy
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: b1 on June 27, 2022, 03:57:33 PM
Greșit. Bateriile cu litiu nu se pot stinge cu CO2, ci cu apă. Mai exact ele trebuie să fie răcite pentru a nu mai arde. Bateriile cu Li se pot auto-aprinde de la 60oC (în condiții ideale în care bateria nu este deloc uzată). În timpul arderii, bateriile pot elibera de 7-9 ori mai multă energie termică decât în mod obișnuit energie electrică, temperaturile putând astfel să depășească lejer 800 oC. Astfel din cauza temperaturilor, dar și a prezenței Li, se pot forma CO, H2, HCHO, hidrocarburi aromatice (inclusiv benzen), C2H4O2 (foarte toxic și inflamabil) etc chiar și în atmosferă cu concentrație de O2 scăzută, care pot alimenta incendiul.

De precizat faptul că Li poate să ardă în apă, fiind metal alcalin (Li + H2O -> LiOH + H2 + Q, temperatura degajată putând depășii 750 oC). Deci cantitățile necesare de apă pentru a stinge un incendiu sunt considerabile!!! Spre exemplu în Germania pentru a stinge un autovehicul electric, pompierii sapă o groapă pe care o umplu cu apă și introduc acolo vehiculul. În cazul autobuzelor, situația este mult mai complicată...

Pentru o mai bună documentare, las aceste linkuri (în germană):
1) https://www.tichyseinblick.de/meinungen/brennende-batterie-zerstoert-haus/
2) https://www.brand-feuer.de/index.php/Lithium_Batterien
3) https://www.ffb.kit.edu/download/IMK%20Ber.%20Nr.%20192%20Kunkelmann%20Lithium-Ionen-%20und%20Lithium-Metall-Batterien%20Brandbekaempfung.pdf
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: mirceaeliade on June 29, 2022, 09:16:26 AM
In State lithium fires sunt clasificate pentru Class B&C extinguishers.  Poti sa pui apa, pentru ca litiu nu e ultra-reactiv, dar hidrogenul produs poate produce cu mult mai multe probleme decat focul initial, mai ales daca focul e intr-un spatiu inchis gen tunel sau parcare, pt ca la peste 4% concentratie, hidrogenul e explozibil. Oricum in linkul tau daca citesti, e listat nisipul si CO2ul sub apa. In imaginea de mai jos e vorba de litiu metalic (nu chiar cel din baterii):

(https://surreyfire.co.uk/wp-content/uploads/2019/12/which-type-of-fire-extinguisher-quick-reference-chart.gif)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: b1 on June 29, 2022, 11:17:45 AM
- CO2 NU conduce căldura, deci nu răcește bateria;
- H2O conduce căldura, deci răcește bateria;
- CO2 NU este un diluant, deci prin fum se vor degaja metale grele și sărurile lor toxice (Co, Ni, Mn), dar și hidrocarburi și alte substanțe organice;
- H2O este un diluant, deci va limita emisiile de substanțe toxice;
- Li + CO2 -> Li2CO3 + CO și Li + CO2 -> Li2CO3 + CO, unde:
   -> CO - gaz asfixiant, toxic, incolor și inodor. Este un gaz foarte toxic omului, deoarece face legătura permanentă cu hemoglobina din sânge, astfel persoana murind prin asfixiere.
   -> C - este reprezentat prin particule în suspensie care se vor degaja printr-un fum negru. La oameni, mărimea particulei este principalul factor determinant al locului în care particula se va opri în tractul respirator atunci când este inhalat. Particulele mai mari sunt în general filtrate în nas și gât prin intermediul cililor și mucusului, dar particulele mai mici de aproximativ 10 micrometri, se pot depune în bronhii și plămâni și pot cauza probleme de sănătate.  La plante carbonul în suspensie poate înfunda stomatele plantelor și pot interfera cu funcțiile de fotosinteză. În acest mod, concentrațiile mari de particule în atmosferă pot duce la încetinirea creșterii sau la mortalitate la unele specii de plante. De asemenea la emanarea lui există posibilitatea unui pericol de explozie, în special în încăperi, pe de altă parte, contaminarea încăperilor cu praf de carbon determină deteriorarea dispozitivelor electrice din cauza scurtcircuitelor.
- Li + H2O -> LiOH + H2, unde:
   -> H2 - poate forma amestecuri explozive cu aerul și reacționează violent cu oxidanții. În cazul inhalării în cantități foarte mari, poate produce asfixierea, pierderea mobilității motrice și a cunoștinței. Scurgerea hidrogenului gazos în atmosferă poate cauza autoaprinderea sa. Flacăra de hidrogen este invizibilă, acest lucru putând produce arsuri accidentale. Dar spre deosebire de toate celelalte gaze, hidrogenul are cea mai mică densitate, deci va fi eliminat cu ușurință din zona incendiului.

Eu rămân la concluzia că apa este singurul agent de stingere eficient în cazul unor astfel de incendii.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: mirceaeliade on June 29, 2022, 11:44:20 AM
daca nu ai lucrat niciodata cu H2 atunci e normal sa crezi ca H2 e un fleac.  in caz de incendiu, ai sursa de ignition pentru amestecul H2+aer.  trebuie sa stai cu nasul in CO ca sa fii afectat, si orice pompier poate sa poarte masca de O2, ca doar asta face cand intra intr-o cladire in flacari.  ai nevoie de un echipaj genist pentru a lucra pe bombe, ceea ce H2 e.  nu mai invatza prostii pe soferii de autobuz sa arunce cu apa pe baterie.
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: coco.serban on July 15, 2022, 11:54:11 AM
Primaria Brasov anunta:

"Construim cel mai mare terminal RAT, lângă gara Brașov❗
👉 Va avea 12 peroane, acoperiș verde și panouri fotovoltaice
👉 Am lansat licitația pentru execuția lucrărilor. Valoarea estimată este de aproape 16 miloane de lei, majoritatea fonduri europene nerambursabile
🔎 Detalii aici: https://www.brasovcity.ro/ro/stiri_pe_larg/15867/  "

(https://scontent.fsbz3-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/293757676_418949106946051_1916255243101351930_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=VXpB-erm9nsAX84bVV2&_nc_ht=scontent.fsbz3-1.fna&oh=00_AT-y2dxuUNH2SEPEZz4EzMR7SESz-IAAgi0zYNKZp9b_iA&oe=62D5F0E2)

(https://scontent.fsbz3-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/294272817_418949133612715_1800993773302692624_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=9VVuPymEv_UAX__FAUr&tn=-XmiFHUTuJYTpqhS&_nc_ht=scontent.fsbz3-1.fna&oh=00_AT-fkiwPJlvMKCxa2rAuq883PgnR-QmiX9RcUxqPPz1-cg&oe=62D6A370)

(https://scontent.fsbz3-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/293777416_418949143612714_655177391319965360_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=HrqvUG1eOy8AX-Axw5R&_nc_ht=scontent.fsbz3-1.fna&oh=00_AT9aUV87yRQPUEp-nQHR7LZJA5-FpN0tVqzpOch6aWlLuA&oe=62D683F0)
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: dumbravaandrei on July 15, 2022, 05:36:58 PM
adica dispare parcarea din stanga garii.... oare locurile alea le-or baga subteran sau pur si simplu dispar?
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: coco.serban on July 18, 2022, 10:38:38 AM
Dupa proiect, da, dispare parcarea!Vor fi doar locuri pentru persoane cu handicap!
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: CornelM on September 15, 2022, 09:46:25 PM
Imagini de arhivă cu autobuze și troleibuze din mai multe orașe importante din România(incl.Brașov):
Title: Re: [BV] Transportul public in Brasov
Post by: Cipi on February 08, 2024, 06:10:21 PM
Saptamana viitoare se va face receptia terminalului de la Gara.

QuoteLucrările de construcție a terminalului de transport urban Gara Brașov a ajuns la faza ultimelor finisaje. Lucrările la peroane, clădirea terminalului și branșamentele au fost finalizate, astfel că, după recepția de săptămâna viitoare, urmată de intabulare și darea în administrare către operatorul de transport, terminalul va deveni funcțional. Proiectul face parte din strategia municipalității de transformare a transportului în comun în principala alternativă de mobilitate urbană, în locul autoturismelor proprii.

Terminalul este construit în zona parcării publice din stânga gării și este cel mai mare din Brașov, dispunând de 12 peroane, dintre care 4 vor fi dotate cu stații electrice cu încărcare rapidă.

Acoperișul autogării este tip terasă verde, circulabilă, cu gazon. Deoarece partea din spate a clădirii este parțial îngropată, spațiul verde de pe construcție este în continuitate cu restul spațiului verde. Totodată, terminalul însemnă nu doar o zonă de peroane asfaltată, ci și amenajarea unui spațiu verde cu gazon, prevăzut cu 70 de arbori și 20 de arbuști decorativi, pentru confortul călătorilor care așteaptă autobuzul iar pe copertina peroanelor au fost amplasate panouri fotovoltaice.

Platforma carosabilă asigură locul pentru oprirea a 12 autobuze, respectiv 9 locuri pentru autobuze cu lungime maximă de 13 m și 3 locuri pentru autobuze articulate cu lungime de 18 m. Dintre acestea, 4 locuri sunt destinate încărcării autobuzelor electrice și sunt echipate cu stații de încărcare. În plus, amplasamentul a fost prevăzut și cu 7 locuri de parcare pentru autoturismele persoanelor cu dizabilități.

BizBrasov (https://www.bizbrasov.ro/2024/02/08/terminalul-rat-este-aproape-gata/)

 La faza de acte e parcarea subterana din fata Garii.