Forum PeUndeMerg.ro

Ultima frontiera => Romania in spatiu => Topic started by: valexandru on April 07, 2012, 03:20:21 PM

Title: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: valexandru on April 07, 2012, 03:20:21 PM
          Despre ARCA si un pic din istoria acestei organizatii:
           Asociația Română pentru Cosmonautică și Aeronautică (ARCA) este o organizație non-guvernamentală care promovează proiecte aerospațiale și alte proiecte legate de spațiu. Sediul organizației este în Râmnicu Vâlcea, România.         

         (http://www.grapefruit.ro/wp-content/uploads/arca/rebranding-pro-bono/arca-emblema.jpg)
         
          În Sibiu, România, în fața casei memoriale Hermann Oberth un grup de studenți se decid să intensifice activitățile legate de spațiu din România. În 1998, membrii ARCA au început să dezvolte proiectul ambițios al unui motor de rachetă de înaltă performanță. ARCA a fost înregistrată ca organizație în 1999. De atunci, ARCA a devenit o echipă unită care, în ciuda bugetului foarte mic din primii ani, a reușit să conducă în domeniul tehnologiei rachetelor din România.
          Primul proiect aerospațial început în 1998 a fost un motor de rachetă conceput să producă 85 000 kgf. Motorul folosește așa numitul ciclu deschis, iar cele patru camere de ardere sunt alimentate cu oxigen lichid și kerosen la o presiune în camera de combustie de 70 bar.
          Scopul acestui proiect a fost acela de a dezvolta abilitațile si cunoștințele necesare proiectelor viitoare utilizând materiale și tehnologie locală. Dar realizarea cea mai importantă a fost construirea unei echipe unite specializată în tehnologia rachetelor.
         sursa: wikipedia.ro (http://ro.wikipedia.org/wiki/Asocia%C8%9Bia_Rom%C3%A2n%C4%83_pentru_Cosmonautic%C4%83_%C8%99i_Aeronautic%C4%83)
Title: HAAS si ELE
Post by: valexandru on April 07, 2012, 03:24:08 PM
           HAAS este o rachetă orbitală inovativă în 3 trepte, lansată din aer, al cărei prim proiect a fost realizat in 2006 pe baza tehnologiei dezvoltate de ARCA în timpul Competiției Ansari X Prize și în cadrul European Private Manned Space Program. Racheta a fost numită dupa Conrad Haas (1509-1579), pionier în domeniul rachetelor, care a construit prima rachetă cu mai multe trepte.
           (https://encrypted-tbn2.google.com/images?q=tbn:ANd9GcQMZhvQbO1WHy0LK3DgAfKd9BlnELxl-UVzhlK1lnr0p95qpd6ROg)
           
           European Lunar Explorer - ELE este o sondă spațială în 3 trepte capabilă să zboare dintr-o orbită joasă a Pamantului pană pe suprafața Lunii și să transmită înapoi date științifice. ELE va fi plasată pe orbită de lansatorul HAAS.
           (https://encrypted-tbn1.google.com/images?q=tbn:ANd9GcSYDAt7Icq0Mz7-yccd8HWVYLcuKKMOD7-rHze6JkpPJmoQG0eb2g)
           (https://encrypted-tbn3.google.com/images?q=tbn:ANd9GcThc87FvsRY_yCrgG2-SCt1nwoF2FtlpTAQY7aT91qQsLW6GAZ1)
           (http://thefutureofthings.com/upload/image/new-news/2008/june/first-flight-for-the-google-lunar-x-prize/arca-lunar3.jpg)
           Lansarea se va face de pe mare, cu ajutorul unei platforme marine special proiectată de ARCA în acest scop. Locul de lansare va fi stabilit mai târziu, dar e foarte important să fie cât mai aproape de ecuatorul Pământului.
           Racheta va fi ridicată din mare cu ajutorul celui mai greu balon de „presiune 0” construit până acum. ARCA are deja experiență cu baloane solare Montgolfier. În 2006 - 2007 ARCA a construit cel mai mare balon solar Montgolfier din lume.
           Avantajul principal al ridicării rachetei direct din mare îl constituie faptul că nu este necesară o platformă de lansare, iar punctul de lansare poate fi plasat cât se poate de aproape de ecuatorul Pământului. În momentul în care platforma va ajunge în punctul de lansare, racheta va fi plasată pe suprafața apei, iar combustibilul bazat pe apă oxigentă va fi transferat în tancuri. După ce alimentarea a fost terminată, echipa va începe procedura de umflare a balonului. Această etapă va dura aproximativ 3 ore. Când balonul va atinge capacitatea necesară de ridicare, racheta va fi ridicată de la suprafața apei și va fi plasată, cu ajutorul unui cablu, sub balon într-o poziție aproape verticală. Distanța dintre balon si rachetă va fi de 200 m.
           Balonul împreună cu racheta se vor ridica la o altitudine de 18 000 m în aproximativ 1h 45m.
           La 18 000 m racheta va aprinde motorul primei trepte pentru 100 sec. După oprirea motorului, prima traptă va fi detașată. Imediat după, motorul celei de-a doua trepte va fi pornit și va arde pentru 110 sec. După terminarea arderii, a doua treaptă va fi de asemenea detașată de corpul rachetei.
           Treapta a treia și ultima a rachetei va fi aprinsă și va arde timp de 168 sec, purtând modulul ELE până într-o orbită joasă a Pământului, eliptică, la o altitudine de 140 km. La această altitudine a treia treaptă se va separa de sonda ELE.
           După terminarea arderii treptei a treia a rachetei HAAS, naveta ELE va fi plasată pe orbită. ELE va porni motorul principal al treptei E1 la primul apogeu al orbitei cu un DV = 260 m/s necesar pentru a circulariza orbita la 250 km. După un scurt timp petrecut pe orbita Pământului, ELE va aprinde din nou motorul principal al E1 care va mări viteza navetei la 11,1 km/s. După terminarea combustibilului, treapta E1 va fi expulzată pe parcursul drumului spre Lună.
           Pe masură ce ELE va urma drumul spre Lună, traiectoria va fi corectată periodic utilizând motorul de frânare al treptei E2. În timpul călătoriei de la Pământ la Lună, ELE va desfășura două panouri solare de 100 W, care vor permite vehiculului să își încarce bateriile și să folosească energia pentru telemetrie și echipament video. La o distanță de aproximativ 38 000 km de Lună, ELE va atinge punctul Lagrange în care forța gravitațională a Pământului și forța gravitațională a Lunii sunt aproape egale. ELE va intra în acest punct cu un exces de viteză de 500 m/s, care-i va permită sa fie atrasă mai departe de forța gravitațională a Lunii. O dată trecut acest punct, ELE va fi atrasă tot mai rapid de gravitația Lunii. În acestă situație, ELE va porni motorul de frânare al treptei E2 în direcția opusă vectorului de viteză. Echipa va încerca sa reducă cât posibil numărul de porniri ale motorului de frânare.
           După terminarea combustibilului treptei E2, aceasta va fi expulzată la o altitudine de aproximativ 10 km de suprafața lunară, iar ELE Lunar Lander (ELL) va aseleniza lin utilizând motorul principal al treptei E3 și platforma de lansare inerțială ghidată, împreuna cu computerul de zbor. Motorul principal al treptei E3 este un motor de rachetă monopropulsor de 14 kgf cu jet ajustabil, balansiere, apă oxigenată (concentrație 85 %). De la lansarea de pe Pământ până la aselenizare vor trece 226 de ore (4 zile și 2 ore).
           Locul dorit pentru aselenizare este regiunea de nord a Munților Carpați. Locul a fost ales pentru ca Munții Carpați trec și prin Romania de la nord la vest.
           sursa: wikipedia.ro (http://ro.wikipedia.org/wiki/Asocia%C8%9Bia_Rom%C3%A2n%C4%83_pentru_Cosmonautic%C4%83_%C8%99i_Aeronautic%C4%83)
Title: Re: ARCA (a.k.a. Asociaţia Română pentru Cosmonautică şi Aeronautică )
Post by: valexandru on April 07, 2012, 03:57:36 PM
     Iar aici este video-ul in care este descrisa operatiunea de mai sus:
http://www.youtube.com/v/3aNF_t3TC5s
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: valexandru on April 07, 2012, 04:47:36 PM
         Eu nu inteleg un lucru:
         In unele articole spune asa cum e si mai sus , ca HAAS va fi lansata tot folosing un balon ca si pe Helen (prima racheta romaneasca), insa  in alte articole apare ca va fi folosit IAR - 111. Pana la urma cum e?
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: Ionut on April 07, 2012, 06:59:43 PM
Supersonicul cred ca va fi lansat si el tot de pe un balon, au facut si niste teste, au lansat acel balon de pe o nava pe Marea Neagra.
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: valexandru on April 07, 2012, 09:55:09 PM
Supersonicul cred ca va fi lansat si el tot de pe un balon, au facut si niste teste, au lansat acel balon de pe o nava pe Marea Neagra.

    Am observat ca racheta ce va fi lansata de pe supersonic se numeste HAAS II , iar cea de care se vorbeste mai sus este HAAS . Dar , acelasi lucru s-a intamplat si la racheta Helen (initial fiind numita Helen si dupa reusita era Helen II)
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: valexandru on April 11, 2012, 04:28:42 PM
http://www.youtube.com/v/fqZeumS1edY
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: valexandru on April 11, 2012, 04:52:59 PM
Despre rezervorul rachetei Helen 2:
http://www.youtube.com/v/pVGb3qGwHMY
Title: Stabilo
Post by: valexandru on April 12, 2012, 10:59:00 PM
         STABILO este un nou sistem cu echipaj creat de echipa europeană ARCA. ARCA speră ca noua ei nava spațială, prin caracteristicile ei unice si capacitatea de a oferi siguranța va capta atenția si va stimula imaginația publicului.
          Concepția ARCA este aceea că un vehicul pilotat pentru aplicații comerciale trebuie în primul rând să țină seama de siguranța zborului. Acest lucru implică urmatoarele necesități:
    o mare fiabilitate,
    un excelent algoritm de anulare a zborului,
    solicitările asupra pilotului să fie reduse la minim.
          Ținând cont de aceste aspecte, echipa ARCA propune un nou tip de navă suborbitală. Motorul, plasat la partea superioară a structurii, conduce la un aspect neconvențional. Motorul „tractor” oferă posibilitatea plasării cabinei la partea inferioară a vehiculului, ceea ce conduce la excelente posibilitați de anulare a zborului și de reîntoarcere în siguranța la sol. Stabilo este lansat în poziție verticală. În această situație solicitările asupra pilotului vor fi semnificativ reduse.
Motorul tractor generează gaze aproape de structura vehiculului, fară a afecta integritatea structurală. Acest lucru este posibil datorită utilizării apei oxigenate (unic component), ceea ce oferă o temperatură redusă a produselor de reacție. Geometria cu aplicații strict extraatmosferice a acestui vehicul îl face nepotrivit pentru zborul la altitudini joase, în atmosferă densă. Din acest motiv, Stabilo este transportat la o altitudine de 22 000 m cu ajutorul unui balon Montgolfier solar.
          Soluția motorului tractor nu este nouă. A fost folosită în trecut ca sistem de salvare pentru capsulele Mercury, Apollo si Soyuz. Principala diferență este aceea că un sistem de salvare funcționează un timp limitat la sub 10 sec. Motorul cosmonavei Stabilo va funcționa timp de un minut.
          Secvența de zbor
          Lansarea

          Stabilo a fost proiectat pentru o lansare de la altitudinea de 22 000 m, fiind transportat la acea înaltime, pe parcursul unui zbor de o oră și 45 de minute de către un balon solar de 350 000 m3. Lansarea se realizează înclinat, la un unghi de 4 grade, Stabilo fiind atașat de balon prin intermediul unui cablu de 100 m lungime.
           Zborul vertical propulsat
           Imediat după pornirea motorului, Stabilo va începe să accelereze pe o traiectorie verticală. Viteza maximă va fi de 1250 m/s, iar accelerația se va menține în limita a 4 g.
            Zborul vertical inerțial
            După oprirea motorului, vehiculul va continua urcarea inerțială. Tot după oprirea motorului, cabina se va separa de racheta purtătoare. Sistemul RCS va comanda atitudinea cabinei. Altitudinea maxima va fi de 100 km.
             Reintrarea în atmosferă         
             După obținerea apogeului, racheta și cabina separate, vor începe coborârea, iar pentru aproape o jumatate din distanta pană la sol, se va înregistra starea de imponderabilitate. La presiune dinamica redusă, sistemul RCS va menține cabina cu partea inferioară în jos. Sistemul parabolic de stabilizare aerodinamică al capsulei, o va autostabiliza în momentul întalnirii păturilor atmosferice dense, fără a fi necesară intervenția pilotului. Decelerarea maximă pe parcursul reintrării în atmosferă va fi de -4,6 g.
              Recuperarea rachetei
              Racheta purtătoare se va recupera cu parașuta. Parașuta principală va fi extrasă din compartimentul de la partea superioară, la o altitudine de 4000 m și o viteză de 400 km/h.
              Recuperarea cabinei
               Parașuta principală a cabinei se va deschide la 4000 m și o viteză de cca. 350 km/h. Viteza de amerizare se va menține în limita a 7 m/s.
sursa: wikipedia.ro (http://ro.wikipedia.org/wiki/Asocia%C8%9Bia_Rom%C3%A2n%C4%83_pentru_Cosmonautic%C4%83_%C8%99i_Aeronautic%C4%83)
Title: Stabilo-reply 2
Post by: valexandru on April 12, 2012, 11:08:13 PM
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0d/Stabilo_orbit_mediu.jpg/300px-Stabilo_orbit_mediu.jpg)
Specificatii tehnice:
Lungime:    6 m
Greutate maximă:    1000 kg
Echipaj:    1
Combustibil:    H2O2
Tracțiune:    30 000 N
Accelerație (etapa de lansare) :    4 g
Accelerație (reintrare):    4.6 g
Viteza maximă:    4500 km/h
Altitudinea maximă:    100 km


sursa: wikipedia.ro (http://ro.wikipedia.org/wiki/Asocia%C8%9Bia_Rom%C3%A2n%C4%83_pentru_Cosmonautic%C4%83_%C8%99i_Aeronautic%C4%83)
Title: Re: Stabilo 3
Post by: valexandru on April 16, 2012, 12:52:31 AM
(https://lh6.googleusercontent.com/-m4GRg0JRO3Y/R7XkGh4eRbI/AAAAAAAAAPw/CzPhGTZsU6I/w356-h137-k/5.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-Gt3D5-OCOek/R7XkHB4eRcI/AAAAAAAAAP4/wyXvMpijcqE/w449-h138-k/4.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-YF_dPQZ1FbU/R7XkHh4eReI/AAAAAAAAAQI/d6aSsJKMmVk/w417-h133-n-k/2.jpg)
Mai multe poze: https://plus.google.com/photos/110546227635124586459/albums/5167286939713160609?banner=pwa (https://plus.google.com/photos/110546227635124586459/albums/5167286939713160609?banner=pwa)
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: valexandru on April 16, 2012, 09:08:52 PM
Testul 1 la motorul Stabilo:
http://www.youtube.com/v/ddTCIHgX-ZE
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: valexandru on April 16, 2012, 09:11:58 PM
Testul 2 la motorul Stabilo:
http://www.youtube.com/v/2CgCDqcHBDw
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: valexandru on April 16, 2012, 09:13:38 PM
Testul 3 la motorul Stabilo:
http://www.youtube.com/v/7uzZlQmAxAk
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: valexandru on April 16, 2012, 09:15:29 PM
Testul 4 la motorul Stabilo:
http://www.youtube.com/v/UrzP1jto-TU
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: valexandru on April 16, 2012, 09:17:51 PM
Testul 5 la motorul Stabilo:
http://www.youtube.com/v/etMaspdP6JA
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: valexandru on April 16, 2012, 09:23:34 PM
Misiunea nr.1:
http://www.youtube.com/v/sH5T7hYARos
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: valexandru on April 16, 2012, 09:32:44 PM
Misiunea 2:
http://www.youtube.com/v/dqnSNjLW0rE
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: valexandru on April 16, 2012, 09:43:17 PM
      In acest articol se face un rezumat despre celelalte actiuni ale ARCA cu care ARCA care o sa intre in competitia Google Lunar X Prize:
Quote
[...]
La aceasta se adauga sistemul Stabilo, care a executat doua zboruri pana in prezent. Misiunea 1, lansata la o altitudine de 14.700 metri, in stratosfera, si Misiunea 2, lansata in 2007 la o altitudine de 12.000 metri, deasupra Marii Negre.

Intre programele ARCA se afla si racheta suborbitala Helen, demonstrator tehnologic pentru competitia Google Lunar X Prize. Zborul de test pentru Helen a fost amanat de doua ori, in 2009 (Misiunea 3) si 2010 (Misiunea 4), din cauza dificultatilor intampinate in lansarea balonului purtator. Pentru a testa avionica rachetei Helen, ARCA a lansat de la Sanpetru, la inceputul anului 2010, Misiunea 5, la altitudinea de 5.000 de metri.

Lansarea, cu succes a primei rachete spatiale romanesti, Helen 2, a avut loc la 1 octombrie 2010, din largul Marii Negre, in cadrul Misiunii 4B. Racheta a atins altitudinea de 40 de kilometri.
[...]

sursa: kappa.ro (http://stiri.kappa.ro/actualitate/30-01-2012/arca-a-inceput-constructia-motorului-avionului-supersonic-iar-111-pentru-google-lunar-x-prize-345398.html)
 
Title: Orizont
Post by: valexandru on April 16, 2012, 09:50:00 PM
Avionul racheta "Orizont":
(http://1.1.1.4/bmi/upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/06/Orizont_vehicle.jpg/300px-Orizont_vehicle.jpg)

Quote
Lungime:   10 m
Deschiderea aripilor:   10 m
Lungimea motorului cu reacție:   1,5 m
Greutate maximă:   2000 kg
Echipaj:   0-1-2
Impuls specific:   110 s
Combustibil:   H2O2-70 %
Combustibil pentru motorul cu reacție:   T1+ oxigen din atmosferă
Tracțiune:   50 000 N
Accelerație:   6 g
Viteza maximă:   3500 km/h
Altitudinea maximă:   100 km

Avion rachetă suborbital, pilotat, realizat în cadrul competiției Ansari X Prize. Structura a fost finalizată după terminarea competiției. Proiect aflat acum în conservare la ARCA.

Constructia aparatului suborbital Orizont a început la mijlocul lui 2004. În acel moment, ARCA se concentra pe lansarea Demonstrator 2B de la Capul Midia, iar din această cauza cei mai mulți dintre membri au refuzat să se implice în ambițiosul program ORIZONT. Totuși, un grup restrâns a început proiectarea și construcția noului vehicul. După încheierea competiției și începerea lucrului la sistemul Stabilo pentru X Prize CUP, ARCA a efectuat unele modificări la vehiculul Orizont. Principalul obiectiv al acestor modificări a fost crearea unui aparat suborbital cu rază mare de acțiune, pentru aplicații comerciale. Noua variantă a primit indicativul "2B".
sursa: wikipedia.ro (http://ro.wikipedia.org/wiki/Asocia%C8%9Bia_Rom%C3%A2n%C4%83_pentru_Cosmonautic%C4%83_%C8%99i_Aeronautic%C4%83)
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: valexandru on April 16, 2012, 09:59:19 PM
Alte informatii despre racheta Stabilo de pe ARCA (http://arcaspace.com):
Quote
[...]
Secventa de zbor
Vehiculul decola de la sol cu ajutorul unui tren de aterizare ejectabil, urca la o altitudine de 13.000m timp de 190 sec, cu ajutorul unui booster hibrid auxiliar, viteza finala fiind de 750 km/h.
La 13.000 m si un unghi al aripii de 45 grade, motorul principal (apa oxigenata CG + carburant pe baza de bitum) urma sa fie pornit. Imediat dupa pornirea motorului, vehiculul accelera rapid, suprafetele aerodinamice plasand vehiculul la un unghi de zbor de 60 grade. Aceasta traiectorie urma sa fie mentinuta pe toata durata functionarii motorului racheta.
Dupa oprirea motorului, aparatul continua sa urce inertial sub acelasi unghi de 60 grade. Presiunea dinamica redusa de la acea altitudine nu permitea controlul prin suprafete aerodinamice, ci doar prin sistemul de control reactiv (RCS).
La altitudinea maxima de 100 km, vehiculul avea cea mai redusa viteza din intreaga anvelopa de zbor. Controlul se va realiza tot prin RCS.
Dupa atingerea altitudinii de 100 km, vehiculul incepea coborarea. Pentru mai putin de jumatate din altitudine, se consemna starea de imponderabilitate. Cand vehiculul intalnea primele straturi dense ale atmosferei, utilizarea sistemului RCS nu mai era necesara. Pentru aterizare aripile se depliau progresiv, aceasta operatiune efectuandu-se pe pista utilizand un tren de aterizare usor.
[...]
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: valexandru on April 16, 2012, 10:03:08 PM
Poze de pe site-ul ARCA (https://www.arcaspace.com/ro/orizont.htm) si de pe google+ (https://plus.google.com/photos/110546227635124586459/albums/5167285840201531889?banner=pwa):

(https://www.arcaspace.com/images/orizont2B1.jpg)

(https://lh4.googleusercontent.com/-LexQPx01JO0/R7XjKB4eQoI/AAAAAAAAAJo/I3VLeHlCQXw/w336-h252-k/10.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-mwDzbPnyGSM/R7XjGh4eQgI/AAAAAAAAAIo/po9Ah21MBeI/s700/5.jpg)
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: valexandru on May 08, 2012, 10:37:11 PM
Acum am inteles cum fac rost de materiale si tot!!
Un articol :
Quote
ARCA a finalizat lucrul la statorul primei pompe de oxigen lichid a motorului Executor. Statorul este realizat din duraluminiu 6060 si 6082, compatibil cu oxigenul lichid, oferit de compania ALRO SA, sponsor al motorului Executor.
Statorul a fost proiectat si realizat integral la ARCA, utilizand tehnici de turnare, strunjire si frezare.
Statorul este supus la regimuri termice si presiuni diverse, de la -180 la -20 grade Celsius si de la presiuni de 3,5 la 96 atmosfere.
In saptamana urmatoare echipa va testa statorul la conditiile de lucru mentionate.
Prin aceasta componenta se va vehicula o cantitate de 59 kg/sec oxigen lichid.
Pentru motorul Executor se vor realiza, in faza initiala, patru asemenea componente pentru patru turbopompe.

Compania ALRO SA sustine ARCA cu aliaje de aluminiu pentru constructia motorului Executor. Pentru ARCA colaborarea cu ALRO SA este importanta deoarece o parte din elementele motorului Executor, ale lansatorului orbital Haas 2 si ale avionului IAR-111 Excelsior sunt realizate din aliaje de aluminiu produse de uzina din Slatina.
sursa: ARCA (https://www.arcaspace.com/?p=1463)
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: valexandru on May 08, 2012, 10:38:37 PM
Si niste poze de pe picasa:
(https://lh5.googleusercontent.com/-JO-ziwshHKI/T4iHmaTDGvI/AAAAAAAADyU/E2iV0iAjfkE/s400/ARCA_Executor_engine_liquid_oxygen_volute_8.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-q0yN7eGfydI/T4iHnc5d9bI/AAAAAAAADyg/lv5LeptgSok/s400/ARCA_Executor_engine_liquid_oxygen_volute_7.jpg)

(https://lh5.googleusercontent.com/-ejyNtKXIXGg/T4iHqb0rzqI/AAAAAAAADy0/7GrdXU90JU4/s400/ARCA_Executor_engine_liquid_oxygen_volute_4.jpg)

sursa: https://picasaweb.google.com/114503320666283130750/StatorulPompeiLOX
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: valexandru on May 31, 2012, 04:14:42 PM
Astazi, venind in oras cu masina, am observat niste camioane mari transportand o racheta si o platforma de lansare plecand din oras. Initial nu am stiut despre ce e vorba pana nu am venit acasa si am gasit pe internet asta:
Quote
Asociaţia Română pentru Cosmonautică si Aeronautică - ARCA va prezenta racheta orbitală Haas 2C, din cadrul Programului Spaţial al României, în Piaţa Victoriei din Bucuresti, începând cu data de 1 iunie 2012.
sursa: realitatea.ro (http://www.realitatea.net/arca-prezinta-racheta-orbitala-haas-2c-in-piata-victoriei_948049.html)
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: Ionut on May 31, 2012, 08:18:12 PM
Super! Merci Alex, sa vad daca imi pot face timp pe weekend sa ajung si pana acolo sa fac niste poze.
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: Ionut on February 13, 2014, 05:19:20 PM
Primul avion fără pilot construit de români

Aeronava are numele Air Strato și face parte dintr-o familie mai mare de aparate automate, care vor îndeplini misiuni variate pentru ARCA și partenerii săi. Primul prototip este finalizat și este gata pentru teste, potrivit unui comunicat al ARCA.

“Air Strato este versiunea cea mai mare, având o anvergură de 16m și este destinată zborului stratosferic la o altitudine de 18 km.

”Activitățile noastre, dar și ale partenerilor, necesită zboruri stratosferice, iar baloanele solare și cu heliu pe care le-am folosit până în prezent, deși pot zbura mai sus cu sarcini utile mai mari, sunt mai costisitoare și dependente de condițiile meteo și zonele de siguranță aeriană alocată. Air Strato poate prelua multe misiuni, mult mai ieftin. Va ușura activitatea noastră aerospațială, dar ne va și extinde foarte mult capabilitățile.” a spus, în comunicat Dumitru Popescu, președinte ARCA.

(http://media.rtv.net/image/201402/full/strato_1_20728100.jpg)

(http://media.rtv.net/image/201402/full/strato_2_92599100.jpg)

(http://media.rtv.net/image/201402/full/strato_3_41218000.jpg)

sursa: Economica.net (http://www.economica.net/primul-avion-fara-pilot-construit-de-romani-foto_73424.html)
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: Tavi on March 06, 2014, 03:39:46 PM
Super tare! Sa-l vedem si dupa teste si daca este OK poate il arvunim si noi pentru filmari :)
Cum ar fi sa avem o drona cu independenta de manevra de la Constanta la Nadlac? ... (fraza asta era mai buna pe sectiunea "vise")
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: sebba on March 06, 2014, 05:21:43 PM
^bani sa fie ca tehnologie exista! :D
fac un buget? va avea cam 4 zerouri in euro ;)
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: celestron on July 31, 2015, 11:53:42 AM
Air Strato este o gluma

Elektra One Solar (realizat de inginerul Calin Gologan), un motoplanor având caracteristici apropiate de ale lui AirStrato, a parcurs 190 km cu ridicare la 3000 m în condiții realiste de vânt din fata. 
vezi: http://www.gizmag.com/elektra-one-solar-alps/38431/
Air Strato iți merge 20 ore cu 152 km/h la 18000 m!!!
(http://www.aircraft-certification.de/tl_files/PC-Aero/images/Alpenflug4.jpg)
Elektra One Solar zburând peste munții Alpi

Pentru evaluari tehnice și alte informații relevante despre Air Strato vezi topicul:
http://forum.softpedia.com/topic/1025652-escrocii-de-la-arca-space-corp-lovesc-in-las-cruces-new-mexico-cu-avionul-airstrato/
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: cavver on November 14, 2017, 03:38:04 PM
Isn't it ironic ?
http://www.digi24.ro/stiri/externe/sua/ceo-ul-roman-al-arca-space-din-sua-arestat-pentru-frauda-828533 (http://www.digi24.ro/stiri/externe/sua/ceo-ul-roman-al-arca-space-din-sua-arestat-pentru-frauda-828533)
Quote
Popescu, care deține un pașaport românesc, este vizat de cinci capete de acuzare de deturnare de fonduri, 13 capete de acuzare de fraudă şi un capăt de acuzare de fals.

Potrivit unei plângeri depuse la Tribunalul Districtual din comitatul Dona Ana, Popescu a minţit Anova Technologies, cu sediul la Chicago, pentru a obţine aproximativ 20.000 de dolari.
Title: Re: ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica
Post by: perfidus on November 15, 2017, 02:47:53 AM
Nu observasem topicul. Dar despre HAAS am citit la vremea lui si m-am situat de la inceput in tabara celor rationali. Dl. Popescu se contrazicea in continuu cu cativa specialisti care-i  criticau proiectul cu argumente si calcule. Dar  a mers inainte, obtinand fonduri si de la banci din romania plus sponsorizari. Proiectul s-a dovedit un fiasco dar a beneficiat de multa publicitate pozitiva.