Sunt ceva informatii noi legate de drumul de legatura A3 - martinesti ?
Va fi dezastru prin orasul Turda dupa deschiderea tronsoanelor din A10 ....
Quote from: kernell on June 11, 2017, 06:20:46 PM
Sunt ceva informatii noi legate de drumul de legatura A3 - martinesti ?
Consiliu Local al comunei Tureni - pe teritoriul careia va fi construit drumul de legatura - a
ACORDAT AVIZUL in 18 mai anul asta. Vezi hotararea (http://comunatureni.ro/wp-content/uploads/2017/06/HOTARAREA-89-DIN-18.05.2017-drum-de-legatura-DN-1-A3.pdf)
DRDP Cluj nu mi-a raspuns unei interpelari din aprilie in termenul legal, azi am trimis din nou intrebari despre stadiul actual.
Nu te da batut, sint obligati sa raspunda. Trimite reclamatie administrativa.
La mine a trebuit 2 reclamatii administrative si un raspuns inca il astept asa ca le trimit acum a treia reclamatie administrativa.
@kernell
De unde va veni acel trafic care va bloca Turda? Crezi ca va atrage A10 lot 3 si 4 trafic care inainte folosea alte rute spre sud?
Sau te referi la traficul care vine de pe A10 spre Cluj? La deschiderea loturilor 3 si 4 va fi trafic cam cat pe DN1 pt ca de-acolo va veni, acolo e gatuitura... Poate, dimpotriva, unii clujeni (nu din Zorilor) care o luau prin Turda vor continua pe A3 din inertie...
Cand A10 va fi complet, da, se poate aduna trafic mai mare decat al unui DN de la Sibiu, Deva, Hunedoara, Sebes, etc. Poate pana atunci liciteaza Tureni... si trec contestatiile...
Despre conexiunea A3-DN1 in zona localitatii Tureni vorbim aici pe acest thread nou, pentru a elibera thread-ul A3.
BUN, acum nu mai exista aceasta piedica, care sunt pasii si niste timpi rezonabili pentru ei?
Licitatie pt proiectare si executie?
Finantare defapt prima data, nu? Si exista finantare in era "guernul Dragnea nr. 2"?
Avem sanse sa se apuce de lucru efectiv anul viitor?
Car ar dura realizarea fizica pentru acest drum? Realistic vorbind.
LE: sau contractul existent se "reactiveaza" si se poate intra in teren?
Care contract?
Nu stiu ... dar din ce am inteles eu din toata discutia asta, este ca ca cei de la Consiliul Tureni nu au aprobat "ceva". Acum ce era acel "ceva" .... ramane de vazut. Era SF, era proiectare, era proiectare+executie, etc.
Au aprobat in 18 mai cei de la Tureni.
Cred ca prin DRDP e agatat proiectul.....
Era avizul primariei necesar conform certificatului de urbanism, era ultimul aviz necesar cu exceptia acordului de mediu. E bine dacă doamna Mănăilă a dat avizul, avuseseră loc discuții interminabile și anul trecut, durere mare cu bordurile alea în Tureni și Mărtinești...
Vezi documentul din mesajul lui alexV de mai sus.
^
QuoteCONSILIUL LOCAL AL COMUNEI TURENI adoptă prezenta
HOTĂRÂRE
Art. 1. Se acorda avizul pentru proiectul ,, Drum de legatura intre Autostrada A3 si DN 1 (zona loc.
Martinesti)"
Art. 2. Se menţin cerinţele din H.C.L. 80 / 2016, acestea fiind luate în considerare la faza de proiect
tehnic, excepţie făcând punctul 2 din H.C.L. 80/2016 privind nodul de legătură din extravilanul localităţii, zona
Bugleş, acesta fiind acceptat aşa cum este proiectat în Studiu de Fezabilitate.
Art. 3. Cu aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri se încredinţează Primarul comunei
Tureni şi compartimentul constatare impunere din cadrul instituţiei.
Art. 4. Prin grija secretarului comunei Tureni prezenta hotărâre se comunică comunică în termenul
prevăzut de lege către :
- Instituţia Prefectului Judeţului Cluj,
- Primarul comunei Tureni ,
- Compartimentului de specialitate
- Publicat pe site-ul Comunei Tureni
Da, știu ce am zis. Ca să fiu mai explicit: e durere mare în Tureni și Mărtinești cu bordurile puse pe zona mediană, drept consecință, avizul pentru drumul de legătură a venit extrem de greu :D.
Horatiu, in Martinesti nu stiu sa fie borduri in mijloc. E singura localitate care a "scapat".
Iar la faza asta, cu scuzele de rigoare, au fost fraieri. Tocmai drumul de legatura ar scoate traficul greu si mult din Tureni, iar atunci bordura de pe mijloc n-ar mai fi asa problematica. (nici n-ar mai avea rost, probabil)
^
Da, am greșit eu, vroiam să zic Vâlcele în loc de Mărtinești. Logica ta am repetat-o și noi, dar se pare că pentru unii nu funcționează așa ceva, ci "M-a făcut CNAIR o dată, acum e rândul meu".
Acum ca stim ca sunt sanse reale sa se dea in folosinta la sfarsitul anului 2017 cele doua loturi 3 si 4 din A10, importanta terminarii cat mai repede a acestui drum de legatura intre A3 si E81 e si mai mare.
Legatura Sebes Cluj s-ar face foarte repede si foarte lejer. Localitatea Turda reprezinta o gatuire foarte mare a traficului din A10 spre Cluj.
bun, deci avem SF finalizat, va trebui "doar" licitat.
cred ca voi avea niste vesti luni. apoi va zic si experienta interactiunii cu drdp :)
stai ca acu se chinuie si cu sursa de finantare.....
^^ chetă, ca la Ateneu :lol:
Am prmit raspunsulde la DRPD Cluj, este de actualitate.
(http://i.imgur.com/mq0BCAX.png)
(http://i.imgur.com/0P25DcD.png)
Ce tare este formularea asta:
"Documentatia este in faza de demarare a procedurii de promovare in vederea obtinerii avizului Consiliului Interministerial..."
Da...
Iar avizul ala sta la baza temeliei fundamentului... :D
Mai, s-au straduit. In formulare am cerut calendar realist, dand contra exemplu o declaratie publica a directorului lor, cu termene fanteziste depasite.
Una peste alta, daca in 2018 lanseaza licitatia apai numai in 2019 va fi gata, caz optimist.
nu vreau sa stric logica discutiei dar vin si eu si dau cu bata-n balta si va intreb...mai stie cineva...ceva...despre legatura A3- Tureni?
Quote from: voyageros on August 07, 2017, 06:11:26 PM
mai stie cineva...ceva...despre legatura A3- Tureni?
Conform calendarului primit de la DRDP Cluj, in iulie-august 2017 suntem in perioada de "promovare spre avizare aprobare prin HG a indicatorilor tehnico-economici"
Acuma, studiu de fezabilitate avem. Ca sa lanseze licitatia de construire trebuie asigurata finantarea. Ei vor finantare abia in bugetu din 2018. Pana atunci n-o sa miste nimic. Probabil va fi design and build, constructorul optimizand viaductul la un tub metalic. :)
Daca in 2018 lanseaza licitatia, finalizarea va fi in 2019.
Tulai Doamne astia-s bolunzi??? :( :(
Speram sa vad macar o lopata anul asta...asa...nimic...2019?? vai steaua noastra
Ms de rapuns, ma inclin
Dar nu înțeleg, dacă se asigură finanțare din bugetul pe 2018, de ce nu se poate demara anul ăsta licitația, să se treacă toate etapele cu contestații etc, care clar se vor prelungi până în 2018.
Ca sa prinda in bugetul pe 2019 2020.....
Am dat azi o tura de bicicleta pe noul drum asfaltat (cu mici portiuni inca in lucru) Lita - Turda si m-am oprit sa fac si niste poze la supratraversarea peste A3 de langa cariera Sandulesti - viitorul nod pe A3 (harta aici (https://www.google.ro/maps/@46.6033943,23.6959387,498m/data=!3m1!1e3))
In primul rand pun o harta ca sa avem cateva puncte de reper:
(http://i.imgur.com/A6318QV.jpg)
Bun, primele poze sunt de pe partea sudica a autostrazii, si anume de la pozitiile de pe harta marcata cu Ax:
(pozitiile sunt aproximative, nu sunt 100% exacte)
A1 spre supratraversare:
(http://i.imgur.com/aqt3XhE.jpg)
A1 spre deal (180 grade fata de poza precedenta):
(http://i.imgur.com/FuuXCGu.jpg)
A2 spre Gilau:
(http://i.imgur.com/op43ewX.jpg)
A3 spre Gilau:
(http://i.imgur.com/B1v2guI.jpg)
A3 spre deal:
(http://i.imgur.com/F4LgUpe.jpg)
(http://i.imgur.com/u3Q5xml.jpg)
Da, stiu, am uitat sa fac poza de la A3 spre Turda
Si trecem acum pe partea cealalta a autostrazii, spre Tureni si facem poze de la pozitiile marcate cu Bx:
B1 inapoi spre deal:
(http://i.imgur.com/pD3SyH0.jpg)
B2 spre Gilau:
(http://i.imgur.com/bKYqWiO.jpg)
B3 spre Turda:
(http://i.imgur.com/0j85SN1.jpg)
B1 spre Turda:
(http://i.imgur.com/DQUrlxQ.jpg)
B1 spre Tureni:
(http://i.imgur.com/qGNPbbk.jpg)
(http://i.imgur.com/Fnikay4.jpg)
B1 spre Gilau:
(http://i.imgur.com/tBVtacO.jpg)
Lucrare "finalizata" la supratraversare:
(http://i.imgur.com/R6Hx3QH.jpg)
Si revenim pe partea cu dealul in pozitiile marcate cu Cx:
C1 spre Gilau/Petrestii de Jos:
(http://i.imgur.com/wRjBZeO.jpg)
C2 spre Turda/Sandulesti:
(http://i.imgur.com/QmehZZQ.jpg)
C3 spre autostrada, spre Gilau:
(http://i.imgur.com/H3AP9Ae.jpg)
Nu stiam din cap designul nodului, poate faceam altfel pozele...
(https://clujeuropean.files.wordpress.com/2016/06/maxidesign.png)
Video locatie viitor nod cu A3 si parte din traseu (cat am putut filma de pe drumurile existente)
https://www.youtube.com/watch?v=7Wp_wxV-L3c
Explicatii despre ce si cum am filmat aici: https://clujeuropean.com/2017/08/17/legatura-dn1-a3-in-zona-tureni-2/
Privind zona in asamblu inteleg ca de fapt vorbim de un viaduct similar celui de la intrarea pe varianta Valcele-Apahida dinspre Valcele. Stie careva cat din traseu va fi suspendat si cat la sol?
^
vezi harta cu 3 postari in urma.
varianta albastra are un viaduct de ~800 metri sau mai putin.
oare mai sunt ceva noutati?
de pe FB, Catalin:
ministrul anterior n-a făcut nimic pentru acest proiect (n.r. drumul de legatura A3 - DN1 Tureni), deși l-am rugat și la investire și în repetate rânduri să îl susțină. Este foarte important ca hotărârea de aprobare a proiectului să treacă prin Guvern cât mai repede astfel încât să fie prins în proiectul de buget pe 2018. [...] se pare că unii funcționari de prin minister sunt de părere că "prea s-a investit mult în zona Clujului", deci a picat la filtrul ministerului deocamdată.[/i]
@Catalin, doua intrebari:
1) intr-un raspuns primit de la DRDP in vara spuneau ca scopul de anul asta e ca proiectul sa fie inclus in bugetul pe 2018. suntem "on-track" sau e blocat?
2) care e valoarea estimata a proiectului? ipotetic vorbind ar putea prelua CJ Cluj finantarea? pe modelul Oradei cu SF-il centurii, sau Clujului cu SF-ul centurii
^ La ce proble (si-)a creat Tise cu groapa de gunoi si la ce costuri o sa se ajunga, ma indoiesc ca ar vrea sa asigure finantarea pentru asa ceva...
In raspunsul acesta (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=827.msg163121#msg163121)se zicea ca in 2018 se incepe licitatia. Stiu ca doar acum am intrat, dar se mai aude ceva cu asta? Ca imediat deschidem ST3 si dupaia ST4 si drumul asta nici macar nu a inceput.
A3-DN1 Tureni este important, insa..
Cred ca ar trebui rezolvate intai alte probleme in legatura cu orasul Turda. Avem acel pod la intrare care in MAXIM 2 ani cade. Plus hartoapele de dupa pod, eu veneam pe noapte si am indoit o janta acolo... stiu ca le-au astupat de 50 de ori, dar revin inapoi sa ne bantuie dupa o saptamana + ca acolo se rupe drumul de tot.
Plus ca pe "centura"(mda) exista la un moment dat (poate si acum, eu mi-am schimbat traseul) o denivelare pentru reducerea vitezei (politai mort) facuta din asfalt(nici ziua nu o vezi, apai noaptea - indicator nu avem). Eu si inca 2 colegi din fata stiu ca am dat in ea cu vreo 55km/h...
Nu vreau sa fiu asa pesimist, dar nu cred ca pupam noi o autostrada noua+un drum de legatura direct la Tureni. Se stie cat de mult sunt iubiti clujenii de catre conducatori.
Ai dreptate ... si nu prea. Adica tot ce spui tu este adevarat, podul trebuie rezolvat, doar ca fara acest drum Tureni-A3, ce dracu faci in timpul reparatiilor la pod? O sa fie nebunie la intrare in Turda (dinspre Alba). Exista si drumul de la Luckoil, prin zona industriala, dar si asa o sa fie complicat si aglomerat.
Faci drumul acesta (care devine impreuna cu A3) centura ocolitoare Turda+Tureni si in Turda nu mai ai decat trafic local maxim intre Campia Turzii si Tureni sau Turda - MIhai Viteazu - Abrud. Orice alt tip de trafic (de mai lunga durata) va merge automat "pe noua centura + A3".
Deci, ramanand doar cu traficul "local" (eventual Turda-Mihai Viteazu), poti sa repari podul in liniste, deviind traficul local prin zona industriala (Luckoil).
Eu cam asa vad lucrurile.
Pt cei din domeniu: aveti o estimare cat ar costa acest drum? Se poate face din fondurile judetene (eventual + fonduri locale)? Sau chiar trebuie sa asteptam dupa "centru"?
Nu ma pricep ...imi dau si eu cu parerea, dar tinand cont de diferentele de nivel cred ca mare parte din drum va fi suspendat, gen accesul pe varianta Valcele-Apahida....deci cred ca nu va fi ieftin. Importanta acestui drum este una mare, cum spunea Bogdan va elibera Turda de un trafic salbatic, De cate ori nu ati prins cozi la intrare in oras ce se intind pana in Copaceni...Poate cu degrevarea de trafic va incepe si municipalitatea sa mai repare asfaltul. Eu in momentul zilei (sunt din Campia Turzii) ca sa merg in centrul Turzii aleg A3 caci traficul intre orase este greoi.
Nu prea cred că sunt diferențe de nivel semnificative. De la noul nod de lângă carieră se va merge către nord cam pe curbă de nivel. Doar după ce se trece de Tureni, către coborârea de după mărtinești cred că o să fie nevoie de un viaduct.
Quote from: dragos76 on January 10, 2018, 10:43:10 PM
Nu prea cred că sunt diferențe de nivel semnificative. De la noul nod de lângă carieră se va merge către nord cam pe curbă de nivel.
Dupa iesirea din A3 drumul va merge vreo 400-500 de metri pe actualul DJ103G.
In august 2017
Bogdan_Cluj a facut un excelent reportaj acolo: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=827.msg164698#msg164698 (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=827.msg164698#msg164698)
(Este pe pagina anterioara a topicului.
A pus si o filmare, dar intre timp filmarea a disparut de pe youtube.
(Bogdan, crezi ca poti repara ?...)
Gasiti acolo si harta cu cele doua variante initiale de traseu ale proiectului (desi nu este poza "full-size).
Cea mai mare problema (ca si diferente de nivel) mi se pare cea a bretelelor de la sud de A3 (iesirea de pe A3 dinspre Cluj spre Tureni si intrarea dinspre Tureni spre Turda).
Pe OSM e desenata de mana, fara calibrare. Varianta de sud implica un viaduct lung
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=15/46.627/23.688/0
Clipul nu a disparut de pe Youtube, este tot acolo.
Vedeti ultimul mesaj de pe pagina anterioara (sau click aici: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=827.msg165324#msg165324)
@cristi5,
Exact asta am spus si eu, bretelele pe partea de sud sunt problema...
@Bogdan-Cluj,
in urma cu jumatate de ora nu a mers de nici o culoare (video). Am incercat de 5-6 ori, dar nici direct in youtube nu a mers...
Poate trebuie ca "stapanul" sa intre din cand in cand ca sa porneasca.
Eu credeam ca ii baga pe toti pe drumul deja existent. Asta pana am vazut harta.
Decat S.F-uri cu poduri, viaducte si 30 de ani implementare, nu ar fi totusi mai simplu (si realizat in 2 - 4 luni) prin Tureni?
Nu ai cum să bagi traficul pe drumul existent; e foarte îngust, virajat, trece prin mijlocul Tureniului. Sunt convins că nici fundația nu e cine știe ce, până acum câțiva ani era un drum pietruit acolo.
Poți refolosi din el doar podul de peste autostradă.
Se mai stie ceva de acest drum?
Mai ales acum cu podul semaforizat din Turda.
^^
Cam bate pasul pe loc.
Fata de vara lui 2017 - vezi raspunsul CNAIR de pe pagina 2 - au facut urmatoarele:
- in feb 2018 au identificat finantarea: venituri proprii
- au decis ca mai e nevoie de studiu de impact asupra mediului, fiindca traseul traversează Natura 2000 — Munţii Trascăului.
Ce urmeaza: finantare (asigurat) -> studiu de impact -> acord de mediu -> aviz consiliu interministerial -> Hotarare Guvern (HG) pentru indicatori tehnico-economici (ITE) -> licitatie pentru proiect tehnic (PT) + detalii tehnice de executie (DTE) + executia lucrarilor.
Pai in ritmul asta de apuca 2020 fara sa vedem lucrari in teren. Cum facem pentru a urgenta?
(https://i.imgur.com/pmpEVjL.png)
Oare legatura A3 - DN1 Tureni a cazut in uitare ?! In perspectiva deschiderii Turda - Aiud si C. Turzii - Tg. Mures, ar fi pacat sa condamnam Turda in continuare la trafic greu si de tranzit !
^
Da, așa pare. DRDP Cluj nu a plătit de un an primele 2 facturi pentru acest contract, cred că sunt singurele facturi din 2017 neplătite. În plus nu apare niciun anunț referitor la acordul de mediu, niciun HG de aprobare a indicatorilor.
Ceva noutati cu legatura A3-DN1 sau ramane doar cea din Giurgiu ?
Ce noutati? Bat pasul pe loc aproape, in incurcaturi birocratice.
Acuma trebuie studiu de impact pentru AM. Nu s-au gandit pana acum la asta.
In caz ca finantarea e problema (si la cum arata bugetul pe 2018, cam asta pare sa fie principala problema), poate sa faca ceva Consiliul Judetean, Consiliul Local Turda si ... wait for it ... Consiliul Local Cluj Napoca?
Da, stiu, e foarte tras de par, dar cumva se pare ca la Oradea se incearca asa ceva (link aici (http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-48/oradea-va-avea-propria-legatura-la-autostrada-transilvania-140518.html))
Nu inteleg cum legal, Bolojan (primar la Oradea) poate sa plateasca exproprieri in comuna Biharia (langa UAT Oradea). Intelegeam daca facea asta Consiliul Judetean, dar se pare ca face primaria Oradea.
Daca ce e mai sus, este adevarat, de ce nu poate Tise + Boc + primarul Turda sa lucreze impreuna pentru finantarea aceestui drum?
Cam cat costa lucrarea, are cineva o estimare?
Si daca drumul asta nu e de interes judetean, atunci eu nu stiu care mai e.
De ce am inclus si pe UAT Cluj (Boc) aici? Foarte tras de par poti sa zici ca e si in interesul lui/lor ca sa nu mai fie nevoiti sa strabata tot Clujul ca sa se urce pe A3 in Gilau. Cu acest drum, cetatenii din Cluj Napoca care vor sa mearga spre sud, vor iesi prin Feleac si vor urca pe A3 la Tureni, pe acest nou drum.
Cu sau fara Cluj Napoca (si/sau Turda - ca aia se zgarcesc sa faca pana si podul peste Aries), poate Consiliul Judetean sa preia finantarea si sa rezolve aceasta problema?
Cum sa fie asta lucrare de interes Judetean? Este de interes national toata ziua.
Ca ar trebui si autoritatile locale sa se ocupe de planificare este altceva. Dar se pare ca la noi, in afaara de cateva exceptii, autoritatile locale/judetene doar pun bete in roate sau vor totul de-a gata. Sau mai rau, se trezesc dupa ce avem avans si ordin de incepere ca mai vor si ei o linie de tramvai/bretea sau macar un spatiu pe care sa puna niste panselute.
E greu al naibii sa faci tu SF-ul si exproprierile si apoi sa le predai CNAIR-ului sa faca doar licitatia de de executie.
Deocamdata nu banii sunt problema. Vezi raspunsul de mai sus, punctul 1, la final: Proiectul e prins la finantare buget propriu CNAIR.
AM-ul e problema. Ca trece prin Natura 2000 M-tii Trascau. Deci trebuie un studiu de impact asupra mediului.
Acest blocaj putea fi anticipat, ca muntii Trascau n-au aparut in anul 2015...
Mie imi lasa impresia ca intarzie proiectul intentionat, speculand doar posibile blocaje. In loc sa prevada problemele si sa le adreseze din timp.
Nu trece, e impropriu zis, o mica bucata din proiect ce cativa zeci de metrii "musca" din marginea sitului Natura 2000.
Si da, proiectul e in stadiul de lalaiala pentru cel putin inca 1 an.
Dezinteres total de la CNAIR !!! >:(
Cutter intr-un mesaj despre centura TM mentioneaza ca acest drum (Tureni-A3) este "abandonat" de catre CNAIR (vezi prima parte a acestui mesaj (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=844.msg185542#msg185542))
daca trece doar cativa zeci de m prin natura 2000, chiar nu puteau sa stabileasca traseul mai bine (total in afara siteului) si sa elimine complet aceasta problema?
OMG OMG OMG
Înainte de a vedea dacă avem o problemă sau nu cu mediul trebuie să avem o procedură începută la APM Cluj. Deocamdată nu avem ceva în direcția asta. Și nici nu o să vedem prea devreme. Poate ar trebui întrebat Băluță sau cum l-o fi chemând pe directorul DRDP Cluj de ce nu sunt plătite primele 2 facturi în cadrul acestui contract spre proiectant. De aproape un an de zile sunt pe ROGOP-ul DRDP Cluj acele facturi, încă neplătite.
Raspuns MT la intrebarea deputatului Moldovan:
(https://farm1.staticflickr.com/885/27338627098_866832153f_o.jpg)
http://www.cdep.ro/interpel/2018/r2900A.pdf
Quote from: horatiu.cosma on April 03, 2018, 06:57:27 PM
Înainte de a vedea dacă avem o problemă sau nu cu mediul trebuie să avem o procedură începută la APM Cluj. Deocamdată nu avem ceva în direcția asta. Și nici nu o să vedem prea devreme. Poate ar trebui întrebat Băluță sau cum l-o fi chemând pe directorul DRDP Cluj de ce nu sunt plătite primele 2 facturi în cadrul acestui contract spre proiectant. De aproape un an de zile sunt pe ROGOP-ul DRDP Cluj acele facturi, încă neplătite.
Băruţă se recomanda. Ai numerele de factura sau o referinta a lor? Vreau sa urmaresc firul povestii.
DRDP Cluj zice ca proiectantul Maxidesign SRL Bucuresti nu a obtinut AM. Mai zice apoi ca "urmeaza elaborarea unui studiu de impact" fara a fi clar daca Maxidesign il face, ori DRDP prin alte mijloace. Stii a cui e sarcina?
Raspunsul adresat deputatului Moldovan e copy/paste cu ce am primit eu cu 20 de zile mai devreme. Mie mi-a raspuns DRDP, iar lui MT. Dovada ca exista comunicare intre institutii :lol:
Daca aveti intrebari clare,la obiect, de adresat autoritatilor pe acest subiect, dati-mi de stire. Le trimit eu.
Probabil ca e un raspuns anticipat deja, dat totusi o sa intreb.
Oare ceva noutati despre acest drum de legatura atat de necesar? Mai ales cu dezastrul din Turda din ultima perioada.
Nada.
Exact raspunsul anticipat :(
Mersi oricum
Am trimis si o sesizare catre Prefectura Cluj, raspunsul lor a fost ca au trimis mai departe sesizarea catre DRPD Cluj.
Deci asteptare....
Deja nu mai am rabdare cu trecerea prin Turda... pe pod coloana ca nici de ala nu se ocupa nimeni, pe str Armatei, coloana.
Si nimanui nu ii pasa.. incredibil.. >:(
Poate se rupe podul ăla de tot, că pe jumate e prăbușit. Absolut necesară în acest moment o ieșire de pe A3 în zona Tureni- Mihăilești.
Cel mai rău e că nu e doar o problemă locală, regională - Turda, Cluj - ci una națională. Tot traficul de Moldova trebuie să intre în orașul Turda, inclusiv traficul greu. Pe niște străzi de doi lei. Moldova, plus Maramureș și zona Bistrița, la care se adaugă Clujul care este totuși un pol major, toți suferim la intrarea în acel oraș numit Turda. Sunt doar 5 km de drum nou ce trebuie făcut, este unul dintre proiectele unde raportul cost / efect este excelent. Nu este o investiție majoră, dar fluidizează teribil traficul.
PS bine că au orașe mai mici noduri la extremități - sud/nord sau est/vest (cam toate au - Alba, Sebeș, Deva, Sibiu)... La Cluj lipsește acel nod sud, care este cel mai eficient de făcut exact acolo la Tureni, pentru că drumul european este excelent apoi până spre sudul Clujului.
cine ar putea si ar trebui sa puna presiune pe MT si CNAIR ? Prefectura Cluj ?
E la DRDP Cluj in curte. Trebuie sa mergem peste ei :)
Da, am mai primit o data un raspuns de la ei legat de asta, ceva s-a inceput.
Dar e la partea de "hartogarie", cred.
Si la cat dureaza in Romania treaba asta, cine stie in ce secol vom circula pe acel drum. Daca vom circula vreodata..
Daca are cineva noutati, ar fi super.
Ce exact face DRDP Cluj de dureaza atat de mult hartogariile?
Chiar nu putem face nimic sa ii motivam sa grabeasca procesul?
In mod evident la proiectul asta nu banii sunt blocajul pentru ca sumele implicate sunt simbolice comparativ cu valoarea proiectelor care se finanteaza azi la nivel national!
API pe Facebook (https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/1039198286254178)
În ultimii ani, prin construirea segmentelor de autostradă dintre Sibiu și Deva (A1) și recent dintre Aiud și Turda (A10), traficul dintre nordul sau nord-vestul țării și zonele centrale sau sudice a început să se desfășoare preponderent pe aceste tronsoane de autostradă.
Astfel, Municipiul Turda a devenit un punct de blocaj pe un traseu tot mai aglomerat, preluând traficul dinspre/înspre Cluj, Maramureș, Satu Mare, Bistrița, Sălaj și chiar cel de lung parcurs în afara țării. Rețeaua rutieră executată pentru un cu totul alt nivel de trafic a ajuns în ultimele luni să nu mai facă față, dovadă fiind denivelările pronunțate ale asfaltului în interiorul orașului și, cel mai grav, starea precară a podului peste Arieș de la intrare în Turda, unde se circulă alternativ pe o singură bandă.
Situația poate fi rezolvată extrem de ușor printr-un drum de legătură de 5-6 km între DN1 Cluj-Turda și Autostrada A3 Gilău-Turda. În 2015 a fost semnat un contract pentru întocmirea studiului de fezabilitate pentru acest proiect. Deși studiul de fezabilitate a fost finalizat și aprobat, fiind obținute toate avizele (mai puțin acordul de mediu), contractul s-a blocat complet în 2017 și nu a mai avansat de atunci. Motivul: CNAIR nu a plătit nici măcar un leu proiectantului pentru serviciile realizate.
Solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor România să nu aștepte momentul în care circulația pe podul peste Râul Arieș va deveni imposibilă și să rezolve de urgență problemele acestei conexiuni noi dintre A3 și DN1 în zona Mărtinești-Tureni.
Apropo de podul de la Turda de pe DN1 peste râul Arieş la la km 444+840, exista expertiza tehnică nr.82/2016 care zice:
QuoteTotodată, 's-au constatat degradări şi deplasări a grinzilor marginale pe deschiderile 2,3, 4, fapt care adus Ia apariţia unei crăpături de 10 cm între cale şi trotuar pe cele 3 deschideri, punând în pericol siguranţa circulaţiei, degradări la elementele de rezistenţă care susţin calea podului (culei de beton exfoliat, pile cu beton erodat şi reducere a secţiunii armăturilor datorate ruginei, etc.)
http://gazetadecluj.ro/tranzitat-de-sute-de-masini-pe-zi-podul-din-turda-sta-sa-cada/ (http://gazetadecluj.ro/tranzitat-de-sute-de-masini-pe-zi-podul-din-turda-sta-sa-cada/)
Circulatia a fost inchisa complet pe acest pod cand am trecut eu sambata prin zona.
S-au apucat de ceva lucrari? Sau inchiderea circulatiei nu avea legatura cu podul?
Ce sa mai, e clar ca e nevoie maxima de acest drum de legatura.
ar trebui un protest in Turda - gen pietoni sa blocheze giratoriul ala mare, 5 minute in fiecare zi, dar in fiecare zi
sa fie presiune pe prefectura, pe CJ care sa se propage spre MT si CNAIR / DRDP
Au mai reasfaltat zonele mai nasoale pana in pod, de la intersectia cu varianta pentru masini mici.
Mai avem ceva noutati despre acest proiect? Mai exact noutati de la DRDP Cluj? Avand in vedere ca in Turda dupa deschiderea tronsoanelor din A10 este jale ... + podul magnific care abea mai rezista de la intrarea in oras..
O sa fie putin si mai jale peste cateva luni cand dau drumul si la podul peste Somes de la Gilau!
Chiar nu văd legătura...
Drumul asta o să ajute traficul dinspre Alba sau Mureș către Cluj, sau cel de tranzit către Dej/Baia Mare/Bistrița. De ce deschiderea noului segment de A3, înspre nord, ar îngreuna traficul prin Turda?
Daca i-ar duce capul, cu un minim efort se poate face un nod unde e accesul spre fosta baza Bechtel de la Savadisla. Cel putin pt masinile mici ar fi o alternativa de intrare in Cj.
E stramt locul dar daca au intrat utilajele Bechtel pe acolo merge :). Trebuie doar un drum prin fosta baza Bechtel si in max 2 luni se poate deschide (poate sa incerce in regie proprie CNAIR-ul )
^
ca sa ajungi acolo, din Cluj Napoca de exemplu, nu trebuie sa treci tot prin Floresti?
Orice legătură care nu conectează cumva DN1 între Turda și Cluj e cam degeaba. Acolo e centură și numai așa traficul mare va avea trei locuri de intrare/ieșire de pe autostradă. Nădăsel- Gilău și Tureni. Abia așa putem zice că autostrada e legata cumva cu cap și pentru cei care merg spre Dej, Bistrița, etc.
Cred ca Cip zice de locatia asta:
https://www.google.ro/maps/@46.6588271,23.4978501,403m/data=!3m1!1e3 (https://www.google.ro/maps/@46.6588271,23.4978501,403m/data=!3m1!1e3)
Unde iesirea de pe A3 exista deja:
(https://i.imgur.com/jCDnFCg.jpg)
Lipsesc 1,5km de drum pana in DJ107L care e asfaltat si bun pentru trafic usor. Apoi in 21 de km ajungi in Buna Ziua, cartierul din sudul clujului, trecand inainte prin satele Ciurila, Salicea, si padurea Faget.
aceasta iesire de pe autostrada pare mai mult o iesire de urgenta. nu imi pare in parametri care sa permita traficul in siguranta. la ce specimene sunt la noi in trafic as vedea multe accidente acolo.
ar fi foarte buna o legatura cu drumul care merge in Salicea/Faget dar asta nu mi se pare OK
Asta tot nu rezolva problema Municipiului Turda, tot legatura din zona Tureni ramane cea mai buna solutie.
Dar decat solutia prin fosta baza Bechtel, o solutie mai buna (zic eu, ca ne-specialist) este mai la sud de solutia propusa mai sus, si anume langa Ciurila, la intersectia cu DJ107R, (harta (https://www.google.ro/maps/@46.6302321,23.5513562,500m/data=!3m1!1e3)). De ce? Pentru ca pe acel drum (DJ107R) vei ajunge in Cluj, si de ce sa nu faci nodul exact la intersectia A3 cu acel drum, nu la 2km departare de el.
Am intuit aceasta solutie inca din 2016, dar totusi sunt si niste dezavantaje pe care nu stiu se pot mitiga, sau sunt destul de mici ca sa fie trecute cu vederea.
Le-am enumerat aici: https://clujeuropean.com/2016/07/10/autostrada-a3-nod-ciurila-dj107r/
(https://clujeuropean.files.wordpress.com/2016/07/nod-ciurila.jpg)
Varianta mea era cel mai usor de realizat si cel mai usor de deschis traficului. Si doar pentru masinile mici. Pana la intrarea in fosta baza avem subtraversarea facuta si asfalt.
Cei 1.5km de care zice si Bogdan au nevoie doar de asfal, fundatia fiind realizata bine de tot de catre Bechtel pt ulilajele lor :)
Nu e o alternativa la nodul de la Tureni, doar e o salutie mai rapida si mai ieftina de a conecta jumatate din Cluj la A3 fara a mai intra prin Floresti.
Quote from: elphax on August 16, 2018, 09:35:08 AM
aceasta iesire de pe autostrada pare mai mult o iesire de urgenta. nu imi pare in parametri care sa permita traficul in siguranta. la ce specimene sunt la noi in trafic as vedea multe accidente acolo.
ar fi foarte buna o legatura cu drumul care merge in Salicea/Faget dar asta nu mi se pare OK
Cam asa e, dar am vazut astfel de iesiri utilizate prin Europa.
probabil s-a discutat in trecut, dar pana la urma, aceasta sectiune de autostrada nu are nici un nod in 52 de km
cel de la Tureni e necesar ca si aerul - daca il faceau de pe atunci ar fi generat destul trafic pentru a moderniza deja drumul din zona si nu aveam asa multe probleme azi
cel din zona Ciurila era si el bun - exact cum spune Bogdan, ajuta mult zona respectiva dpdv economic . totusi, aici eu personal as prefera sa nu se faca - s-ar aglomera si distruge o zona foarte frumoasa. s-ar construi mult si ar strica natura si peisajul
Turda-Gilau are 40 km
^^Intreb si eu exact ca si un nespecialist: De ce nu se vrea/poate o continuare fireasca a centurii din zona Valcele cu conexiune la autostrada? Adica sa se continue centura din zona nodului cu DN1 la Valcele si sa intepe oriunde in A3. Nu ar fi mai firesc si mai logic asa?
Firesc ar fi dar uită-te ce distanta este. Trece cea mai mare parte prin pădure, ar fi nevoie de niste viaducte care nu ar fi tocmei ieftine, acordul de mediu ar dura între câtva ani și o veșnicie. Execuția ar fi finalizată și sărbătorită la centenarul al doilea.
Ce-a mai plauzibilă și realizabilă varianta este Tureni-DN1.
Oricum și Centura Metropolitana din Cluj Napoca e cam SF ( de la sciene fiction) 38 km care trec prin câteva zone foarte complicate din punct de vedere urbanistic, exproprieri, etc.
Un raspuns de la DRDP Cluj mai jos.
Incredibil cum de 1 an si o luna proiectul este tot in faza de promovare catre consiliul interministerial. Vezi raspunsul de le pagina 2 a acestui thread.
Au facut un pas in spate si cu finantarea. Nu mai e din bugetu propriu, ci incearca sa ii gaseasca bani de la bugetu central, sau europeni.
(https://i.imgur.com/36Mvpne.png)
Rolul intregului aparat administrativ in domeniu e sa faca sa para foarte complicat de facut lucruri simple gen 5 km de drum 1+1 si o intrare in autostrada fara complicatii tehnice.
De la Turda la Gilau nu sunt intrari si iesiri de pe autostrada, nu sunt puncte de servicii desi au trecut 10 ani de cand e gata autostrada!
Pentru cea mai mare parte a Clujului autostrada Turda-Gilau si viitoarea Gilau-Nadaselu sunt ca si inexistente. Pe ambele segmente intrarea se face traversand cele mai aglomerate zone de la periferia Clujului, Floresti si Baciu.
Orice clujean nemazochist cand aude de Floresti sau Baciu se gandeste automat la rute alternative, singurul interval orar cand sunt atractive rutele astea sunt intre 12 noaptea si 6 dimineata.
Cateva informatii (nu stiu cat de "reale", sau e doar gargara):
"Centura nu a intrat în Hotărâre de guvern pentru a fi făcută. Am discutat cu dl. secretar de stat, la rândul lui a discutat cu comisia ministerială și se lucrează, ca în 4 săptămâni să iasă hotărârea de guvern, iar această centură să fie prinsă la execuție, apoi în noiembrie, la a treia rectificare de buget a Guvernului să reușim să alocăm bani, să începem demersurile, e vorba de 4,2 km."
http://turdainfo.ro/index.php/mai-multe/administratie/14190-sperante-pentru-asa-zisa-centura-ocolitoare-a-turzii
Asa cum zice si articolul, poate sunt naiv, dar chiar ma leg de orice speranta.
Sper ca drumul asta sa fie construit vreodata, ca deja prin Turda e dezastru.
Va transmit mai jos ce raspuns am primit de la CNAIR legat de acest drum. Poate cineva mai experimentat imi poate explica ce inseamna asta.
Urmare a petiției dumneavoastră prin care solicitați informații privind stadiul lucrărilor la drumul de legătură între A3 și DN1 în zona localității Mărtinești, , vă comunicăm următoarele:
Pentru proiectul ,,Elaborare studiu de fezabilitate – Drum de legătură între Autostrada A3 și DN 1 (zona localității Mărtinești)"- Contract pentru «Servicii de întocmire studii teren, proiectare Studiu de Fezabilitate, avize și acorduri, asistență tehnică în perioada de clarificări solicitate la documentația de atribuire a Proiectului Tehnic și execuție pentru ,,Drum de legătură între Autostrada A3 și DN 1 (zona loc. Mărtinești)"» se fac demersuri pentru a fi cuprins într-un program de finanțare, fie în Master Planul General de Transport, fie în Programul Operațional Infrastructura Mare.
Proiectul faza Studiu de Fezabilitate a fost avizat în C.T.E. C.N.A.I.R. S.A. (cu mențiunea ,,în soluția prezentată la varianta 2 și sistem rutier flexibil cu continuarea procedurii obținerii acordului de mediu") și în C.T.E. M.T. (cu mențiunea ,,ca până la supunerea spre avizare a Consiliului Interministerial, C.N.A.I.R. S.A. va trebui să prezinte informații suplimentare privind identificarea surselor de finanțare"). Este în derulare procedura de promovare în vederea obținerii avizului Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe (aviz condiționat de identificarea sursei de finanțare).
După obținerea avizului Consiliului Interministerial, documentația va fi promovată în vederea obținerii Hotărârii de Guvern de aprobare a indicatorilor tehnico-economici pentru realizarea obiectivului.
Calendarul precis al lucrărilor va fi implementat în momentul în care sursa de finanțare va fi asigurată, după obținerea Avizului Interministerial și a Hotărârii de Guvern de aprobare a indicatorilor tehnico-ecnomici.
După parcurgerea etapelor menționate mai sus, va fi demarată procedura de execuție a lucrărilor.
Cu stimă,
CNAIR S.A.
Pai iti explicam, dar spune ce n-ai inteles. :)
Explic eu ce zice scrisoarea aia:
1. Nu s-a făcut nimic în plus față de anul trecut.
2. Nu s-a depus nimic la APM Cluj pentru a începe procedurile pentru obținerea acordului de mediu.
3. Consiliul ăla Interministerial de Avizare a Lucrărilor Publice nu dă ok-ul fără acord de mediu, deci nu se poate ajunge la Hotărâre de Guvern de aprobare a indicatorilor tehnico-economici.
4. Din cele de la punctul anterior, nu se poate lansa o licitație, sau se poate ca la Sibiu-Pitești 1&5 (fără acord de mediu), dar se va bloca la un moment dat.
Singura șansă de deblocare e să plătească DRDP Cluj cele 2 facturi emise de proiectant încă din 2017.
mersi Horatiu :(
20 septembrie la TVR Cluj, primarul din Turda (PSD) spunea ca:
- avem si un secretar de stat la MT din judetul Cluj care sigur ca ... tine la judet si a incercat si se pare ca va fi o hotarare cat de repede sa fie aprobat (citat aproximativ)
Aveti aici link direct la discutie (dupaia vorbeste si despre podul de la Turda - unde a fost contractat proiectantul):
https://youtu.be/Vvo2QxMnifU?list=PL0kgFO8KjIMHaKtXzAaq8cv7o37wpWI1m&t=1513
Dacă fac legătura aceea mai luam o gură de aer până fac VOCJ-N.
VOCJ-nord nu exista nici macar la nivel de carioca pe harta
Intrebarea mea e daca ar putea traficul Gilau-Jucu sa fie redirectat pe la Tureni. Timpul de parcurs ar fi destul de predictibil spre deosebire de intrarea in Baciu si Cluj. Dar nici distanta, nici topografia (Gilau-urcare-coborare-Tureni-urcare-Valcele-coborare-Jucu) nu ajuta.
raman mai multe probleme
- aglomeratia din zona Apahida unde se merge pe o singura banda
- pantele dure de pe centura existenta
- pantele de langa Tureni - ar fi necesar sa fie cel putin 2+1 daca nu chiar 2+2
- la cum vad eu estimarea la 8:45 vineri dimineata nu se castiga timp nici combustibil
(https://i.imgur.com/pJSdYyEh.jpg) (https://i.imgur.com/pJSdYyE.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)ed by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)[/size]
Nu imi e clar ce ai vrut sa demonstrezi dar imi pare ca:
De la Tureni nu intrii pe A3 (daca ar fi nod) ca sa ajungi in Apahida, ci mergi drept si dreapta pe centura Clujului.
Quote from: cristi5 on October 05, 2018, 08:24:37 AM
Intrebarea mea e daca ar putea traficul Gilau-Jucu sa fie redirectat pe la Tureni. Timpul de parcurs ar fi destul de predictibil spre deosebire de intrarea in Baciu si Cluj. Dar nici distanta, nici topografia (Gilau-urcare-coborare-Tureni-urcare-Valcele-coborare-Jucu) nu ajuta.
Din punctul meu de vedere, nu cred ca ajuta traficul Gilau-Jucu din punct de vedere al distantei.
Este mult prea mare ocolirea fata de Gilau - Floresti - Cluj-Napoca (Bulevardul Muncii) - Jucu. (poate si Baciu undeva prin mijloc)
Dar ca timp s-ar putea sa ajute. Eu totusi cred ca lumea nu o va lua pe acolo. Cred ca tot numai traficul N - S (si invers va fi ajutat).
Din ce vad eu, poate ma insel (chiar sper sa ma insel si toata lumea sa ocoleasca orasul :D), tot ce merge dinspre V spre Moldova (mai ales nordul Moldovei), trece prin Cluj-Napoca, chiar prin centru. Foarte multe masini tranziteaza orasul prin centru catre Moldova.
Dacă se face și restul de A3 până la Tg Mureș, foarte probabil că mult din traficul către Moldova o va lua direct pe A3 de la Gilău. Ar rămâne doar traficul către Bucovina/Botoșani care va prefera să treacă prin Cluj, în direcția Dej-Bistrița. Dar și aici, poate că odată cu terminarea A3 între Borș și Suplacu se va muta din trafic ca să treacă prin Zalău-Dej.
Exact, primaria Cluj ar trebui sa gaseasca modalitati sa sprijine Tureni. Pana se construieste Tureni, e gata A3 pana la Targu Mures. Apoi Clujul poate inchide traficul greu prin oras (intre Baciu si Muncii) redirecandu-l pe la Tureni. Ramane numai traficul care are ca destinatie Clujul...
@dragos: cu A pana la Ungheni, am o vaga presimtire, ca BT/SV vor prefera rutele prin Reghin (spre Bistrita sau Tg Neamt), nu prin Dej :)
Am fost si eu sambata prin zona, pe la ora 15:00 prin Baciu, dupa ce am trecut de blocuri, era chiar lejer.
Cat despre Tureni, stiu ca erau probleme acolo cu un sit Natura 2000.
Tureni nu mai are ce face. A făcut ce depindea de ei. Mingea e la CNAIR ( DRDP Cluj) . Eventual CJC și Municipiul Cluj să mai preseze politic. În rest totul este in mana "partenerului serios" ...
Fara presiune publica si mai ales politica nici poveste sa se faca vreodata legatura A3 la Tureni!
Tureniul ca Tureniul, dar nu inteleg de ce nimeni din Turda nu face presiune.
Acolo e ceva grav. Cozi tot timpul aproape. Mai au si podul de sta sa cada...
Quote from: mihaihedes on October 08, 2018, 05:00:56 PM
Tureni nu mai are ce face. A făcut ce depindea de ei. Mingea e la CNAIR ( DRDP Cluj) . Eventual CJC și Municipiul Cluj să mai preseze politic. În rest totul este in mana "partenerului serios" ...
Ești sigur că Tureniul a făcut ce putea face?
Eu știu că factorii de decizie locali s-au opus inițial pentru varii motive - de la întreruperea accesului spre o parte din terenuri, la ceva conductă mare de apă care urma să fie trasă prin zonă.
Mie așa mi-a rămas în minte, că local nu s-a dorit centura de legătură cu A3 (poate nu niciodată, dar cu siguranță nu atunci).
Sau cel puțin ei au fost cei care au oprit atunci tot procesul, imediat după publicarea planșelor cu opțiunile de traseu, la dezbaterile de la primăriile din zonă.
PS - cel puțin teoretic, situl N2000 nu ar trebui să fie o piedică reală.
E foarte puțin afectat un colț și așa afectat.
Acolo trebuie doar făcute actele, parcursul oricărui proiect la Agenția de Mediu, cu studii de teren, apoi cu avizare, etc.
Nici asta nu sunt sigur că s-a făcut.
Eu zic că mai e mult până departe.
^
consiliul local Tureni a eliberat avizul. s-a intamplat de vreo doi ani.
intr-adevar au fost ceva conditii, dar s-au solutionat si ideea e ca CL Tureni a acordat aviz proiectului.
Acesta era ultimul stadiu al proiectului la începutul lui septembrie. Comuna Tureni a luat demult deciziile care trebuia să le ia. Acum mingea este la București blocată în ceva sertar...
Quote from: prd.marius on September 04, 2018, 11:38:44 AM
Va transmit mai jos ce raspuns am primit de la CNAIR legat de acest drum. Poate cineva mai experimentat imi poate explica ce inseamna asta.
Urmare a petiției dumneavoastră prin care solicitați informații privind stadiul lucrărilor la drumul de legătură între A3 și DN1 în zona localității Mărtinești, , vă comunicăm următoarele:
Pentru proiectul ,,Elaborare studiu de fezabilitate – Drum de legătură între Autostrada A3 și DN 1 (zona localității Mărtinești)"- Contract pentru «Servicii de întocmire studii teren, proiectare Studiu de Fezabilitate, avize și acorduri, asistență tehnică în perioada de clarificări solicitate la documentația de atribuire a Proiectului Tehnic și execuție pentru ,,Drum de legătură între Autostrada A3 și DN 1 (zona loc. Mărtinești)"» se fac demersuri pentru a fi cuprins într-un program de finanțare, fie în Master Planul General de Transport, fie în Programul Operațional Infrastructura Mare.
Proiectul faza Studiu de Fezabilitate a fost avizat în C.T.E. C.N.A.I.R. S.A. (cu mențiunea ,,în soluția prezentată la varianta 2 și sistem rutier flexibil cu continuarea procedurii obținerii acordului de mediu") și în C.T.E. M.T. (cu mențiunea ,,ca până la supunerea spre avizare a Consiliului Interministerial, C.N.A.I.R. S.A. va trebui să prezinte informații suplimentare privind identificarea surselor de finanțare"). Este în derulare procedura de promovare în vederea obținerii avizului Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe (aviz condiționat de identificarea sursei de finanțare).
După obținerea avizului Consiliului Interministerial, documentația va fi promovată în vederea obținerii Hotărârii de Guvern de aprobare a indicatorilor tehnico-economici pentru realizarea obiectivului.
Calendarul precis al lucrărilor va fi implementat în momentul în care sursa de finanțare va fi asigurată, după obținerea Avizului Interministerial și a Hotărârii de Guvern de aprobare a indicatorilor tehnico-ecnomici.
După parcurgerea etapelor menționate mai sus, va fi demarată procedura de execuție a lucrărilor.
Cu stimă,
CNAIR S.A.
Dacă se așteaptă după finanțare aprobată de guvern... Dzeu cu mila! Oare în ce măsură se poate implica consiliul județean pentru această finanțare a SF-ului?
Fara presiune din partea autoritatilor din Turda nu se va face nimic. Pana acum nu am vazut aceasta presiune. Primarul este PSD, posibil si asta sa fie o explicatie pentru tacere.
am mai zis, protest zilnic in giratoriul din Turda de la 12:00 la 12:15 pana se misca ceva
blocata trecerea de pietoni sau cevaa
Nu cred că trebuie să ne bazăm doar pe presiunea celor din Turda. E o problemă care afectează o proporție foarte mare din locuitorii județului:
1. pe cei din Turda, deoarece au un trafic de tranzit substanțial
2. pe cei din Cluj, deoarece orice deplasare în/din direcțiile Alba/Mureș ia cu ce puțin 15 minute în plus față de soluția cu acest drum de legătură.
Eu mai degrabă aș încerca să pun presiune pe consiliul județean ca să ia inițiativa. Dar aici mi se pare că Păunel e mai preocupat de războiul lui cu Ciceo la aeroport și de peticirea drumurilor județene, pompos promovată ca reabilitare.
Si eu zic ca CJ ar trebui sa insiste pentru realizarea acestui drum. Dar ar ajuta si implicarea primarului turdean, mai ales ca e PSD-ist. Si da, Tise nu e ceea ce ar trebui sa fie la conducerea judetului, e preocupat de lucruri prea marunte, nu zic ca e rau ca reface drumurile judetene, dar e nevoie de mult mai multa viziune la CJ.
nu vor sa faca , si e un mizilic, un ciot de 4 km si 2 intersectii - se poate face in 12-16 luni
Mintea de pe urma a romanului: pricepem tot mai bine ca siguranta in localitati e mai mult de jumatate din siguranta rutiera. O scoatere din Turda (si Tureni) a fluxurilor majore ar fi aur pentru siguranta.
Să nu uităm de podul peste Arieș.
Care stă să cadă.
De care ar scăpa tot traficul de legătură.
Nu mai avem nici o noutate despre acest drum? Care dupa parerea mea ar scoate majoritatea traficului din Turda... 5-6km de drum pentru a "salva" un oras + un pod care sta sa cada
da..si eu sunt curios.Este evident solutia cea mai buna pt a scapa de Turda si de podurile mortii..
Daca ati avea sa zicem 20 minute cu directorul DRDP Cluj, ce ati intreba concret despre acest proiect?
Incep eu:
1. care e stadiul actual al proiectului?
2. cate plati s-au facut catre proiectantul Maxidesign?
3. cum e cu acordul de mediu?
4. cum e cu promovarea aia in limbaj de lemn ca sa obtineti Hotararea Guvernului pt proiect?
5. finantare?
go!
Am fost la DRDP Cluj si am discutat despre proiect, au fost amabili si m-au primit. Am cerut un punt de vedere si proiectantului Maxidesign, nu au raspuns.
Contractul SF va fi probabil reziliat si relicitat in lunile urmatoare. Desi proiectantul a livrat si facturat o parte din cerinte - studiu de traseu, aviz de la primarii, alte studii - DRDP nu le poate plati. Asta pt ca in contract scrie ca prima plata e dupa obtinerea tuturor avizelor, inclusiv acord de mediu. Ori proiectantul nu a mers mai departe sa obtina si acest ultim acord.
Blocajul asta e de aprox 2 ani. Contract semnat in 2015. Mai mult, in lipsa platilor, drepturile de autor asupra documentelor de pana acum sunt ale proiectantului, deci DRDP o ia de la zero.
Pacat, proiectul avea aviz CTE, daca mai lua AM ar fi urmat o hotarare de guvern si apoi licitatie de construire. De ce stam blocati de 2 ani? nu stim.
Cat costa proiectul? Hai sa organizam o cheta sa deblocam situatia. Pe bune, sunt zeci de mii de soferi care ar beneficia. Dati un leu la Ateneu, sau ma rog, la proiect.
Este absolut absurd ca din cauza unui contract prost, a proiectantului "sarac" si a beneficiarului constrans de cadrul legal stupid, proiectul sa strea in coada de peste ani de zile, dupa care sa se reia de la capat. Asta in conditiile in care legaturile la putinele autostrazi pe care le avem sunt dezastru (Turda, Cluj-Gilau, Timisoara-Dumbravita) si o legatura buna poate pune in valoare autostrada (vezi A3 in Bucuresti)
Din moment ce era aprobat in CTE, era ceva de capul proiectului.
si totusi ...de ce nu s-a mers mai departe pt obtinerea AM?
trist, poate e rea vointa, dar nu se putem face cumva presiuni la primaria Turda si Consiliu Judetean?
@cristi, mi-am notat si valoarea contractului undeva, revin deseara. Conform ofertei financiare toate studiile facute pana acum valoreaza ridicola suma de 56 mii lei. Atata a ofertat Maxidesign....
@adi, asta i-am intrebat pe Maxidesign, dar n-am trecut de secretara. Apropo, firma e din bucuresti, poate vrea cineva sa ii sune si sa ceara o intalnire. Horatiu? :)
232 mii lei fara TVA, valoarea contractului pentru SF.
serios, cu o cheta adunam banii astia si nu stateam blocati cu anii, pentru ~50 de mii de euro, cat o garsoniera in cluj.
Deci din ce inteleg eu, o sa mai treaca cativa ani pana o sa inceapa lucrariile.. daca o sa inceapa vreodata. Pacat ca a castigat o firma din Bucuresti, care si-a dat intereses "maxim" pentru acest proiect...
Ar fi frumos daca am putea face ceva, noi cetatenii de rand, pentru a putea beneficia de acest drum de legatura. Sunt convins ca multi soferi isi doresc acest drum.
Nu exista nicio posibilitate pentru a pune presiune? O petite?
In cazul in care doriti sa alegeti ca prioritate Drumul de legatura A3 - DN1 (Tureni) pentru zona metropolitana a Clujului, puteti folosi urmatorul link: https://kwiksurveys.com/s/E7k9AFsk#!/0
Cand clujenii si florestenii au noroc cu altii...
https://www.ziardecluj.ro/primarul-de-turda-cristian-matei-si-deputatul-cristina-burciu-lovitura-de-imagine-incredibila-s-introdus-buget-breteaua-de-autostrada-care-iese-la-martinesti?fbclid=IwAR1Xb5lRe1ZFqQ8gjm9BVzY-9j-jEWadydZMcxWp5Z2cWun3koCWOl-rHLk
Nu au noroc cu alții. La DRDP Cluj se știa din ianuarie că se reface SF-ul și că va fi bugetat. Astea sunt aroganțe politice. Nu are prea multe primarul din Turda de spus la MT sau la CNAIR. Poate îl salută respectuos dar...cam atât.
Si doar SF-ul este bugetat? Adica sa presupunem prin absurd ca ar fi gata anul asta ... dupa mai urmeaza ceva?
Alexa si fituica lui (ziar decluj) nu merita citata pe un forum serios. Prea mult fake news si pro psd in ziarul ala ca sa merite sa fie citit. Noroc pe supararea.... de fapt proiectul de ingropat si ei habar nu au.
Ceva noutati despre lansarea licitatiei? Sau inca nu sunt gata documentele?
^
Inca nu sunt gata documentele pt relicitare. Nici rezilierea cu Maxidesign nu e semnata inca, ceva termene ce trebuie sa curga. Incerc sa aflu mai multe.
Multumim frumos pentru ajutor alexV. Asteptam(cel putin eu) cu interes raspunsul tau. E un drum atat de important pentru cei care sunt nevoiti sa tranziteze Turda.. plus pentru toti locuitorii Turzii.
Am putea spune ca are si Clujul jumate de "centura" daca unim Autostrada A3-> Drum de legatura Tureni -> DN1 (2 benzi aproape pe toata lungimea pana la Valcele) -> Centura Valcele - Apahida.
Acestul drum ar scurta cu minim 20 de minute distanta dintre Cluj (zona Sud) si Autostrada A3. Am scapa si de podul fantoma din Turda si in general de toata infrastructura proasta a Turzii ..
Vor sa reliciteze luna asta, cel mai devreme pe 20 martie.
Ce liciteaza? Completare SF - cu obtinerea AM, arheologie, co-existenta cu utilitati - si Proiectul Tehnic.
Pastreaza studiul de traseu, studiul topo, studiul geo fara intruziv. Reziliaza cu Maxidesign, ii platesc conform ofertei, si probabil se ajunge la proces, care nu ar trebui sa afecteze relicitarea.
Cu SF obtinut merg in consiliul interministerial unde vor sa obtina fonduri UE pt executie. Apoi liciteaza executia. Vom vedea.
Mersi inca o data Alex, daca mai afli cumva informatii dupa 20 martie, asteptam sa ne elucidezi si pe noi :D
Ionuț, tu ai fost în comisia de transporturi parcă.
Ai idee ce a înțeles greșit căpcăunul ăsta de la Ziua de Cluj sau sursa lui?
Nu îmi vine să cred că Tureniul ar putea bloca dezvoltarea orașului Cluj.
Grozav, dacă vrea fiecare tunel, mai facem autostradă la anu și la mulți ani.
Noua legătură îl deranjează pe primar, dar faptul că drumul mare e intens circulat de TIR-uri nu.
Bravos națiune.
Iată textul:
Construirea unui tunel care să lege Centura de Est a municipiului Cluj-Napoca la Autostrada Transilvania (A3) a fost propusă în Comisia de transporturi în urma refuzului Primăriei Tureni de a accepta o conexiune de suprafață.
Deputatul Marius Bota a propus ministrului transporturilor, Răzvan Cuc, și directorului Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga, prezenți în Comisia de transporturi din cadrul Camerei Deputaților, studierea unei noi soluții constructive pentru racordul Centurii de Est a Clujului la A3.
"Această propunere vine ca urmare a blocării studiului inițial și a neacceptării soluției de către Primăria Tureni", a motivat deputatul.
https://ziuadecj.realitatea.net/economie/tunel-de-racordare-a-clujului-la-autostrada-transilvania-ce-s-a-propus-in-parlament--183668.html (https://ziuadecj.realitatea.net/economie/tunel-de-racordare-a-clujului-la-autostrada-transilvania-ce-s-a-propus-in-parlament--183668.html)
Nu era in niciun plan, ca centura sa fie construita din start pana la A3?
Eu sper doar ca deputatul să fi aberat pe baza unor informații vechi, de acum câțiva ani când în CL Tureni s-a votat împotriva proiectului (nu mai țin minte din ce considerente). Dar de atunci s-au schimbat foarte multe.
I-am scris lui Calin Poenaru - director editorial al fituicii - si i-am atras atentia ca CL Tureni a avizat pozitiv proiectul in 2017 (uau!)
http://comunatureni.ro/wp-content/uploads/2017/06/HOTARAREA-89-DIN-18.05.2017-drum-de-legatura-DN-1-A3.pdf
Mai departe, persoanele cu care am vb de la drdp cluj nu au cunostinte de implicarea Primariei CLuj in proiectul derulat de DRDP. Deci ce declara primarul si mai departe parlamentarul ar putea fi declaratii politice fara acoperire ?! in pregatire de campanie?
Probabil din dorinta de a atrage cititorii, apar astfel de fake news... sper sa fie un fake news avand in vedere proiectul avizat pozitiv din 2017
Cam asta indura soferii care vor sa ajunga in partea de Sud sau Est a orasului Cluj cand coboara de pe autostrada la Turda... Cu drumul de legatura ar rezolva si problema asta destul de importanta.. pacat ca nu se vrea..
(http://i.imgur.com/binpvbq.jpg) (https://imgur.com/binpvbq)
Alex nu mai ai nicio noutate despre licitatie?
O sa revin la inceputul lui Aprilie, sper cu info noi.
Nu sunt vesti prea bune aici, o sa vina alexV cu detalii.
Avem vesti si proaste si bune (sa zicem). Se doreste implementarea proiectului putin diferit vom avea distractie la acordul de mediu cu zona din Natura 2000.
API pe Facebook (https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/1216832428490762)
Drumul de legătură A3-DN1 din zona localității Tureni din județul Cluj este în aer!
Șoseaua care va degreva municipiul Turda de traficul de tranzit descărcat de pe Autostrăzile A3 și A10 este momentan în impas din cauza disputei contractuale dintre CNAIR și prestatorul studiului de fezabilitate inițial.
În prezent, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin intermediul DRDP Cluj, se pregătește să deruleze o nouă licitație pentru realizarea unui studiu de fezabilitate la pachet cu proiectul tehnic (SF+PT). Se dorește execuția unui șosele cu două benzi pe sens și intersecții/noduri denivelate care sunt impuse de ultimele studii de trafic.
Solicităm oficialilor CNAIR să asigure finanțarea acestei investiții vitale în regiune și demararea de urgență a procedurilor de achiziție publică pentru SF+PT. În caz contrar, după finalizarea Autostrăzii A10, traficul rutier din Turda va fi complet congestionat.
Quote from: Ionut on April 03, 2019, 07:16:55 PM
Șoseaua care va degreva municipiul Turda de traficul de tranzit descărcat de pe Autostrăzile A3 și A10 este momentan în impas din cauza disputei contractuale dintre CNAIR și prestatorul studiului de fezabilitate inițial.
Acolo treaba e putin mai complicata, pentru ca un subcontractant i-a dat si pe unii si pe altii in judecata.
Mulțumim de informări.
Dacă se va lucra în Turda la ambele căi spre Sud (pod Arieș + trecerea de la Dedeman peste CF), atunci eu unul o voi lua pe Gilău pe A3.
Sper să nu dureze o veșnicie.
Quote from: ciprebbe on April 03, 2019, 05:30:10 PM
Nu sunt vesti prea bune aici, o sa vina alexV cu detalii.
Proiectul e asa de vechi, ca ultimele date de trafic impun un drum 2+2. Insa Maxidesign a studiat traseu pt drum 1+1, deci proiectul mai face un pas in spate, si DRDP reiau totul de la 0. Studiile lui Maxidesign sunt expirate sau nu se mai aplica noului drum. Nu mai exista comunicare intre beneficiar si proiectant. Urmeaza candva licitatie pt SF + PT, dupa ce obtin de la CNAIR finantare pt studiu. Am mai zis ca proiectul e la stadiul 0? :)
Cum ar zice englezii, what a clusterfuck.
Quote from: ciprebbe on April 03, 2019, 05:30:10 PM
vom avea distractie la acordul de mediu cu zona din Natura 2000.
Nu cred. Chiar daca trece ft putin prin Natura 2000 M-tii Trascau, nu vor fi probleme tehnice. Doar birocratie in sensul ca trebuie cerut un acord in plus de la mediu. Am discutat in detaliu cu o alta ocazie: cei de la mediu sunt ingrijorati mai mult de deranjul din timpul santierului. La cate probleme are acest proiect, situl Natura 2000 nu intra in top 10.
Nici eu nu cred că vor fi probleme cu situl N2000...
Nodul ciupește foarte puțin din sit.
Cred că va trece relativ ușor prin proceduri acolo.
Deci din cele scrise mai sus, ar trebui sa ne bucuram daca circulam pe acest drum peste aproximativ 5 ani ...
? Pai nu exista SF. Suntem la pasul 1. Pana nu e gata SF si nu apare pe baza lui un AM si o licitatie, nu poate estima nimeni nimic.
Actualul contract de SF (esuat) dateaza din 2014.
DRDP Cluj administreaza proiectul. Rezultatele se vad.... Au dat peste un prestator slab si acolo s-au impotmolit.
DRDP Cluj a primit si premiu, daca nu ma insel de curand, din partea CNAIR (sau poate doar la Cluj s-a tinut "gala de premiere"). Cred ca si merita >:(
Doar CNAIR e in masura sa ii traga la raspundere pe cei de la DRDP Cluj? Chiar nu pot intelege cum e o nepasare totala(aproape) pentru acest proiect atat de important...
Asta patesti daca e atribuit contractul la un pret de dumping si se merge pe ideea ca dregem bucuiocul pe parcurs.
Cand prestatorul a dat de greu si a vazut ca nu poate drege a incercat verzi si uscate, a emis si doua facturi in conditiile in care contractual nu a indeplinit toti pasii specificati pentru a i se pute efectua prima plata. E si vina CNAIR-ului care a cerut chestii suplimentare si nu s-au inteles. S-a ajuns in blocajul de acuma cand prestatorul nu mai face nimic si cnair-ul nu il poate plati pt ca nu a facut ce i s-a cerut in contract.
Solutia de acum, de a modifica in totalitate proiectul si licitatie noua, mi se pare singura solutie de a merge mai departe cu implementarea in teren a drumului. Vechiul prestator nu va putea bloca licitatia si va ramane cu ceva maculatura (se va merge clar in instanta si se va stabili vinovatia si despagubirile fiecarei parti (cnair poate sa ii emita facturi de penalizare in acest moment pt nerespectarea contractului:) ). Daca nu se face pasul asta, cu actuala relatie prestator-companie nu o sa se ajunga la finalizare prea curand.
Sper totusi ca sa se mearga inainte pe noua idee , sa se accelereze procedurile si undeva prin 2021 sa putem circula pe drum.
De acord ca solutia de a reporni SF e buna dar pana acum ce-au pazit? Nu puteau lua decizia acum 3-4 ani? Pentru un SF pe cativa km nu e nevoie de mai mult de un an.
Eu cred ca a fost si lipsa de interes. Tot interesul e pe autostrazi, acolo preseaza si politicul.
Autostrada ca monument: e frumoasa, ce mai conteaza ca nu sunt drumuri de legatura sa fie pusa in valoare. A3 la nord de Turda are trafic de drum judetean (7k) grosul de 17k se duce prin Turda si pe DN1. Bine ca ne-a facut Bechtel autostrada pe bani multi si stam sa ne uitam la ea.
Aduceti-mi va rog aminte: cel cu SF-ul pe drumul aata de legatura nu e acelasi cu acel asa-zis auditor de siguranta rutiera care prin 2017 ii tinea isonul lui Ionita pe tema nedeschiderii ST lot 3?
@cristi5 - undeva pana in ianuarie 2019 erau pe termen contractual cu prestatorul, deci doar de 2-3 luni se poate vorbi de chestia asta noua. (Sper sa nu ramana doar vorbe)
Bun deci au stat cati a ani si au asteptat ca un contract de SF pe cativa km sa expire, in loc sa ia masuri. Pai si Cuc e mai bun ca ei...
au mereu scuza (aka vrajeala) aia cu DNA si Curtea de Conturi - daca nu ar fi expirat si lansau inca unul puteau sa vina controale peste ei sa intrebe de ce fac SF nou
Nu mai este nicio stire noua despre acest proiect?
AlexV e in contact cu DRDP Cluj. Dar din ce am inteles DRDPul sunt si mai incompetenti si mai incapabili sa-si asume ceva decat CNAIR central, deci sperante nu prea am.
Regionalizare, go on!!!....
^^
Ioi Cristi, ce urat ai spus-o.
Dar adevarul e ca ... nu e nicio noutate despre acest proiect.
Quote from: RobertH on May 24, 2019, 02:59:15 PM
Te doare mintea. Facem o manastire si la Tureni ?
Va rog!!! De 12 ani trebuie sa suportam lipsa de asfalt circulabil din Turda :((
Adie vantul schimbarii pe threadul asta :lol:
Asteptam noutati saptamana asta, si e de bine.
Iti dau +1 in anticipare :lol:
^^
+1 si de la mine :lol:
Alex multumim ca ne tii la curent!
Cred ca au constientizat cat de important este, avand in vedere ca s-au luat masuri legate si de podul peste Aries din Turda.
Noutatea pe care o asteapta este "Elaborare Studiu De Fezabilitate si Intocmire Proiect Autorizare Lucrari la Obiectivul Drum Expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (Turda) si Varianta De Ocolire Cluj Est (V.O.C.E.)". ;)
Astazi a fost lansata licitatia [CN1012006], "Elaborare Studiu De Fezabilitate si Intocmire Proiect Autorizare Lucrari la Obiectivul Drum Expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (Turda) si Varianta De Ocolire Cluj Est (V.O.C.E.)".
Valoare estimata: 2.537.459,39 RON fara TVA
Durata contractului: 640 zile
Fonduri: Bugetare
Termen depunere oferte: 11.07.2019
Adica proiect nou nout, cu estimari de timp si cost realiste. La standard de drum expres (2+2), si nu se opreste in zona Tureni, ci continua pana la "centura de diamant".
Studiu de fezabilitate inseamna ca nu exista punct de start batut in cuie, ci se propun minim 3 variante de traseu. Sa ii zicem la asta momentul 0, azi.
Facebook DRDP (https://www.facebook.com/Directia-Regionala-de-Drumuri-si-Poduri-Cluj-1819247748087054/)
Deci iesirea prin zona Tureni sau vechea idee sa fie pe la Ciurila ?
Tureni, of course.
Niciodata nu s-a pus problema continuarii centurii pe la Ciurila. Nu e fezabil de nicio culoare chestia aia.
Tureni Martinesti un nod, al doilea la Centura, undeva
spre Gheorghieni. La intersecția cu DN e imposibil, după aceea e parcul tetarom cu alunecări masive, eu as vedeau nodul dupa intersecția cu drumul spre Gherghieni, înainte de intersecția cu pata rât. 2 loturi de estimează a se licita., fiecare cu câte un nod.
Mai bine pe la Ciurila...
Nu trebuie decat vreo 5-6 (cinci-sase) km de tuneluri (minimum), daca citesc eu bine harta...
Piece of cake!... :lol:
^^
@florin74 sa intelegem ca se exista o sansa ca totusi acest drum de legatura sa fie lotul 1 iar bucata cealalta pana la centura sa fie lotul 2?
Nu de alta, dar daca am sta pana la finalizarea completa a noi structuri complexe a drumului, o sa dureze ... 5-10 ani...
am inteles bine sau ?
Eu asa stiu ca se intentioneaza, legatura A3 - Varianta de Ocolire Cluj, cu 2 loturi ce urmeaza a fi licitate in faza de executie, A3-DN1, respectiv DN1- VO Cluj
variante si link (https://www.google.com/maps/@46.5291375,23.635406,6808a,35y,13.88h,61.91t/data=!3m1!1e3) rapid spre satellite view
(https://i.imgur.com/O873mr1.png)
si harta Natura 2000
http://atlas.anpm.ro/atlas?themeId=24&showIds=2708&x=502400.1716409731&y=494383.52684503724 (http://atlas.anpm.ro/atlas?themeId=24&showIds=2708&x=502400.1716409731&y=494383.52684503724)
(https://i.imgur.com/XVqRdd8.png)
vezi ca e 500 mii euro fara TVA studiul tau ;)
Florin zice bine, la etapa urmatoare vor fi doua loturi. Dar pana atunci, SF-ul e un singur contract.
Am inteles ca va fi cam asa, varianta galbena a ta corectata de mine cu linia alba. Nu se conecteaza la Valcele deloc.
(https://imgur.com/TXt8sOX.jpg)
Nu cred ca se conecteaza la Valcele direct.
Da in DN/E81 undeva mai sus de balta aia cam unde vine DC73 de la Comsesti - poate chiar sa il suprapuna. Cam la a 3-a sageata portocalie
vestea nu e buna deloc. inseamna un proiect mare luat de la 0 extrem de scump cu finantare incerta. nici peste 10 ani nu va fi gata.
vechiul proiect era excelent, trebuia promovat puternic de turda in special pentru ca era o centura dedicata lor pt traficul N-S.
Mai la Nord de acea legatura de la Tureni, in zona Valcele - Ciurila puteti sa visati dar nici un guvern nu va face pt Cluj 2 centuri paralele pe 4 benzi la sub 10 km. Hai sa fim seriosi noi vrem 2 centuri pe 4 benzi ambele la sud de Cluj una metropolitana si inca una de tranzit?
uitata-ti-va la relief. va fi de 2 ori mai scumpa decat "centura de diaman" pentru ca relieful este mult mai dificil + e pe 4 benzi?
vb despre 20 milioane euro (tureni) vs 200 milioane?
(https://i.imgur.com/m8vE1mj.png)
Nici eu nu cred că se va finanța o centură paralelă cu Vâlcele - Apahida.
Mai ales când poți să faci ceva de genul traseului de mai jos.
Are 11 km cu totul.
Cam la fel ar fi cu ieșire de pe A3 după Deleni spre Cluj (poate chiar mai bine pentru traficul de marfă).
Cu verde sunt Siturile N2000.
(https://i.imgur.com/rWuZ6Au.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
ok si daca traseul tau e mai ok decat spre ciurila, de ce sa nu fie si mai scurt, adiva exact varianta veche? oricum valcele tureni se circula excelent?
senzatia e ca vor sa ingroape proiectul.
daca exista interes si bani deblocau cumva situatia cu sf vechi si porneau la treaba. daca mai era nevoie de ceva studii geo licitau separat.
alexv. cine a decis aceasta licitatie? regionala Cj sau Bucurestiul?
daca e centru, pun pariu ca aia nici nu stiu ca boc a avansat cu metropolitana.
Da, și mie varianta veche, cu ieșire pe DN1 între TUreni și Mărtinești mi se părea cel mai ok. Un foarte mic dezavantaj era dat de faptul că tot treceai prin zona aia din Mărtinești, cu îngustare la 1+1 și intersecții cu drumuri locale, dar nu e un capăt de țară.
Varianta asta e gândită ca parte din viitorul drum expres Turda Halmeu. Din acest motiv se dorește realizarea legăturii cu VO Cluj mai spre Gherghieni, și nu se limitează strict la ocolire Turda.
hai sa fim seriosi. la nivel guvernamental nu mai sunt bani, si anuleaza tot ce pot in materie de investitii. Anularea unei investitii prin asumarea uneia de viitor si mai mare e doar o poveste manipulatoare frumoasa.
Acel expres va fi poate in lucru peste vreo 30 de ani dupa ce terminam A3, A7, DX12, poate A8. Legatura aia era scurta si nu foarte scumpa.
Dar sa va amintiti, finantarea era din bugetul propriu CNAIR/MT. deci era doar din pix.
Eu ti-am dat +1.
Si eu as prefera un proiect mai simplu, dar mai rapid, decat varianta fantezista si nerealizabila spre care se indreapta.
Un drum atat de important, ingropat din nou... Puteam folosi linisitit DN-ul din Tureni pana la Valcele.. si apoi ca solutie de viitor sa lege din tureni pana prin Gheorgheni Sat..
Deci putem intelege ca solutia anterioara pana la Tureni a picat definitiv? Si trebuie sa asteptam inca 2 ani pentru un nou SF ?
Păi SF nou trebuia oricum, chiar dacă se voia pe același amplasament. S-a mai discutat, că pentru varianta existentă și firma care a lucrat la SF pt ea, singura soluție era acel contract să fie îngropat/dus în justiție cu litigiile, și în paralel deschisă o procedură pt un nou SF.
Acest SF va veni f probabil cu variante alternative, și sper ca una din ele să fie și cea cu ieșire la Tureni, și ca aceea să și fie câștigătoare. Dar totuși partea negativă e că acest SF acoperă pt bucata mai fantezistă, cu continuarea până la VO Sud.
Si drumul asta nou va avea nod cu DN1 la/langa Tureni. Si e 2+2. E mult mai bine decat nimic-ul de dinainte. Contractul e mai bine facut (cum ziceau ei, au invatat de la vechiul drum de legatura si de la ocolitaorea zalau, si au aplicat aici)
SF-ul la vechiul drum de legatura era licitat pe 10 mii de euro, si SF-ul asta nou estimat la 500 de mii de euro Cifrele poate va spun mai clar de ce s-a blocat vechiul SF.
Cum zice Florin, e parte din DX Turda-Halmeu din masterplan. Fiind in masterplan inseamna ca ca nu mai e nevoie de studiu de pre-fezabilitate. Na ca e bun si masterplanu la ceva. SF-ul actual va fi strict pt Turda - Varianta Cluj Est, nu pana la Hamleu.
De aici incolo, sper sa nu fie amanari la depunere oferte. Si sper fara contestatii, si sa mearga repede.
Din articolul asta mai vechi poate se intelege mai bine care e planul: https://www.stiridecluj.ro/politic/tise-centura-metropolitana-a-clujului-prioritate-nationala
Drumul expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3(Turda ) si Varianta de ocolire Cluj-Est, va asigura legătura intre 2 căi principale de transport din județul Cluj aflate în administrarea CNAIR.
Scopul acestui proiect este realizarea unei căi de comunicații rapide, care să scurteze timpii de parcurs între municipiul Turda, respectiv Autostrazile A10 si A3 si zona metropolitana Cluj-Napoca.
De pe Facebook-ul DRDP Cluj.
Eu zic că clar e vorba de conexiunea pe la Tureni, cel mai probabil e un început pentru un drum care să meargă direct în Cluj. Era poate mai bine să facă SF-ul până în Cluj, însă probabil că nu s-ar fi făcut, relieful fiind dificil, iar costurile mari.
Ar fi ideal să ie 2 loturi și să se apuce cu prioritate de lotul A3-DN1, ar fi un mare plus.
Documentatia este pe SICAP.
daca stie cineva cum sa o dea jos, am putea lamuri aceste dispute. :D
@horyatm: Păi tu nu ai citit ce s-a discutat până acum pe acest topic? Tocmai, că se pare că acest SF se face nu doar pt porțiunea A3-DN1, ci până mult mai aproape de Cluj. Și că sunt voci că aceasta a doua parte, de la DN1 la VO Cluj ar fi (cam) inutilă, pentru o bună perioadă de timp cel puțin. Chiar dacă execuția s-ar faza, ținând cont că a doua parte nu are un orizont prea rezonabil de implementare, poate ar fi suficient ca și SF-ul să se rezume la prima parte.
Doamne ce idiotenie.
Legatura scurta A3 - Tureni era suficienta; oricum inafara de Feleacu si Valcele alte localitati nu mai sunt. Un drum expres putea sa se lege linistit. Feleacu si Valcele sunt cartiere ale orasului (de peste 30 de ani dar in perspectiva asta trebuie gandit).
A3 - Tureni se putea face repede pentru a scoate traficul din Turda. APOI putea fi continuat drumul A3 - Tureni - Aiton - Pata - Cara - Apahida. Fara nicio legatura cu centura Valcele-Apahida.
Trebuie doar sa te uiti la oras si sa vezi 3 cercuri concentrice din care A3 existenta e cel exterior, Valcele - Apahida e o bucata din cel interior iar viitoarea centura metropolitana de sud cat si cea de nord care apare deja in SF e primul cerc concentric.
Toate eforturile si solutiile trebuie directionate spre a avea 3 centuri concentrice in jurul orasului; orice altceva e lipsa de viziune.
Ma resemnez totusi pentru ca sunt sigur ca desi se toaca banii pe SF-ul asta, nu o sa se faca niciodata. Inainte de toate toti banii vor ajunge in centura metropolitana care va fi atentia majora pentru urmatorii 5 ani si peste 5 ani, daca votam cum trebuie la parlamentare, nu vom mai avea parte de asemenea imbecili care nu stiu decat sa faca carpeli.
Despre asta e vorba. Plus o legatura intre centura metro si Valcele - Apahida de pe Turzii pana la nodul Ghergheni in prima faza, pentru a scoate traficul din Feleacu iar peste 50 de ani un tunel pe sub Feleac.
(https://i.imgur.com/gCMLXj5.png)
Voi nu vreti sa intelegeti ca A3 - Tureni era blocat (si este) pt multi ani. Asta e solutia prin care se va putea debloca situatia. Ceva de genul, ori asta ori nimic.
Vechiul proiect va merge mai mult ca sigur in instanta.
Eu am inteles asta. cele 2 lucruri pe care nu le inteleg sunt:
- daca e blocat de vreo 3 ani de ce au tras de timp atat? trebuia relicitat de mult daca era interes/finantare pt proiect.
- relicitarea trebuia sa se faca pe acelasi traseu, ca lucrurile sa poate merge cat mai repede. Executia pentru un 2x2 peste dealuri mai la N de proiectul initial va insemna debleu/viaduct/alunecari de teren. Sume imense de bani care nici macar nu se justifica economic daca mai faci 5km mai in nord metropolitana cu inteserectii denivelate.
Proiectul initial avea principal scop ocolirea Turzii. cel nou pare a fi o parte din DX Satu Mare. Daca vb de un DX de Satu mare ar trebui un SF pe semnente mai lungi. Poate din Sf ar fi iesit ca avand metropolitana pe sud, o legatura A3-Dej se pute face mai scurt si mai ieftin la N de Cluj.
Termenul pt vechiul proiect a fost undeva prin febr 2019 daca am retinut bine, deci nu 3 ani.
Aici va exista un litigiu in instanta si nu se poate relicita acelasi traseu pana nu va exista o decizie finala.( Plata pt ce s-a prestat pana acum si nerecunoscuta de cnair pt ca o etapa din faza 1 de plata (conf ctr)nu s-a atins).
Solutia e ori stam cativa ani sa se pronunte ori ii dam bice pe alt traseu (cat mai aproape de ce exista in MasterPlan)
Cu actualul prestator de servicii nu se mai poate avansa.
Bine ca avem sanse ca si pe noul traseu sa se repete povestea, dar sper ca s-a invatat ceva si nu o sa ajungem in aceeasi situatie.
Ce e clar, astazi, e ca minim 3 ani ne vom mai tarai prin Turda :(
În prima parte a anului 2015, oficiali ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România de la acea vreme (CNAIR - în prezent) şi ai Prefecturii Cluj anunţau că o firmă din Bucureşti, Maxi Design Construct SRL, a început să lucreze la studiul de fezabilitate (SF) al proiectului viitoarei şosele de legătură între centura de Vest a Clujului, Vâlcele-Apahida, şi autostrada Transilvania, prin DN 1 Cluj-Turda.
Reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj au informat anul trecut (2016) că întârzierea finalizării studiului de fezabilitate (n.red- care avea termen iniţiat de 4 luni), este una obiectivă, pentru că s-a făcut o reasezare a proiectului în baza cererii Consiliului Local Tureni.
sursa (https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/--156063.html)
Deci despre ce vorbim?
Hai sa vedem exact situatia. Nu s-a vrut si nu sunt bani. Sunt 4 ani de cand "intarzierea e una obiectiva".
in 2017 alexV primea raspuns oficial ca in 2018 incep lucrarile (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=827.msg163121#msg163121)
In toti anii astia puteau rupe contractul vechi si relicita fara nici o problema.
Quote from: nicolaem on June 17, 2019, 04:36:18 PM
In toti anii astia puteau rupe contractul vechi si relicita fara nici o problema.
Cam da.
Dar sa nuantam, contractul vechi nu cred ca e rupt nici acuma. Nu se leaga nimeni la cap cu proces, asta e explicatia ce mi-o imaginez. Pur si simplu asta e un proiect nou. Si este solutia gasita pt a inainte cu o legatura pe langa Turda. De ce acuma si nu demult? Habar n-am. Si s-au schimbat minim 3 directori generali pe acolo.
"[...] care avea termen iniţial de 4 luni." Si adjudecat pe 10.000 euro.
Pe bune?!?!? Cui platesti salarii sa studieze traficul, sa deseneze traseu, sa faca foraje pt studiu geo, sa obtina avize de la UAT-uri, sa obtina AM de la ANPM, sa analizeze coexistenta cu utilitati, sigur imi mai scapa de pe lista. Si eventual sa vina din bucuresti cu avionul. Ce patron semneaza cu buna credinta pe banii aia?! Mai ca iti vine sa te gandesti daca nu i se promisese "aditionalu" cu parandarat. Fuck it, bine ca este proiect nou macar.
http://www.radiocluj.ro/2019/06/26/incep-procedurile-pentru-constructia-soselei-care-va-lega-centura-valcele-apahida-de-autostrada-transilvania/
O:-)
^^
Cei de la CNAIR au distribuit aceasta stire pe pagina lor. Deci se pare ca vor sa lege direct de capatul centurii existente la Valcele. Sau cel putin asa isi doresc pana o sa vada SF.
aoleu, dar acolo centura se termina intr-un deal
macar sa o faca fazata, adica intai portiunea de la Tureni pana la DN, abia apoi de la DN pana la centura. altfel va dura mult de tot si traficul va fi tot mai greu - mai ales ca intra si podul de la Turda in reparatii
@elphax
Asta sper si eu, sa o faca in 2 faze. A3-Tureni si apoi Tureni-Valcele
Din ce inteleg eu din articol nu mai e vorba de nicio legatura cu DN. Centura Apahida se continua pana la A3. Cum or sapa ei prin dealul ala nu stiu, dar se pare ca asta vor sa faca.
Nu fac mai nicio continuare :) Articolul pare o interpretare gresita a anuntului.
Ce liciteaza acum DRDP e DX4 din masterplan. Sau parte din el. Vezi poza "din carioca" de mai jos.
(https://portalsm.ro/wp-content/uploads/2016/09/drum-expres-satu-mare-600x396.jpg)
Am mai explicat, masterplanul tine loc de studiu de pre-fezabilitate. Asta ca sa porneasca odata un proiect in zona a Tureniului, ca e nevoie, si cel vechi e bine blocat, bine de tot.
Da, se cer minim 3 variante de traseu, si nu il opreste nimeni pe viitorul proiectant sa aleaga un traseu in continuare centurii. Dar e fezabil? Nu. Deci ramane cum am stabilit: Dupa ce SF e gata, vor imparti in doua loturi, primul lot va fi legatura A3-DN1 pe langa Martinerti/Tureni.
dar de unde ai tu informatia, cum de esti asa de sigur ca se va face asa ? e deja specificat in documentatie ?
am dat un telefon si am intrebat. din amabilitate, mi-au raspuns. incurajez sa faceti la fel.
ce tin minte in urma conversatiei, postez pe forum.
Quote from: NGC on June 12, 2019, 11:59:03 AM
Astazi a fost lansata licitatia [CN1012006], "Elaborare Studiu De Fezabilitate si Intocmire Proiect Autorizare Lucrari la Obiectivul Drum Expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (Turda) si Varianta De Ocolire Cluj Est (V.O.C.E.)".
Valoare estimata: 2.537.459,39 RON fara TVA
Durata contractului: 640 zile
Fonduri: Bugetare
Termen depunere oferte: 11.07.2019
Astazi este ultimul termen in depunerea ofertelor. Oare in cat timp aflam castigatorul proiectului?
Azi era termenul de deschidere a ofertelor. Din pacate licitatia e anulata. Nici un ofertant inscris.
Probabil o sa mareasca estimarea de cost, si re-liciteaza.
Quote from: alexV on June 13, 2019, 03:29:32 PM
SF-ul la vechiul drum de legatura era licitat pe 10 mii de euro, si SF-ul asta nou estimat la 500 de mii de euro Cifrele poate va spun mai clar de ce s-a blocat vechiul SF.
Quote from: alexV on June 17, 2019, 05:23:03 PM
"[...] care avea termen iniţial de 4 luni." Si adjudecat pe 10.000 euro.
Eh, nici chiar asa, adica adjudecat pe "10.000 euro".
Valoare estimata: 493.975,00 RON fara TVA
Valoare atribuire: 232.596,00 RON fara TVA
Contractul a fost atribuit la inceputul lui 2015 si intr-adevar termenul initial pentru realizare era de 4 luni.
Comparatia intre cele 2 licitatii nu e chiar mere cu mere, pentru ca acum ar trebui realizat un SF pentru o lungime mult mai mare de drum, dar intr-adevar, contractul initial a fost subestimat si a fost atribuit la pret de dumping.
Nici o noutate despre licitatie? :(
Saptamana viitoare posibil. Au trebuit ajustate preturile cumva, insa e iminenta lansarea licitatiei.
Termenul pt livrarea SF ar fi 400 de zile.
alexV probabil o sa treaca vreo 400 zile pana se apuca efectiv de studiu +400 zile(minim) studiul efectiv
@AlexV nimic nou sub soare?
Nu, e vacanta:)
@Ionut, propun sa inchizi threadul asta, si punem link catre noul thread de DX 12 Turda-Satu Mare.
Fiindca s-a rebranduit proiectul
Dezbatem mai departe aici. (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2499.15)